فورد

معرفی فیس‌لیفت نسخه چینی فورد اکسپلورر با نمایشگر 27 اینچی!

فورد فیس‌لیفت نسخه چینی کراس‌اوور بزرگ اکسپلورر را معرفی کرده است. البته این خودرو با عنوان مدلی کاملاً جدید معرفی شده اما در اصل یک فیس‌لیفت سنگین روی همین نسل کنونی است. همان‌طور که در تصاویر مشخص است، جلوپنجره خودرو بزرگ‌تر از قبل شده و کروم زیادی در آن به کار رفته است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های LED کاملاً جدیدی قرار گرفته است.

تنها ویژگی جدید در پروفیل جانبی خودرو رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی با طرح فن توربین است اما در عقب تغییرات بیشتری دیده می‌شود و دنبالهٔ چراغ‌ها مشابه شاسی‌بلند کوچک‌تر اکواتور که فقط در چین عرضه می‌شود تا روی درب صندوق کشیده شده‌اند. علاوه بر این، نوشتهٔ EXPLORER جای لوگوی فورد را گرفته و حالا این لوگو کمی پایین‌تر در میانۀ نواری کرومی قرار گرفته که چراغ‌ها را به هم متصل کرده است.

اما با اختلاف زیادی بزرگ‌ترین تغییر در داخل اکسپلورر مدل ۲۰۲۳ صورت گرفته است زیرا در اینجا حالا شاهد نمایشگر افقی لمسی بسیار بزرگ ۲۷ اینچی هستیم که مشابه آن را قبلاً در مدل مخصوص چین ایووس دیده بودیم. طبیعتاً این نمایشگر جای اکثر دکمه‌ها را گرفته و دریچه‌های تهویه هم به پایین منتقل شده‌اند تا فضا برای نصب این نمایشگر عظیمی که تا مقابل سرنشین جلو کشیده شده باز شود. علاوه بر صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی که به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها ارائه می‌شود، این خودرو از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی B&O، کنترل تهویه سه منطقه‌ای و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده که قابلیت خودران سطح دو را فراهم می‌کند هم برخوردار خواهد بود.

اکسپلورر مدل ۲۰۲۳ در بخش فنی اما هیچ تغییری را تجربه نکرده و مثل قبل با یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست در چین عرضه می‌شود که ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم این نیرو را به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ می‌فرستد. پذیرش سفارشات خرید فیس‌لیفت اکسپلورر در چین از آگوست امسال شروع و تولید آن در نوامبر توسط چانگان فورد آغاز خواهد شد.

فعلاً به‌طور قطعی نمی‌دانیم که آیا این تغییرات روی نسخهٔ آمریکایی اکسپلورر هم اعمال خواهد شد یا نه اما به گفتهٔ فورد آتوریتی، این فیس‌لیفت فقط مخصوص نسخهٔ چینی است و اکسپلورر آمریکایی برای مدل ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (894 ديدگاه)

    خدا رحم کرده است دو تا کشور سایه همو با تیر میزنن و اینقدر هم واسه همدیگه نوشابه باز میکنن
    ای خاک بر سر ما که بازیچه دست اینا شدیم 😟

    موافقم 49
    مخالفم 6
  2. Enayat

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تو زندگی شخصی خودمون سرمون گیر این نمایشگر های گوشی و تلویزیون و کامپیوتر شده….حالا توی ماشین ها هم حیرون شدیم 🤕

    موافقم 31
    مخالفم 0
  3. بی نام

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (148 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین

    موافقم 20
    مخالفم 5
  4. بی وطن

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (103 ديدگاه)

    به نظرم این نمایشگرهایی که کل داشبرد رو گرفتن بعد از یه مدتی خسته کننده میشن البته نظر شخصی منه چون قبلا روی داشبردها کلید ها وادوات مختلف دیده میشدن حتی بعضی ماشینا اون ساعت زیبای انالوگ رو داشتن با تریم های چوب و چرم و استیل و الومینیوم.اما الان سرتا سر شده شیشه مشکی من هنوزم از امپرهای انالوگ خیلی بیشتر لذت میبرم طوری که انگار واقعا ادم با حرکتشون حس میکنه با ماشین در ارتباطه اما دیجیتال حالت مصنوعی داره…البته همه اینها نظر شخصی بنده هست و سلیقه ها متفاوت…شاید نسل جدید که. نسل دیجیتال هستن این مدل رو بیشتر بپسنده‌‌‌‌…

    موافقم 31
    مخالفم 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا