هیوندای

یادی از هیوندای جنسیس کوپه، خودرویی با رؤیای رقابت با عضلانی‌های آمریکایی

یکی از محصولات جالب در تاریخ هیوندای، جنسیس کوپه است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ تولید شد و این روزها فراموش شده است.

در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم، هیوندای با وجود گسترش بازار خود، همچنان برندی بود که با خودروهای اقتصادی کسل‌کننده شناخته می‌شد و عرضهٔ کوپهٔ تیبرون (همان هیوندای کوپه) هم کمک چندانی به تغییر این تصویر نکرده بود. به همین دلیل، این برند کره‌ای که قصد ورود به بخش‌های جدیدی از بازار را داشت، به ساخت یک کوپهٔ اسپرت دیفرانسیل عقب جذاب روی آورد. این خودرو که جنسیس کوپه نام گرفت، هم‌زمان با جنسیس سدان روی یک پلت‌فرم توسعه پیدا کرد تا هیوندای را وارد بخش کوپه‌های اسپرت و سدان‌های لوکس کند.

هیوندای برای جنسیس کوپه رؤیاها و اهداف بزرگی در سر داشت که یکی از آن‌ها رقابت با ماسل کارهای آمریکایی بود تا جایی که در سال ۲۰۰۷، تصویری از یک جنسیس کوپهٔ نقره‌ای در کنار یک موستانگ منتشر شده و نشان می‌داد هیوندای برای توسعهٔ کوپهٔ خود ماسل کار فورد را معیار قرار داده است. سرانجام در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۸، جنسیس کوپه رسماً رونمایی شد و از فوریهٔ ۲۰۰۹ با مدل ۲۰۱۰ به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده رسید. این خودرو اولین کوپهٔ دیفرانسیل عقب هیوندای بود و مدیرعامل هیوندای آمریکا آن را خودرویی توصیف کرد که در تجربهٔ رانندگی کوپه‌هایی مثل اینفینیتی G37 را به چالش می‌کشد.

هیوندای در دههٔ ۲۰۰۰ اقدام به توسعهٔ سری پیشرانه‌های V8 جدیدی بنام Tau برای سدان جنسیس کرد و گمان می‌رفت این موتور برای جنسیس کوپه هم ارائه شود اما این خودرو فقط با دو موتور چهار و شش سیلندر به بازار عرضه شد. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سری تتا بود که از طریق سرمایه‌گذاری مشترک بین کرایسلر، هیوندای و میتسوبیشی توسعه پیدا کرده بود. این موتور که زیر کاپوت لنسر اوو X هم قرار می‌گرفت، در جنسیس کوپه ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. پیشرانهٔ دوم هم یک ۳.۸ لیتری V6 سری لامبدا با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور بود.

انتقال نیروی موتور چهار سیلندر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا پنج سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گرفت درحالی‌که برای موتور V6 گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک ZF قابل انتخاب بود. جنسیس کوپه در سریع‌ترین نسخه یعنی V6 اتوماتیک ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسید. هیوندای تبلیغات و بازاریابی گسترده‌ای برای این خودرو انجام داد تا بتواند توجهات را به کوپهٔ جدید خود جلب کند و با رقبای بسیار باسابقه‌تر و مشهورتر سرشاخ شود. با این حال، جنسیس کوپه در آمار فروش حتی نتوانست به ماسل کارهای آمریکایی نزدیک شود.

این کوپهٔ کره‌ای بیشترین فروش خود در بازار ایالات‌متحده را در سال ۲۰۱۱ با ۱۴,۱۴۸ دستگاه تجربه کرد و پس‌ازآن فروش به حدود ۱۰ تا ۱۱ هزار دستگاه در سال کاهش پیدا کرد. این در حالی بود که موستانگ در سال ۲۰۱۱ بیش از ۷۰ هزار دستگاه فروخت و این رقم پس از عرضهٔ نسل ششم در سال ۲۰۱۵ به ۱۲۲ هزار دستگاه رسید. شورلت کامارو هم در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ فروشی در حدود ۹۰ هزار دستگاه را تجربه می‌کرد. با این حال، جنسیس کوپه لااقل از نیسان ۳۷۰Z که از سال ۲۰۱۰ به بعد در آمریکا سالانه فروشی حدود ۷ هزار دستگاهی داست موفق‌تر عمل کرد.

در سال ۲۰۱۱، هیوندای نسخهٔ فیس‌لیفت جنسیس کوپه را رونمایی کرد و در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۲ آن را برای اولین بار در آمریکای شمالی به نمایش درآورد. در این فیس‌لیفت، قسمت جلوی خودرو با چراغ‌ها، سپر و جلوپنجرهٔ جدیدی که مطابق با زبان طراحی جدید هیوندای شکل گرفته بود، کاملاً بازطراحی شد. در این فیس‌لیفت، هردو پیشرانه هم ارتقاء پیدا کردند. خروجی موتور ۲ لیتری به لطف توربوشارژر بزرگ‌تر به ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور رسید و پیشرانهٔ V6 هم با سیستم تزریق مستقیم سوخت حالا به ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. برای انتقال نیرو هم هرچند گیربکس شش سرعتهٔ دستی همچنان حفظ شده بود اما گیربکس اتوماتیک برای هردو موتور حالا با یک نمونهٔ جدید هشت سرعته جایگزین شد.

با این حال، نسخهٔ فیس‌لیفت جنسیس کوپه بازخوردهای چندان مثبتی دریافت نکرد. به‌عنوان‌مثال، ادموندز انتخاب یک موستانگ یا کاماروی V6 با قیمت ارزان‌تر را بهتر می‌دانست و موتورترند در مقایسه‌ای با موستانگ V6، گلف GTI، سوبارو BRZ و مزدا MX-5، جایگاه آخر را به جنسیس داد. همچنین در سال ۲۰۱۳، کارانددرایور طی رقابت سالانهٔ خود تحت عنوان لایتنینگ لپ، با یک جنسیس کوپه V6 در پیست ویرجینیا زمان ۳ دقیقه و ۱۳.۹ ثانیه را ثبت کرد که ۰.۱ ثانیه کندتر از نسخهٔ ۳۱۰ اسب بخاری پیش از فیس‌لیفت بود و در پس خودروهایی مثل موستانگ V6 و نیسان ۳۷۰Z نیسمو قرار گرفت.

درنهایت، هیوندای در سال ۲۰۱۶ به تولید جنسیس کوپه بدون معرفی جانشین پایان داد. این اولین و احتمالاً آخرین تلاش کره‌ای‌ها برای ساخت یک کوپهٔ دیفرانسیل عقب اسپرت بود که چندان درخشان عمل نکرد و احتمالاً به همین دلیل است که هیوندای برای برند مستقل جنسیس هیچ کوپهٔ اسپرتی را در نظر نگرفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    آقای اشتری یکی از مشکلات سایتتون اینه که بعضی موقع‌ها وقتی نظر میذاریم، سایت به صورت خودکار نظرمون رو نشون نمیده و خودش اسکرول نمیکنه. باید بگردیم ببینیم ثبت شده یا نه!

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      هیچ کامنتی خودکار ثبت نمی شه
      باید صبر کنید تا از طرف پدال تایید بشه و بعد به حالت انتشار دربیاد
      این روند ممکنه 2 دقیقه طول بکشه یا چند ساعت، چون بعضی مواقع مثل نیمه شب تا صبح، نمی تونیم در خدمت شما عزیزان باشیم

      موافقم 60
      مخالفم 16
      1. datsun

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        کامنتهای که محو میشه جریانش چیه کلا برا تایید هم نمیره ارسال که میکنی محو میشه🙂

        موافقم 26
        مخالفم 3
        1. جواد عقیلی

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (37 ديدگاه)

          سلام. سیستم صد اسپم سایت، به کلماتی حساس هست که کامنت رو نه برا تایید که مسفیم به پوشه اسپم می بره و این حالت پیش میاد برای شما. باز هم کامنت های اسپم البته با تاخیر بیشتری بررسی و در صورت امکان تایید می شن. به هر صورت این سیستم برای کنترل فضای اخلاقی کامیونیتی ماست و ممنون که درک می کنید و همراه هستید

          موافقم 23
          مخالفم 11
      2. پیام

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        منظورم اینه که اسکرول نمیکنه بیاد رو پیام که بدونیم در انتظار تایید هست. همون بالا میمونه و باید دنبال پیاممون بگردیم. البته همیشه اینطور نیستا

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          پیام جان ، شما پیام نگذاشته هم عزیزی ❤👋🏻❤👋🏻
          میشه یکم در مورد جنسیس کوپه برامون بگی !
          آخه دیگه تو خیابونا دیده نمیشَن !!!
          در عوض تو مکانیکی‌ها جا پارکشون پیدا نمیشه از بس که زیادن با استهلاک وحشتناک !
          همه هم ماشالاه دور رنگ به سبب ESP نمایشی !
          زمانی که وارداتش بود ، پشت فرمان چند مدلدصفر کیلومترش نشستم ، حقیقتاً مالی نبود ولی به درد دریفت میخورد و اصلاً هم هندلینگ نداره !

          به نظر من که حتی یک درصد هم ارزش خرید نداره !

          من بخوام کره‌ای بخرم ، میگردم یه سوناتا NF تمیز پیدا میکنم و لاغیر !

          موافقم 28
          مخالفم 57
        2. پیام

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          نوید جنسیس به انداره کافی همه جای ونیا فروخت. تو برو تو فکر برندای ژاپنی که دونه دونه دارن یا جمع می‌کنن یا درجا میزنن. میدونی که منظورم چه برندایی هست؟ میتسوبیشی، سوبارو، اینفینیتی …

          موافقم 16
          مخالفم 17
        3. javad

          ۲۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کاربر navid0098 این همه هیت جنسیس دادی همشم اشتباه بود چون این حرفا رو باید در مورد تویوتا gt86 میگفتی که همه همین رو میگن که یه چیزی مثل اینه در عمل یه آشغال پردردسر از آب درومد با موتور باکسرش تو مکانیکی‌ها جا پارکشون پیدا نمیشه از بس که زیادن با استهلاک وحشتناک ! خرجش از کل قیمت ماشین بیشتر شده.
          اتفاق gt86 همشون دور رنگ به سبب ESP نمایشی و هندلینگ ضعیف !
          من زمانی که وارداتش بود ، پشت فرمان چند مدلدصفر کیلومترش نشستم و از دوستانم که gt86 داشتن خبر دارم ، و اصلا حقیقتاً مالی نبود ولی به درد دریفت میخورد و اصلاً هم هندلینگ نداره ! صد رحمت به جنسیس.

          به نظر gt86 من که حتی یک درصد هم ارزش خرید نداره !

          ولی جنسیس خیلی بهتره هرچی باشه ارزش خرید داره.

          موافقم 17
          مخالفم 4
        4. ‌ ‌

          ۲۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸
          من آزرا ۲۰۱۱ رو میخرم یا جنسیس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. amir

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        اون اشکال سایت هم که از اول میورد هم درست نشده لطفا پی گیری کنید

        موافقم 3
        مخالفم 3
      4. amir

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        آقای اشتری این کار که شد مصداق بارز جامعه کمونیستی نه کامیونیتی چه فرقی کرد با اون دست چین کردن کامنت حذف معنا دار خیلی از کامنت ها و تایید نشدن خیلی از کامنت ها و تایید شدن خیلی کامنت های بی ربط در مقابل

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    با این وجود اما در اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود تقریبا یه گزینه نسبتا جذاب برای جوانان ایرانی بود در میان مدل های اقتصادی و کسل کننده اون زمان هیوندای و جنسیس(البته جنسیس شاخه لوکسشه) از طراحی خوبی بهره می برد اما خب مشخصه که برتری با آمرقکن کارز (به قول استاد فقید علی شوی نوا) هستش

    موافقم 47
    مخالفم 8
  3. ‌ ‌

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3305 ديدگاه)

    جنسیس هم ماشین خوبیه واسه عقده ایا

    موافقم 41
    مخالفم 51
    1. MehdiTurbo

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1975 ديدگاه)

      ماشین خوبیه واسه ادمای حسرتی پر از حسود که بتونن حسادت عقده درونیشان خالی کنن

      موافقم 23
      مخالفم 49
      1. هیربد

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مثل شما دوست عزیز

        موافقم 28
        مخالفم 9
        1. ۲۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3305 ديدگاه)

          بله دوست من مثل شما 🌹

          موافقم 2
          مخالفم 2
    2. کیان

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      دوست عزیز من ک از هیوندای خوشم نمیاد، شاید اصال حرف شما هم درست باشه ولی بهتر بود کمی مهربونتر اینو میگفتین و …
      در کل همین چیزی ک شما فرمودین بخاطر بازار بسته کشور هست ک بعضی ماشینها الکی شاخ شدن و …

      موافقم 59
      مخالفم 2
      1. ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3305 ديدگاه)

        اره

        موافقم 4
        مخالفم 2
  4. محسن

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    یادش بخیر سال ٨٩ حدود ۶٠ میلیون بود! یادمه تو اگهی های همشهری مینوشتن ترمز برمبو😂

    موافقم 46
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (219 ديدگاه)

      سلام و وقت بخیر جناب محسن عزیز.هیوندای جنسیس کوپه در دو نوع تیپ وارد ایران میشد.مدل اول که فاقد بال عقب و ترمز برمبو بودند و مدل هایی که همراه با بال عقب و ترمزهای برمبو با کالیپرهای قرمز رنگ بودند.

      موافقم 29
      مخالفم 4
  5. parhamiof

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    صددرصد کسی نمیاد موستانگ و کامارو و چلنجر v8 رو ول کنه بیاد جنسیس کوپه v6 رو بگیره!
    علت شکستشم یکی پیشرانه هاش بود
    یکیم این بود که چون بین امریکاییا کم تجربه تر بود کمتر سراغش میرفتن

    موافقم 45
    مخالفم 4
    1. # subarw

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      مصرف سوختش خیلی بالاست قدرتش خیلی کمه

      موافقم 9
      مخالفم 19
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    شورلت کامارو بهتره

    موافقم 20
    مخالفم 7
  7. سامان اذری

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3198 ديدگاه)

    ماشین تنبلی بود

    درگشو از نزدیک دیدم تقریبا با ماستنگ ۶ سیلندر درگشون برابر بود یعنی بعضا ماستنگ میزد بعضا جنسیس
    ولی نیسان 370z هردوتاشونو تو درگ میزد

    موافقم 37
    مخالفم 12
    1. parhamiof

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      6 سیلندر تخصص ژاپنیاست
      این موضوع تو تمام اسپرتای ژاپنی اثبات شده

      موافقم 49
      مخالفم 7
      1. علی جردن

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1049 ديدگاه)

        عنوان غول آخر همه ۶ سیلندرهای جهان هم می رسه به ۱ ۱ ۹

        موافقم 27
        مخالفم 10
        1. سوشیانت

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          تو ۶ سیلندر ها رو دست فورد جی تی نیست💪🇺🇲🔥

          موافقم 12
          مخالفم 26
      2. ابوالفضل

        ۲۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (18 ديدگاه)

        اره داداش اگه منظورت تیونینگه بله ولی فابریک عمرا حتی سومین جایگاه رو هم نداره قطعا هم سریع ترین و هم قدرتمند ترین مال دو ماشینه از نظر شتاب و تایم ۴۰۰ متر ۹۱۱ توبو اس و از نظر قدرت فراری ۲۹۶ gtb با بالا ۸۰۰ اسب قدرت بصورت فابریک ولی ژاپنی های عزیر توشون فقط جی تی ار نیسمو بالا ۶۰۰ اسب و ان اس ایکس پلاگین هایبرید ۶۵۰ اسب ….
        بله دوست عزیز وقتی از رو شکم حرف میزنین این میشه بدون اطلاعات حرف میزنین ….

        موافقم 4
        مخالفم 4
    2. Killer

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (471 ديدگاه)

      ماشینی که تو درگ با موستانگ برابر باشه و کامارو و دوج رو بزنه بهش میگن تنبل؟

      موافقم 23
      مخالفم 33
      1. سوشیانت

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        چارجر آر تی ۱۹۶۸ صفرتاصد ۴.۸ میزنه پس بله جنسیس تنبله

        موافقم 10
        مخالفم 16
        1. datsun

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          فعلا که قوی ترین شش سیلندر دنیا ژاپنیه

          موافقم 25
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کدوم خودرو ژاپنی رو میگی قوی ترین ۶ سیلندره؟

          موافقم 1
          مخالفم 7
        3. parhamiof

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (692 ديدگاه)

          البته منطقی حساب کنیم قوی ترین 6 سیلندر دنیا 911 برابوسه

          موافقم 8
          مخالفم 4
        4. datsun

          ۲۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          برابوس تیونینگه، از کمپانی gtr۵۰ نسخه محدود با ۷۲۰ اسب بخار قوی ترینه وگرنه gtr تیون بالای ۲۰۰۰ اسب هم داریم

          https://www.pedal.ir/vision/most-powerful-6-sylinder-engines/

          موافقم 12
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۲۹ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          من راجب فابریک صحبت میکنم جناب datsun

          موافقم 0
          مخالفم 3
        6. datsun

          ۳۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          خوب اینم فابریک کارخونس دیگه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. Amirmohammad

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (449 ديدگاه)

    زمان خودش تو ایران خیلی خفن بود.موتور خیلی قوی داشت.اون موقع هرکس عشق درگ و صدا اگزوز و اینا بود و پولم داشت یه جنسیس زرد یا قرمز میخرید!

    موافقم 32
    مخالفم 5
  9. R@min

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1680 ديدگاه)

    کیفیت ساخت پایین قطعات مثل گیربکس و موتور، عدم فضا برای ارتقا، دوام پایین اونم جلوی آمریکایی و ژاپنی جماعت وجودشو مثل یه جوک بی مزه جلوه میداد.

    موافقم 37
    مخالفم 7
    1. آرین

      ۱۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (241 ديدگاه)

      درود بر شما هر جا که بودی یا کامنت گذاشتی نه تعصبی بوده نه چیزی همه شه کامنت های دقیق و عالمانه می‌زاری دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. JDM_Japan

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی نبود ولی خب توی ایران خیلی خوب شد دلیلشم بازار محدود ایران بود و اگر رقیبی هم قدرت یا قوی تر (از نظر قدرت موتور) داشت قطعا شکست میخورد و آنقدر عاشقش نمی شدن.
    gt86 تویوتا واقعا با یه موتور چهارسیلندر ۲۰۰ اسبی نمی تونست رقیب مستقیمی برای این ماشین باشه و نبود ولی از لحاظ کیفیت و هندلینگ قطعا یه سر و گردن از این ماشین بالاتر بود ولی خب هنوزم حداقل توی ایران ماشین قابل احترامی به حساب میاد

    موافقم 29
    مخالفم 3
    1. Anti Tesla

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (626 ديدگاه)

      لوتوس الیزه چی؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. آرین

        ۱۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (241 ديدگاه)

        قیمت دو برابر امکانات خیلی کم واردات محدود وخدمات بسیار ضعیف و در کنار همه نامناسب بودن برای فضا و شهر های ایران باعث شود لوتوس اصلا موفق نشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. کیان

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    اون اوایل اومده بود و … بازار ماشین تشنه و با یه پول کم به نسبت رقبای واقعی اسپرت المانی یه ماشینی داشتی ک شتابش رو کاغذ نزدیک 7 بود و شمایل اسپرتی خوبی داشت ولی این ماشین تنها مزیتش این بود ک در خط صاف شتاب خوبی میداد بهت و در هندلینگ و … اصلا حتی در کلاس قیمتی خودش حرفی برای گفتن نداشت
    اون سری هم ک گیربکس اتومات زد اف داشت اصلا خوب نبودن، هماهنگی موتور و گیربکس به اندازه کافی خوب نبود و استهلاک گیربکس بالا بود

    موافقم 15
    مخالفم 3
  12. علی یوسفی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت جنسیس در زمان جاه طلبی و اهداف بلندپروازانه هیوندای ارائه شد دوره ای که مدیران هیوندای قصد داشتن برندشون رو از یه برند ارزون به یک نشان تجاری گرون قیمت تبدیل کنن جنسیس کوپه هم باید موستانگ رو هدف قرار میداد چون موستانگ مث فولکس گلف خودش نماد یه کلاسه ولی خب هیوندای در این تلاش اول نتونست هم سطح موستانگ باشه اما تجربیات خوبی کسب کرد و بعید نیست روزی مدلی به همون خوبی کامارو و موستانگ هم داشته باشه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. blackwing

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (895 ديدگاه)

    دو مشکل عمده داشت ، یکی سفت بودن بیش از حد ترمز مخصوصاً زمانی که تو پیست استفاده زیادی ازش میشد و یکی دیگه گیربکس ضعیف و تنبل.

    در کل نباید با امریکاییا تو زمینه کوپه دیفرانسیل عقب درگیر میشد ، این ماشین ماسل‌کار نبود فقط یه دف عقب ۶ سیلندر بود که رو شاسی یه سدان ساخته شده بود.

    در نهایت شکست خورد ، مثل پروژه وانت مرسدس بنز X کلاس که نتونست با رقبای امریکایی و ژاپنی رقابت کنه و بعد از ۲ ۳سال خط تولیدش کلاً جمع شد رفت

    موافقم 15
    مخالفم 4
  14. علی جردن

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1049 ديدگاه)

    هنوزم یک اسطوره است چه از لحاظ فنی چه از لحاظ طراحی بدنه هنوزم تو چشم و مدل بالا بنظر میاد
    هنوزم رنگ زردشو اندازه لامبورگینی دوسش دارم

    موافقم 10
    مخالفم 40
  15. امیر

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    اینکه میگن شتابش ۵/۹ تا ۶/۵ هست یک دروغ محضه !! جنسیس کوپه سالم با گیربکس ۸ سرعته در بررسی سالار شتاب ۸/۷ ثانیه ثبت کرد ( تازه اون جنسیس خیلی سر حال بود ) بدون اغراق میگم : اگه هدفتون از خرید جنسیس کوپه فقط شتاب هست به هیچ وجه سمتش نرین چون در نهایت حریف هاچبک های شهری مثل سیتروئن c3 هم نمیشه ( منظورم جنسیس فابریک هست ) ، حیف که نذاشتن نیسان 370z به بازار بیاد تا جوانا لذت رانندگی با یه کوپه اسپرت اصیل و قدرتمند رو تجربه کنن !

    موافقم 16
    مخالفم 12
    1. علی جردن

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      شک نکن تویوتا GT86 رو تو درگ می زنه

      موافقم 4
      مخالفم 23
      1. حسین

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        از کسی که جنسیس رو اندازه لامبورگینی دوست داره و کیفیت کابین سوبارو 27 هزار دلاری رو با پورشه 150 هزار دلاری مقایسه می کنه بیش از این انتظار نمیره

        موافقم 31
        مخالفم 4
    2. Car love

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (550 ديدگاه)

      اونی که حریف سیتروئن c3 نمیشه که gt86 که از دنا هم میخوره حتی 🤣نه جنسیس که پای ثابت همه درگاست

      موافقم 8
      مخالفم 24
      1. حسین

        ۲۸ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1097 ديدگاه)

        آره پای ثابت همه تحقیر شدنا جلو تویوتا آریون 😂

        موافقم 27
        مخالفم 5
    3. هیربد

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بله اون تست رو من هم دیدم
      بنده خودم یک جنسیس کوپه ۲۰۱۱ با کارکرد ۱۷ هزار کیلومتر دارم حتی پلاستیک صندلی عقبش رو هم نکندم
      ولی باهاش شتاب گرفتم و عدد ۶/۵ثانیه در بار اول و شتاب صفر تا صد ۶/۲ ثانیه در بار دوم گرفتم و صراحتا می گم که اون جنسیس مورد تست در دست سالار ریوز کاملا ماشین فرسوده و با نگهداری نان مناسب بود دوست عزیز

      موافقم 6
      مخالفم 15
  16. مجید

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (166 ديدگاه)

    همیشه ظاهرش برام جذاب بوده مخصوصا زرد و قرمزش

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. JDM سابق

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    تو درگ میتونست رقاب کنه ولی گیربکسش تنل و دیر دنده میداد، درکل ماشین بدی نبود

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. هیربد

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من به مدت ۷ سال است که یک دستگاه جنسیس کوپه مدل ۲۰۱۱ دارم با کارکرد زیر ۱۷ هزار تا بنده بدون اقرار میگم که در یک مسیر صاف من با ماشین خودم دو دفعه شتاب صفر تا صد گرفتم و در دفعه اول ۶/۵ و در بار دوم ۶/۲ ثانیه گرفتم البته ماشین بنده ۱۶هزارو ۱۲۷ کیلومتر کار کرده و خب قطعا شتاب خوبی رو هم به من میده ولی دوستان جنسیس کوپه با رویای هیوندای برای شکست دادن کامارو و ماستانگ ۶ سیلندر ساخته شد و می توان گفت که حتی موفق هم شد چون با قیمت تقریبا تقریباً نصف کامارو و ماستانگ و فقط کمی بیشتر از نصف در درگ ها با این دو ماشین برابری می کند . ولی جنسیس را به هیچ عنوان نمی توان با هیچ بنز و بی ام وه ای مقایسه کرد حتی مدل های ام ۱ بی ام و یا حتی E250بنز .
    در کل ماشینی با این قیمت و مشخصات و طراحی ماشینی موفق و نسبتا خوبی است .
    ولی ما گفته نماند این ماشین الان در ایران به دلیل کارکرد های بالا دیگر ارزش خرید ندارد و بهتر است دوستانی که به دنبال ماشین ارزان ولی سریع می گردند به سمت گلف یا بعضی از چینی های بازار بروند .
    با تشکر از آقای اشتری عزیز با مدیریت عالی سایت

    موافقم 13
    مخالفم 5
  19. پوریا چالش

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    من اینو خیلی دوسش داشتم سال 95شاگرد بودم یکی از مشتری هامون یکی از همین جنسیس ها با یه پارس ELX89عوض کرد واقعا هنوز مغزم درگیره ک چرا این ماشین بدی به ماشین حلبی بی کیفیت

    موافقم 8
    مخالفم 2
  20. Anti Tesla

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    یادم می‌آید ششم ابتدایی بودم که در خیابون داریوش(بورس خودرو) کرج بعد از مدرسه به سمت خونه میرفتیم،با دوستام سر بهتر بودن این هیوندای جنسیس و تویوتا جی تی ۸۶ بحث می کردیم.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Amir

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      با تشکر از داداش گلی که این گزارش و تهیه کرده ولی باید گفت مگه چقدر ماشین اسپرت وارد کشور شده برای جوون ها که شما فرمودید که این روزها فراموش شده .تو این مملکت خیلی از جوون ها یه پراید ساده رو نمیتونن بخرن واقعا دورش تموم شده ؟ وقتی یه جنسیس کوپه از خیابون رد میشه همه نگاه ها می‌ره سمت ش . حالا کار نداریم سال ۹۰ قیمت ش ۶۰ تومن بود و الان با این که ۱۳سال از عمرش گذشته ۲۰ برابر شده خرید و فروش ضعیفی هم داره ولی هنوز اون ابهت ش رو داره

      موافقم 7
      مخالفم 0
  21. Amir

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با تشکر از داداش گلی که این گزارش و تهیه کرده ولی باید گفت مگه چقدر ماشین اسپرت وارد کشور شده برای جوون ها که شما فرمودید که این روزها فراموش شده .تو این مملکت خیلی از جوون ها یه پراید ساده رو نمیتونن بخرن واقعا دورش تموم شده ؟ وقتی یه جنسیس کوپه از خیابون رد میشه همه نگاه ها می‌ره سمت ش . حالا کار نداریم سال ۹۰ قیمت ش ۶۰ تومن بود و الان با این که ۱۳سال از عمرش گذشته ۲۰ برابر شده خرید و فروش ضعیفی هم داره ولی هنوز اون ابهت ش رو داره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  22. آرین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (241 ديدگاه)

    در کل این ماشین یک ماسل کار برای بازار تشنه ی ایران بود که به صورت خطی شتاب محصور کننده 7 ثانیه الی 8 ثانیه با توجه به کیفیت بنزین ثبت میکنه و کم خراب میشه و قطعات به وفور پیدا میشه اما نمیشه از هندلینگ ضعیف (با یه سرچ ساده می‌بینید که از ۳ تا ۲تا گلگیر یا دور رنگ هستند)فرمان سنگین و ای اس پی بیش فعال که اگر نبود ماشین بیش فرمانی زیادی داشت و در کنار اون ترمز ضعیف البته در مدل بدون برمبو رو نادیده گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا