فورد

نسخهٔ قوی‌تری از فورد GT در راه است؟

فورد GT در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ معرفی شد و قوی‌ترین محصول فورد لقب گرفت اما حالا این سوپراسپرت آمریکایی در سبد محصولات فورد وضعیت غیرمعمولی دارد. هرچند GT با پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۶۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور هرگز خودروی ضعیفی نیست اما در برابر موستانگ شلبی GT500 جدید حرفی برای گفتن ندارد زیرا این خودرو به یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۱ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است.

این یعنی سوپراسپرت گران‌قیمت فورد ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به GT500 دارد. این در حالی است که GT حدود ۴۰۰ هزار دلار گران‌تر از GT500 است که اختلاف قیمت بسیار زیادی است. به همین دلیل، به نظر می‌رسد فورد این موضوع را کمی غیرمعمول می‌داند و به نظر می‌رسد ساخت نسخهٔ قوی‌تری از GT در دستور کار این شرکت باشد. هرچند فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست اما یک منبع ناشناس مرتبط با فورد گفته است که کار این شرکت کاملاً با GT تمام نشده است. این در حالی است که فورد هنوز رسماً پاسخی به این گزارش نداده است.

به گفتهٔ این منبع، GT در ابتدا برای مسابقه طراحی شده بود و باید قوانین مسابقات روی آن اعمال می‌شد اما این مشکل دیگر وجود ندارد زیرا این سوپراسپرت اوایل سال جاری از مسابقات بازنشسته شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد حالا فورد می‌تواند نسخه‌ای ارتقاءیافته با پرفورمنسی بالاتر از GT را تولید کند. بااین‌حال منبع مذکور بسیار کم دراین‌باره صحبت کرده و گفته است فقط باید صبر کنید. در همین حال، اگر فرض کنیم فورد نسخهٔ قوی‌تری از GT را تا پیش از پایان تولید آن در سال ۲۰۲۲ توسعه خواهد داد، غیر از کسب عنوان بیشترین اسب بخار در سبد محصولات فورد، انگیزهٔ مهم دیگری هم برای آن وجود دارد.

کاملاً مطمئنیم که همین نسخهٔ کنونی ۶۴۷ اسب بخاری GT علیرغم قدرت کمتر، هنوز هم می‌تواند از همه لحاظ شلبی GT500 را مغلوب کند اما برای فورد رقیب بسیار مهم‌تر و سخت‌تری وجود دارد که آن شورلت کوروت C8 موتور وسط است یعنی خودرویی که اخبار آن بر بسیاری از رسانه‌های خودرویی دنیا حاکم است و توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. هرچند شاید نسخهٔ پایهٔ استینگری کوروت C8 توان مغلوب کردن GT را در دور یک پیست نداشته باشد اما قطعاً نسل جدید کوروت Z06 قلب فورد GT را هدف خواهد گرفت.

علاوه بر این، با شایعاتی که در مورد ساخت نسخهٔ ۱۰۰۰ اسب بخاری کوروت وجود دارد، جنرال موتورز به‌راحتی می‌تواند فورد GT را از تخت فرمانروایی سوپراسپرت‌های آمریکایی به زیر بکشد؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که فورد از هم‌اکنون به فکر ساخت نسخهٔ قوی‌تری از GT برای نبرد مستقیم با کوروت باشد. برای این کار فورد می‌تواند نسخه‌ای جاده‌ای از GT MK2 که در فستیوال گودوود امسال رونمایی شد را در نظر بگیرد. این نسخه‌ای مخصوص پیست است که به ویژگی‌های آئرودینامیکی مجهز شده و قدرت پیشرانهٔ آن به ۷۰۰ اسب بخار افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    زودتر از اینا باید به فکر GT میفتادن این ماشین اسمش خیلی بزرگتر از خودشه در حال حاضر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یانکی

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      البته هنسی هم بزودی هیولای خودش رو از فوردgt در میاره.شک نکنید فورد با gt اصلاح شدش دوباره تمام معادلات رو بهم خواهد ریخت.نکته بعدی صدای دل نشینه همین جی تی 700 اسبیه محشره صداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. P.K.H

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    خیلی زیباست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. lfa

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    واقعا طراحیش فوق العادست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Elmiraj

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    فورد GT یک سوپر اسپرت بسیار زیبا و کمیابه ولی پنج سال از طراحی و توسعه ش گذشته ، این پرفورمنس برای چند سال قبل خیلی خوب بود ولی اگر بخواد به نبرد C8 Zo6 بره حداقل به ۱۵۰ اسب بخار دیگر نیاز داره…از پس C8 ZR1 هم که غیر ممکنه بربیاد چون همین ZR1 کنونی هم می تونه شکستش بده……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      جی تی سال ۲۰۱۷ معرفی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Machine

        ۵ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1201 ديدگاه)

        تو همین متن هم گفته شده، نسخه پیش‌تولید فورد GT تو نمایشگاه دیترویت 2015 معرفی شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۵ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          نسخه پیش تولید والکری و مرسدس وان هم دو سال پیش معرفی شده یعنی مهندسان استون و مرسدس از اون موقع تا الان یعنی هیچ فناوری جدید و اصلاحاتی روش انجام ندادن؟ برای فورد هم همون اتفاق افتاده.طبق قانون این مسابقات هرتیم باید نسخه خیابانی ماشینی که با اون مسابقه میده رو تولید کنه و مهندسان فورد ۲ سال وقت گذاشتن تا نسخه مسابقه رو به نسخه خیابانی تبدیل کنن.
          اینکارو پورشه هم با ۹۱۸ انجام داد ژنو ۲۰۱۰ از کانسپت ۹۱۸ رونمایی کردن ۲۰۱۳ برای فروش اماده شد ۲۰۱۰ که اماده فروش نبود

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ساسان

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    بخش اسکودریا کورس لامبورگینی هم یه خودروجدیدV12متمرکز در پیست830 اسب بخاری معرفی کرده دیشب…نسبت قدرت به وزن بسیار خوبی باید داشته باشه..
    فقط یک تیزر مبهم منتشر شده:
    https://www.lamborghini.com/sites/it-en/files/DAM/lamborghini/news/2019/10_26_Urus_ST-X/Cover.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بی نظیره!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. MAHDI

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    با اینکه چندسال از معرفیش میگذره اما طراحیش چندین وچندسروگردن جذاب تر از کوروت C8هستش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ایمان

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    فورد GT خاص ترین و بهترین سوپر اسپرت آمریکایی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. datsun

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    خاص و جذاب و با اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا