فورد

معرفی نسل جدید فورد موستانگ، پیشرانه‌های قدیمی با فناوری مدرن

فورد سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پرده‌برداری کرد. این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن‌تر، پیشرانه‌های آشنا اما قوی‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر بهره می‌برد. فورد سرمایه‌گذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درون‌سوز هستند را جسارت بزرگی می‌داند.

هرچند نسل جدید موستانگ در ظاهر آشنا به نظر می‌رسد اما به لطف چراغ‌های جلوی جدید فوراً قابل‌تشخیص خواهد بود درحالی‌که گلگیرهای عقب هم بروز شده‌اند تا نمای عضلانی‌تری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخه‌های کوپهٔ فست‌بک و کانورتیبل تولید می‌شود که نسخهٔ کوپه حالا به‌منظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیده‌تری پیدا کرده است.

در این نسل همچنین تشخیص نسخه‌های اکوبوست و GT آسان‌تر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سه‌قسمتی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجسته‌تر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااین‌حال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۳۵ میلی‌متری در عقب و رینگ و لاستیک‌های پهن‌تر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج می‌توان کمک‌فنرهای تطبیقی، صندلی‌های ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.

فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه کرده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد می‌تواند دریفت کشیدن تازه‌کارها را مثل حرفه‌ای‌ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ‌های ۱۷ اینچی قرار می‌گیرد اما برای GT نمونه‌های ۱۹ اینچی در نظر گرفته شده که به‌صورت سفارشی امکان ارتقاء آن به ۲۰ اینچی هم وجود خواهد داشت.

بزرگ‌ترین تغییر نسل جدید موستانگ اما در داخل آن رخ داده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی در کنار نمایشگر ۱۳.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگ‌های قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز کرده و کیفیت آن‌هم بهتر از قبل به نظر می‌رسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم می‌خورد اما اکثر کنترل‌ها به نمایشگر لمسی منتقل شده‌اند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی مدرن موستانگ نیز می‌توان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بی‌سیم و مجموعهٔ کاملی از سیستم‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دنده‌عقب اشاره کرد. صندلی‌های استاندارد خودرو پارچه‌ای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره می‌برد درحالی‌که در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمت‌های مختلفی مثل رو دری‌ها کار می‌شود.

در مورد پیشرانه‌های نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر می‌توان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً جدید است درحالی‌که موتور ۵ لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااین‌حال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخهٔ V8 را قوی‌ترین موستانگ GT تاریخ توصیف کرده است.

برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    بسیار بهتر از رندرها شد خوشبختانه با اینکه نسل 5 و 6 رو بیشتر دوست دارم. کابین نسل 6 اوج اصالت و یکی از بهترین ها در تاریخه اما متاسفانه اینجا بخاطر جبر مدرنیته، یه کابین مدرن داریم.

    در کل خوبه و راضی کننده هست و جذاب.

    موافقم 62
    مخالفم 6
  2. JDM lover

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    طراحیش یخورده بهتر از رندر هاست و بنظرم خوبه اما بنظرم یذره فاصله گرفته از اون طراحی عضلانی
    راستشو بخوام بگم ، نسل ۶ بهتر بود و قطعا یکی از بهترین نسل های موستانگ در کل تاریخ بود
    چون ترکیبی عالی از سنت و یذره هم مدرنیته بود و از لحاظ طراحی هم که واقعا فوق العاده بود

    موافقم 32
    مخالفم 4
  3. فرزاد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    اگه فقط صدا رو گوش بدی انگار داره کلیپی از بازی سَن‌آندریاس پخش میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  4. T

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (354 ديدگاه)

    زشت… جذاب نیست.. نسل قبل بهتر بود! خیلی

    موافقم 21
    مخالفم 28
    1. فقط فورد

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (42 ديدگاه)

      حتما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ....

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    سلام به فرزند فرمانده😎😎
    همین که وی هشت مونده نعمتیه هل!🎊🎉

    موافقم 12
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    چقدر یه ماشین میتونه زیبا باشه آخه❤️

    موافقم 13
    مخالفم 3
  7. Ali

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هنوزم میشه اسب سواری کرد 👌

    موافقم 9
    مخالفم 1
  8. R

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    با این طراحیش فوردم مثل کامارو باید از موستانگ خدافظی کنه

    موافقم 1
    مخالفم 14
  9. Mustang shelby gt 350

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اطلا اینقد خوب انتظار نداشتم خیییییلی خوشگله طراحی جلف و تیز نداره هنوزم میتونم با افتخار بگم ماسل محبوبم موستانگ

    موافقم 8
    مخالفم 0
  10. Sina10

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    خیلی عالی شده ، واقعا حال کردم
    البته بی عیب هم نیست
    اگه یکم خطوط نرم تری استفاده میکردن عالی تر میشد اما تو این زمونه که همه دارن پسرفت شدید میکنن این عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. نادر

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    یک کپی زد از رو خودرو شورلت کاماروssمدل ۲۰۲۲

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا