دوج

نگاهی دوباره به دوج چارجر اگزومود C68 کربن

امروزه کمتر خودروهایی وجود دارند که کاریزما و اصالت دوج چارجر (شارژر) هلت ردآی را حفظ کرده باشند. این خودروی ۷۱۷ اسب بخاری یکی از نمادهای خودروسازی آمریکا است و کمتر خودرویی یارای رقابت با آن را دارد. شاید یکی از بهترین راه‌های رقیب‌تراشی برای این خودرو، بازسازی یکی از نمونه‌های قدیمی خود آن باشد. مجموعه «اگزومود کانسپت» با استفاده از فیبرکربن و دست بردن در یک دوج چارجر ۱۹۶۸ محصول تازه‌اش را آفریده است.

قلب تپنده این خودرو همان موتور هلکت ردآی به شمار می‌رود که درون یک بدنه تماما کربنی موسوم‌به «اگزو اسکلت» قرار گرفته است. به‌جز پیشرانه، باقی اجزای مکانیکی این خودرو تماما نو هستند. درست است که این خودرو از نام طولانی سایر مدل‌های دوج مانند چارجر SRT هلکت واید بادی دیتونا… بی‌بهره مانده اما اصالت خود را همچنان حفظ کرده است.

بدنه C68 حدودا ۱۰ سانتی‌متر بلندتر از بدنه اصلی مدل دهه ۶۰ میلادی است و از صفحات سفارشی، خط تزئینی زنبوری، ورودی هوا سفارشی روی کاپوت، جلوپنجره مخصوص با عبارت «C68»، چراغ‌های طرح کلاسیک، رینگ‌های ۲۰ اینچی «نیتو NT555 G2» و تزئینات داخلی تمام چرمی به‌همراه نشان برند اگزومود در جای‌جای سود می‌برد. کابین چندان ویژگی متمایز و خاصی نسبت‌به نمونه اولیه ندارد اما بدنه بیرونی به‌کلی خودرویی مدرن و متفاوت را به رخ می‌کشد.

اگزومود برای جذب مشتری دست به خلاقیتی تازه زده و به‌جای آنکه مانند هر خودروساز یا مجموعه بازسازی خودروهای کلاسیک دیگری مشخصات فنی خودروی خود را اعلام کند، دست مشتریان را برای هرگونه شخصی‌سازی باز گذاشته تا خودروی خود را از صفر مطابق میل خود بسازند. خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید دو ماه پیش در حراجی «Bring a Trailer» به قیمت ۲۴۷ هزار دلار به فروش رسید.

جدا از مشخصاتی که خریدار قصد استفاده از آن‌ها را دارد، اگزومود تلاش می‌کند تا جزئیات منحصربه‌فردی را در جای‌جای بدنه این مدل قرار دهد. کیفیت برش فلز، پرداخت کربن، رنگ‌بندی بدنه و… به‌وضوح قابل رویت هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    ماشینای جدید خوبنا
    ولی‌ کلاسیکا یه‌چیز دیگن
    چقدر دوج طراحیش خوبه اگه همینم فقط موتورش آبدیت میکرد نیازی به طراحی جدید نداشت😎
    البته که زبان طراحی این باشگاه بدنسازی آمریکایی مبتی بر کلاسیکا هستش.
    (حالا دلیل اینکه چرا بعضی‌ها علاقه خاصی به آمریکن ماسل‌کار دارن میفهمم)🇺🇸🔥

    موافقم 76
    مخالفم 2
  2. blackwing

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    دوستان پدال
    فردا ساعت ۴ تا ۷ عصر تو مجموعه اکسین آمل ( مازندران ) دورهمی ماشین‌های کلاسیک رو داریم ، دوستانی که علاقه دارن و نزدیک هستن میتونن تشریف بیارن در خدمتیم 🙏🏼

    موافقم 48
    مخالفم 2
  3. Ali

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ظاهراً یه چلنجر هلکت کارکرده اس
    که قطعات بدنه چارجر کلاسیک با کربن
    براش ساخته شده و نصب شده!

    برای ۲۵۰ هزار دلار، بیزینس بدی نیس

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. lelewed933

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    مگه میشه دوسش نداشت؟
    اصلا مگه داریم کسی از این خوشش نیاد؟؟
    دیوونه کنندست

    موافقم 40
    مخالفم 1
  5. Enzo Ferrari 2008

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چه رخی به به

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. AMG GT R

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1083 ديدگاه)

    اون خط های سفید جالب نیست
    از نظر من ترکیب سیاه و قرمز بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 7
  7. M

    ۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با وجود این کلاسیک کار های فوق‌العاده
    سخته که ماشین های برقی رو دوس داشته باشیم

    موافقم 11
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا