طراحیهیوندای

آیا هیوندای سوناتا در فیس‌لیفت 2018 چشم‌نوازتر از گذشته است؟

انقلاب یا به‌روزرسانی؟
بحث درباره هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۸ با یک سؤال اساسی شروع می‌شود. آیا فیس‌لیفت جدید این خودرو چشم‌نواز است؟ موتور ترند با بررسی چارچوب طراحی جدید این خودرو سعی کرده به این سؤال پاسخ دهد که تا چه حد مدل ۲۰۱۸ سوناتا از طرحی قابل قبول و زیبا برخوردار است. از زمانی که هیوندای در نمایشگاه ۲۰۱۷ نیویورک با مدل جدیدی سوناتا از طرح نوین این خودرو پرده برداشت، احساس کلی این بود که سوناتا بیش از آنکه یک مدل مستقل باشد، به نوعی یک الانترای جی‌تی ۲۰۱۷ در اندازه‌ای بزرگ‌تر است. در واقع بهتر است با این چارچوب جلو برویم که سوناتای جدید با ظاهری تهاجمی و اسپرت، از رویه کلی خود در مدل قبلی که در عین طرح محافظه‌کارانه، زیبا هم نبود فاصله گرفته است. البته نشانه‌های اندکی وجود دارد که سوناتای جدید نسبت به مدل قبلی تفاوت چشمگیری نموده است.

در پوزه جلو خودرو آشکارا به ساخته‌های نوین هیوندای (مخصوصاً آزرا و الانترا) شبیه شده و با تغییراتی کلی همراه شده است. چراغ‌ها، جلوپنجره، سپر جلو، هواکش‌ها و ورودی‌های کناری همه با نمونه‌های جدیدی تعویض شده و تصویری متفاوت از سوناتا را به بیننده ارسال می‌کنند. در این بین جلوپنجره آبشاری با طرح مشبک در مرکز خودرو با لامپ‌های ال‌ای‌دی درون چراغ‌های جلو که کاملاً شفاف هستند، در دو طرف احاطه شده و ظاهری جالب به خود گرفته، در عین حال چند رشته لامپ ال‌ای‌دی که در بخش پایین سپر به‌عنوان مه‌شکن روی‌هم قرار گرفته‌اند، نمای بهتری در مقایسه با نوار تک رشته‌ای مدل قبل سوناتا دارد. البته نباید فراموش کرد که تنها در مدل فول این خودرو چراغ‌های جلو تماماً از ال‌ای‌دی تشکیل شوند. در مقام مقایسه با مدل قبلی، چارچوب جلوی مدل فیس‌لیفت تغییر بسیاری به خود دیده و در مجموع اسپرت و تازه است. در بخش کناری اما ما با تغییراتی جزئی همراه شده‌ایم و تغییر چندانی را شاهد نیستیم. در بخش انتهای خودرو ما با یک طرح کاملاً جدید هم چون بخش جلو مواجهیم.

چراغ‌های عقب کاملاً تغییر کرده و کشیده‌تر از نمونه‌های قبلی هستند و به لطف الگوهای سه‌پر و لامپ‌های ال‌ای‌دی ظاهری جذاب دارند. نام سوناتا از کنار و پایین چراغ‌های عقب به مرکز صندوق آمده و جای پلاک به پایین سپر عقب انتقال یافته است.

در داخل اتاق مهم‌ترین تغییر غریبلک فرمان جدیدی است که با یک شکل سه پره جایگزین نمونه چهار پره قبلی شده است که می‌توان آن را بهتر از نمونه قبلی کنترل کرد. طرح کلی داشبورد با همان منوال، به شکلی به‌روز بازسازی شده و مثلاً صفحه لمسی داشبورد با یک قاب کرومی قاب شده و ظاهر زیبایی به خود گرفته است. دکمه‌های مختلف تخت هم با رنگ‌های مشکی براق و نقره‌ای عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی دارند. با توجه به این تغییرات تا چه میزان می‌توان ادعا کرد سوناتا چشم‌نوازتر از همیشه شده و توانسته نظر خریداران را به خود جلب کند. نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیا فکر می‌کنید فیس‌لیفت جدید سوناتا چشم‌نواز است یا اینکه مدل ۲۰۱۸ یک پس‌رفت محسوب می‌شود؟ لطفاً با کامنت‌های خود در این بحث سهیم شوید.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ارمان

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    امید وارم خریداران پیشین سوناتا و اکثر محصولات هیوندای ناراحت نشده باشن چون همیشه امکان داره ماشین جدیدشون به اتاق قدیم تبدیل بشه حتی تو 6 ماه
    با این حال به نظرم قشنگ شده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (419 ديدگاه)

      نه که تویوتا کمری خیلی دیر به دیر تغییر چهره میده
      این حالا به اسم فیس لیفت هست . تویوتا که محصول جدید طراحی میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کیان

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        همین که میدونید محصولتون و باید با شاخص این سگمنت مقایسه کنید کافیه و برای هیوندای افتخار محسوب میشه

        تویوتا سلطان هستش بی چون و چرا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به خاطر آرم میتسوبیشی بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        چرا تا یکی از ماشین کره ای بد میگه سریع میرید سراع تویوتا.؟
        مسایلو قاطی نکنید
        من نمیدونم چه دلیلی داره که ما ایرانی ها اینقدر رو ماشین هامو تعصب داریم حالا میخواد پراید باشه یا چینی یا المانی .
        و اینقدر پافشاری میکنیم که بگیم اون که ما داریم بهترینه بخدا همین امروز یکی میگفت برلیانس h330من صدی زیر 4میسوزونه چون تست کردم حالا هرچی میخوای بگو خود سایت گفته 7 مگه قبول میکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. ارمان

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        خوب کمری از سال 2007 یه اتاق داشت فیس لیفت میداد الان سال 2017 اتاق جدید داده ! حالا چرا بهت بر خورد ؟ نظر دوستان هم جالب فقط واسه اینکه بگید کار هیوندای خوبه میگید تویوتا هم همچین میکنه :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ASTON MARTIN

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بنظر من سوناتای 2014 واقعا سوناتای خیلی خوشگلی بود نمیدونم چرا خلی به طراحیش انتقاد شد
      الان باز طرح های هیوندای داره میره سمت محافظه کاری هرچه بیشتر
      من اون طرح های انقلابی و سانتی مانتالو دوس داشتم
      همون شاتلای فضایی با حاشیه های تیزو اغراق آمیزه عصبانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد رضا

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      به هر حال از مهم ترین دلایل افزایش فروش هیوندای کیا درسطح جهانی همین طراحی هاش هست
      شمایک نگاه به نوع نگاه مردم به هیوندای کیا 10سال پیش بندازی متوجه میشی البته موفقیتش دلایل دیگری هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من به شخصه 2015 رو خیلی بیشتر دوس دارم تا این. خیلی با وقارتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. madjid

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    پول دارن ، طراح استخدام میکنن ، مرتب قیافه ی ماشین ها رو update میکنن.
    این کجاش اشکال داره ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      هیچ اشکالی نداره.
      فقط میشه گفت تعادل طراحی نداره.یه جورایی میشه گفت زبان طراحی نسبتا ثابت نداره.
      الان مرسدس یه طراحی ثابت داره و با یه طراحی خیلی با وقار تو نسل جدید اس کلاس استفاده کرد و به همه مدل هاش تزریق کرد.
      الان به نظر خودم الان دیگه طراحی بی ام دبلیو خیلی دیگه از سنش گذشته.این هم باید یه طراحی درست و حسابی کنه .و مثل بنز به به همه مدل هاش تزریق کنه.
      الان هیوندا بر خلاف بی ام دبلیو فرط فرط طراحیشو تغییر میده.نمونش همین سوناتا yf با همین نسل الانش رو نگاه کنید ببینید چه قدر تفاوت کرده.یا النترا رو.
      مشکلش عدم هویته

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ASTON MARTIN

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        با اینکه با رضا موافقم ولی به نظرم رویه ی بنز و هیوندای متفاوته
        بنز در پی اصالته برای همین طراحی هاش دیر به دیر و تدریجی تغییر میکنن
        هیوندای ولی حتی توی سدان هاش هم روحیه ی اسپورتش رو حفظ کرده و مثل یه جوون نسبتا خام داره ازین طرح به اون طرح میپره
        و در آخر هیچ کدومشم عیبی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ارمان

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      مجید جان راست میگی بقیه کمپانی ها پول ندارن اصلا شنیدم بی ام و به علت بیپولی طراحاشو صادر کرده
      بعضی وقتا انگار فکر کردن سخته اقا این هیوندا اگه ارمش رو بکنی ماشین 2سال رو نشون ملت بدی کسی نمیفهمه هر دو یه ماشینه .شما که اعودی بازی حداقل ماشین 20 سال پیشو هنوزم میتونی تو کار جدید ببینی تی تی رو مثال میزنم A6 رو مثال میزنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    نظر من اینه که هر کدوم سبک متفاوتی را پیش کی برند هر چند فقط یه فیس لیفته
    زیبا یا نازیبا به سلیقه مشتری برمیگرده
    مهم پیشرفت روزافزونشونه
    ما هم هر روز یه پله به عقب بر میگردیم با به اصطلاح فیس لیفتهای جدیدمون!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امین

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (384 ديدگاه)

    دلم به حال خودمون میسوزه
    15 ساله یه سمند را چراغهاشو عوض میکنیم و پز میدیم هممونم صف میکشیم برای پیش خریدش. اونم برای یه چراغ ال ای دی اضافه تر. حتی زحمت نمیدند به خودشون رینگشو عوض کنند
    اونوقت تمام دنیا داره با سرعتی غیرقابل وصف میتازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (659 ديدگاه)

      عمق فاجعه اونجاست که برای پیش فروش دنا پلاس ملت رفتن صف کشیدن و قبل از ظهر کل ظرفیت پیش فروششو تکمیل کردن!
      جالب اینجاست از پیش پولو میریزن تو حساب ویران فرقون به امید اینکه شاید سال دیگه ماشینو بهشون بدن!
      افتادیم تو دور باطل…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ADAK

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1846 ديدگاه)

        خیلی ساله تو دورِ باطلیم دادا …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. روزبه

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (57 ديدگاه)

        بعد همئن جماعتی که تو شیش ساعت تمومش کردن , بعد شیش ماه هر کدوم یه کلیپ میزارن اینستا که فلان جای ماشین کار نمیکنه . تا کی باید آشغال ایرانی برونیم
        D:

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. شاهين

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    این اتاق هم خوبه اما اون انقلابی که تو سال ٢٠١١ انجام شد عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من مدل وای اف رو از نظر قیافه بشتر از همشون می پسندم
    این مدل پیشرفت انچنانی نداشته و به قول نویسنده خیلی شبیه النترا شده

    پیشرفت واقعی رو به نظر من تویوتا با کمری انجام داده فقط کافیه مدل جدید رو با مدل 2012 مقایسه کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      تویوتا کمری 2018 واقعا محشره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. نیما

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظر من مدل قبلی بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid.Hellcat

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اپتیما داره فاصلشو با سوناتا زیاد میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هیوندای داره مسیر خودروسازی المان رو طی میکنه یعنی تمام خودروهاش دارن شکل هم میشن ولی جدا سوناتا با مدل وای اف خیلی معروف شد و مدل فعلی هم کمی جذاب هست منتهی تا خود خودرو رو از نزدیک نبینیم نمیشه در مورد چهره جدید خیلی قضاوت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. peiman77

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بازار جهانی جای شوخی نیست.همین که کره ای ها تونستن ظرف دوازده سال اخیر به آمریکا و اروپا ماشین صادر کنن نشونه پیشرفته چه برسه به این که حتی بعضی مدلاشون صدر بازار فروشن.جایی که خود آمریکایی ها با این سابقه طولانی ناکام موندن.پیتر شرایر که طراح ارشد کیاست قبلا طراح فولکس و آئودی بوده که به نظر من طراحیشون از بنز و بی ام دبلیو قشنگتره.در ضمن هیوندای و کیا دیگه ماشینای بی هویت نیستن.به لطف این طراحهای بزرگ اونا هم از یک زبان طراحی زیبا برخوردار شدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. دانیال

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    از نظر من خیلی زشت شده. هم داخل هم بیرون. در مقابل کمری جدید،اپتیما جدید، ماکسیما و…. حرفی برای گفتن نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد رضا

      ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ماکسیما توی کلاس آزرا.کادنزا.آریون قرار میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    درود بر دیدگاه شما peiman

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بر خلاف بعضی دوستان من میگم فیس لیفت زیباتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی بد شده سوناتا yf کجا این کجا . تویوتا کارش خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمدرضا

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جالبه انگار همه از سوناتای 2014 خوششون میاد.فکر کنم فقط منم از طراحی زیادی پیچیده اش بدم میاد.به نظرم طراحی باید ساده و شیک باشه مثل کاری که کیا با اپتیما می کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا