لامبورگینی در دهه ۷۰ میلادی گرندتورری دو درب و چهار نفره به نام اسپادا را عرضه کرد. اخیراً یکی از نمونههای جذاب این خودروی ۱۲ سیلندر که به مدت ۱۵ سال در انبار نگهداری میشده استارت خورده است.
ایتالیاییها حدود ۱۲۰۰ دستگاه اسپادا را بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۸ تولید کردند. خودرویی که مشاهده خواهید کرد حدود ۱۵ سال در انگلستان بدون استفاده باقی مانده بود. آخرین باری که این اسپادا در خیابانها تردد میکرد به اولین سالهای دهه ۲۰۰۰ میلادی بازمیگردد. پس از آن بود که خودروی موردبحث در همان ساختمانی که پادشاه جیم اول قرار بود به قتل برسد انبار شد. البته همهچیز ۴۰۰ سال قبل از انبار شدن این لامبورگینی اسپادا S2 مدل ۱۹۷۱ رخ داده است.
مالک خودرو قبل از پارک خودرو در انبار پیشرانه را سرویس کرد. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری اسپادا از شش کاربراتور وبر ۴۰ سود میبرد و با گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری دارد. قدرت و گشتاور پیشرانه برابر با ۳۵۰ اسب بخار و ۳۹۳ نیوتون متر بوده هرچند این ارقام به زمانی که خودرو صفرکیلومتر بود تعلق دارند. اگرچه سرویس پیشرانه به پیشگیری از خرابیهای فنی کمک شایانی کرده اما خودرو بیعیب نیست و قطعاً در آینده مشکلاتی رخ خواهد داد. نشانههایی از وجود جوندگان در کابین دیده میشود. برای مثال آثاری از جویده شدن کفپوشها و فضولات موش در این بخش وجود دارد. وضعیت لولههای سوخت و کانکتورهای زیر کاپوت نیز خوب نیست و زمانی که برای اولین بار استارت زده میشود شاهد نشتی هستیم. البته استارت خوردن اسپادا و دور آرام آن خیلی طول نمیکشد. این خودرو حتی در حال حاضر با سرعتهای کم قابل راندن است.
مالک میگوید چند سال قبل رنگ یورو مکزیکو اصلی را با آبی تیره جایگزین کرده هرچند کابین قرمز رنگ خودرو دستنخورده است. اگرچه برخی آسیبهای ناشی از حضور جوندگان در کابین وجود دارد اما پانل دربها، پشت آمپرها و پوشش داخلی سقف وضعیت خوبی دارند. اسپادا جدیدترین خودرویی است که دوران خوش گذشته صنعت خودرو را به نمایش میگذارد؛ اما اوضاع امروز بسیار متفاوت بوده و افرادی که خواهان یک لامبورگینی با حداقل چهار صندلی هستند باید اوروس را انتخاب کنند. اوروس اگرچه فاقد پیشرانه ۱۲ سیلندر است اما ۶۶۶ اسب بخار آن حدود ۲ برابر بیشتر از قدرت اسپاداست و قدبلند ایتالیاییها را در عرض ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. اوروس که به عنوان مدل ۲۰۱۸ عرضه شده سریعاً به پرفروشترین محصول لامبورگینی بدل شد و بیش از نیمی از کل فروش این برند را به خود اختصاص داده است. کراس اور اسپرت لامبورگینی سال قبل به فروش ۵,۳۶۷ دستگاهی رسید.
رضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین قشنگیه. پروسه بازسازی خودرو بشدت لذت بخشه و نتیجه آخرش هم انتظار رو دوچندان میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۲لامبورگینی فراری بنز که هیچی ، بخدا که پیکان پژو پراید تو انبار مونده با خاک مُرده پیدا کردن هم حال میده چه برسه به برندهای ناب بینالمللی !
تو کشورهای عربی ، خوب مدلهای ناب و تکخالِ ژاپنی گیر میاد که حالِش به اون خاکیه که سالها رویشان خوابیده 😍 !
محمدهادی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اوففف
یه غووول ۱۲ سیلندر چهار نفره،کاش یه فیلم زیبا و دقیق از روند بازسازی تخصصی ش میذاشتن تا نتیجه نهایی رو به زیبایی هرچه تمام تر ببینیم
ممد ژانگولر
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هنوزم دل میبره
HIGH
۲۵ خرداد ۱۴۰۲به به . کاش روند بازسازیش کامل طی بشه و مثل خودروهای کلکسیونی روح به خودش بگیره دوباره
ehsan.fa
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یه سوالی برای من اینکه این پلاستیک ضخیم ها هزینه چندانی ندارند چرا همون اولش پلاستیک پیچش نمیکنند ؟ مگه چقدر وقت و انرژی میبره اینکار
فقط انگلستان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲طراحی زشتش احتمالا به این دلیله که روس ها در طراحیش نقش داشتن.
Hamilton1970
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ظاهرش نسبت به باقی لامبورگینی ها متفاوته و خاصتره
بازسازی خودروهای کلاسیک واقعا کار لذتبخش و قشنگیه. امیدوارم همهجا اینطوری اهمیت داده بشه به کلاسیک ها
blackwing
۲۵ خرداد ۱۴۰۲نوشته همه چیز به ۴۰۰ سال قبل برمیگرده…!
کل متن دنبال این بودم ببینم نادرشاه افشار مالک اولیه ماشین بود یا نه 🥶🤦🏻♂️
پوریا چالش
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چجوری میتونن این ماشینو بندازن انباری مگ شما خدا ندارید
Saeed
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اگه اشتباه نکنم رضا شاه هم یکی داشت که بعد انقلاب تو یه حراجی به یه ترک تو ترکیه فروخته شد
BMW
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هنوز که هنوزهاین وحشی چه کارهایی که از دستش بر میاد اگه نیشه یه ویدیو دقیق از بازسازی فیلمبرداری بکنند
حیف این اسطوره دیونه
Amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۲عشق فقط و فقط اوروس و بی ام و m1 تکرار نشدنی