فورد

قدرت‌نمایی شلبی GT500 مدل 2007 در اتوبان‌های اروپا

سال ۲۰۰۷ و پنجمین نسل فورد موستانگ چیزهای بسیار مهمی برای شلبی بوده‌اند. در این سال شاهد بازگشت نام مشهور شلبی بودیم که به ۳۰ سال غیبت در صنعت تیونینگ خاتمه داد. تولید موستانگ شلبی GT500 2007 تنها آغاز کار بود و این داستان جذاب تا به امروز هم ادامه داشته است.

البته موستانگ شلبی GT500 در دیگر بازارهای جهانی به ویژه اروپا عرضه نشده است اما واردکنندگان خودرویی دست روی دست نگذاشته و این خودرو را وارد بازارهای مهم کرده‌اند. یکی از این شلبی GT500 ها نیز در ویدئوی امروز AutoTopNL حضور داشته تا در اتوبان‌های اروپا جولان دهد.

با وجود قدرت بالا و حضور در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان، هر فردی به فکر تخت گز رفتن با موستانگ تا بن دندان مسلح می‌افتد و این همان چیزی است که خواهیم دید.

شلبی GT500 2007 به پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتون متر مجهز است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. اگرچه این خودرو کمی سنگین‌وزن است اما از قدرت کافی برای ترساندن دیگر خودروها برخوردار می‌باشد.

آیا یک خودروی ۱۴ ساله هنوز هم توانایی مناسبی برای دست‌یابی به سرعت‌های بالا دارد؟

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید شلبی GT500 همچنان همانند روزهای اول خود تازه‌نفس است. در واقع بر اساس دستگاه جی‌پی‌اس مورد استفاده توسط راننده، این خودرو به سرعت ۲۶۷ کیلومتر در ساعت هم رسیده که کاملاً بالاتر از سقف سرعت اعلامی می‌باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    عجب طراحی داره 🥶 واقعا زیبا و یه جورایی انگار هزار سال اصالت داره ، چهره‌ات شتاب میگیره 🥳
    اصله هرچی داره میگزره صنعت خودرو داره به فنا میره، این کجا و gt500 جدید کجا، هرچند جدید هم خیلی خوشکل و خوبه
    اما به نظر من زیبا ترین gt 500 ، مدل ۲۰۱۳ هست
    البته مدل های کلاسیک که جای خودشون رو دارن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      آقایون کامنت بنده درباره مک‌لارن ۷۲۰ فقط اشاره ای به قدرت افسارگسیخته ۹۱۱ بودش که دوستمون به صدای جارو برقیش اشاره کردن نه چیز دیگه ای

      قصد ناراحت کردن دوستان انگلیسی رو نداشتم، برداشت اشتباه نکنید.

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. Reza Waffen SS

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عالیه ولی واسه خیابونای آمریکا، نه اروپا

    اروپا خودش سلطان زیاد داره 😏😏😏

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اروپا به قول خودت سلطان زیاد داره ولی هیچ کدوم به جذابیت این ماشین نیستن!!
      مثل ۹۱۱ توربو اس صدای جارو برقی میده 😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 8
      1. •Mohamad•

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (178 ديدگاه)

        همه چی صدا نیست

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. Reza Waffen SS

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        ۹۱۱ توربو S مکلارنی رو شکست داد که چندین سال بود داشت یکه تازی میکرد و کسی حریفش نبود

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. مازیار

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          جاذبه و دافعه مک لارن😀
          خودش نیست ، مطلبش نیست ، اما حرفش هست
          خوب و بدش مهم نیست ، مهم اینه که هست😉

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. دانیال_Surrey،England

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2780 ديدگاه)

          دوست عزیز از این تعصب نازی محور اهل بوقت دست بردار.
          720 هنوز بهترین ماشین سوپر اسپرت بنزینی دنیاس با اختلاف.
          اون چیزی که تو میگی شتاب اولیس به لطف چهار چرخ.
          ..
          همونطور که گفتم خیلی هوشمندانه انگلیسی ها رو هیت میکنی.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. Reza Waffen SS

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          تو خوب بودن مکی ۷۲۰ شکی نیست ولی بهترین نیست، من فقط حقایق رو گفتم بر نخوره بهتون.

          یه نگاه به رکورد های پیست نوربرگ رینگ بندازی می‌بینی که همه رکوردا مال آلمان و ایتالیا هستش.

          اختلاف تایم زنی بین ۹۱۱ و مکی ۷۲۰ حدود ۳۰ ثانیه هستش تو پیست نوربرگ رینگ

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. مازیار

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2509 ديدگاه)

          رضا جان دوست من
          راستش فکر نمی کردم کسی در برابر مک لارن حرف از پیست بزنه
          اگه ۹۱۱ تو یک پیست رکورد داره سنا تو ده تا پیست رکورد داره
          به علاوه یک نکته نه چندان کوچیک
          تو تمام پیستهایی که سنا رکورد داره پورشه هم هست ، پایین دست سنا

          موافقم 0
          مخالفم 2
      3. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        چرا که نیستن ؟ از ۹۱۱ گرفته تا مورسیه لگو اون موقع

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza Waffen SS

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          منظورم نسخه ۷۲۰ بود که یه زمانی همه رو جارو میکرد

          موافقم 1
          مخالفم 0
      4. بهنام

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (985 ديدگاه)

        آمریکای باز ترین ها هم منکر خوب بودن 911 نمیشن
        چقدر الکی تخریب کنی
        که چی ؟

        موافقم 6
        مخالفم 0
      5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        مشکل همینه که هنوز تو عهد بوق گیر کردی ، صدای همین آمریکایی ها هم یه کیت اگزوزه

        موافقم 1
        مخالفم 4
      6. OMID

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        ائودی R8
        911gtrs
        918
        Carrera gt
        C63s نسل قبل
        M3 E92
        M5 های قبلی
        اگر صدا منظورت بود

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. Hamid

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      البته که سلطان داره …
      اما نه به خوش صدایی این هیولا …
      با احترام :)

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        خوش صدایی که هزینه بالای مالیات آلایندگیش رو مشتری بده چه فایده

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. Amin

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          اقا فرامرز اینطور ماشین ها که برای زندگی روزمره نیستن ،برای آخر هفته ها ، که کل خستگی رو از تن آدم بیرون بیارن و کلی خوش بگذره، برای زندگی روزمره میشه یه ماشین کم مصرف تر خرید ، برای مسافرت ها هم ماشین های لوکس gt و سدان ها ، و برای دیگر منظورات هم ماشین های دیگه ، حتی تصورش هم لذت بخشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ببخشید هزینه بالا؟ مگه چقدر اضافه میدی؟ نهایتش ۱۰۰,۱۵۰دلار سالیانه که پول دم دستی توی خارجه…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    عالیه عالیه عالیه.

    موافقم 0
    مخالفم 3
  4. Nima

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    بیشتر جا داشت ، توجه کنید خیلى راحت به ٢۶٧ رسید.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      این حجم از موتور و سیلندر اسب بخار و گشتاور انتظار کمتری داشتی واقعا

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        با تکنولوژی ۱۴,۱۵سال پیش نه….

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. A.....She only reminds Me of love.....A

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          آفرین آبتین

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نه محمد خب جدی گفتم، الان مثلا بوگاتی ویرون با ۱۰۰۰اسب قدرت چی از آئودی کم داره که باید ازش توی پیست کندتر باشه؟؟ تازه خیلیم قدیمی نیست همش ۱۰,۱۵ساله از تولیدش میگذره اما پیشرفت تکنولوژی خیلی قشنگ به چشم میاد…

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    چی میشد ما هم لذت سواری موستانگ رو داشتیم؟
    .
    .
    .
    .
    خدایا دنیا را خاموش روشن کن شاید درست شد…..💔🙃

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      داداش دوستم یدونه نسخه ۲۰۱۸ GT داره با کیت شلبی سواریش خوبه ولی به کامارو ZL1 نمی‌رسه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. mos

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چه جالب این بار نرفت تو دیوار

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      آره چه جالب که یک اسطوره ژاپنی زنده ندارد هنوز !!!!
      همه شون مُردن!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. hssn

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (477 ديدگاه)

        نیسان GTR و آکورا NSX و نیسان Z400
        اینا رو نمیبینی؟ درکت نمیکنم

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          البته سوپرا هم هست ولی از هولو ( قدیمش ) تبدیل شده به لولو ( جدیدش ) 😂

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          Gtrدیگه بیخیالش، nsxهم که دوباره رفت توی گور،تنها ماشین خوب مگه همین gt86ها و سری zباشن که اونم به پای پونی کارها اصلا نمی‌رسه…

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. Reza Waffen SS

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        بیا من میلیون ها عاشق نشونت بدم که واسه skyline R34 یا RX-7 و Supra و NSX نسل قدیم حاضرن جون بدن . نسل جدید GT-R و RX-7 هم که قراره به زودی بیاد

        به نظرت اینا مُردن؟؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دعوا نکن محمد تازه nsx بخاطر فروش خیلی داغونش از خط تولید بیرون رفته ناراحت اونه😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
  7. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    صدای این ماشین بدون کیت هست که به خودی خودش خیلی بلنده در فیلم خیلی قابل تشخیص نیست وای به حال روزی که کیت اگزوز گذاشته شود دیگر هیچ صدای جز سمفونی آمریکایی شنیده نخواهد شد !!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. A.....She only reminds Me of love.....A

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    دقیقا چرا ژاپنی فن ها این سطح از حسودی رو دارن نسبت به این ماشین!!!!!
    چون اسطوره های به ظاهر اسطوره شون زنده نیستن!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. Ninja

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اسطوره به ظاهر اسطوره 😐
      اینطوریا نی
      تعصب به ظاهر هواداری شما باعث میشه اسطوره هایی رو اسطوره نبینی

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. datsun

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      این حسودی نداره که داداش اسپورتهای سی سال پیش ژاپن با نصف حجم و قدرت این شتاب و سرعت بهتر از این داشتن

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        پس چرا همشون روی ۱۸۰کیلومتر محدود شده بودن سرعتشون؟ مدلایی که مخصوص ژاپن بودن؟؟ماشینایی مثل چارجر دیتونا هم ۶۰سال پیش اسپرتای ژاپنی رو یه لقمه میکردن بخوایم برگردیم عقب که دیگه چیزی از ژاپن باقی نمی‌مونه…

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (3503 ديدگاه)

          محدودیت قدرت بود نه سرعت اسکای لاین مدل پایه تاپ اسپیدش ۲۶۰ بود و مدلهای بالا تر تا 320 کیلومتر.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. I need laughter from the bottom of my heart

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        تعداد کل اسطوره های ژاپنی تون به تعداد اسطوره های ماستنگ هم نمیرسه کلا!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. M.A.S

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    شایعه شده که یک دستگاه چارجر هلکت واید بادی توسط فورد خریداری شده و فورد در حال انجام تست های متنوعی روی اونه
    با توجه به سوابق فورد در ساخت سدان میشه حدس زد احتمالا فورد در حال توسعه یه سدان پرفورمنس هست و معیارش داج چارجره و احتمالا
    اون سدان درواقع نسخه سدان ماستنگ(احتمالا بیشتر یه کوپه چهاردر مثل سری 8 گرن کوپه بشه) خواهد بود و شاید بعد از این ماستنگم تبدیل به یه برند بشه!
    و یا شایدم یه چیز دیگه باشه
    آیا فالکون زنده میشود ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی-کیوج

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اولین باره میبینم یه ماشین سرعت سنجش کمتر از سرعت نهاییه ماشینه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      عزیز صفحه کیلومتر به مایله

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. A.....She only reminds Me of love.....A

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        زیر اعداد به مایل کوچیک به کیلومتر هم زده

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. علی-کیوج

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (173 ديدگاه)

        عزیز جان میدونم،مگه نیسان وانته که نهایت سرعتش ۱۶۰ کیلومتر باشه،منظورم اینا که ۲۶۰ کیلومتر زده ولی ماشین ۲۶۸ کیلومتر رفت و بازم جا داشت

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Reza Waffen SS

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      داداش اون بر حسب مایله 😂😂😂 باید ضربدر ۱.۶ بکنیش

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. علی-کیوج

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (173 ديدگاه)

        واقعا برحسب مایله!،خیلی خیلی ممنون که گفتی و مارو از نادانی درآوردی،این آقای mercedes enginer یه کامنت اشتباه گذاشته شمام هی داری اضافه میکنی بهش،اگه فیلم رو دیده باشی میبینی که جی پی اس سرعت ۲۶۹ کیلومتر رو نشون داد در حالی که این نهایت سرعتش زده ۲۶۰،خب من حرفم اینه که برای اولین باره میبینم به ماشین بیشتر از اعداد سرعت سنجش داره میره چون معمولا سرعت نهاییه ماشین کمتر از اونی هست که تو کیلومتر شمارش زده،حالا شماره گیر دادی به ۱۶۰ مایلی که تو اونجا زده و داری بما تبدیل مایل به کیلومتر رو یاد میدی!

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. A.....She only reminds Me of love.....A

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          نه کامارو RS هم همینطور هست تا آخرش پر میشه و ماشین هنوز داره شتاب میگیره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Roham

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (731 ديدگاه)

      مزدا ۲۰۰۰

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    نمیدونم چرا از طراحی این نسل موستانگ خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. A.....She only reminds Me of love.....A

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      اتفاقا این طراحی در این نسل از ماستنگ خیلی خیلی مورد سلیقه طرفداران هست حتی بیشتر از طراحی نسل ۶ .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ببین من یه طرفدار ماشینای اروپاییمکه همه جای بدنشون با ظرافت و خط های منحنی و زیبا و خیلی ظریف طراحی شده برای همین از ماشینایی که خیلی ماسل کارن و جعبه زیاد خوشم نمیاو ( بجز شاسی بلندای جعبه ای ) این نسل موستانگ خیلی ماسل کاره ، ولی نسل جدیدش نه ، شاید براتون عجیب باشه ولی من بین سه دوست عزیز چلنجر و کامارو و موستانگ ، کامارو رو از همشون بیشتر دوست دارم چون توی طراحیش ظرافت بیشتری نسبت به اون دوتا به کار رفته

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. •Mohamad•

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (178 ديدگاه)

          با نظرت موافقم
          منم کامارو رو بیشتر دوست دارم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. Sina10

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عجب هیولایی
    بعد از نسل اول موستانگ این نسل بهترین نسل موستانگه
    بهترین ماسل کار مدرن تاریخ این نسل محسوب میشه
    مدل های اولیه هندلینگ ضعیفی داشتن مثل این مدل ۲۰۰۷
    ولی خب توی مدل های آخر مثل GT500 2013 تا حد زیادی جبران کردن و به نظرم GT500 2013 ماشینیه که فورد هرگز نمیتونه تکرارش کنه ،
    طراحیش یه چیزی فراتر از زیباییه ، مخصوصا توی مدل های آخرش

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. Ninja

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      👍

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اصالت بی انتها و بی نهایت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    نسل پنجم موستانگ شاهکاری برای خودش بود،یه بازطراحی موفق از نسل اولش،این یه پونی کار به تمام معناست واقعاً حیف که فورد با این فرمون پونی کارها رو خراب کرد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. M.K karimi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    وقتی پدال گاز رو فشار میدی کاملا باهات حرف میزنه…😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا