دولت آمریکا با فشارهای زیادی از جانب قانونگذاران این کشور برای ممنوع کردن خودروهای برقی ساخت چین روبروست.
سناتور شرود براون رئیس کمیسیون بانکی سنای آمریکا در اظهاراتی جنجالی گفته است:
خودروهای برقی چینی خطری بالقوه برای صنعت خودروی آمریکا هستند
اظهارات براون درباره خودروهای برقی ساخت چین قویترین سخنان بین قانونگذاران آمریکایی دراینباره به شمار میرود هرچند برخی سناتورهای دیگر نیز خواهان تصویب تعرفههای سنگین روی این محصولات هستند تا چینیها را از بازار خودروی آمریکا دور نگه دارند. چند ماه قبل بود که کاخ سفید اعلام کرد آمریکا به دنبال بررسی این موضوع خواهد بود که آیا خودروهای چینی برای امنیت ملی این کشور خطر دارند یا خیر. سناتور براون با انتشار ویدئویی در شبکههای اجتماعی خاطرنشان ساخته است:
ما نمیتوانیم به چین اجازه دهیم با حمایتهای دولتی خود به صنعت خودروی آمریکا ضربه بزند.
براون که سناتور دمکرات از ایالات اوهایو به عنوان یکی از قطبهای خودروسازی آمریکاست مواضع جنجالبرانگیزی درباره خودروهای چینی اتخاذ کرده است. البته کاخ سفید به درخواست رسانهها درباره اظهارات براون پاسخی نداده است. در ماه فوریه بود که بایدن اظهار داشت سیاستهای چین میتواند باعث هجوم خودروهای چینی به آمریکا شود و ریسک امنیت ملی را در پی داشته باشد. او قویا تصریح کرد اجازه نخواهد داد چنین کاری انجام شود. واشنگتن میتواند محدودیتهایی را روی خودروهای ساخت چین اعمال کند. آمریکاییها نگرانیهای زیادی درباره تکنولوژی خودروهای چینی دارند و میگویند این خودروها میتوانند دادههای حساس زیادی از رانندگان و سرنشینان را جمعآوری کنند. کاخ سفید هشدار داده خودروهای چینی به اینترنت متصل هستند و بهطور منظم از دوربینها و سنسورها برای کسب اطلاعات درباره زیرساختهای آمریکا استفاده میکنند. همچنین دولت بایدن میگوید امکان کنترل از راه دور این خودروها وجود دارد.
چین بزرگترین تولیدکننده خودروست و توانسته از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده وسایل نقلیه پیشی بگیرد. البته به دلیل اعمال تعرفه ۲۷.۵ درصدی روی خودروهای چینی وارداتی، محصولات این کشور آسیایی به ندرت در آمریکا دیده میشوند. ژانت یلن وزیر خزانهداری آمریکا که به چین سفر کرده به مقامات این کشور هشدار داد واشنگتن اجازه نخواهد داد شوک چینی اوایل قرن ۲۱ تکرار شود. در مقابل لیائو مین معاون وزیر دارایی چین نگرانی عمیق خود درباره محدودیتهای آمریکا روی تجارت و سرمایهگذاری را ابزار داشته است. آقای لیائو میگوید مزیتهای رقابتی چین به خاطر بازار بزرگ، سیستم صنعتی کامل و وفور منابع انسانی است.
در همین حال بزرگترین ایرلاین آمریکا از دولت بایدن درخواست کرد مجوزهای پروازهای جدید بین آمریکا و چین را به حال تعلیق دربیاورد. مدیران این ایرلاین در نامهای خطاب به آنتونی بلینکلن وزیر امور خارجه و پیت بوتیجیج وزیر حملونقل آمریکا گفتهاند سیاستهای ضد رقابتی و دامپینگ چین باعث ضربه دیدن آمریکاییها شده است. این ایرلاین در نامه خود آورده است:
اگر بازار هوانوردی چین بدون محدودیت رشد کند و نگرانی چندانی از بابت میزان دسترسی به بازار وجود نداشته باشد، پروازها همچنان به چینیها واگذار خواهند شد و این به معنی از دست رفتن فرصتهای شغلی و کسبوکار آمریکاییها خواهد بود.
دو قدرت اقتصادی بزرگ دنیا از سال ۲۰۱۸ تاکنون و زمان تصویب تعرفههای جدید روی بیش از ۳۶۰ میلیارد دلار کالای چینی درگیر جنگ تجاری بودهاند. در مقابل هم پکن تعرفههای مشابهی را روی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار محصول آمریکایی وضع کرده است. جو بایدن رئیسجمهور آمریکا اکثر این تعرفهها را که در زمان ترامپ تصویب شدهاند حفظ کرده است. سال قبل ارزش کالاهای صادراتی چین به آمریکا با کاهش بیش از ۲۰ درصدی به ۴۲۷ میلیارد دلار رسید و در همین زمان صادرات آمریکا به چین نیز ۴ درصد کاهش یافت و رقم حدود ۱۴۸ میلیارد دلار را ثبت کرد.
علی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳جمع کنید بابا راست میگید رقابت کنید ابر قدرت پوشالی🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
یوسف
۲۵ فروردین ۱۴۰۳تا حالا فکر کردی دلیل اینکه یک شرکت که تا حالا هیچ خودرویی نساخته یکدفعه میاد و باقیمتی خیلی پایینتر از رقبایی که چندین ساله خودرو میسازن یه خودرو خوب درست میکنه چیه کشور چین بزرگترین قوی ترین و کامل ترین و البته ارزان ترین زنجیره ی تامین دنیا رو داره شما برای اینکه بخوایی هر چیزی رو بسازی میتونی به ارزان ترین و شاید با کیفیت ترین نباشه اما به نسبت رقابتی ترین مواد دسترسی داری حالا دولت چین چندین شرکت رو آورده تحت حمایت خودش قرار داده به شدت بودجه تزریق میکنه تمام جاسوسی تکنولوژی هایی که از غرب میکنه رو در اختیارشون قرار میده یارانه های هنگفت هم در اختیارشون قرار میده تا بیان خودرو سازی و تراشه رو از چنگ غرب بیرون بکشند تو تراشه آمریکا هرچند دیر اما عاقبت به خودش اومد و چین رو تو سال ۲۰۲۱ نگهداشت تو خودرو سازی اما هنوز اقدامی نکرده با این یارانه ها و حمایت ها که دولت چین میکنه به زودی هیچ خودرو ساز خارجی درچین توانایی رقابت با برقی ها را نخواهد داشت دلیلش شرکت کاتل هست که با تمام توان برای همشون باطری میسازه با ارزانترین قیمت مثلا تسلا برای ۲ میلیون خودرو باطری درست میکنه ولی کاتل برای ۲۰ میلیون کدومش ارزونتر درمیاد تازه خرج تحقیق و توسعه و بازاریابی و غیره رو هم دلت برعهده میگیره موقع فروش خودرو ها هم یک یارانه اضافی میده تا ارزون تر دربیاد تا هرجوری شده صنعت خودروسازی رو به چنگ بیاره
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۳زشته برای ابرقدرت دنیا که ماشینهای آشغال بی کیفیت کپی چینی وارد خاکش شود چون مردم امریکا بهترین و گران ترین محصولات رو استفاده می کنند
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳کل صنعت خودرو چین در حد کادیلاک نیست چه برسه به بقیه شرکت های آمریکایی
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳علی میدونستم به اینجا میرسی 😂😂😂😂😂
شاعر میگه همسفر خوبی نبودی، جاده رو کشوندی به نابودی …
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۳یادتون هست من در کامنتها میگفتم زشته برای ابرقدرت دنیا که محصولات بی کیفیت و ماشین های آشغال چینی واردش شود الان بایدن کامنتم رو انجام داد و ممنوع کرد
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳علی به من بگو که اگه آمریکا، اروپا، کره و ژاپن واردات خودرو چینی رو ممنوع کنن، دار و دسته مائو چه غلطیییییییییی می تونن کنن؟! فقط اینو بهم بگو.
علی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳کاربر پیام
فقط ببین چنتا شرکت اروپایی آمریکایی تو چین هستن حجم تجارتشون چقدره بعد به خودت اجازه بده اسم منو بیاری چین اگه تحریم کنه قشنگ میتونه نسخه اروپا و آمریکا تو خودرو سازی بپیچه مگه الکیه اینا فرزندان سخت کوشه مائو هستن به این راحتی کنار نمیکشن 🇨🇳🇨🇳🇨🇳🇨🇳
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳علی اونم اشتباه اروپا و آمریکا بود که یه مشت کارگر چینی رو سر کار برد! در واقع آدمشون کرد! علی چین هیچ غلطی نمیکنه و خیلی وقت هست که دیگه برندها فقط تو چین کارخونه نمی زنن و بخشیش داره به هند و .. میره. مال همینه که گوشی دستت زده made in India !!! تا حالا بهش دقت کردی؟!!! چین خودش تحت یه سدی تحریما هست. امسال تو تراشه آمریکا و اروپا تو نمایشگاه چین نرفتن چون از تراششون دزدی میکرد. اگه میرفتن نتیجش این میشد که تو موشک های خودکار از اون تراشه ها که صدم ثانیه تصمیم میگیره استفاده نی کرد و برای بقیه کشورا دردسر میشد.
علی فکر نکن چین عددی هست! دانشگاهاش عددی نیستن! پشم هاروارد و ام آی تی هم نیستن! چین همون کشوری بود که فرمول گرافین رو از بریتانیا دزدید.
چین این مدلی با مردمش برخورد میکنه. فقط یه مشت برده ازون کشور خوششون میاد.
https://www.instagram.com/reel/C4WCDrDr62A/?igsh=MTcxOTh2MnNnOHRhaA==
علی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳عزیزم پیشرفت چین کمونیست ربطی به آمریکا اروپا نداره هیچ وقت غرب نمیخواست چین پیشرفت کنه منتهی فکرش نمیکردن با این سرعت بتونن راه صد ساله یه شبه بره نخیر چین با اون جمعیت وحشتناکش و مردمی که موش و سوسک میخوردم از قحطی شایسته ستایشه تازه اون تراشه هم که شما میگی غول تراشه سازی تایوان آمریکا عددی نیست دوما چین با جذب استعداد ها تونسته علم مال خودش کنه کاری که آمریکا هم میکرد به خودرو سازیش نگاه کن مدیر عاملان همشون واسه برند های سابق بوده تورو خدا اینقدر پیج های فیک و ماهواره نبین اگه چین نبود خیلی از کالا ها با این قیمت دست اقشار ضعیف نبود
محمدهادی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳سیاست آمریکام انصافا کثیف و غیر شفافه دیگه
اینا همه ش بهونه ست بخدا
امریکا فقط مشکلش قدرت گرفتن چینه
بی کیفیت باکیفیت چیه دیگه
یکی بمن بگه ببینم،خب اگه چین بده چرا تمام تولیدات معروفتو از گوشی و خودرو بگیر تا صنایع مهم دیگه بردی تو چین تولید کردی؟
این چه سیاست کثیفی بود؟
ارزون بودن اونجا خوبه
حالا همین ارزونی میخواد به کشورت راه پیدا کنه بد میشه؟!!
سیاست کثیفیه دیگه
پیام
۲۶ فروردین ۱۴۰۳علی چسن تو تکنولوژی هیچی نیست فقط نگاهی به این لیست بنداز تا بفهمی! تو توی کدوم دانشگاه تحصیل کردی؟!!! هیچی نمیدونی!
چین در مقابل انگلیس هم چیزی نیست چه برسه به آمریکا!!!
⭕تعداد دانشگاه های رنک زیر 200 در کشورهای پرطرفدار دانشجویی
🔺آمریکا 56 دانشگاه
🔺انگلیس 25 دانشگاه
🔺آلمان 21 دانشگاه
🔺چین 13 دانشگاه
🔺استرالیا 11 دانشگاه
🔺هلند 11 دانشگاه
🔺کانادا 8 دانشگاه
🔺سوئیس 7 دانشگاه
🔺کره جنوبی 6
🔺سوئد 6 دانشگاه
🔺فرانسه 5 دانشگاه
🔺هنگ کنگ 5 دانشگاه
🔺ژاپن 5 دانشگاه
🔺بلژیک 4 دانشگاه
🔺دانمارک 3 دانشگاه
🔺ایتالیا 3 دانشگاه
Amirmohammad
۲۵ فروردین ۱۴۰۳کلا آمریکا همینه هرجا کم میاره به این هوچی بازیا متوسل میشه که اره اینا میخوان جاسوسی کنن و منفجر بکنن و فلان بکنن! طبق این منطق پس حتما اون خودروهای امریکایی هم که سالیانه ساله صادر میشن به چین روشون سنسور و دوربین بوده و دارن از چین جاسوسی میکنن و چین باید جلوشونو بگیره!
اینم مثل قضیه هوواوی هست میدونن نمیتونن رقابت بکنن بحث جاسوسی و توهم توطئه رو میارن وسط. اگر BYD وارد امریکا بشه تسلا مجبور میشه قیمتشو کاهش بده و از سودش کم میشه
اگر امریکا بزاره وارد بشن ولی تعرفه سنگین بزاره اونورم چین تعرفه میزاره.دور باطله
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳امیر محمد فکر کردی چین سطح تکنولوژیش بالاست؟!! نه بابا کوتاه بیا!!! 😂😂😂 هوآوی در مقابل اپل لجن هم نیست!
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ای کاش آمریکا همچین کاری بکنه و بقیه کشورا هم تبعیت کنن
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۳چرا؟
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳اینجا فقط راجب دنیای خودرو اخبار و مقاله منتشر میشه و ما هم فقط درباره خودروها بحث و تبادل نظر میکنیم ……… و میبینیم اکثراً با ماشینای چینی میانه خوبی ندارن و خوششون نمیاد
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۳من هم راجع به خودرو حرف میزنم زیزیگولوجان چه نیازی به یادآوری بود؟!!
اینم از افه های ماشین بازی هست؟
برقی نباشه چینی نباشه فقط غرش V12 یا سوت سوپر تی رکس ماموت رپتور گودزیلا و سایر حیوانات ماقبل تاریخ؟!!
شیش سال تسلا رو یه ۲۵ هزار دلاری مانور داد آخرش توش زائید حالا اینها که چپ و راست ماشین ۱۵ هزار دلاری و کمتر میدن دست مردم و مخاطب رو از این امکان برخوردار میکنن ما که نه خودمون عرضه شو داریم نه کشورمون باید دعا کنیم که بخشکه؟!!
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳مازیار من که نفهمیدم مفهوم کامنتت چیه!!!!! ببخشیدا ولی حتی اگر یه نابغه مثل آلبرت انیشتین هم بیاد نمیتونه درک کنه و بفهمه چی گفتی؟؟؟؟ حتی نفهمیدم واسه چی عصبانی شدی؟؟؟
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۳همین که از قول آلبرت انیشتین میگی یعنی کفایت مذاکرات!
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳مازیار جان باید از شرکت توشیبا تشکر کنیم به خاطر ساخت اون مدل آبمیوه گیری که آب هویچ دوران بچگیمون رو تامین میکرد!!!!
مازیار
۲۶ فروردین ۱۴۰۳پیش از اون باید از مرضیه برومند تشکر کنی
Mr. gt c
۲۵ فروردین ۱۴۰۳قطعا این کار به نفع مشتری نخواهد بود
S
۲۵ فروردین ۱۴۰۳اینجوری فقط داره صورت سوالو پاک میکنه
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۳چرا؟
مگه تسلا به تنهایی برای پیچیدن نسخه چینی و غیر چینی کافی نیست؟
پس گریز از رویارویی برای چیه؟
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳چینی ها فقط ماشین های ارزون تولید میکنن نسبت به رقبا همین وگرنه پرفورمنس تسلا رو ندارن
مازیار
۲۵ فروردین ۱۴۰۳اینجا هم کسی از پرفورمنس حرفی نزده دانشمند
سوشیانت
۲۶ فروردین ۱۴۰۳پرفورمنس یکی از روش های شکست شرکت رقیب هست پروفسور
پیام
۲۵ فروردین ۱۴۰۳کار خوبی کردن. همون چیزی که گفتم شد. خیلی زودتر باید اینجوری می شد. اروپا، استرالیا و کانادا هم باید این کارو کنن وگرنه در آینده دودش تو چشمشون میره. اگه مردمشون فرهنگ داشته باشن باید هیچ گونه جنس چینی نخرن.
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ایشالا ممنوع کنه چینیا شاخ نشن
امین
۲۵ فروردین ۱۴۰۳تعرفه مثل مسکن میمونه درد آروم میکنه ولی علت درد درمان نمیکنه. مثل ایران که با تعرفه خواستن از صنعت خودرو سازی حمایت کنن اما در عمل صنعت پیشرفتی نکرد مصرف کننده قربانی شد.
راهش توانمندی اقتصادی هست و ارائه محصول بهتر
وگرنه در نهایت فقط میتونن بازار داخلی خودشون کنترل کنن ، اما بقیه دنیا که نمیتونن از خرید منع کنن.
مصرف کننده ها همیشه بسمت چیزهای بهتر و باصرفه تر حرکت میکنه ، هر مجموعه کالای بهتر ارائه کنه بازار مال اون هست.
کمپانی ها دنیا راهی بجز ارائه محصول باکیفیت تر با قیمت جذاب تر ندارند. وگرنه مثل بحران دهه اول قرن با ورشکستگی مواجه میشن.
یا مثل صنعت خودرو انگلیس میشه
ارسلان
۲۵ فروردین ۱۴۰۳آمریکایی ماشین چینی نمیخره ، کافیه ۴ تا چینی ام ببینه از نزدیک دیگه صد در صد فکر خریدم نمیکنه!!! تولید آیفون داخل خاک هند رکورد زده گویا ، تسلا هم قراره وارد بازار هند شه و کارخانه تأسیس کنه ، کارخانه ها اگر بره به سمت هند و نیروی کار ارزان تر ، هند جای چین و میگیره!!! الان رییس مایکروسافت ، گوگل ، ای ام بی و….همه هندی اند !!! هندی ها تمیز کار نمیکنند ، ولی غربی ها بالا سرشون باشند و بهشون تکنولوژی بدند ، کارشون از چین خیلی بهتره…
اشکان
۲۵ فروردین ۱۴۰۳IBM*
Ferrari
۲۵ فروردین ۱۴۰۳بایدن اکثر تعرفه هایی که دولت ترامپ روی کالاهای چینی وضع کرده بود رو حفظ کرده، حدودا یکسال پیش بود که من خوندم ساخت دیوار بین امریکا و مکزیک رو هم سرعت بخشیده که باعث تعجب حتی هم حزبی های خودش شد. به برجام هم که برنگشت. اینها نشون میده اکثر کارهایی که ترامپ انجام داده بود درست بودن و این دموکراتها الکی هارت و پورت میکردن.
البته ترامپ هم نباید خودش رو به یه شو من تبدیل میکرد. بابت هر اقدامش از یک ماه قبل جنجنال درست میکرد جای اینکه ارام و چراغ خاموش کارشو انجام بده
پیام رحمانی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳امریکا خیلی زرنگه جلو گرون شدن دلارشا بگیره هر روز داره بیشتر میشه کم مونده وارد کانال 100 هزار تومن بشه
Dark Knight
۲۵ فروردین ۱۴۰۳بعید میدونم اینکار و انجام بدن چون در این صورت آسیب شدیدی به اقتصاد در حال رشد چین میزنه و چین هم میتونه کار های زیادی برای اذیت کردن آمریکا انجام بده مثلا بعد از آمریکا بزرگ ترین بازار کادیلاک چین هست یا فورد برای فرار از مالیات های سنگین آمریکا یه قرار داد بلند مدت با چینی ها بسته که میخواد خیلی از مدل ها رو ( به جز تراک ها ) مخصوصا ماشین های برقی رو تو چین مونتاژ کنه و از همه مهم تر : بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده ماشین های تسلا چین هست چند وقت پیش یه خبر اومد که بیش تر از ۶۰ درصد محصولات تسلا تو چین تولید میشن که این درصد حتی قراره در آینده با افزایش ظرفیت تولید تسلا بیش تر هم بشه و اگه آمریکا خودروسازی چین رو تحریم کنه قطعا چین در جواب خط تولید تسلا رو میبنده ! در کل این دو تا یعنی آمریکا و چین سعی میکنن تا جایی که میشه دم روی پا هم دیگه نذارن چون برای هردوشون تبعات شدید اقتصادی و حتی درگیری نظامی میتونه داشته باشه
Dark Knight
۲۵ فروردین ۱۴۰۳تنها کار برای محدود کردن صنعت چین : تحریم صنایع این کشور توسط مردم اروپا و آمریکا هست در مورد آمریکا که با این همه درگیری ها بعید میدونم ماشین های چینی تا ۱۰ سال دیگه هم وارد بازار آمریکا بشن در مورد اروپا هم که با اینکه رشد فروش خیلی خوبی داشتن ولی هنوز یه درصد کوچیکی از بازار اروپا هم تشکیل ندادن در کل من هم با تهدید چین برای صنعت دنیا از جمله ماشین موافق هستم چون واقعا دارن اون نظم و ثبات قیمتی بازار های دنیا رو با آشغال هایی که میسازن به هم میزنن
بهزاد
۲۵ فروردین ۱۴۰۳غرب و کلا اقتصادش قبل از وقایع چند سال اخیر کاری به رشد و پیشرفت شرکت های خارجی فارغ از کشور اون نداشتند منتهی مدل چین با همه متفاوته و فقط به دنبال جاده ی اقتصاد یکطرفه هستند.
چینی ها مایل نیستند مستقیم سرمایه گذاری کنند و کاری که غربی ها سالها در چین انجام دادند و میگن ما در چین بسازیم شما بخرید.
یک زمانی بخش بزرگی از خرید تجهیزات مخابراتی از چینی ها تامین میشد و محدودیتی نداشت اما در خود چین خرید تجهیزات غربی ممنوع بود و حتی به صورت سیستماتیک در حال حاضر مشغول حذف برنامه ها و بسترهای نرم افزاری غربی مثل ویندوز و… هستند و برخلاف تصور که تحریم های آمریکا نسبت به چین بولد شده ،این فرآیند از خود چین آغاز شد و همین الان بخش بزرگی از نقض حق کپی رایت و مالکیت معنوی در چین مثل آب خوردن زیر پا گذاشته میشه و از تولید محصولات تقلبی مانند ساعت و لباس و عینک و لوازم برقی مصرفی بگیرید تا سرقت اطلاعات محرمانه تجاری.
وقتی تاسیسات تولید بزرگ در این کشور در روز روشن عینک ری بن و کفش نایکی و باتری ساعت سوئیسی و باتری قلمی سونی و هزاران کالای دیگر را میسازه یا جعل میکنه و صادر میکنه، چطور سایر کشورها یه گوشه بشینن و کاری نکنند و معمولا تحریم ها در نقطه ای آغاز شده اما رفته رفته بزرگتر میشه و در دراز مدت تاثیراتش نمایان خواهد شد.
amirboss
۲۵ فروردین ۱۴۰۳من تو چند پست از ابرقدرت جاسوسی یعنی چین گفتم,حالا این جاسوسی از وسایل الکترونیکی گرفته تا اینبار هم به خودرو ها هم رسیده.
حالا به سیاست پشت پرده کای ندارم ولی این چینه که داره دنیا رو میگیره نه آمریکا.
blackwing
۲۶ فروردین ۱۴۰۳امریکا که خیلی ساله دنیا رو گرفته ، چین فقط میخواد سهم بیشتری رو تصاحب کنه
ارشک
۲۶ فروردین ۱۴۰۳آمریکا ثابت کرده از رقابت میترسه و اقتصاد آزاد فقط زمانی آزاده که جنس آمریکایی فروش بره. قبلا هم هواوی و تیک تاک رو تحریم کرده بود
امیرحسین
۲۷ فروردین ۱۴۰۳دوستان فکر میکنن چین با جاسوسی و این مزخرفات به اینجا رسیده🤣 چین از طریق مونتاژ خودرو های مطرح اروپایی راهشو یاد گرفته و پیشرفت کرده الان کجای دنیا به اندازه چین خودرو های برقی با تکنولوژی فوق العاده بالا ساخته میشه آمریکا از مقابله با چین میترسه چون بازار خودروهای برقی که کلا دست چینیاست و خود تسلا از بی وای دی باتری تهیه میکنه همون ایلان ماسک سال ها پیش گفته بود بی وای دی خیلی راه داره که به ما برسه.
دوران قلدری آمریکا به سر اومده و تنها کاری که از دستش برمیاد تحریمه همون کاری که با هواوی کرد آمریکا یک زیاده خواه که اگه کسی بخواد ازش جلو بزنه اونو له میکنه ولی اونقد محتاج محصولات و تجارت با چین که نمیتونه چین رو له کنه ، چینم که نصفش زیر زمین 😉