سایر خودروهای اروپایی

فرایند شست‌وشو و دیتیلینگ دایملر DB18 مدل 1951 را تماشا کنید

دایملر DB18 کانورتیبل ۱۹۵۱ که مشاهده می‌کنید چندین دهه در گاراژی خاک خورده اما مالک تصمیم گرفته است آن را احیا کند و ما نیز این فرایند جذاب را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

DB18 کانورتیبل فرمان راست خودروی کمیابی محسوب می‌شود و از ویژگی‌های جذابی همچون درب‌های موسوم به خودکشی، جلوپنجره متمایز و پروفایل جانبی نرم و آیرودینامیک سود می‌برد. مالک خودرو تصمیم گرفته است خودروی خود را به موزه خودرویی و هوانوردی کرافورد در کلیولند اوهایو اهدا کند و برای کمک به احیای آن تیم دیتیلینگ WD وارد ماجرا شده‌اند.

اولین چالش در احیای خودروی موردبحث که از لاستیک‌های دیواره سفید استفاده می‌کند بیرون آوردن آن از گاراژ است. خوشبختانه لاستیک‌ها پنچر نیستند و می‌توان آن‌ها را باد کرد. خودرو سپس با تریلر به گاراژ WD منتقل می‌شود و اولین کار تمیز کردن لاستیک‌ها و درخشش دیواره‌های سفید آن‌هاست. رنگ نقره‌ای و آبی بدنه در طول این سال‌ها کیفیت اولیه را از دست داده است و وضعیت رنگ صندوق‌عقب وخیم‌تر به نظر می‌رسد چراکه تقریباً رنگ نقره‌ای به‌طور کامل از بین رفته است. شست و شوی پرفشار نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد اما باقی بخش‌های بدنه جذابیت روزهای اول را دوباره پیدا می‌کنند.

تیم WD دیتیلینگ دقت ویژه‌ای در تمیز کردن کابین دارد به گونه‌ای که تریم چوب و پوشش چرم آبی دایملر DB18 به خوبی احیا می‌شوند و نکته سورپرایز کننده اینکه آن‌ها توانسته‌اند کف‌پوش‌ها را پس از این همه سال نگهداری در وضعیت بد تمیز کنند. در اواسط ویدئو به ویژگی‌های خاص دایملر DB18 اشاره می‌شود به گونه‌ای که خودروی یاد شده یکی از تنها ۲۵ نمونه تولیدی است. باید دانست از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه از DB18 تولید شده است.

با دیتیلینگ و تمیزکاری دایملر DB18، تیم WD خودرو را به موزه کرافورد تحویل می‌دهند. آن‌ها مهمان ویژه این موزه هستند و از بخش‌های گوناگون آن از جمله خودروهای کمیاب و زیبا، موتورسیکلت و هواپیماها بازدید می‌کنند. از جمله خودروهای شاخص این موزه می‌توان به کادیلاک اسپرت فیتون ۱۹۳۲ و مرسدس بنز ۳۰۰SL گالوینگ فابریک اشاره کرد. به عنوان سخن پایانی باید گفت کمپانی دایملر در سال ۱۸۹۶ و در کاونتری انگلستان تأسیس شد. این شرکت که به خاطر خودروهای خاص خود شناخته می‌شود در برهه‌ای از زمان حکم سلطنتی بریتانیا را دریافت کرده بود اما در دهه ۵۰ میلادی رولزرویس جایگزین آن شد. بعدها جگوار دایملر را خریداری کرد تا از نام آن برای سدان های سطح بالای خود استفاده نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    💎 مثل الماس میدرخشه 💎

    موافقم 31
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سلطانِ نوستالژی

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چقدر زیباست خوشگل جوش رنگ

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. رضا

    ۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    طراحی داشبوردش خیلی جذاب بود. مینیمال

    موافقم 10
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا