هیوندای

Venue 2020، ارزان‌ترین شاسی‌بلند هیوندای

درست اندکی پیش از عرضه رسمی در آمریکا، هیوندای قیمت و مشخصات شاسی‌بلند پایه و کوچک خود را اعلام کرد.


هیوندای Venue ۲۰۲۰ قیمت پایه ۱۷۲۵۰ دلاری دارد که در گران‌ترین مدل به ۲۲۰۵۰ دلار می‌رسد. به این ترتیب شاسی‌بلند جدید هیوندای ارزان‌تر از رقبایی همچون نیسان کیکس (قیمت ۱۸۶۴۰ دلار)، کیا سول (قیمت ۱۷۴۹۰ دلار) و حتی فورد اکو اسپورت (قیمت ۲۰۴۸۵ دلار) می‌باشد.


تمامی مدل‌های Venue با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۲۱ اسب بخاری استاندارد و گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته CVT عرضه می‌شوند. هیوندای گیربکس CVT خود را IVT یا گیربکس متغیر هوشمند می‌نامد.


با نگاهی به قیمت و مشخصات خواهیم دید که بهای ۱۷۲۵۰ دلاری پایه برای مدل SE مجهز به گیربکس دستی بوده و انتخاب گیربکس اتوماتیک بهای ۱۲۵۰ دلاری داشته و قیمت خودرو را به ۱۸۴۵۰ دلار می‌رساند.


به این ترتیب Venue تقریباً در رده‌ی کنا قرار می‌گیرد. کنا جدای از اینکه دارای پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری قوی‌تر است همچنین به‌صورت استاندارد با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک هم عرضه می‌شود. اگرچه قیمت پایه کنا SE 2020 برابر با ۲۰۱۰۰ دلار است اما هیوندای هم‌اکنون خودروی یاد شده را با تخفیف هزار دلاری عرضه کرده که بهای کنا را به ۱۹۱۰۰ دلار رسانده که تنها ۶۵۰ دلار بیشتر از Venue می‌باشد.

انتخاب کنا نه‌تنها بهتر به نظر می‌رسد بلکه نشان می‌دهد هیوندای به دنبال فروش تمامی مدل‌های کنا تا پیش از پایان سال میلادی است بنابراین احتمال دارد در صورت پافشاری بیشتر بتوان تخفیف بیشتری را از فروشندگان این خودرو گرفت؛ اما Venue خودروی جدیدی است و انتظار نداریم فعلاً تخفیفی داشته باشد.

Hyundai Venue 2020
Hyundai Venue 2020
بازگردیم به Venue 2020 که با سه تریم SE، SEL و Denim عرضه می‌شود. این خودرو از تجهیزات زیادی برخوردار است که البته ذکر همه آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد اما باید گفت مدل SEL به پکیج‌های رفاهی و پریمیوم مجهز می‌باشد.


خریداران می‌توانند از بین ۷ رنگ متفاوت یکی را انتخاب کنند؛ اما تریم های رنگی داخل کابین تنها به مشکی و خاکستری محدود شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    ساده و جذاب

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. نویدی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (409 ديدگاه)

    زشت و بدون هیجان.
    هیوندای زبان طراحی بخصوص و مشخصی نداره.
    قیافه سانتافه رو هم داغون کرده، نسل قبلش به شدت جذاب و اسپرت بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1991 ديدگاه)

      تو این رده قیمت همه طراحیا همینطوره،شاسی بلند ۱۷ هزار دلاری کسی بخواد میتونه سانتافش رو با ۳۰ هزار دلار بخره قیافه معقولتری داره،به نظرم برای ۱۷ هزار دلار طراحیش قابل قبوله.
      حالا کاری به سانتافه که این نسلش جذاب تره یا نه ندارم ولی به نظرم تو رنج ۱۷ هزار دلار این هیوندا جز بهترین طراجیا تو شاسی بلنداست همین اگه دلار ۴ هزار بود میشد ۶۸ میلیو که اون موقع ۲۰۶ بود ۳۵ تومن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۹ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      حکایت گربه و گوشت هستش …

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. هادی نجفی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    به جز نمای جلوش، بقیه اش به دلم ننشست مخصوصا طراحی کابینش مخصوصا قسمت تیکه دوم داشبوردیه جوریه انگار
    برای من (نظر شخصی) نچسب بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Just bentley continental

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (542 ديدگاه)

    از بقل و پشت از ولووxc40 خواستن کپی کنن گند زدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    ۴ چراغ جلو خیلی بد هست.طراحیهای هیوندای در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ضعیف شده.چرا جدیدا مد شده همه دارند ۴ چراغ جلو زشت استفاده میکنند سانتافه ۲۰۱۹ و کنا هم همچین چراغ باریک زشتی دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا