هوندا

عملکرد دور از انتظار هوندا سیویک تایپ R در تست ایمنی گوزن

درحالی‌که انتظار می‌رفت هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۲۳ در تست ایمنی گوزن عملکرد خوبی داشته باشد، این خودروی ژاپنی دور از انتظار ظاهر شد و تعجب همه را برانگیخت.

حضور در مسیر تست کم‌عرض و مانورهای ناگهانی روش خوبی برای بررسی واکنش خودرو به دستورات راننده در دوری از برخورد با مانعی فرضی خواهد بود. تاریخچه برگزاری تست گوزن به دهه ۷۰ میلادی و کشور سوئد بازمی‌گردد اما در سال ۱۹۹۷ بود که مجله Teknikens Värld و خبرنگار آن رابرت کالین با چپ کردن مرسدس بنز A کلاس نسل اول نام این تست را بر سر زبان‌ها انداختند. همین موضوع برای مرسدس بسیار گران تمام شد چراکه ژرمن‌ها مجبور به فراخوان تمامی مدل‌های فروخته شده تا آن زمان و توقف تحویل باقی مدل‌ها تا سه ماه شدند.

مجله اسپانیایی Km77 این سنت را با تست جدیدترین خودروهای تولیدی حفظ کرده است. پس از بررسی نسخه استاندارد هوندا سیویک در سال ۲۰۲۲، مجله موردبحث هم‌اکنون نسخه پرفورمنس آن یعنی سیویک تایپ R را راهی تست گوزن کرده است. البته این خودرو همان‌طور که گفتیم عملکردی دور از انتظار داشت و بالاترین سرعت ورودی به مسیر بدون برخورد به مخروط‌ها برابر با ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است که حتی کمتر از رکورد ۷۷ کیلومتر در ساعت نسخه استاندارد سیویک خواهد بود.

این در حالی است که نسخه تایپ R بهبودهایی را در شاسی و سیستم تعلیق تجربه کرده است و علاوه بر آن لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت ۴S چسبان نیز زیر خودرو دیده می‌شوند. نسخه عادی سیویک در میانه تست نیز سرعت بالاتری داشته (۶۸ کیلومتر در ساعت در برابر ۶۳ کیلومتر در ساعت) اما سرعت آن در زمان خروج از مسیر کمتر بوده است (۴۵ کیلومتر در ساعت در برابر ۴۸ کیلومتر در ساعت). راننده خودرو با توجه به ماهیت خودرو، از سرعت سیویک تایپ R به عنوان عددی متوسط نام می‌برد. او چندین بار تست را تکرار می‌کند و پرفورمنس هوندا نیز بهبود می‌یابد که احتمالاً دلیل آن چسبندگی بیشتر لاستیک‌ها پس از گرم شدن است. راننده می‌گوید با اندکی کاهش فشار باد لاستیک‌های جلو شاهد بهبود رفتار سیویک تایپ R در عبور از بین مخروط‌ها بوده است. اما حتی با گرم‌تر شدن لاستیک‌ها نیز Km77 نتوانسته است سرعت بالاتری را در این تست ثبت کند. در تست اسلالوم نیز هوندا سیویک تایپ R زمان ۲۳.۸ ثانیه را ثبت می‌کند که آن را در انتهای جدول قرار می‌دهد. این خودرو شش‌دهم ثانیه کندتر از آئودی RS3 اسپرت بک است و حتی در رده پایین‌تری نسبت به خودروی سنگین‌تر و بزرگ‌تر بی ام و M340d xDrive تورینگ قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    عجیب بود برای همچین ماشینی

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. کرگدن باواریا

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (585 ديدگاه)

      بازم تست خوب بود چرا الکی شلوغش کردن ؟؟ تازه یه جوری میگی همچین ماشینی انگار m3 ایی rs4 ایی چیزیه 😐 رو هر خودروی اقتصادی پسوند r و n line و تایپ باشه فقط زیبایی ظاهری و یکمی عملکرد بهتر نسبت به نسخه پایه هست نه این که دریفت توکیو بدی باش

      موافقم 12
      مخالفم 23
      1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (233 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعا قبول کن بده بعد است کرگدن باواریا هست بعد ام ۳ و ام ۴ هیت میدی؟ عجیبه

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. datsun

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (3504 ديدگاه)

        تو باغ نیستی تایپ آر سریع ترین دیفرانسیل جلو نوربرگه

        موافقم 21
        مخالفم 9
  2. JDM

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    دیگه داره حالم از این نقص و ضعف های اخیر ژاپنی‌ها بهم میخوره اخه این عملکرد لایق سریعترین FF نوربرگ‌رینگ نیست باید بهتر عمل میکرد.
    این تست مخصوص لنسر اوو هست که بیاد پوزه تمام ژاپنی های دیگه رو به خاک بماله

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      نسخه عادیشم از نسخه پرفورمنسش بهتر بوده
      تا الانم هرجا این بشر رفته گفتن اخر چسبندگی بوده نمیدونم فلان و بهمان انقدر بین این حرف و مطالب قبلی این ماشین تفاوت هست که من اول ذهنم رفت سر نا صحیح بودنش :/
      عجیبه جلل الخالق

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. JDM

        ۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        برا منم عجیبه چرا باید تو جهنم سبز عالی باشه اونوقت اینجا خراب کنه ؟
        توطئه درکاره خدایی

        موافقم 7
        مخالفم 1
  3. Tesla

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    دیگه نبینم جاپونی فن حرف از هندلینگ جلوی آمریکا و کره بزنه !! مدل 3 کبیر حتی اگه با یه چرخ هن دوباره تست بیاد ، باز پایداری خیلی بهتری نسبت به این سدان مثلا اسپرت داره 🤣 یا کنا ev با اینکه اصلا برای گاز دادن ساخته نشده ولی باز هم هندلینگش میلیارد ها برابر بهتر از تمامی جاپونی ها هست ( دیگه جنسیس g70 و کیا ev6 به کنار ) هنوز فاجعه هایلوکس ، راوفور ، کمری و … بقیشون جمع نشده بود که اینم اومد روش 🤣🤣🤣🤣 سرنوشت شوم نوکیا اجتناب ناپذیره !!

    موافقم 7
    مخالفم 53
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      دوستان لطفا ایشون رو ریپلای نکنید با مثال زدن جنسیس جی 70 مطمعنا دنبال ترول کردن هست ببینید و بگذرید
      با تشکر

      موافقم 25
      مخالفم 4
    2. بهنام

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (828 ديدگاه)

      همینکه دستت رو شده که هوادار آشغال های کره ای هستی و پشت تسلا قایم شدی بسه . برو یه ماه دیگه مدرسه ها باز میشه میتونی با ولوستر همسایه حال کنی .

      موافقم 17
      مخالفم 2
    3. JDM

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      خدایی تو چرا هرموقع میخوای از تسلا تعریف کنی از چیز ژاپنی ‌ها میری بالا ؟
      دوستان کره‌فن این میخواد با تعریف از برندای مورد نظر شما بحث درست کنه
      (چیزی که پدال درمورد قانون سایتش نوشته: نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. )
      یعنی تمام کامنتای این دوستمون توهین به شعور و سلیقه مخاطب نیست یه تا الان شده یه بحث مرتبط داشته باشه الان این هیت نیست؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
  4. sina

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    چه عجیب و ناامید کننده
    اونم برای رکورد دار سریع ترین دیفرانسیل جلو تو نصف پیست های معروف دنیا

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. lelewed933

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    هوندا باید توضیح بده بابت این قضیه
    این تستها رو خیلی ها مبنای تصمیم گیریشون قرار میدن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. JDM

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      دقیقا منکه خدایش از عملکردش پشمام فر خورده

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    من متاسفم برا هوندا

    موافقم 11
    مخالفم 5
  7. حسین دهمرد

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    اول و آخر دف جلو به درد همون سدان های ارزون خانوادگی میخوره و بس. کی پول لکسوس رو میده پای این؟

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      خیلیا :)

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. JDM

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      هوندا سیویک درسته چهارسیلندر هست و بیشتر به عنوان هاچبک اسپرت و سدان میشناسیمش ولی همین کلمه (سیویک) اندازه نام مقدس gtr ارزش داره و خیلی هم طرفدار سرتاسر دنیا داره و حتی بعضی از خواننده های مشهور براش آهنگ دادن و موزیک ویدیو درست کردن محبوبیتش از بیشتر دف عقب بخصوص از تمام محصولات لکسوس بیشتره

      موافقم 5
      مخالفم 0
  8. دانیال

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    بعنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو عملکرد بدی نداشت اما سیویک تایپ آر اسم بزرگی رو یدک میکشه و اگر اینگونه تست ها معتبر هستند هوندا باید برای صدرنشینی در لیست این مراکز تست ، شاسی رو باز هم بهتر تنظیم کنه
    به امید موفقیت روزافزون شرکتهایی که خالصانه برای کسب رضایت مشتری تلاش میکنن
    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. JDM

      ۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (633 ديدگاه)

      هوندا عشق لاینتهی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. Alireza

    ۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (754 ديدگاه)

    والا تو تست بی ام و ای که نشون داد خیلی ناپایدارتر از سیویک بود

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا