به گفتهٔ استفان وینکلمن، نسخهٔ هیبریدی اوروس اواخر سال آینده بهطور کامل جایگزین مدلهای کنونی شده و تولید اوروس بنزینی خالص پایان خواهد یافت.
مدتها است میدانیم که نسخهٔ هیبریدی لامبورگینی اوروس در دست توسعه است اما مدیرعامل برند ایتالیایی «استفان وینکلمن» در خبری عجیب گفته است که نسخهٔ هیبریدی تا اواخر سال ۲۰۲۴ جایگزین مدلهای کنونی اوروس خواهد شد. این در حالی است که تاکنون تصور میکردیم اوروس هیبریدی در کنار نسخههای بنزینی خالص ارائه خواهد شد. برای یادآوری، نسخههای کنونی شاسیبلند محبوب سنت آگاتا یعنی پرفورمانته و اوروس S در اواسط سال ۲۰۲۲ معرفی شدند و حالا به گفتهٔ وینکلمن، کمی بیشتر از یک سال دیگر تولید آنها خاتمه خواهد یافت تا اوروس هیبریدی به تنها انتخاب خریداران تبدیل شود.
به گفتهٔ وینکلمن، اوروس هیبریدی پنج سال تولید خواهد شد و سپس نسل دوم شاسیبلند لامبورگینی به شکل تمام الکتریکی به بازار خواهد آمد. اوروس الکتریکی یک سال پس از اولین محصول تمام برقی لامبورگینی به بازار خواهد آمد که هنوز نامش مشخص نیست ولی میدانیم یک گرند تورر خواهد بود. اوروس هیبریدی هم دومین محصول هیبریدی لامبورگینی پس از روئلتو خواهد بود درحالیکه سال آینده جانشین هیبریدی هوراکان هم به این جمع اضافه خواهد شد. وینکلمن میگوید ساخت پیشرانههای بنزینی حجیم طبق آخرین استانداردهای یورو ۶ فوقالعاده پرهزینه است و زمانی که یورو ۷ در اواسط سال ۲۰۲۵ اجرایی شود این هزینهها سنگینتر خواهد شد.
بااینحال، خوشبختانه اوروس هیبریدی همچنان از پیشرانهٔ V8 استفاده خواهد کرد و نیروی کمکی الکتریکی آن را قویتر میکند. انتظار میرود این خودرو به قوای محرکهٔ پورشه کاین توربو S هیبریدی جدید مجهز شود که حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. همچنین در جانشین هوراکان هم پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی با یک نمونهٔ کوچکتر جایگزین خواهد شد. به گفتهٔ وینکلمن، این خودرو نام جدیدی خواهد داشت و به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی اوروس مجهز میشود. این یعنی باید انتظار دیدن یک V8 توئین توربو، یک موتور الکتریکی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ روئلتو را داشته باشیم.
رئیس لامبورگینی معتقد است پیشرانههای درونسوز خصوصاً در اتحادیهٔ اروپا آیندهٔ روشنی ندارند. او پیشبینی میکند که هرچند طبق قانون، فروش خودروهای درونسوز از سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد اما حتی پیش از آن تاریخ هم مالیات خودروهای درونسوز آنقدر بالا خواهد رفت که خریداران به خودروهای الکتریکی روی خواهند آورد. به گفتهٔ وینکلمن، سوختهای مصنوعی میتوانند تنها راه زنده نگه داشتن پیشرانههای درونسوز باشند. این یعنی وینکلمن بهطور غیرمستقیم میگوید آیندهٔ خودروسازی الکتریکی خواهد بود. بدین منظور، در سال ۲۰۲۸ اولین محصول تمام الکتریکی لامبورگینی در قالب یک گرند تورر ۲+۲ معرفی خواهد شد. به گفتهٔ وینکلمن، این خودرو نسبت به یک GT معمولی فاصلهٔ بیشتری از زمین خواهد داشت و از باطریهای کارایی بالایی استفاده خواهد کرد که هیچ خودروساز دیگری ندارد.
JDM سابق
۴ تیر ۱۴۰۲پایان ماشین بازی برای قشری که حتی یک ماشین خوب رو هم لمس نکردهاند نزدیک است
R/T
۴ تیر ۱۴۰۲🥹🥹حیف
زیزیگولو
۴ تیر ۱۴۰۲داشتم یه جا یه خبری رو میخوندم که نوشته بود آقای روآن سباستین اتکینسون ((هنر پیشه نقش مستربین)) مخالف جدی خودروهای برقی هستش
ehsan.fa
۵ تیر ۱۴۰۲یادمه موقع رونمایی اوروس چقدر ذوق داشتم اون موقع دلار روی ۴۲۰۰ تومن بود و اوروس پایه میشد یک میلیارد تقریبا ، چه رویاهایی که نداشتم الان اروس شده ۴۰۰ هزار دلار اگه اشتباه نکنم و دلار ۵۰ تومن یعنی ۲۰ میلیارد ، من به آنتروپی معتقدم و فکر میکنم پس از حیات همه چیز متلاشی میشه حیف که تاوان نخواهند داد.
امیر
۱۲ مرداد ۱۴۰۲۴۰۰هزار دلار نه ۲۰۰هزارتا دکتر
meysam9742
۴ تیر ۱۴۰۲جون مادرتون فقط گند نزنین تو قیافش. فقط میخواین هیبریش کنین دیگه، چه اصراریه آخه؟ بقیه برند ها هم دارن موقع هیبری/الکتریکی کردن ماشینا گند میزنن به قیافه هاشون.
A.H MOTORS
۴ تیر ۱۴۰۲😔😔😔
R@min
۴ تیر ۱۴۰۲فولکس رو هر لامبویی که می فروشه حداقل ۱۰۰ هزار دلار سود میگیره !!!! ۱۰۰ هزار دلار !!! حتی فراری هم همچین سودی نمی گیره. در حالیکه همه قطعاتش از پلتفرم و موتور و… فولکس استفاده میشه بدون هزینه توسعه آنچنانی چون اصلا ماشین جدیدی ساخته نشده و صرفا یه فیبر کربن و تزئینات گرون میزاره. با اینحال پشیزی خرج لامبو نمیشه و صرفا تکنولوژی های استفاده شده و عقب افتاده پورشه به لامبو منتقل میشه !!!
همون موتور ۴ لیتری TFSI که چند سالی میشه هیبرید هم شده میاد رو اوراکان و بقیه محصولات لامبو !!! واقعا مایه تاسفه چقدر حقیر شده لامبورگینی.
reza
۴ تیر ۱۴۰۲که تکنولوژی پورشه عقب افتادس؟؟؟ اصلا میدونی تکنولوژی یعنی چی؟
R@min
۴ تیر ۱۴۰۲صرفا تکنولوژی های استفاده شده و عقب افتاده پورشه به لامبو منتقل میشه !!!
برات سخته فارسی خوندن !! باید کلمه کلمه معنی کرد ؟؟؟ منظور از تکنولوژی های قدیمی و استفاده شده پورشه هست. اینم نفهمیدی کاری ازم ساخته نیست.
LP670
۴ تیر ۱۴۰۲از آدم متعصب بیشتر ازین توقع نداشته باش .
لامبورگینی تو سالای اخیر رکورد فروش رو ثبت کرده و تو مسیر خوبی پیش میره . خبرش هم تو پدال هست اتفاقا .
همین که دارن به یه گرندتورر فکر میکنن و ساختش قطعی شده خودش نشان از پیشرفت میده .
R@min
۴ تیر ۱۴۰۲آویزونیه برند مورد علاقتو با این چیزا توجیح می کنی ؟؟ فولکس نباشه می تونه یه سه چرخه بسازه ؟؟ این جایگاه اسم لامبورگینیه ؟؟
مجتبی .
۵ تیر ۱۴۰۲شما وسایر دوستان متوجه صحبت آقا رامین نشدین واشتباه جبهه گرفتین
R
۴ تیر ۱۴۰۲الان با این حرفای من دراوردی بخندیم بهت یا از سواد کم جامعه ناله کنیم؟
R@min
۴ تیر ۱۴۰۲نه وزنو بالا ببر حال کن و از آویزونی فولکس لذت ببر.
Ali t
۴ تیر ۱۴۰۲تو اسمشو هر چی دلت می خواد بذار
نظرت به کتف چپ لامبو فولکس هم نیست چون اینا با این کار سود بیشتری به دست میارن که تو بش می گی آویزانی
AAA
۱۰ تیر ۱۴۰۲نمیدونم چرا ماشینای پورشه توسط لامبورگینی که آویزونه له شده ینی پورشه از پس آویزون خودش بر نمیاد😂😂🤦♂️
Amard
۴ تیر ۱۴۰۲باید دید چی میشه البته شاید سوخت های جدید تولید بشن که جای خودرو برقی بگیره چون خودرو برقی هم بی عیب ایراد نیست جایی خوندم یه مهندس فیزیک تونسته اختراعی انجام بده بدون مصرف سوخت انرژی تولید کن اما این پروژه به طرز مشکوکی جلوش گرفته شده تا شرکت های مافیایی انرژی مثل شرکت نفتی و انرژی مثل برق گاز بتونن به کسب کارشون ادامه بدن
Bmw
۷ تیر ۱۴۰۲هرچی میخوای باور نکن
بدون مصرف سوخت انرژی تولید کنن؟ شوخی بیش نیست
حتی متابولیسم بدن هم با سوخت و ساز انرژی تولید میکنه و این وسط اکسیژن و کربن دی اکسید رد و بدل میشه حین سوختن
Bmw
۷ تیر ۱۴۰۲میخونی منظورم بود نوشته میخوای
Tesla
۴ تیر ۱۴۰۲فقط اون فسیل فنایی که امید بسته بودن به لامبورگینی و پورشه برای تولید سوخت مصنوعی !! 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪💪
R/T
۴ تیر ۱۴۰۲سوخت مصنوعی فقط این دوتا نیستن بلکه بی ام و و تویوتا هم هستن
meysam9742
۴ تیر ۱۴۰۲نه ماشین برقی هایی که هرروز خبر فراخوان و تموم شدن باطری و آتیش سوزی و اوراقی اعلام شدنشون میشه. :)
Hamidreza
۵ تیر ۱۴۰۲بدبخت لامبو هنوز جزو پرفروش ترین برند های درونسوزه و سودش از تمام کمپانی های الکتریکی بیشتره…
پیام رحمانی
۴ تیر ۱۴۰۲نخرین اقا نخرین این برای هزارمین بار اگه تکنولوژیش ضعیفه قیافش زشته نخرین بزار بمون رو دستشون باد کنه حساب کار بیاد دستشون وقتی هجوم میبرین سامانه یکپارچه دوساله پیش خرید میکنین با قیمت نامعلوم اخرش میشه این که لامبورگینی هم واستون طاقچه بالا میاد
#لامبورگینی نخرین
#پارس Tu5 سلطان زیباروی جادها
Huracan Performante
۴ تیر ۱۴۰۲دیگه سمفونی v10 تولید نخواهد شد😭
Saji
۴ تیر ۱۴۰۲نه دیگه واقعا به درد نمیخوره جدای از موتور برقی مسخره و بیصدا و بدون هیجان طراحیای تکراری مثه تسلا هرروز بیشتر و بیشتر فقط برا سود بیشتر به بهانه محیط زیست….اوروس الکتریکی خر است
امیر محمد جعفری
۵ تیر ۱۴۰۲ولی ما عاشق موتور v10 هوراکان هستیم🥺💔
Radmehr (ایتالیایی فن)
۵ تیر ۱۴۰۲مکن ای صبح طلوع…
مهدی
۱۸ تیر ۱۴۰۲که فکرشو میکرد لامبورگینی برقی بشه
دلم برای کسایی که می خوان تازه ماشین باز بشن میسوزه که هیچی از دنیای ماشین های واقعی ندیدن و فقط بات چند تا جاروبرقی سر و کار دارن
Ali
۲۳ تیر ۱۴۰۲وقتی فکر میکنم با برقی شدنه ماشینا ۹۰ درصده خودروساز ها هویت خودشونو از دست میدن بهترین نمونه همین لامبورگینی که تمام تاریخش تو یک v12 خلاصه میشه که تو تمام پرچم دارهاش از میورا تا رئولتو ادامه پیدا کرده یا بوگاتی که با w16 پیوند خورده
بنظرم هرچیم که بشه این سبک خودرو ها نباید امضاء کار خودشونو از بین ببرن هرچقدرم واسشون پر خرج باشه نباید این کارو بکنن
Amir
۱۳ مرداد ۱۴۰۲باز امیدوارم صدای اوروس برقی مثل هیوندای ایونیک ۵N بشه چون ایونیک با اینکه برقیه از صدای لامبورگینی اونتادور و هوراکان هم بیشتره امیدوارم حداقل صداش مثل اون باشه (و نه فقط اوروس ماشین های برقی دیگه لامبورگینی هم صدای خفن v12 رو حفظ کنن