فورد

فورد F150 و ترانزیت الکتریکی سال 2022 به بازار می‌آیند

فورد چند وقتی است که روی توسعهٔ نسخهٔ الکتریکی پیکاپ F150 و ون ترانزیت کار می‌کند اما تاکنون مشخص نبود که این باربرهای الکتریکی چه زمانی به بازار عرضه خواهند شد. حال اما مدیر ارشد فورد «جیم فارلی» در مصاحبه‌ای تلویزیونی رسماً اعلام کرده است که F150 و ترانزیت الکتریکی تا اواسط سال ۲۰۲۲ به بازار خواهند آمد. وی در این مصاحبه افزوده است:

ما در بازار پیکاپ و ون در اروپای غربی و آمریکا شماره یک هستیم و این شانس بزرگ ما است. ما در حال الکتریکی‌سازی هستیم و برندی داریم که مردم به آن اعتماد دارند

فورد در جولای سال گذشته پیش‌نمایشی از F150 الکتریکی آینده را به جهانیان نشان داد. در این رویداد، یک پروتوتایپ F150 الکتریکی قطاری با وزن ۵۶۷ تن را یدک کشید. البته این پروتوتایپ بر اساس نسل کنونی F150 ساخته شده بود اما نسخهٔ تولیدی آن بر اساس نسل جدید این پیکاپ ساخته می‌شود که حدود ۱۰ روز دیگر رسماً رونمایی خواهد شد. پتنت‌هایی که در دسامبر سال ۲۰۱۹ افشا شدند نشان دادند که پیکاپ الکتریکی فورد می‌تواند به چهار موتور الکتریکی مجهز باشد.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که اول ترانزیت الکتریکی به بازار عرضه می‌شود یا F150 اما فورد اوایل مارس امسال تأیید کرد که ترانزیت الکتریکی در سال ۲۰۲۱ با مدل ۲۰۲۲ در ایالات‌متحده و کانادا عرضه خواهد شد که این نشان می‌دهد احتمالاً این ون الکتریکی قبل از F150 الکتریکی به بازار می‌آید. البته این برنامه قبل از شیوع ویروس کرونا در ایالات‌متحده اعلام شد و بنابراین ممکن است برنامه‌های فورد در این سه ماه تغییر کرده باشد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Mad.z.Max

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    یدونه پیکاپ الکتریکی پروتوتایپ، یه قطار ۵۶۷ تُنی رو یدک کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا