لامبورگینی

تأیید تولید لامبورگینی آونتادور SVJ رودستر

زمانی که لامبورگینی آونتادور SVJ در گردهمایی پبل بیچ معرفی شد حرفی از تولید نسخه رودستر این خودرو به میان نیامد اما اگر رویه‌ی چند سال اخیر لامبورگینی را ملاک قضاوت قرار دهید نهایتاً شاهد تولید مدل روباز آونتادور SVJ نیز خواهیم بود. بنا بر خبر جدیدی که منتشر شده گفته می‌شود دیر یا زود SVJ رودستر معرفی می‌شود.


دقیقاً یک هفته پیش یک دستور مدیریتی توسط هیئت‌مدیره منابع هوایی کالیفرنیا CARB امضا شد و در آن تأییدیه چهار مدل لامبورگینی آونتادور شامل S کوپه، S رودستر، SVJ کوپه و SVJ رودستر دیده می‌شد.

تنها تکه‌ی پازل که فعلاً در دسترس نیست این است که سقف تولید ۹۰۰ دستگاهی این خودرو شامل مدل‌های رودستر هم هست یا اینکه فقط دربرگیرنده SVJ کوپه خواهد بود. مدل پیش از SVJ که SV نام داشت در تیراژ ۶۰۰ دستگاه برای کوپه و ۵۰۰ دستگاه برای رودستر تولید شد.


اما از نظر پرفورمنس حدس می‌زنیم مدل رودستر نیز از همان ویژگی‌های برادر کوپه برخوردار باشد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی SVJ کوپه قدرت ۷۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متری دارد. اگر لامبورگینی به ثبت رکورد سریع‌ترین کانورتیبل نوربرگ رینگ علاقه داشته باشد شاید SVJ رودستر بتواند این عنوان را به چنگ آورد.


مدل کوپه تنها به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آونتادور SVJ نیز برابر با ۸.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. البته انتظار می‌رود مدل رودستر به خاطر سنگین‌تر بودن کمی کند باشد. مدل SV رودستر در مقایسه با نسخه سقف ثابت ۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر بود و این روی شتاب گیری و حداکثر سرعت آن تأثیر گذاشته بود.

شاید رونمایی رسمی مدل رودستر زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم باشد زیرا قبلاً هم شاهد چنین حرکتی بوده‌ایم. آونتادور SV رودستر تنها چند ماه پس از پرده‌برداری از مدل کوپه پدیدار شده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    همچین پرفورمنسی با سقف باز / تصورش هم زندگی میده / این لعنتی می ارزه به صدتا دیوو ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      با شما موافقم دوست عزیز

      دیوو مسخره ترین طراحی رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Reza

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    عکس دوم منو کشت
    لامصب عقل از سر آدم میپرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا