خودروهای چینی

نیم‌نگاهی به جک S5، چینی تیزپای

اگر سابق بر این خودرویی از چین را در کنار رقبای کره‌ای و ژاپنی‌اش قرار می‌دادیم، سبک طراحی و نیز کیفیت مونتاژش این امر را به ما گوشزد می‌کرد که با محصولی پیش‌پاافتاده مواجهیم؛ فرآورده‌ای از یک صنعتگر کم‌تجربه. اما چند سالی است که این روند رفته‌رفته در حال تحول است و سازندگان این کشور یاد گرفته‌اند که هم کپی‌کاران خوبی باشند و هم آموخته‌های نوین طراحی را در محصولاتشان به کار بندند. چنانچه سیر پیشرفت سال‌های اخیر خودروسازان این کشور را رصد کنیم این نکته را درمی بابیم که خط تمایز ساخته‌های نوین این اقلیم با رقبای غربی و آسیایی‌اش به‌تدریج در حال محو شدن است، لااقل از جنبه‌های ظاهری نشانه این امر کاملاً هویداست گرچه به لحاظ عملکرد، فاصله‌ها هنوز بسیار است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر بازار خودروهای کراس‌اوور کشور به‌طورکلی به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالایی آن در تسلط انواع وارداتی می‌باشد که اکثریت آن‌ها بهایی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. قسم دیگر آن که نمونه‌های مونتاژ داخل را دربر می‌گیرد، زیر سیطره مدل‌هایی است که بیشترشان چینی هستند. این‌طور می‌توان گفت که در نیم دهه اخیر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیونی ایران، کمابیش در اختیار این دسته بوده است. گرچه این مدل‌ها از لحاظ ویژگی‌های آفرودی بسیار ضعیف بوده و تنها از نمایی مشابه با یک SUV بهره می‌گیرند، ولی این امر از اهمیت چندانی برای آن دسته از مشتریان برخوردار نیست که اولویت نخست آن‌ها برای خرید یک محصول ظاهر آن است نه باطنش. البته این گروه در گزینش خود تا حدودی هم محق است زیرا کمتر برایش پیش آمده که برای سیر و سیاحت هم که شده سری به صحرا و بیابان زند! بگذریم.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
در حال حاضر شاید بتوان جیلی X7 را از نخستین کراس‌اوورهای چینی دانست که لااقل از جنبه‌های ظاهری و نیز ویژگی‌های فنی، از مشخصاتی نزدیک با همتایان کره‌ای خود برخوردار است. اما در آینده‌ای نزدیک این خودرو با رقیبی جدی مواجه خواهد شد که هم از او زیباتر است و هم به‌مراتب ارزان‌تر. نام کامل این همتای تازه‌وارد JAC EAGLE S5 می‌باشد که توسط نماینده ایرانی آن به تیزپا ملقب شده است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروی S5 یکی از محصولات جدید شرکت JAC می‌باشد. این مجموعه در سال ۱۹۶۴ میلادی در ایالت ANHUI (آنهوی) چین بنا نهاده شد. مالکیت این گروه صنعتی کماکان در اختیار دولت چین است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی در همان محلی مستقر است که رقیب وطنی‌اش چری در آن قرار دارد. تا مدت‌ها، این مجموعه تنها به تولید وسایل نقلیه تجاری می‌پرداخت و این خودروها را نیز با نام GIANGHUAI روانه بازار می‌کرد. ناگفته نماند که به مدت طولانی این شرکت به همین نام خوانده می‌شد.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
برای نخستین بار در اواخر دهه ۹۰ میلادی، این خودروساز تصمیم گرفت که وارد عرصه متفاوتی از بازار شود، به همین خاطر در سال ۲۰۰۰ میلادی شروع به تولید مدل‌های SUV و MPV نمود. پس از مدتی و در سال ۲۰۰۷ میلادی این شرکت موفق شد که مجوز ساخت خودروهای سواری را از دولت چین دریافت کند.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
با این وجود، کمپانی مذکور همچنان به‌عنوان یک تولیدکننده کامیون شناخته می‌شد. از آنجایی که این شرکت پیش از اینکه مجوز ساخت خودروهای سواری از دولت کسب نماید، با خودروسازی هیوندای جهت توسعه محصولاتش همکاری داشت، لذا بدیهی بود که مدل‌های روز این شرکت را مبنای تولیدات آینده خود قرار دهد. برای نخستین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی، این کمپانی شروع به مونتاژ مدل‌های MPV شرکت هیوندای نمود اما به تولیدشان در سال ۲۰۰۷ میلادی خاتمه داد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
قبل از آنکه شرکت JAC به مونتاژ خودروهای MPV ساخت هیوندای پایان دهد، لااقل دو مدل از خودروهایش را بر مبنای فنّاوری هیوندای تولید می‌کرد که مهم‌ترین آن کراس‌اوور REIN بوده است. شرکت هیوندای تا مدت‌ها درصدد این بود که با شرکت JAC اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک نماید ولی این طرح به دلایل کاملاً نامشخصی به مرحله اجرا درنیامد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
در حال حاضر در تأسیسات تحت تملک این کمپانی مدل‌های سواری چون J2،J3،J4،J5،J6 و J7 و کراس‌اوورهای S1،S3،S5 و چند مدل MPV تولید می‌شود. کل مجموع تولیدات این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی معادل ۴۴۵/۰۰۰ دستگاه بوده است. علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد. هم‌اکنون یکی از مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن مستقر است.

JAC S5 Eagle
JAC S5 Eagle
خودروسازی JAC درزمینهٔ ساخت خودروهای الکتریکی هم فعالیت دارد و چندی پیش اولین سری از این نوع خودروها را به کشور آمریکا صادر نمود. این مدل JAC J3 (IEV) یا همان توجوی سدان با پیشرانه الکتریکی می‌باشد، که چندی سالی است که نمونه بنزینی این خودرو در کشورمان عرضه می‌شود. تاکنون تولیدات این شرکت به ۱۰۰ کشور دنیا صادر شده است که بیشترشان را کامیون‌های سبک در برمی‌گیرد.

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
خودروی JAC S5 برای نخستین بار در ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار چین معرفی شد. پیش از آن، تنها کراس‌اوور تولیدی شرکت JAC مدل REIN یا S1 بوده است. خودروی S1 بر مبنای نسل اول هیوندای سانتافه طراحی شده است و اگر چنانچه از چراغ‌های پشتی این خودرو صرف‌نظر کنیم به لحاظ شکل بدنه کاملاً مشابه با آن است. پروژه ساخت REIN هم بر اساس موافقت‌نامه‌ای صورت گرفت که پیش از آن بین JAC و هیوندای بسته شده بود و مانند برخی از دیگر برندهای چینی یک کپی غیرقانونی نیست!

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
طراحی قسمت جلوی S5 شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و می‌توان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراس‌اوورهای آئودی می‌باشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بی‌شماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده می‌شود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
این مدل با پیشرانه‌ای ۲ لیتری به بازار کشورمان وارد می‌شود که مجهز به سیستم توربو شارژر می‌باشد. توان این موتور معادل ۱۷۴ اسب بخار بوده و خروجی گشتاور آن هم برابر با ۲۳۵ نیوتن متر است. این ارقام تا حد زیادی مشابه با همتایان کره‌ای آن از جمله کیا اسپورتیج و هیوندای IX35 است. این مدل به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم از گیربکس ۶ دنده دستی سود می‌برد که تکنولوژی به کار رفته در آن متعلق به کشور آلمان است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
از لحاظ ایمنی نیز این مدل- بنا به ادعای وب‌سایت شرکت خودروسازی JAC- توانسته است که آزمون‌های موجود در موسسه ایمنی US-CNAP و نیز انستیتو بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) و همچنین سازمان استانداردهای ایمنی وسائل نقلیه فدرال آمریکا (FMVSS) را با موفقیت پشت سر نهد. نمونه‌های از این خودرو که قرار است روانه بازار کشورمان وارد شود به‌طور استاندارد به ۲ کیسه هوای ایمنی مجهز است، در حالی که برخی مدل‌های عرضه شده در چین مجهز به ۴ ایربگ می‌باشند.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014
در حال حاضر خودروی جک S5 با نرخ مصوب ۷۳.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. بدیهی است که این نرخ با توجه به طرح کلی خودرو و همچنین آپشن های موجود در آن بسیار وسوسه‌انگیز است.. هم‌اکنون مهم‌ترین رقیب این خودرو در بازار ایران خودروی جیلی X7 می‌باشد که از پیشرانه‌ای ۲.۴ لیتری بهره می‌گیرد که توانی معادل ۱۶۲ اسب بخار را به ارمغان می‌آورد. بهای جیلی نیز معادل ۱۱۲.۹ میلیون تومان برای مدل‌های ثبت‌نامی است که در حدود ۳۹ میلیون تومان گران‌تر از جک S5 است.

JAC S5 Eagle 2014
JAC S5 Eagle 2014

مشخصات فنی

نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سی‌سی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل

JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior
JAC S5 Eagle Interior

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلی‌متر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وب‌سایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17

ایمنی

دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از تجهیزات این خودرو

تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرم‌کن
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
کامپیوتر سفر
صندلی‌های چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشه‌ای
چراغ‌های عقب LED

قیمت

در ایران: ۷۳.۹ میلیون تومان (ثبت‌نام از نمایندگی‌های شرکت)
در چین: ۸۹,۸۰۰ الی ۹۹,۸۰۰ یوآن (برای مدل‌های ۲ لیتری با تنفس طبیعی)

[دانلود ویدئو] نوشته: سام کاویانی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۵۸۸ دیدگاه‌ها

  1. غلام

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام …

    یه سری توضیحات میخواستم در رابطه با این سوالای اخیر و اون عکس بگم…
    امیدوارم مفید باشه…

    1-سنسور TPMS (سنسور باد) رو میشه راحت از روی رینگ اصلی جدا کرد و به رینگ جدید انتقال داد.
    این کار رو یکی از دوستانم انجام داده.بدون اشکال و ایرادی در سیستم TPMS !

    2-این فلاپ ها یا به اصطلاح گاردها که پلاستیکی هستن، با پیچ و پایه به سپر و شاسی وصل میشن.البته بیشتر جنبه زیبایی دارن تا محافظت.

    3-نصب این فلاپ ها باعث میشه که بیمه ها در صورت بروز حادثه ای حدود 30% از خسارت کم کنند.
    چون میگن که در صورت تصادف و … ضربه ای که ماشین روبرویی وارد میشه بیشتره!
    که البته خیلی مسخرست!!!

    4-این ماشین بیشتر لوکسه. شما گارد یا فلاپ رو بیشتر روی mvm یا X60 دیدین که میبندن تا S5 !!!
    دیگه بستن گارد فلزی خیلی مسخرست! من که روی ماشین های این تیپی مثل توسان و… ندیدم!
    البته سلیقه ایه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فرشید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امروز بعد از 6000 کیلومتر ماشینو بردم کاواش. خوشبختانه از جایی آب نفوذ نکرد. بعد از خشک شدن رنگ و با دقت چک کردم. مشکل خاصی ندیدم. نه شره و نه حالت چرم مانند زیر نور خورشید. البته مال من نقره ای هست.

    قیل از این هم سیستم صوتیشو درست کردم. واسه جلو دو تا کامپوننت هلیکس انداختم و واسه عقب هم دو تا باند گرد هرتز. خیلی خوب شد صدا هم صاف و واضحه و هم نسبتا بلند. صدای کامپوننت هلیکس (این مدلی که من گرفتم)خیلی بلند نیست اما با کیفیته و باند های عقب هم جبران کم صدایی جلو را می کنند. تازه آمپلی استفاده نکردم. اگر میزاشتم یه 20 تا 30 درصد بهتر میشد. نصاب هم که کارش درست بود میگفت کیفیت اجزای درب اس فایو خیلی خوبه و تو نصب اذیت نمی کنه یا خاراش بشکنه و از ایجور چیزا. کلی تعریف کرد. راحت شدم از دست اون باندهای بدرد نخور فابریکش. حالا اجساس نقطه ای بودن صدا، تو مخی بودن صدا، ضرباهنگ داخل پاها و ….. از بین رفته و رانندگی لذت بخش شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. عباس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با گذشت کیلومتر خودرو از 1000 ، خالی از لطف ندیدم تجربیات و نظرات شخصی و کلی ام در خصوص خودروی تحویلی خود را بنویسم: ( ممکن است مواردی باشند که در خصوص خودروی سایر اعضا مصداق نداشته باشد)
    در ابتدا تاکید میکنم S5 ارزشی زیر 75 میلیون تومان دارد و قیاس آن با خودروهایی با ارزش بیشتر کاری نادرست است هر چند دو نفر از دوستان من نیو کوراندو خریدند و هر دو به دلیل عدم رضایت قبل از پنج ماه فروختند.
    فرصت رانندگی و مسافرت زمینی با این خودرو را نداشتم و در مطالبم از ذکر مواردی مانند توصیف و تعریف در خصوص ظاهر این خودرو امتناع می کنم.
    داخل کابین:
    1- طراحی اتاق و دسترسی به کنترلهای مورد نیاز راننده قابل قبول است.
    2- عدم روشن بودن کلید جمع کن آیینه در شب راننده را وادار به جستجوی کورمال می نماید.
    3- هد یونیت ظاهری مناسب اما عملکردی نامطلوب دارد از جمله هنگ کردن های وقت و بی وقت ، دشواری رد کردن فولدر خصوصا در هنگام حرکت که الزاما باید از صفحه تاچ و ورود و خروج به چندین منو این کار را انجام دهید، صدای پخش شده در کابین از مطلوبیت لازم برخوردار نیست، خاموش کردن آن در مواقع فورس به سادگی میسر نیست و غالبا با فشردن کلید مربوطه به حالت شب رفته و ساعت را نمایش می دهد و گاهی با فشردن های نا امیدانه خاموش شده و با مکثی دوباره روشن می شود و هنوز قلق خاموش کردن آن دست من یکی نیامده است .
    4- صفحه نشانگر راننده اطلاعات لازم را نمایش داده و از نظر من نمره قبولی می گیرد.
    5- صندلیها از تمامی جهات در سطح قابل قبولی می باشند (البته با توجه به تکانهای زیادتر SUV ها می توانست در برگیرندگی بیشتری را برای صندلی راننده در نظر می گرفت تا در در دست اندازهای بزرگ کنترل بیشتری را برای راننده ایجاد نماید).
    6- پشت سری های جلو (Head rest) فقط قابلیت تنظیم در جهات بالا و پایین را دارد و مانند هموطن چینی خود جیلی و خودروی ایرانی سمند قابلیت تنظیم زاویه به جلو و عقب را ندارد.
    7- جا عینکی تعبیه شده همانند جیلی تقریبا مناسب هیچ عینک آفتابی نیست و معدود فریم آفتابی را به سختی می توان در آن جا داد که در زمان باز کردن گیر کرده و شما را از قرار دادن عینک در آن پشیمان می کند و بهتر دیدم هندزفری و روان نویس را در آن قرار دهم.
    8- در پست های قبلی هم گفتم برای سرنشینان جلو (کرمان موتور لیوان جاسیگاری جلو را ارائه ننموده) و عقب چیزی به عنوان جاسیگاری وجود ندارد. هر چند فضای مناسب جهت تعبیه آن برای سرنشینان عقب وجود داشته است ( پشت کنسول وسط)
    9- فضای پای سرنشینان برای چهار نفر کاملا راضی کننده و کافی است.
    10- نبود پاور ویندوز کاملا محسوس و نصب آن ضروری به نظر می رسد.
    11- سانروف در حالت بسته در حد انتظار ثابت نمی شود و در زمان شستشو با فشار دست از بیرون بر آن به سمت داخل دارای حرکت می باشد.
    12- در زمان بستن درها با استفاده از دستگیره های اوریب دارای زاویه ، ناله و تق تقی از اتصالات آن شنیده می شود که ترس از آسیب دیدن در مرور زمان ، این ترجیح را بوجود می آورد که از آن بخش مشابه پراید قبل از کلید بالابر شیشه است استفاده کنیم.
    13- کولر کاملا قوی و راضی کننده است اما به دلیل قدرت بالای در نظر گرفته شده در درجه یک نیاز به یک درجه میانی بین یک و صفر کاملا محسوس بوده و در مواقعی لرز سرما را بر سرنشینان حاکم می کند. (علیرغم تجربیات بد در مورد تهویه اتومات خصوصا در زمستان ، مواقع بسیاری به دلیل سرکشی های کولر آرزوی کنترل اتومات را می نمایم)
    14- نور تولیدی چراغهای سقفی کافی و روشنایی مورد نیاز سرنشینان را تامین می نماید.
    15- صدای اسپیکر ها نقطه ای بوده و راضی کننده نیست که نمی توان دلیل آن را فقط کیفیت آنها دانست شاید جانمایی آنان نیز در این بین بی تاثیر نباشد.
    16- دید راننده از اطراف مناسب و کافی است (البته دنده عقب را مستثنی کنید)
    17- عدم ارائه موکت زیرپایی از سوی کرمان موتور قابل بخشش نیست.
    18- صدای زوزه گیربکس (مخصوصا مال اونهای که گیربکس شان مثل مال من زوزه دارد) در داخل کاملا شنیده می شود.
    19- غالبا در زمان روشن کردن چراغها باید کنترل نمایید اهرم مربوطه در حالت نور بالا نباشد چون اهرم مربوطه در راننگی روزانه ، به سهولت در حالت نوربالا قرارمی گیرد.
    20- دسته راهنما از حساسیت کافی برخوردار نبوده و کم نیست مواردی که ناچار به برگشت آن توسط دست خواهید بود.
    21-درهای خودرو به اندازه کافی جذب و کمتر پیش می آید صدای زوزه باد در حرکت شنیده شود.
    سواری و ..:
    1- هرگز احساس ضعف از ناحیه قدرت موتور خودرو نخواهید کرد.
    2- ترمز ها کاملا مناسب و قابل اعتماد است.
    3- اعتماد به نفسی که قدرت موتور و شتاب خودرو در شما ایجاد می کند کمی با اصول ایمنی در رانندگی مطابقت ندارد.
    4- نرمی فرمان عالی است خصوصا در مواقع پارک.
    5- کنترل خودرو قابل قبول است به شرطی که در دست اندازهای بیشمار معابر ایران کمی گیجی عقب و جلو باعث آزارتان نشود.
    6- روشنایی چراغها و پروژکتورها ، با توجه به اینکه نور پایین را در همان روزهای اول با زنون تعویض نمودم کاملا راضی کننده و عالی است تنها نکته ی قابل تامل تنظیم پروژکتورها می باشد که برای خودروی جلویی آزار دهنده است.
    7- یکی از نکات منفی در طراحی موتور قراردادن فیلتر روغن در زیر موتور و به صورت عمودی و همتراز با کارتل روغن می باشد که مراقبت بیشتری را در ناهمواری ها می طلبد. هرچند این حالت قرارگیری فیلتر اثربخشی بیشتری را در خصوص جمع آوری نا خالصی های روغن دارد.
    8- عدم تعبیه مخزن آب مجزا جهت شیشه شوی درب عقب و استفاده از مخزن جلو علیرغم نصب شیر یک طرفه در کنار لولای درب پشت، آب پاشی را با تاخیر انجام می دهد.
    9- ترمز دستی در شیب های خیابان همیشه یک حرکت 10 سانتی متری را پس از برداشتن پا از روی پدال ترمز به سمت شیب به همراه دارد که با توجه به فرهنگ چسبانیدن در رانندگی ما ایرانی ها چه در پشت ترافیک و چه در زمان پارک نیاز به مراقبت دارد.
    10- جکهای درب پشت خودرو سفت تر از حد نرمال است به طوری که بستن آن برای کوچکترها غیر ممکن و برای خانم ها با سختی همراه است.
    11- فضای بار در پشت عالی است.
    12- مانند همه چینی ها سیستم تعلیق در سطح متوسط است اما با توجه به قیمت خودرو توقع بیشتر از آن غیر منطقی است.
    13- کیفیت گیربکس در سطح قابل قبول نیست و تلرانس ایرادات بسیار بیشتر از سطح مورد توقع است. البته این موضوع قبل از ارائه خودرو در ایران از سوی مالکین چینی نیز مکرر بیان شده بود (در تاپیک اولیه S5 مطرح و بررسی گردیده است) و تصور ما این بود که در مرور زمان از سوی تولید کننده بازنگری و ایرادات را در خط تولید برطرف نموده است (البته تصور خامی بود)
    14- لاستیکها عملکردی قابل قبول داشته و با توجه به دانه بندی و کیفیت آسفالت معابر ایران صدای تولیدی آن طبیعی است (قطعا هموطن های اصفهانی به خاطر کیفیت آسفالت بهتر شهر اصفهان مشکل کمتری با صدای تایرها دارند).
    15- اما از کیفیت رنگ هر چه نوحه سرایی کنم کم است تنها می توان گفت شرم بر کرمان موتور.
    معایب بروز کرده خودروی من:
    1- سهل انگاری در بستن اتصالات سیستم تعلیق (با مراجعه به تعمیرگاه مرکزی تا حدود زیادی برطرف شد)
    2- صدای قیژ قیژ فرمان در اواخر گردش خصوصا در زمان پارک کردن که حتی با یک بار مراجعه به تعمیرگاه برطرف نشد.
    3- وجود خاک و شن در مایع سیستم خنک کننده که با زحمت و مشقت زیاد توسط خودم برطرف شد.
    4- کنده شدن مهره یکی از پیچهای کاور پلاستیکی زیر موتور در زمان تولید و عدم توجه به آن که هم بستن سینی را به تاخیر انداخت هم باز کردن کاور پلاستیکی را جهت تعویض آب رادیاتور با بدبختی همراه نمود.
    5- روشن نشدن چراغ قسمت بار که ناشی از خرابی کلید قفل روی در مربوطه می باشد.
    ضمن طلب بخشش از مجذوبین و محسور شدگان این خودرو باز هم از دوستانی که خودرو به نظرشان کاملا بی عیب و نقص است خواهش می کنم موج پست “مال من در این خصوص مشکلی ندارد ” را آغاز نکنید. مطالب عنوان شده نظرات شخصی من است، اگر مغایر با تجربیات شماست بررسی کلی بگذارید پر از تمجید و تعریف ، خواننده خود قضاوت خواهد کرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۹ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام خدمت هموطنان گرامی
      ضمن تشکر از توضیحات عباس آقا در مورد خودروی اس 5 با توجه به اینکه غالب خوانندگان این مطالب احیاناً در مرحله تصمیم گیری برای انتخاب این خودرو می باشند لازم می دانم من هم نکاتی را در خصوص توضیحات ایشان اضافه نمایم.
      با توجه به اینکه من و یکی از دوستانم نیز این خودرو را داریم کاملاً با خواندن موارد ریزی که ایشان نوشته اند مشخص می باشد که ایشان خود صاحب این خودرو می باشند و خدای ناکرده مانند عده ای از هموطنان از روی بی اطلاعی و یا احیاناً تعصب در این مورد اظهار نظر نکرده اند.
      من تاکنون بیش از 4000 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده ام و خوشبختانه بغیر از مورد ( 2- عدم روشن بودن کلید جمع کن آیینه در شب راننده را وادار به جستجوی کورمال می نماید.) هیچ مورد منفی را در خصوص این خودرو مشاهده نکرده ام چه برسد به آنهایی که عباس آقا در خصوص خودروی خود به آن اشاره کرده اند. لازم به ذکر است کیفیت خودروی تحویلی به دوستم نیز مانند خودروی من می باشد (ایشان نیز تا به حال 800 کیلومتر مسافت پیموده اند).
      به نظر من طراحی داخلی، بیرونی و فنی خودرو کاملاً توسط تیمی خبره و با تجربه انجام شده است (در خصوص آگاهی از تیم طراحی این خودرو مطالعه مطالب نوشته شده در آدرس http://www.speedhunters.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%DA%A9-%D8%A7%D8%B3-5-jac-s5/ را توصیه می نمایم) و برزو مشکلاتی نظیر آنچه عباس آقا در متن خود به آنها اشاره کرده اند به دلیل مشکلات موجود در مونتاژ ایرانی بروز کرده اند و امیدوارم این ایرادات در حداقل این خودروها وجود داشته باشند و دیگران نیز بتوانند از استفاده این خودرو احساس شادی و رضایت داشته باشند.
      از بین تمام موارد ذکر شده در متن عباس آقا لازم می دانم در خصوص مورد زیر توضیحی عرض نمایم چراکه این مورد ایراد خودرو نبوده و به نوعی مزیت آن به حساب می آید:
      (20- دسته راهنما از حساسیت کافی برخوردار نبوده و کم نیست مواردی که ناچار به برگشت آن توسط دست خواهید بود.)
      توضیح: در برخورد اول این مورد عیب می باشد ولی با توجه به تجربه من از تست دسته راهنما در حالات مختلف این موضوع مزیت می باشد چراکه:
      1 -فعال کردن دسته راهنما و سپس پیچاندن فرمان و برگشت سریع فرمان به حالت مستقیم بعد از رد کردن پیچ===> برگشت دسته راهنما به حالت اولیه
      2- فعال کردن دسته راهنما و سپس پیچاندن فرمان و برگشت دیر هنگام یا آرام فرمان به حالت مستقیم و یا عدم برگشت کامل فرمان به حالت مستقیم ===> عدم برگشت دسته راهنما. این موضوع به این دلیل می باشد که فرض بر این می باشد که یا هنوز پیچ تمام نشده و یا پیچ طولانی می باشد و از این رو دسته راهنما همچنان در موقعیت چشمک زدن باقی می ماند و این موضوع را قبلاً در خودروهای هیوندایی نظیر آزرا و سانتافه نیز مشاهده کرده بودم.
      امیدوارم شاد و خرم باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف صداقت

      ۲۵ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (16 ديدگاه)

      چه قد دقیق و مهندسی نوشته شده ممنون جناب عباس من از مرداد اس 5 دارم تنها نکته ای که خیلی ازارم میده صدای گیربکس است ممنون از سایت خوب پدال

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد 59

      ۱۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا از این همه دقت و ریز بینی لذت بردم خیلی متشکر عباس اقای عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. DMI_full

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستای عزیز ، واقعا یه سری خیلی حساس شدین!
    من ماکسیما 85 دنده ای دارم که از روز اول دست خودم بوده و از سال 85 تا امروز فقط 90 تا کار کرده ، چون فقط باهاش مسافرت میرم و واسه شهر ماشین دیگه ای دارم، ماکسیما دنده ای هم قشنگ صدای گیربکس داره، تو دنده 2 یکم زوزه داره و کلا ذات گیربکس دستی بعلت اینکه چرخ دنده ها مستقیما روی هم حرکت می کنن یه کوچولو صدا و زوزه کاملا طبیعی هست ، 2 سال پیش من حس کردم صدای گیربکس ماشینم دیگه کاملا غیر طبیعی شده و موقع شتابگیری صدای وحشتناکی می داد! بردم نمایندگی میدون آزادی گفت گیربکس باید عوض بشه و 6 میلیون قیمت گیربکس!!
    گفتم نمی خوام ماشین با پای خودش اومده و دنده ها به خوبی دارن عوض می شن و فقط موقع شتابگیری صدا داره! در آخر توسط یکی از دوستان با یه مکانیک کارکشته تو خیابون دولت آشنا شدم که تا ماشین رو دید گفت این صدای بلیرینگ گیربکسه و اصلا نگران نباش ، با حدود 1 تومن ماشین شد مثل روز اولش…
    اولا خدمات پس از فروش رو من زیاد اعتقاد بهش ندارم حالا هر کمپانی که باشه، دوما این ماکسیما ژاپن هست که همه جا ازش به به چه چه می کنن ولی بازم مشکل دار شد!!!
    سوما صدای گیبرکس دستی تا حد زیادیش طبیعی هست مگه اینکه صدایی بلند و کاملا غیر طبیعی ازش در بیاد، بنظر من گیربکس دستی اصلا امکان نداره هیچ صدایی نداشته باشه! انگار بگیم موتور ماشین هیچ صدایی نداره! در هر صورت چند تا قطعه مکانیکی با هم درگیرن، خیلی ساده بخوام بگم حتی یه ساعت مکانیکی هم صدای تیک تیک داره!
    یه مطلب دیگه هم هست ، قیمت قطعات جک بنظرم عالیه، پارسال زمستون شیشه جلو ماکسیما بخار کرده بود تا دکمه بخار خشک کن شیشه جلو رو زدم از گوشه سمت شاگرد یه ترک خورد و تا بیام بخودم بجنبم ترکه اومد سمت راننده از جلو چشمام یه دریفت زد از گوشه پایین سمت راننده اومد پایین!! شیشه اصلی ماکسیما 1.5 میلیون قیمت دادن ، یه شیشه تحت لیسانس نیسان پیدا کردم ، تو میدون فاطمی ، 600 قیمت داد و بردم همونو انداختم ، حالا شیشه جلو جک اگه اشتباه نکنم باید آنتن هم داشته باشه و قیمت 300 تومنیش کاملا منطقیه :o

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عباس عزیز واقعا نگاه منصفانه ای داشتید. با تشکر بسیار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hoonan

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخواستم بدونم صندلی های جلو برقی هستند و همچنین اینکه سیستم تهویه بصورت اتوماتیک است ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت هموطنان گرامی
    ضمن تشکر از توضیحات عباس آقا در مورد خودروی اس 5 با توجه به اینکه غالب خوانندگان این مطالب احیاناً در مرحله تصمیم گیری برای انتخاب این خودرو می باشند لازم می دانم من هم نکاتی را در خصوص توضیحات ایشان اضافه نمایم.
    با توجه به اینکه من و یکی از دوستانم نیز این خودرو را داریم کاملاً با خواندن موارد ریزی که ایشان نوشته اند مشخص می باشد که ایشان خود صاحب این خودرو می باشند و خدای ناکرده مانند عده ای از هموطنان از روی بی اطلاعی و یا احیاناً تعصب در این مورد اظهار نظر نکرده اند.
    من تاکنون بیش از 4000 کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده ام و خوشبختانه بغیر از مورد ( 2- عدم روشن بودن کلید جمع کن آیینه در شب راننده را وادار به جستجوی کورمال می نماید.) هیچ مورد منفی را در خصوص این خودرو مشاهده نکرده ام چه برسد به آنهایی که عباس آقا در خصوص خودروی خود به آن اشاره کرده اند. لازم به ذکر است کیفیت خودروی تحویلی به دوستم نیز مانند خودروی من می باشد (ایشان نیز تا به حال 800 کیلومتر مسافت پیموده اند).
    به نظر من طراحی داخلی، بیرونی و فنی خودرو کاملاً توسط تیمی خبره و با تجربه انجام شده است (در خصوص آگاهی از تیم طراحی این خودرو مطالعه مطالب نوشته شده در آدرس http://www.speedhunters.ir/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%DA%A9-%D8%A7%D8%B3-5-jac-s5/ را توصیه می نمایم) و برزو مشکلاتی نظیر آنچه عباس آقا در متن خود به آنها اشاره کرده اند به دلیل مشکلات موجود در مونتاژ ایرانی بروز کرده اند و امیدوارم این ایرادات در حداقل این خودروها وجود داشته باشند و دیگران نیز بتوانند از استفاده این خودرو احساس شادی و رضایت داشته باشند.
    از بین تمام موارد ذکر شده در متن عباس آقا لازم می دانم در خصوص مورد زیر توضیحی عرض نمایم چراکه این مورد ایراد خودرو نبوده و به نوعی مزیت آن به حساب می آید:
    (20- دسته راهنما از حساسیت کافی برخوردار نبوده و کم نیست مواردی که ناچار به برگشت آن توسط دست خواهید بود.)
    توضیح: در برخورد اول این مورد عیب می باشد ولی با توجه به تجربه من از تست دسته راهنما در حالات مختلف این موضوع مزیت می باشد چراکه:
    1 -فعال کردن دسته راهنما و سپس پیچاندن فرمان و برگشت سریع فرمان به حالت مستقیم بعد از رد کردن پیچ===> برگشت دسته راهنما به حالت اولیه
    2- فعال کردن دسته راهنما و سپس پیچاندن فرمان و برگشت دیر هنگام یا آرام فرمان به حالت مستقیم و یا عدم برگشت کامل فرمان به حالت مستقیم ===> عدم برگشت دسته راهنما. این موضوع به این دلیل می باشد که فرض بر این می باشد که یا هنوز پیچ تمام نشده و یا پیچ طولانی می باشد و از این رو دسته راهنما همچنان در موقعیت چشمک زدن باقی می ماند و این موضوع را قبلاً در خودروهای هیوندایی نظیر آزرا و سانتافه نیز مشاهده کرده بودم.
    امیدوارم شاد و خرم باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کرمان خودرو به تعهداتش عمل نکرده و خیلی از اس 5 ها رو هنوز تحویل نداده ک منم جزوشونم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. احسان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان
    خواستم بپرسم کسی هست که تحویلی تیر ماه باشه. ماشینو تحویل گرفته باشه؟؟؟
    من تحویل تیر ماه هستم ولی وقتی زنگ میزنم میگن سند ماشین هنوز نیامده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام احسان جان.مال منم تحویل تیره ولی هنوز تحویل ندادن نمایندگی هم جواب درستی نمیده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. abed

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود بر دوستان
    من اولین بار می خوام یک شاسی بلند بگیرم بصورت اتفاقی این ماشین و تو این سایت دیدم .
    باید بگم کلا نظرات مختلف گیجم کرده.الان نمی دونم اسپورتیج رو بگیرم یا اس5 ؟

    منم یک سوال بپرسم :

    فکر می کنید موقع فروش (زمانیکه کارکرده بشه)د آیا مشکلی خواهد بود یا خیر؟ یعنی براحتی بفروش میره یا نه؟

    باسپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۲ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست گلم.داستان خیلی ساده است.دو حالت دارد اگر می تونی سوار ماشین دست دوم شوی(مثل من عشق ماشین صفر نیستی). درضم می تونی ماشین کره ای سالم گیر بیاری که واقعا ازش مطمین باشی که بعد خریدن چند میلیون لازم نیست خرج جلو بندی و یا موتورش کنی .خوب برو بخر خودت رو خلاص کن.

      اما دو تا نکته هست که باید باهاش بهش دقت کنی
      1.مصرف بنزین بالاست صدی به 15 است(برای مثال اسپرتج 2008)
      2.بحث مدل ماشین هست.مثلا اگر مال 2008 باشه الان سال 2015 است یه 5 الی 6 سال هم زیر پات باشه. دیگه کی ازت می خره دادش گلم.
      با کلی ضرر باید بفروشی ان زمان.
      اما خوبیش این است که ماشین کره ای است. کلاس داره .کیفیتش هم بالاست
      حالا دیگه خودت می دانی.
      من به شخصه امکان نداره برم سمت ماشین خارجی دست دوم.
      باید تو ذهنت یک ترازو فرض کنی ویرگی های مثبت و منفی ماشین کره ای دست دوم در نظر بگیر.همین کار با ماشین اس5 بکن ببن چی به صلاحت هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. جلال

    ۲۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان من جایی خوندم که دنده اس 5 رو میشه بدون کلاژ هم تعویض کرد(البته معکوس نه)ولی ننوشته بود این روش تعویض دنده مشابه همون روش قدیمیه که برخی راننده های با تجربه با توجه به دور موتور انجام میدن یا که نه بدون دقت زیاد در دور موتور وتوسط هرکسی قابل انجامه .کسی اطلاعی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad reza

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگه مهارت داشته باشی دنده همه ماشینها رو بدون کلاج میشه عوض کرد ولی تا زمانی که مهارت پدا کنی دو سه تا گیربکس رو نابود کردی رفته پس کلا این چه کاریه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احسان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشین من تحویلی تیر ماه بود که چهار شنبه 4/24 تحویل گرفتم. واقعا ماشین خوبی هست تنها موردی که دیدم مشکل داره رنگ ماشین بود که بعضی جاهاش خیلی خط و خش داشت .فرمون ماشینو میچرخونم هی قج قج صدا میده کسی میدونه چرا اینجوری میشه.؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sepehr

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه نه نه اصلا من را ضی نیستم خرداد ماه گرفتم بعد از مدتی بردم کار واش خط خطی شده بود فر مونش جر جر می کنه دکمه های فر مونشم خوب کار می کنه ولی رادیوش نمیگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی مویدی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام بچه‌ها من هم ثبت نام کردم وبهم زنگ زدن برای تکمیل وجه ولی من بابت رنگش مشگل دارم من نقرهای میخوام که شرکت نداره از سفیدم خوشم نمیاد مشگیشم روغنیه حالا کسی هست به من کمک کنه ؟ تازه بحث تحریمها و افت قیمتشم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابوذر

      ۳۰ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خیلی قضیه ساده و روشن است.اگر شما واقعا طالب رنگ نقره ای هستی و هیچ رقمه حاضر به بی خیال شدن نیستی و شرکت هم هم اکنون رنگ نقره ای نداره.
      پس انصراف بده یا بهتر است فیش خودت رو بفروشی و بری سراغ ماشین نقره ای دیگری با این رنج قیمت.
      اما اگر عاشق ماشین شدی و رنگ در درجه دوم است خوب رنگ سفید بگیر و خلاص.هم دیر کثیف می شه هم در هنگام فروش طالبش بیشتر است
      در مورد افت قیمت بخاطر از بین رفتن تحریم ها توجه کن
      1-ماشین چون در داخل ساخته می شه به دلار ربطی پیدا نمی کنه که بخواهد در اینده افت قیمت بخوره
      2-ماشین های خارجی هم که وارد کشور می شوند فکر می کنی چقدر ارزان شوند؟؟؟
      میشه مثلا ماشین 160 میلیونی بشه 70 میلیون؟؟؟؟

      پس بخاطر رفع تحریم ها بی خیال ماشین نشو
      قشنگ فکر کن.ببین اگر باهاش حال می کنی گور پدر رنگ.برو ماشین رو بگیر حالا سیاه یا سفید.
      اگر هم نه.چندان باهاش حال نمی کنی.کلا از فکرش بیا بیرون.برو سمت یک برند دیگر
      بهرحال ان شاالله هر چی به صلاحت هست همان بشه.
      اما یادت نره بعد توکل به خدا. تفکر درست باعث تصمیم درست می شه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سهراب

    ۲۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این ماشین و یکی از همسایهامون 7 روز پیش تحویلگرفته بود تست درایو کردم فوق العاده بود خوراک کورس گذاشتنه امکانات و هندلینگ فوق العاده ای داره از نظر متریال داخلی مثل داشبورد و صندلی و سانروف و تو دریها فوق العاده با کیفیت و جا داره بدنه و ظاهر زیبایی هم داره عالی میشه گفت خودروی بی نظیریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی مویدی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ابوذر جان ممنون از راهنمایید ایا میخواستم ببینم کسی از قیمت فیشش اطلا ع داره درضمن نمایندگی میگه حالا حالا ها باید بدون سود پول صبر کنی راستی بین سفید و مشگی کدومها با حالترن
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. فرامرز

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (29 ديدگاه)

    بنده جزو اولین نفرها بودم که s5 را گرفتم وتمام ایرادات را با شرکت در میان گذاشتم مخصوصا کیفیت رنگ و صدای گیربکس دنده 1 و 2 (البته بعضی هامیگن مال ما اینطوری نیست!)ولی کرمان موتوربا تماس با بنده گفت کیفیت رنگ را قبول داریم برا ی گیربکس هم مکاتبه کردیم و ….
    تو سرویس اولیه زیر اطاق صدا میومد درخواست بازدید و آچارکشی کردم ،ماشینو تحویل گرفتم دیدم تو همان محوطه(تعمیرگاه مرکزی) صدا میداد درخواست تست کردم با هم دور زدیم گفتند طبیعیه،با واکنش تند بنده که مطمئن بودم بردن سالن فکر کنم با یه آچار کشی 10 دقیقه برطرف شد(خدمات واقعا نامیدکننده است)تو سرویس اولیه آچارکشی و موارد دیگر را طبق لیست انجام نمیدن.
    ولی من دندان را نمیذارم خراب شه که بعد بندازم دور.
    فروختمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز ماشین های ساخت داخل همگی مشکل دارند.منتها بعضی از اول معلوم است و بعضی بعدا خودش نشان می دهد
      مثلا ماشین های ایرانخودرو و سایپا مشکل نداره؟؟؟

      درضم اگر شما از تصمیم خودتان راضی و خوشنود هستید پس چرا هنوز اخبار و سایت ها و مطالب پیرامون این ماشین رو دنبال می کنید؟؟
      همین کامنت شما در این بخش سایت نشان دهنده دنبال کردن مطالب پیرامون این ماشین است.
      نیست؟؟؟

      حال.این ماشین بد.شما چه ماشینی با 73 میلیون پیشنهاد می کنید؟؟
      دست چندم کره ای(هیندای یا کیا)؟؟؟؟
      یا دست چندم ویتارا ایرانخودرو
      اره عزیز.ما هم عقل و شعور خریدن ماشین خارجی صفر کیلومتر رو داریم اما 160 میلیون نمی خوایم بدیم.
      بنده ماشینم دائما در خیابان در معرض تصادف و یا سرقت است
      با این وضع معلوم نبودن قیمت ماشین خارجی بخاطر رفع تحریم ها برم ماشین خارجی 160 میلیون یا بالاتر بخرم که صدا نده. !!!!!

      شما رو نمی دانم اما من همچین کاری نمی کنم
      بهرحال باید بگم (البته به سهم خودم)
      مرسی از راهنمایی شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. پژمان

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    خدمت دوستانی که منتظر ارزونی هستن باید بگم زهی خیال باطل برادر من تا زمانی که خودرو سازی های بزرگی مثل ایرانخودرو و سایپا هستن و سودای کلان و نبودن رقیب حالا حالاها باید سوار راناها و پرایدها و …. محصول داخلی بشین بعد از مزاکراتم که همه چیز از نظر اقتصادی معکوس شد و با افت شدید بورس دلار قیمتش رفت بالا پس در نتیجه معادله به نفع خودروسازای داخلی تمام میشه در مورد اس5 من یک سال جی 5 داشتم فوق العاده ازش راضی بودم 15000 کارکرد داشت به ترض باور نکردنی ظرف 2روز فروخته شد به خاطر خاطره خوش و خوبی که با جی 5 داشتم وتحقیقاتی که کردم و با در نظر گرفتن وام وجیب دیروز اس 5 ثبتنام کردم به اون دسته از دوستانی که فکر خرید خودرو خاجی که در داخل تولید نمیشن به چند دلیل توسیه نمی کنم دلیل اول اینکه تامین قطعات به ویژه تزییناتی ندارن دوما وقتی سال میلادیشون عوض میشه زود از چشم خریدار ایرانی میافته به قول معروف نو که اومد به بازار ….. سوما فکر نکنین اون خودرو ها بی ایرادن و خیلی بهترن مثلا تلق و تلوق نمیکنن و قارو قور ندارن چهارما برادر من خودتون و گول نزنین بیشتر قطعات اون خودرو ها از هیوندا گرفته تا بنزشم چینین یا در حال چینی شدن از این حرفا بگزریم من اس 5 و به نظر خدم به نظر خدم در سطح کیفی فوق العاده بالایی هم از نظر قطعات هم ازنظر زیبایی داخلی و خارجی و قابل رقابت میدونم و امیدوارم کرمان موتور کیفیت این خودرو و حفظ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. کیوان

    ۲ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من با نظر اقا پژمان موافقم خیلیها دوست دارن خودشون و گول بزنن فکر میکنن مثلا فلان ماشین خارجی چون قیمتش بالای صد ملیونه پس بی عیب و بدون ایراد و سر و صدا همین چند ماه پیش بود که خودروهای هیوندایی رو به خاطر عیب فنی فراخان شدن . خودروی اس 5 رو خودروی خوب و عالی میشه دونست خودرویی با امکانات و دوام و قابل رقابت با خودروهای بالا دستی مخصوصا به خاطر شاسی بلند بودن مطمانا فروش خوبی میکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. جلال

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    با سلام
    بالاخره پس ازحدود دوماه فرصت شد 300-400کیلومتری ماینو تو جاده برونم جاده ای دارای پستی وبلندی ولی آسفالت که در برخی نقاطشم وزش باد نسبتا شدید وجود داشت اگه بخوام بدون تعصب نظر خودمو در مورد ماشین بگم باید بگم
    1-شتاب وکشش موتور بسیار فراتر از قیمت ماشین (تا160رفتم بدون کمترین مشکل و در کمترین زمان به این سرعت رسیدم)
    2-هندلینگ ماشین با توجه به کیفیت خوب آسفالت خوب بود ومشکلی نداشت
    3-صدا حتی در دور موتور نزدیک 5000هم بسیار کم
    4-کمی صدای تلاطم باد در سرعت های بالا شنیده میشه
    5-پدالها بسیار نرم ولی با توجه به نرمی پدال گاز وتوان بالا موتور حتما بایستی از کروز استفاده بشه وگرنه با اندک فشار سرعت بالای 140میره یاهم که با دنده سنگین حرکت کنید تا بتونید کمی پدالو بیشتر فشار بدن
    -6مصرف 7/5
    7-صدای بوق هشدار بسیار آزاردهنده
    8-صندلی ها شاید در مسافت بالای 500کمی اذیت کنه (بدلیل سفتی)
    در مجموع این ماشین تو جاده بسیار بهتر خودشو نشون میده وبه جرات میشه گفت اولین ماشین چینیه که تو سرعت وشتاب حتما از پس خیلی از کره ای ها بر میاد واین یعنی با نصف قیمت می تونین رو بعضی هارو تو جاده کم کنید وبه نظر من این مهمترین وجه تمایز اس5 با سایر چینی هاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ن

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    به نظرتان کدام یک از سه خودرو MVM X33 اتوماتیک(جدید) و جک S5 دنده ای و ام جی 350 اتوماتیک مناسبتر می باشند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رضا

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من اس 5 خودم رو تحویل گرفتم . تا الان 1000 کیلومتر رفتم تقریبا راضی هستم جز یک مورد مصرف خودروی من خیلی بلایه . با کولر توی شهر 16.5 و توی جاده 14.5 البته روز به روز بالامیره .نمایندگی میگه خودش کم میشه من سردرنمی یارم .میخواستم از تجربه شما بدونم. ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان.
    آقا این ماشینو از نزدیک چند بار دیدم
    بدون تعصب و انصافی بگم:
    تا حالا یه خودروی چینی به این اندازه عضلانی و پرقدرت ندیدم.
    انصافا” تو ته دلم جا وا کرده.
    البته هنوز امتحانشو پس نداده .

    ولی بازهم تو دل برو و قشگله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رامین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. دوستانی که هنوز ثبت نام نکردن تجربه رانندگی یکی از اشناهای مارو بخونین. قطعا در تصمیم گیری شما مفید خواهد بود. با تشکر
    http://s6.uplod.ir/i/00656/phm22s19c8l3.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. علی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت هموطنان گرامی
    احتراماً خواستم به منظور راهنمایی عزیزانی که در فکر خرید این خودرو هستند تجربیات خودم را از پیمایش مسافت 5700 کیلومتری با این خودرو به اشتراک بگذارم و در صورتیکه کسی نیاز به اطلاعات بیشتری داشت می تواند به ایمیل زیر سوال یا پیغام خود را بفرستد:
    ali_r_madany@yahoo.com
    من این خودرو را اواخر اردیبهشت تحویل گرفتم و علاوه بر سفرهای داخل شهری، تعداد زیادی سفر بین کرج و تهران، یه مسافرت به شیراز، یه مسافرت به رامسر و سفری نیز به زنجان داشته ام. موارد قابل عرض به شرح زیر می باشند که در آنها مقایسه هایی نیز با سانتافه 2014 خواهم داشت که تجربه سواری آن را نیز به کررات داشته ام :
    – خودرو توسط تیم حرفه ای و ماهر طراحی خارجی و داخلی شده است که برای اطلاعات بیشتر خواندن موارد نوشته شده در سایت http://www.speedhunters.ir را توصیه می نمایم.
    – قطعات به کار رفته در خودرو اکثراً متعلق به شرکتهای صاحب نام می باشند مانند توبرو شارژر، سیستم برقی و غیره. جالب است بدانید که حتی تیغه های برف پاک کن نیز متعلق به Bosch آلمان می باشند.
    – موتور فوق العاده پر قدرت و پر شتاب (شتاب خودرو اگر از سانتافه بیشتر نباشد کمتر نیز نمی باشد مخصوصاً اینکه در حالت اتوماتیک سانتافه شتاب کمتری دارد)
    – صدای داخل کابین بسیار پائین و در حد معقول می باشد (از نظر صدا به نظرم در همان سطح سانتافه و توسان می باشد و البته طبق db اعلام شده توسط سازنده نیز این اعداد برای سرعت زیر 100 و بالای 100 با خودروی توسان و اسپورتیج یکسان می باشند)
    – سیستم تعلیق خودرو نرم و راحت می باشد (تکانهای اتاق در مقایسه با سانتافه کمتر می باشد). لازم به ذکر است که در مقایسه با خودروهای سدان تکانهای یک خودروی CUV بیشتر و تکانهای خودروی SUV نیز حتی بیشتر از CUV می باشد.
    کولر خودرو بسیار عالی می باشد. تقریباً همواره در گرمای زیاد نیز نیاز به افزایش آن از شماره یک نیستید. البته این موضوع کمی نیز آزار دهنده می باشد و وجود یک درجه کمتر (بین خاموش و شماره یک) کاملاً محسوس می باشد.
    – در خصوص کیفیت رنگ نیز باید عرض شود که زیاد از پائین بودن کیفیت رنگ خودروهای کرمان موتور شنیده می شود ولیکن بنده که تا به حال مورد منفی در خودروی خود مشاهده نکرده ام و فکر نمی کنم کیفیتی پائینتر از خودرهای تولیدی سایپا و یا ایران خودرو داشته باشد.
    – کیفیت قطعات داخلی کابین نیز بسیار مطلوب می باشند و واقعاً تفاوت آزار دهنده ای با خودروهای کره ای که زیاد نیز در بازار داخل هستند ندارد.
    – مصرف خودرو بسیار عالی می باشد. ابتدای تحویل گیری مصرف از 25 رفته رفته کاهش می یابد تا اینکه در زیر کیلومتر 1000 به مصرف نهایی خود می رسد (این موضوع در کاتالوگ خودرو نیز برای دوره آب بندی ذکر شده است). البته مصرف خودرو خیلی به نوع رانندگی بستگی دارد ولی می توان مصرف خودرو را به شرح زیر بازگو نمود:
    + در جاده و با دنده 6 و سرعت 120 مصرف متوسط 7.3 لیتر در 100 کیلومتر
    + مصرف ترکیبی بدون ترافیک شهری متوسط 8.5 لیتر در 100 کیلومتر
    + در ترافیک خیلی سنگین (مانند آنچه در جاده های شمالی کشور در تعطیلات اتفاق می افتد) مصرف متوسط می تواند تا 16 لیتر در 100 کیلومتر هم افزایش یابد
    + مصارف ذکر شده برای این خودرو در مقایسه با مصرف سوخت سانتافه و با توجه به برابری نسبی توان موتور آن با سانتافه اقتصادی تر می باشد چراکه متوسط مصرف سانتافه حدود 2 تا 3 لیتر از مصرف این خودرو بیشتر می باشد.
    در نهایت تنها موردی که در خصوص این خودرو جای حیف دارد انتخاب گیربکس دستی برای آن می باشد که اگر اتوماتیک می بود با توجه به محسنات بسیار زیاد این خودرو واقعاً معرکه می شد.
    امیدوارم مطالب عرض شده مفید بوده باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرزاد

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان
    من ده روزی ماشین رو تحویل گرفتم ، میخوام بگم که ماشین حرف نداره ، فقط کارم شده شکار کردن ix35 و فک و فامیلش ، فقط از این ماشین یه ایراد اساسی میشه گرفت اینه که از قسمت گیربکس صدای خرخر بلبرینگ کلاژ میاد که این مورد در حالت درجا به وضوح شنیده میشه ، البته مزایای ماشین اینقدری زیاد هستش که میشه این ایراد رو چشم پوشی کرد .
    دوستان وقتی توربوی ماشین بکار میفته چنان شتابی میگیره که تو صندلی فرو میرین و همزمان یه صدای سوت جت مانند از توی ماشین میشنوین ، ماهه ماه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. علی شاهوردی

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    فرزاد جان خوشحالم که از ماشینت راضی هستی ولی با کمال احترام فکر کنم شما اولین ماشین مدل بالایی که تا بهال سوار شدی و یا روندی که اینقدر ذوق داری و …
    من خودم IX35 تا همین 2 ماه پیش داشتم و بخاطر مسائل کاری مجبور شدم بفروشمش و چند وقته تو نخه خرید S5 هستم ولی هنوز نتونستم خودم و مجاب کنم به خریدش .
    این مقایسه خوبی فکر نکنم باشه که بخوایم S5 و با IX35 قیاس کنیم این مضوع را بدون تعصب میگم ولی باور کنید خیلی دلم میخواد به جایی برسم که بتونم خودم و متقاعد به خریدش کنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asad

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      چرا نمیشه مقایسه کرد به نسبت قیمتشون یکیش دست بالا 83 میلیونه یکی دیگه حدود167 ظاهرشون و ابعادشون تقریبا تو یه مایه است بزار بغل هم ببین با این قیمت چه انتظاراتی میشه ازشون داشت اونوقت مقایسه کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. بهروز

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من 6000کیلومتر با ماشینم راه رفتم در ابتدای حرکت و موقع تعویض دنده که کلاج را رها میکنم یک صدای تق از داخل گیربکس میاد.نمایندگی میگه ایراد کارخونه ای هست و بعضی دارن و بعضی ندارن فعلا کاری نمیشه کرد .باید منتظر باشی در سرویسهای اینده شاید بتونیم کاری بکنیم.
    موقع خاموش کردن ماشین دربهای خودرو قفل میماند واتوماتباز نمیشه و راننده باید باز کنه که این ایراد باز دریک سری هست و یک سر ی ندارن
    بلبرینگ تسمه تایمش صدای خرت خرت میده که لوازم نداشتن عوض کنند
    فعلا ایراد دیگه ای ندارد.
    کیفیت رنگ پایین سفید هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asad

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      موقع تحویل یه چک لیست صدتایی رو پر میکنی همه چی رو میتونی چک کنی تا دونه آخر بعد اگه مورد تاییدت بود تحویل میگیری اگه نبود اعتراض میکنی خودرو رو عوض میکنن اگه بعد از تحویل گرفتن هم خراب بشه میبری گارانتی اگه بد جواب دادن هم سامانه شکایت هست هم اونقدر داد و بیداد میکنی که التماست رو بکنن هرچی بخری نباید فراموش کنی اینجا ایرانه حتی نمایندگیهای ماشینهای کره ای و آلمانی وایرانی خودمون هم تیغت میزنن میخوان از سر خودشون بازت کنن چون مدیراش و کارمنداش ایرانی ان باید خودت حقت رو بگیری این ماشین هم که مونتاژایرانه و سریهای اولشه ماشین وارداتی میخوای باید دوبرابر قیمت ماشین پول اضافی بدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. امین

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    من که با این نظراتی که شما دادید خدا وکیلی گیج شدم . یه کلام بگید واسه کسی که از سال 84 تا حالا یک پراید زیر پاشه و بعد از کلی سعی و تلاش حالا می تونه 75 میلیون تومان پول بده واسه ماشین خودرو خوبی هست یا نه؟!(پولش به هدر نره) پشیمون می شه یا نه؟! رنگ این خوردو مشکل داره یا نه؟!(بعضی میگن داره بعضی می گن نداره؟!)

    خواهشا هر کسی می تونه راهنمایی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سيروس

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیزم شما پراید نه بگو ix35 داشتم الان اینو بخری پشیمون نمیشی بلند داد میزنم نمیشی ماشینه حاجی ماشینه وقتی سوارش میشی در اوج عصبانیت آروم میشی از بس که لذت میبری از رانندگی باهاش
      خیالت راحت دلتو صاف کن بگو یا علی برو جلو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      سلام امین جان.من تا الان2600کیلومتر با جک رانندگی کردم که مقداری کوتاه درشهرو الباقی درجاده بوده کاملا راضی ام اطمینان داشته باش که از خریدش پشیمون نمیشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. جلال

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    امین آقا
    سلام
    ببین عزیز اولا الان تکلیف قیمت ماشین مشخص نیست پس اگه مایل به خرید ماشین هستی دسته دوم با قیمت مناسب پیدا میشه
    دوما اگه ماشین چند سال کار می خوای خوب گزینه ها مشخصه آوانته و مزدا وسراتو کههمگی ماشنهای خوبین به شرط سالم بودن اگه صفر می خوای با این پول غیر ازجک می تونی رنو فلوئنس هم بخری که ماشین خوبیه ولی بدون آپشن و لوازم گرونتر وکمیابتر سراتو 1600هم ماشین بدی نیست ولی هیچکدون از نظر قیافه وتجهیزات به جک نمی رسن از نظر موتوری وکندوشتاب هم جک ماشینه خیلی خوبیه حالا چند تا ایراد هم داره که عموما کمی زوزه در دنده1و2وصدا در حالت چرخش فرمون به سمت چپه که دومی ظاهرا قابل رفعه و اولی هم روی عملکرد گیربکس تاثیر نداره وظاهرا جزء ذات ماشینه (مثل برخی ماشینهای گرونتر که تو سایتاشون به این مشکل اشاره شده) حالا شما ببین از ماشین چه توقعی داری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا