چشم اندازخودروهای چینیسایر خودروهای آسیاییلیفان

مقایسه سه چینی در ایران

مقایسه لیفان ۶۲۰ و جیلی EC7 امگرند و ولیکس C30

چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

لیفان 620
لیفان ۶۲۰ معروفترین چینی حاضر در بازار ایران

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛

  • لیفان ۶۲۰
  • جیلی امگرند sc7
  • گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم خوشکل تر یا به اصطلاح شکارچی نگاه های مردمه. از لیفان شروع میکنیم. از لحاظ طراحی انگار جلوی بی ام و سری سه رو با عقب تویوتا کمری پیوند ژنتیکی دادن، شده لیفان ۶۲۰ . داشبوردش هم به کلی شبیه داشبورد بی ام و در آوردن. کلا من از همین جا به طراحان این ماشین یه خسته نباشید جانانه میگم، واقعاً زحمت کشیدند تا نبوغ طراحان بی ام و رو به مشتریاشون نشون بدند. ای کاش حداقل تو داشبوردش مثل بی ام و از چوب استفاده میکرد نه از پلاستیک بازیافتی که به طرح چوب در آوردنش.

گریت وال ولیکس C30
گریت وال ولیکس C30

اما تو ولیکس داستان فرق داره و معلومه که طراحان این ماشین سعی کردند عمل کپی پیست رو زیاد انجام ندن. بیرونش بد نیست اما زیبایی اصلی این ماشین در داخلشه. نمای داشبوردش آنقدر زیبا هستش که آدم هوس میکنه این ماشینو بخره. مثلا فرمونش در عین سادگیش، زیباست و از اون جور فرمون هاییه که آدم دوست داره انگشتاشو بهش گره بزنه. من یکی که عاشق فرمونش شدم و اگه فرمونش دختر بود حتما ازش خواستگاری میکردم. این ماشین برعکس لیفان کیفیت مواد داخلش خوب و راضی کننده هستش و مطمئن باشید اگه دستاتونو به فرمونش گره بزنید، دستاتون پوست نمیندازه (مثلاً تو لیفان بدلیل کیفیت پایین پوست میندازه یا اگه دستاتونو به فرمون پراید گره بزنید همون موقع دستتون مثل بستنی آب میشه انگار که به اسید دست زدید) و اما sc7.

جیلی امگراند EC7 سدان
جیلی امگراند EC7 سدان

اگه میخواید قیافه sc7 رو به صورت واضح ببینید برید یه عکس از مرسدس کلاس s رو از یه مجله ای قیچی کنید بعد عکس رو دو ساعت بزارید تو آب تا یه ذره وا بره و در آخر یه ذره بین و با فاصله زیاد ازش نگه دارید اونوقت شما در شیشه ذره بین sc7 رو مشاهده میکنید. در واقع طراحان این ماشین با عکس بنز چنین کاری کردند تا ایدهٔ این ماشین به ذهنشون خطور کرد. در کل خوبه و جزء ماشیناییه که گرون تر از اون چیزی که هست نشون میده. طراحی داخلیش در مقایسه با c30 زشت تره اما کیفیتش بیشتره. در کل قیافه سه تاشون خوبه اما اگه به کیفیت داشبورد اهمیت میدید لیفانو از لیست خریداتون حذف کنید.
اما الان نه چون خیلی چیزهای ناگفته از این سه ماشین مونده که ممکنه نظرتونو عوض کنه.

جیلی امگرند EC7
جیلی امگرند EC7
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 هاچ بک
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
جیلی EC7 سدان
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد ولیکس C30
داشبورد ولیکس C30
ولیکس C30 سدان
ولیکس C30 سدان
داشبورد لیفان 620
داشبورد لیفان ۶۲۰
lifan 620 headlight
لیفان ۶۲۰ CVT
lifan 620 CVT
lifan 620 CVT

یکی از شکنجه های قرن بیست و یکمی، ترافیک هستش و میزان صبر و بردباری شما در این شکنجه بستگی به ماشینتون داره مثلا اگه پیکان دارید در هنگام ترافیک باید صبر ایوب داشته باشید وگرنه خودتونو تو ماشین آتیش میزنید. اما ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که با این سه ماشین هم باید چنین صبری داشته باشیم؟ ما برای پاسخ دادن به این سوال سه نفر آدم فرضی رو سوار این ماشینا کردیم و فرستادیمشون به مرکز صبر جهانی یعنی اتوبان چالوس به سمت تهران در آخر تابستون. الآن هوا حسابی گرمه و هر سه راننده کولر هاشونو روشن کردند و هیچگونه مشکلی در مورد گرما ندارند. زمانی که راننده جیلی بخاطر سیستم تمام اتوماتیک تهویه، در حال لذت بردن از نفس کشیدنشه راننده c30 در حال لعنت کردن خودشه که چرا مدل الیت این ماشینو نخریدم که تهویه اتوماتیک داشته باشه. ولی در لیفان داستان فرق داره و راننده اون در ماشینش از ماسک اکسیژن استفاده میکنه تا بتونه زنده بمونه. حال ممکنه یه سوال براتون پیش بیاد که کدوم ماشین امکانات بیشتری دارند که میتونید با نگاه کردن به لیست امکانتشون بفهمید که امگرند امکانات بیشتری نسبت به لیفان و … به صاحبش میده.

لیست امکانات لیفان ۶۲۰
۱- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۲- ABS ۳-دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان ۴- رادیو mp3 -CD ۵- روکش چرمی صندلی ها ۶- تنظیم برقی آینه ۷- شیشه های برقی ۸- سیستم تنظیم نور چراغ ها ۹- مه شکن عقب و جلو ۱۰- سنسور پارک
لیست امکانات ولیکس C30
۱- شیشه های برقی ۲- رادیو CD – mp3 ۳- اینه های برقی ۴- قابلیت تنظیم ارتفاع چرخ های جلو ۵- فرمان هیدرولیک و تلسکوپی ۶- ABS ۷-سنسور دنده عقب ۸- مه شکن
لیست امکانات جیلی امگرند EC7
۱- آلارم باز بودن درها و روشن بودن چراغ ها و جا گذاشتن سویچ ۲- مه شکن ۳- ABS ۴- فرمان تلسکوپی و هیدرولیک ۵- روشن شدن اتوماتیک چراغ ها ۶- آینه وسط با قابلیت مات شدن ۷- سنسور دنده عقب ۸-ضبط با LCD

اما یه چیز مهم ماشین در ترافیک مصرف سوختشه. خوشبختانه هر سه ماشین مصرف پایینی دارند (حدوداً صدی ۸ لیتر) که کمترینشون ۶. ۸ هست که ماله c30 هستش اما اون چیزی که از هم متمایزشون میکنه مقدار حجم مخزن سوختشونه که بین اونا لیفان با حجم ۵۸ لیتر از همه بهتره و کمترینشون هم ۴۰ لیتره که متعلق به کم مصرف ترینشون یعنی c30 هستش. در کل از لحاظ سوخت c30 از همه بد تره! درست خوندید، بدتره چون کارخونش گفته باید تو باکش بنزین با اکتان بالا بریزیم (بنزین سوپر) و یه جورایی این ماشین از اون ماشین مامانی هاست که بنزین ایرانی بخوره مسموم میشه اما تو باک اون دو تای دیگه حتی دوغ هم بریزیم هیچی نمیگند به خصوص لیفانه.

حال ترافیک یه ذره روان شده و ماشینا با سرعت کم در حال حرکتند و راننده ها همش از این میترسند که تو این جاده باریک به ماشین های اطراف بمالن. بیشترین مقدار استرس و باید راننده ای داشته باشه که ماشینش از همه دراز تره پس باید راننده جیلی با ۴.۶ متر طول قلبش اومده باشه تو دهنش اما اون کسی که داره قلبشو عین ادامس میجوه رانندهٔ گریت وال هستش. درسته که ماشینش از همه کوچکتره، اما اینه بغل هایی به اندازه گوش فیل داره که همش به اینه های ماشین های کناری میخورند تا اینکه بالاخره اینش میشکنه و شر خودشو کم میکنه البته اگه رانندش دلش برای اینه بقلش تنگ شه دیگه نمیتونه یکی دیگر و جاش بذاره چون لوازم این ماشین کم پیدا میشه یا به عبارتی اصلاً پیدا نمیشه.

حال رانندگان ما در حال خارج شدن از ترافیک هستند. فعلاً من تا زمانی که اونا از شر ترافیک خلاص بشن، یه اطلاعاتی از جای پای سرنشینان به شما میدم. کلن این سه ماشین فضای قابل قبولی برای چهار سرنشین خود فراهم میکنند اما دقت کنید که فقط گفتم چهار سرنشین. چون اگر یه نفر دیگه بخواد پشت بشینه بخاطر وجود داشتن زیر آرنجی کمی احساس ناراحتی میکنه.

اما در بین این سه ماشین جیلی از همه راحت تر و مناسب تره و فضای پای بیشتری داره گریت وال هم خوبه اما در صورتی که قدتون کمتر از یک و نیم متر باشه چون ۱- فضای صندلی های عقبش کمه ۲- سقفش کوتاهه و افراد قد بلند باید قبل از داخل شدن، سر خود را در بیاورند و در صندوق ماشین بزارند البته صندوقش زیاد کوچک نیست ولی نسبت به اون دو تای دیگه کوچیک تره. اما وقتی صحبت از صندوق میشه تمام ماشین ها باید به لیفان تعظیم کنند. صندوقش اونقدر بزرگه که میتونید سرنشین پنجمتونو توش بذارید که مطمئناً بهش بیشتر خوش میگذره (حجم صندوق لیفان ۶۵۰ لیتره که ۲۰۰ لیتر از صندوق ۴۰۵ بزرگتره!)

بسیار خوب رانندگان ما از ترافیک رها یافتند و حالا وقتشه که پاشونو بذارند رو گاززززز. در این مدت، راننده c30 متوجه این میشه که وقتی سرعتش از شصت کیلومتر بیشتر میشه، فرمونش میلرزه (البته این لرزش تا زمانی که ماشین آب بندی نشده قابل ملاحظه ست) اما یه چیز فوق العاده ای روی این ماشین هست که اگه علاوه بر فرمون، صندلیش هم بلرزه باز عشقتون نسبت بهش کم نمیشه و اون چیز گیربکس cvt هستش که میشه گفت c30 ارزون ترین ماشین با این نوع گیربکسه.

بریم سراغ راننده لیفان. اون حسابی داره از صدای موتورش لذت میبره و کارش این شده که یکدفعه معکوس بده تا ماشین فریاد بکشه. راننده جیلی هم از نرمی سواریش لذت میبره و فکر میکنه تو یه ماشین المانی نشسته نه چینی. اما نکته مهم هنوز گفته نشده و اون سرعته. وقتی صحبت از سرعت میشه باید ببینیم کدوم موتور قوی تری داره. موتور لیفان یه موتور ۱۶۰۰ سی سیه که توان تولید ۱۱۵ اسب بخارو داره. اما موتور c30 با حجم ۱۵۰۰ سی سی از همه کوچکتره که توان تولید ۱۰۵ اسب رو ویلچر رو داره. واسه این میگم رو ویلچر چون همانطور که گفتم اگه تو باک این ماشین بنزین معمولی بریزیم نمیتونه بهتون حداکثر قدرتشو بده.

اما میرسیم به جیلی sc7. به این اعداد دقت کنید. ۱۸۰۰ سی سی که میتونه با یه اشاره ۱۳۰ اسب بخار رو آزاد کنه. اما اینها همه اعداد و ارقام مزخرف هستند و نمیشه با تکیه بر اینها در مورد یه ماشین قضاوت کرد. خوب بریم سراغ رانندگانمون. اونها به یه اتوبان خلوت رسیدند. از این اتوبان های هوایی، که به صورت عجیبی پرنده توش پر نمیزنه. اونها تصمیم گرفتند همونجا یه مسابقه درگ بدند تا ببینند کی از همه سریع تره. قبل از مسابقه تو باک c30 هم بنزین سوپر ریختند تا رانندش دیگه بهونه نداشته باشه. حال اونها کنار هم وایستادند و منتظر علامت بودند. علامت، رسیدن قیمت دلار به چهار تومن بودش. الان قیمت ۳۸۰۰ هست بعد از سه ثانیه میشه ۳۹۰۰ . ۳۹۵۰ . ۳۹۹۰ . ۴۰۰۰ مسابقه شروع میشه. تو سه ثانیه اول لیفان جلو میافته و پشت سرش c30 قرار داره و جیلی هم بخاطر وزن کمش فعلاً آخره. بعد از چند ثانیه c30 از لیفان سبقت میگیره چون c30 شتاب ثانویه بالایی داره و این شتاب فعلاً اول نگه میدارتش. بعد از یازده دوازده ثانیه از زمان شروع، لیفان از همه زودتر به سرعت صد کیلومتر میرسه و راننده c30 نمیتونه ببینه که لیفان داره بهش نزدیک میشه چون اینه بغلش شکسته که در آخر لیفان جلو میزنه. اما این پایان داستان نیست و جیلی شروع میکنه به سبقت گرفتن تا اینکه لیفانو هم رد میکنه و اول میشه. پس همانطور که حدس میزدید اول و دوم و سوم به ترتیب جیلی – لیفان و c30 شدند.

اما اونا متوجه میشند که اتوبان نیمه کارست و وسط هوا نصفه گذاشتنش و رفتند چون مهندسش وسط پروژه قهر کرده و رفته. بعد رانندهامون فهمیدند که چرا تو اتوبان هیچ کس نیست. اونا داشتند به سرعت به سمت پایان مسیر که میشه گفت یه دره، نزدیک میشدند. برای همین ترمزو تا ته فشار میدند. سیستم های ترمز این ماشینا همشون خوبند اما مثل هم نیستند مثلا لیفان که ترمزش از همه بدتره مجهز به دیسکی در جلو وعقبه. c30 دقیقا مثل لیفانه فقط ترمز های چرخ های جلوش سیستم خنک شونده هم داره که باعث شده از لیفان بهتر باشه. اما از همه بهتر جیلی هستش که هر چهار چرخش ترمز دیسکی با خنک شونده داره و اگه قرار باشه یه ماشین نیفته پایین، اون جیلیه. ولی هر سه تاشون میفتند. جیلی هم میفته چون با اینکه ترمز هاش عالیند ولی بخاطر وزن زیاد ماشین عملکرد عالی نشون نمیدند.

حال رانندگان ما در هوا سیر میکنند و تنها چیزی که میتونه جونشونو نجات بده، ایمنی ماشینشون هستش. فرض کنید ما عزرائیل هستیم و اول میریم به سراغ راننده جیلی. گرفتن جون راننده جیلی کار سختیه چون جیلی کارخونه ای هستش که با کیفیت ترین ماشین های چینی رو تولید میکنه همچنین این کارخونه صاحب کمپانیه ولوو هستش و همانطور که میدونید ولوو ایمنی ترین خودرو های جهانو تولید میکنه. حالا ماشینی که راننده ما قراره توش بمیره، ماشین با کیفیتی هستش و درهنگام تصادف از هرجایی که فکرشو بکنید کیسه هوا میاد بیرون پس ما (عزرائیل) حتی نمیتونیم به جیلی نزدیک بشیم چه برسه که بخوایم جونه رانندشو بگیریم، برای همین میریم سراغ c30. c30 هم ماشین با کیفیتیه. به جیلی نمیرسه ولی نسبت به خودرو های داخلی معرکه هست. این ماشین مجهز به دو تا ایربگ هستش که به محض تصادف باز میشوند.

بنابراین هنگامی که میخواستیم راننده c30 رو بکشیم یه اس ام اس میاد که این هنوز براش زوده برو سراغ لیفان. ما به سمت لیفان میرویم. وقتی پیش لیفان میرسیم متوجه میشیم که رانندش در حالی که کلش تو ایربگه داره بهمون میخنده و میگه اینجا جای تو نیست چون ماشین من دو تا ایربگ حرفه ای داره، بعد ما بهش میگیم باهوش همین ایربگ باعث مرگت شده. بعد بهش توضیح میدیم که ماشینت پرس شده و باعث شده کلت بره تو ایربگ و بعدش دچار خفگی بشی انگار که یه نفر یه بالشتو گذاشته رو صورتتو رویش چهار زانو نشسته؛ و به این ترتیب راننده لیفانو در آغوش میگیریم و دیگه خودتون باقیشو میدونید.

در همین هنگام شخصی که بهش میگفتیم راننده لیفان از خواب میپره و متوجه میشه همهٔ اینا خواب بوده و من ازش پرسیدم که حالا طبق اون چیز هایی که تو خواب دیدی به نظرت کدوم ماشین از همه بهتره و اون جواب داد هر سه تای این ماشینا خوب هستند و اگه پول هر کدومو داشتید حتما بخریدشون چون اینا هم قیمت نیستند و یه پنج تا ده میلیون باهم اختلاف قیمت دارند (بازه قیمتشون از ۲۵ تومنه تا ۴۰ ) بعد من پرسیدم خودت حاضری یدونه ازشونو بخری و اون جواب داد : ای بابا مردم تو این گرونی پول ندارند شکم بچهاشونو سیر کنند چه برسه بیان ماشین بخرند بعد من گفتم به نظرت چرا ماشین چینیی که قدرتش به زور ۱۲۰ اسب بخاره باید ۳۵ تومن باشه؟ و اون در جواب گفت وقتی پراید ۱۳ تومن میشه انتظار داری اون کمتر از ۳۵ تومن باشه همچنین به حرف زدن ادامه داد و گفت این ماشینارو سه دسته از اقشار جامعه میتونن بخرند که به ترتیب ثروتشون عبارتند از : ثروتمندان – اختلاس کنندگان – آقا زادگان. بعدش من از اون خداحافظی کردم و با توجه به حرف های اون این نتیجه رو گرفتم که برم یه مقاله در مورد دوچرخه های چینی بنویسم چون با این وضع گرونی تنها چیزی که میتونیم بخریم همون دوچرخست.

نویسنده مهمان: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۶۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان سری به سایت( used ottawa)که فروش خودروهای کار کرده در اتاوا ی کانادا است بزنیدو بزنیم تو سر خودمون که چه ماشین هایی با چه قیمت های باور نکردنی برای فروش عرضه شدن بعد ما اینجا برای آت و اشغالهای چینی باید 10-20 هزار دلار بدیم و تازه تنمون بلرزه واقعا که […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان 16v

      ۲۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (133 ديدگاه)

      منم زیاد میرم نگاه میکنم و حرص میخورم بیخیالش شدم کلا آدم به مرز انفجار میرسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کماندار

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    دوستانی که اینقدر از ساخته های چین بد میگن اگه او مستند تخت گاز رو میدیدن که تو چین ضبط شده بود و راجب ماشینای چینی بود رو میدیدن که آدمای سخت گیری مثل مجریایی این برنامه که به با کلاس ترین و بهترین ماشینای دنیا گیر میدن تو اون برنامه اعتراف کردن با روال فعلی چین تا چند سال آینده بازار خیلی بیشتری از الان تو اروپا خواهد داشت…چه خوشتون بیاد چه نا جای مارو گرفتن و صنعت خودروی ما که باید الان حداقل در حد هیوندای بود الان در این حد چلغوز اباد شمالیه!
    بنابراین برای مصرف کننده ایرانی با این مبالغ مسخره ماشینای اروپایی تو ایران مسلما ماشینای چینی با مشکلاتی که دارن(هرچند ماشینای ایرانی بعضا از اونا بیشتر مشکل دارن)جذاب تر است از تولیدات دهه های گذشته اروپا و زمان جنگ سرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۴ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز. اون مستند به نکته ای اشاره داشت که خسلس جالب بود. یکی کپی برداری چینیها(اون ماشین مزخرف مال سال 2006 که بیشتر سه پاچه بود تا ماشین رو یادته؟؟؟)و دیگه سرعت پیشرفتشون که توی این چند سال به کجارسیدند. وقتی بتونن با پول مثل همین جیلی ولوو و مثل یه شرکت دیگه ام جی رو بخرن چه توقعی داری برادر من؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منی که پراید دارم آرزو دارم جیلی یا حتی گریت والو سوار شم هر چی باشن از پراید و انواع پژوهای ایران خودرو بهترن قیمتشونم مثله ماشینای دیگه نجومی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد ع - تهران

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (841 ديدگاه)

    واقعا جالبه . من ولیکس رو تحویل گرفتم . قد من 183 هست نه سرم به سقف می خوره نه مشکلی باهاش در زمینه جای پا ها دارم . نمی دونم نویسنده این حرف رو از کجاش در آورده که میگه بالای 150 سانت باشه قدت سرت به سقف میخوره . خیلی هم جادار و خوب هست . صندلی ها هم قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که میتونیم تنظیمش کنیم . اصلا به صحبت های مقاله نمیشه اعتماد کرد . فقط برای سرگرمی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اسماعیل

    ۲۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من وقتی جوان بودم ،همیشه از اینکه به کشوری مثل ما می گفتند جهان سوم خیلی ناراحت وعصبی می شدم . ولی آیا به جای که عمل و گفتار ( حتی روزانه در مسیولین ) در حوزه اجتماعی و اقتصادی چنان بی ربط و متناقض هستند که با هیچ قایده ای نمی توان تولید و پویندگی را زنده نگه داشت و به دلالی و رانت خواری و … با افتخار نگاه نکرد ،چه می توان گفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام
    من الیت آلبالویی اتوماتیکم را دیروز تحویل گرفتم و فروشنده ام اگر کسی مشتری زنگ بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من ال نود خودمو واقعا به اینا ترجیح میدم حداقل میدونم ماشینیه که از نظر قطعات و طراحی بدنه یه مهندسی استاندارد اروپا وجود داره خدا رو شکر کم خرج ترین ماشین تو این رنج هست که چیزی نیست جز کیفیت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شروین

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نویسنده اطلاعات بسیار کمی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ahmad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ما الان حدود یه هفتس که لیفان 1800 سفید رو تحویل گرفتیم.قبلا سمند ال ایکس داشتیم.این واقعا از اون بهتره.شما باید با مقایسه با قیمت قضاوت کنید.البته تو ایران اصلا این مطلب صادق نیست.مخصوصا که باید برای این ماشینا سی چهل تومنم پول بدی…ما که واقعا فعلا از لیفان راضی هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    مبارکت باشه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. slr722

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    هر سه تا ماشین از سمند پرشیا 405 و پراید بهتره…
    دیگه چون اسم این ماشین ها چینی بد نگین…
    منم از اسم چینی بیزارم ولی چیکار کنم واقعا اگه پشتش بشینی میفهمی که خدایی هم بد نیست…
    کیفیت داخلی خوبی هم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      من قبلا V8 داشتم. به نظرم ولیکس از هر نظر نسبت به 206 برتری داره. تنها اسم چینی بودنه که ااونم باید بپذیریم که چین هم پیشرفت کرده.
      همین الانم خیلیا هنوز نسبت به ماشینای کره ای دید خوبی ندارند در حالی که محصولات هیوندای و کیا در قلب اروپا و امریکا جای خودشو باز کرده و الان هم شاهدیم که ولیکس در اروپا مجوز گرفته وخط تولید راه انداخته و جیلی استاندارد های ایمنی بالای اورپایی رو در اختیار داره.به نظرم باید واقع بینانه و با توجه به شرایط موجود وقیمت اظهار نظر کنیم. در این صورت میتونیم صحیح تر اظهار نظر کنیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. عليرضا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    از نویسنده این متن ممنون به خاطر حسن سلیقه در گفتار ولی باید به عرض نویسنده محترم برسونم/شما فقط نظر شخصیتونو بیان کردین /و صحبتهای شما هیچ مرجع و دلیل اثبات شده ای نداره/من یه شخصه لیفان 620 سوارم/و هیچ کدوم از استنباط های جنابعالی با عرض معذرت در مورد لیفان صدق نمی کند/

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کماندار

      ۲۸ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      قدر مسلم این که این خودروها از تمام تولیدات داخل بهترن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. یه بنده خدا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مسیح

    ۱ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من به شخصه با 60 میلیون مگان اتومات رو ترجیح میدم…

    حداقل میدونم پدر مادر داره

    قطعات داره

    برای برند معروفیه

    و الان کاپتاژ کنم میتونم باهاش تا اونور دنیا برم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۷ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      حق کاملا با شماست .ولی بحث در مورد ماشین هایی است که از لحاظ قیمتی خیلی پایینتر از مگانن. هیچ آدمی مرض نداره اگه پول مگان داشته باشه بره سراغ ماشینهای چینی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. حسن

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    من متعجبم که ahmad خودش گفته یه هفته هست که لیفان 1800 گرفتیم اونوقت میگه خوبه
    چه طور تو یه هفته این مو ضوع رو فهمیده!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهرداد

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ولی به نظره من هرچیه از ایران خودرو بهتره
    قیمت این 3تا چنده؟قیمت mvm530 هم بگید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. شاهین

    ۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان!
    چند تا مورد رو لازم دونستم به سهم خودم و بنا به تجربه ای که دارم خدمت دوستان بگم.
    من بهمن ماه 90 یه لیفان620 خریدم که بجز اینکه تو نمایندگی ماشین رو دیده بودم و ظاهر خیلی قشنگی داشت هیچ اطلاعی نداشتم. یکی میگفت زیر 10000 تا موتورش قفل میکنه! یکی دیگه میگفت من باهاش رفتم شمال و اومدم تعمیر موتور کردم! یکی دیگه میگفت ماشین چینی مفت نخر برو 206 بخر. الان که حدود 10 یا 11 ماه میگذره یه بار بلبرینگ چرخ جلو عوض کردم اونم از تصدق سر سرعتگیر و یه بارم واسه رگلاژ در ها رفتم نمایندگی یه چرخشم به هزار تا 206 عوض نمیکنم. از دوره هخامنشیم 5000 سال گذشته، الان چین از هر لحاظ از ما جلو تره! اگر هم بگیم 206 مال ایران نیست مال فرانسه است ، خوب لیفان پس باید بگیم لیفان هم مال چین نیست چون موتورش ترایتک کارخانه ب ام و است.یکی از همکارا 206 v9 خریده بود که شوخی میکردیم و کری میخوندیم یه دور تو شهر که باهاش زد میگفت سواریش عین آزراس. ببخشید اگه صحبتام در مورد x33 نبود بحث من رو عیبی بود که دوستان رو ماشین های چینی میزارن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. امیر

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    قیمت های کارخانه :

    لیفان 620 1.8 : 37.200
    جیلی : 38.700
    وولکس : همه رقمه داره . هم دنده اتومات هم معمولیه معمولی : از 27 ملیون تا 33 ملیون

    قیمت های بازار آزاد :‌

    لیفان 620 1.8 : 40 تا 42 ملیون متغیر
    جیلی : 55 تا 57 متغیر
    وولکس : بسته به مدلش داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد ع - تهران

    ۴ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (841 ديدگاه)

    من همه رو از نزدیک دیدم . به نظرم ولیکس از همشون خوشگل تره . نظرم فقط در مورد ظاهری بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ali

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقای امیر وزیری از اطلاعات شما بسیار ممنونیم ضمن اینکه متن بسیار شیوا و جلب کننده بود و با زبان جالبی نوشته شده بود.مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. H

    ۵ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    متاسفانهEC7 از همه لحاظ نسبت به 2تای دیگه بهتره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. روح الله

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    به نظر حقیر نگارنده این متن فقط نظر شخصیشو نوشته وواقعیت یه چیز دیگست نمیخام از نوع نگارشش ایراد بگیرم ولی میتونست خیلی بهتر از اینها بنویسه تا به کسی بر نخوره در ضمن خودروهای جیلی به تازگی تحویل خریدارانشون شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علی چ

    ۶ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    متن که مسخره هست، نه اینکه چون یکی از این ماشین ها رو دارم و دیگری رو نه و نه خیلی چیزهای دیگه.
    اولا کلاس ماشین های مقایسه شده یکی نیست، مثل بخش استاندارم ماشین که پراید رو با گراند ویتارا مقایسه می کنه و می گه گراند ویتارا خوبه.
    دوما : یکی از دوستان گفت جنس چینی همش آشغاله، شرمنده ما از دنیا عقب افتادیم و سرعت لاک پشتی تو تکنولوژیمون داریم.
    اپل، دل، IBM لنوو، MG، لندرور و بسیاری از برندهای دیگه نام کشورهای دیگه رو یدک می کشن و همه تولید چین هست.
    فکر می کنم این نکته هم بد نباشه بگم، کمپانی Geely تولید کننده تمام تاکسی های المپیک لندن بود. خوب چرا یه کمپانی چینی ؟ بهتره یکم فکر کنیم.
    متاسفانه چین با سرعت نور از ما جلو زده تو تکنولوژی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. حامد

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    سلام دوستان من این ماه ماشینم (لیفان 620ـ1800) رو تحویل میگیرم. برای قضاوت در مورد یک محصول فقط باید رفت سراغ کسایی که بااون محصول سر و کار دارند.من شاید باور نکنید حداقل از 50 نفر افرادصاحب لیفان صحبت کردم.از این افراد حدودا 95٪ کاملا راضی بودن و 5٪ ناراضی. دلیل اصلی نارضایتی این 5٪ به خاطر دمش ضعیف کولر بود.(خاطر نشان میکنم به خاطر دمش نه مقدار سرما).در این وبلاگ مقایسه در مورد لیفان با موتور 1600سی سی هست در حالی که با مدل 1800سی سی بسیارتفاوت داره.در کل به نظر من(و با توجه به تحقیق های بسیار در انواع سایتها و اطراف) در ایران برای خرید ماشین صفر کیلومتر گزینه بسیار خوبی هست.××××××قبل از خرید هر جنسی تحقیق بدون غرض انجام بدید××××× باتشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. عليرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ما که اخرش نفهمیدیم اگه موضوع بحث sc7 پس چرا عکس ec7
    گذاشته این طنز پرداز ما
    دوستان راهنمایی کنند
    البته نگین اشتباه تایپی
    چون هردو اتومبیل تولید میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرنيا

    ۹ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سلام به همگی
    من برای اولین باره میام تو این سایت. دنبال مشخصات گریت وال بودم که اینجا رو پیدا کردم و نظرات رو خوندم. الان یک ماهه که دنبال خریدن یک ماشین هستم و اینقدر دست دست کردم تا ماشین گرون شد. خودم 8 ساله یک 206 دارم که از روز اول دست خودم بوده و خیلی هم دوستش دار ولی تصمیم گرفتم که یک ماشین نو بخرم که صندوق بزرگ داشته باشه. البته چون خانوم هستم خیلی از فنی ماشین سر در نمیارم ولی خیلی هم بی اطلاع نیستم.
    نظرات دوستان خیلی به دردم خورد و یجورایی عزمم رو جزم کرد که ولیکس رو بخرم. قبلا تصمیم داشتم ورنا بخرم ولی چون تولیدش متوقف شده و من مصرم که ماشین حتما نو باشه با این پولی که دارم به این ماشین رسیدم. ممنون میشم دوستانی که مدت زمانی هست که ولیکس دارن منو راهنمایی کنن. البته اینو بگم که سرعت بالای ماشین برام مهم نیست ولی قدرتش تو سربالایی برام مهمه. ضمن اینکه کمی از اینکه آینه های بزرگی داره و بنزین سوپر میخواد دلسرد شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۰ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      سلام قصد تبلیغ ماشینی رو ندارم ولی چرا سراغ لیفان 620 با موتور 1800 نمیری هم مطرح تر از گریت وال هست و صندوق بزرگ خوبی داره.من دقیقا 4 ماه رو این ماشین تحقیق کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. saber

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (48 ديدگاه)

      خانوم فرنیا لیفان620 بهتره باEC7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. فرنيا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دخترم شدیدا از لیفان بدش میاد. اتفاقا من قبل از پیدا کردن این ماشین به لیفان فکر میکردم ولی دخترم گفت که فکر لیفانو از سرم بیرون کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱۲ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شما در خصوص لیفان با دخترتون بیشتر صحبت کنید . چرا که هم آپشن های بیشتری داره و هم نرمتر هست .
      ضمنا شما خودرو رو برای چه نوع شرایط آب و هوایی میخواهید ؟ جنوب – شمال – مرکز ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farnia

        ۱۳ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        من کرج زندگی میکنم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. علی

        ۲ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (180 ديدگاه)

        لیفان آپشن های بیشتری داره اما هرگز نرمتر از ولیکس نیست.
        این رو هم در نظر داشته باشید که هم گریت وال از چری معتبر تره و هم کیفیت مونتاژ خودروسازان راین برتز از کرمان موتور هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدی 620

      ۱۳ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (166 ديدگاه)

      دخترتون از لیفان بدش میاد حتما از پرشیا و l90 و 207 تفلبی خوشش میاد!!و اگر قدرت تو سر بالایی براتوم مهمه طرف c30 نرید و اینکه به 620 هم باید بنزین سوپر بزنید وگرنه صدای ناک ادم رو دیوونه میکنه(البته با بنزین عالی ایران باز هم صدای ناک کامل از بین نمیره)
      در کل لیفان ماشین خوبی هست ولی اگر وارداتی بود میتونست بهتر باشه چون تا 5000 کیلومتر باید مشکلات مونتاژ رو حل کنید و این رو هم بگم که خدمات لیفان افتضاح هست و خدا به داد شهرستانی ها برسه!!
      http://www.tt.tuningtalk.com

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. farnia

        ۱۴ آذر ۱۳۹۱
        سوابق: (53 ديدگاه)

        نه پرشیا و 207 هم دوست نداره. اون کلا به من فشار اورده که اوانته بخرم یا حداقل یک اس دی اتوماتیک.
        با ماشینای چینی مخالفه از ماشینایی که مارک شناخته شده ای هم ندارن خوشش نمیاد. ولی خب من خیلی علاقه ندارم اس دی بخرم چون شنیدم که فنی ماشینای جدید ایران خودرو خیلی مشکل داره. من خودم 9 ساله که یه 206 عالی دارم که از روز اول دست خودم بوده و خیلی خوب مونده. هنوزم ترجیح میدم اونو سوار شم تا ماشینای از تحریم در اومده امروزی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. nima

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    دوستان عزیز این دوست ما مقداری از واقعیات دورند اجناس چینی بخصوص تولیدات داخلی چین بسیار با کیفییت و عالیند این تجار منصف ایرانیند که کم لطفی می کنند و جنس درجه هفت و هشت را سفارش می دن والا می توان بهترین اجناس را در چین با بهترین قیمت ساخت من متاسفم برای این دیدگاه های غلط دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. مهرداد

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما مردمی هستیم که در کذشته روز ترین اتومبیل های آمریکایی در درجه دوم اروپایی سوار میشدیم مثلا پدر من که کارمند شرکت میرال بوده در اون زمان پژو504 داشته که در نوع خودش بینظیر بوده به هر روی فکر میکنم بیش از پراید و این آت و آشغالهای چینی به درد ما نمیخوره چون اندازه هاش رو نداشتیم .
    کشاورز باید گدایی کند // چو بیگانه بر ده کدخدایی کند.
    پیروز باشید ، به امید روزی که بهترین ها رو خودمون بسازیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. saber

    ۱۲ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (48 ديدگاه)

    متن نویسنده بیشتر جنبه تحقیر داش تا پرداختن به مسائل فنی..لیفان620خوبه طراحیEC7هم خوبه اینم مطمئن باشین اگه لیفان620 بد بود BMWوTOYOTAنمیذاشتن از ماشیناشون کپی برداری کنه.درسته که من خودمم ازماشینای چینی خوشم نمیاد اما لیفان620بهتر از همه چینیای دیگه س.طراحی داخلی ماشینای چینی خدائیش جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد ع - تهران

      ۱۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (841 ديدگاه)

      ولیکس بهتره عزیزم تا حالا ولیکس دیدی که نظر میدی؟؟ حکم صادر می کنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. saber

        ۱ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (48 ديدگاه)

        چه حکمی دادم که بهت خورده؟اونی که دیدمو نظر دادم فقط ظاهر ماشین نیس که داداش فنیشم باید خوب باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا