کانسپت لینکلن مارک X کوپهٔ لوکسی بر اساس فورد تاندربرد بود که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و حالا برای حراج گذاشته شده است.
در سالهای آغازین قرن بیست و یکم، لینکلن شرایط چندان خوبی نداشت و خودروهایی تولید میکرد که در حد برند لوکس و باسابقهای مثل این نبودند. لینکلن اما با رونمایی از کانسپت مارک X در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴ سعی داشت این شرایط را تغییر دهد. این کانسپت که ترکیب چشمگیری از نوستالژی و مدرنیته بود، با استقبالی خیرهکننده مواجه شد و سروصدایی به راه انداخت که برندی گیر افتاده در باتلاق مثل لینکلن به آن نیاز داشت خصوصاً زمانی که بهتازگی با پیکاپ بلکوود شکستی شرمآور را تجربه کرده بود.
کانسپت مارک X که برای یادآوری دوران اوج لینکلن طراحی شده بود، جلوپنجرهٔ آلومینیومی بزرگی داشت که توسط چراغهای C شکل و تریم کرومی روی لبهٔ کاپوت احاطه شده بود. طراحان همچنین برای این ماشین بدنهای ساده اما چشمگیر و دستگیرههای در مخفی آلومینیومی را طراحی کرده بودند که با فشار دادن بیرون میآمدند. رینگهای ۱۹ اینچی و طراحی عقب به سبک دُم قایقی با چراغهای LED هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این کانسپت بودند. در آن زمان، لینکلن تأکید میکرد که چراغهای LED میتوانند نزدیک به ۲۰۰ میلیثانیه سریعتر از لامپهای سنتی روشن شوند.
جذابترین ویژگی مارک X اما سقف فلزی جمع شوندهٔ آن بود که پانل اصلی آن شیشهای بود. این ویژگی بسیار جالبی در آن زمان محسوب میشد. این سقف ظرف ۳۰ ثانیه در صندوق بار جمع میشد. طراحی بیرونی لوکس این ماشین در داخل کابین هم با تودوزی سفید و تریم آلومینیومی ادامه یافته بود. آمپرهای ساعت مانند و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۷ اینچی هم از دیگر ویژگیهای داخلی این کانسپت بودند. البته به نظر میرسد نمایشگر مذکور واقعی نباشد زیرا موقعیت جغرافیایی خودرو را درست نشان نمیدهد.
مارک X بر اساس فورد تاندربرد بدفرجام ساخته شده بود و از یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 استفاده میکرد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور داشت. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشد. حال درحالیکه ۲۰ سال از زمان رونمایی مارک X در دیترویت میگذرد، قرار است در ماه مارس به حراج گذاشته شود. فعلاً هیچ تخمینی در مورد قیمت احتمالی این کوپهٔ کانسپت وجود ندارد اما مارک X قبلاً چند بار با قیمتهایی مثل ۱۰۱,۷۵۰ دلار و ۱۲۹,۲۵۰ دلار خرید و فروش شده است.
۲۰ بهمن ۱۴۰۲حاجی اینا تو خارج مجوز تردد دارن؟؟؟
واقعا پلاک میشن یا اونا که میخرنش واسه کلکسیون نگه میدارن؟
مثلاً اون شاسی بلند استون مارتین که چند ماه پیش ۱۶ هزار دلار به مزایده رفت؟
AMANTE
۲۰ بهمن ۱۴۰۲اکثر کانسپت ها توی خود شرکت میمونه ولی اون تعداد محدود که فروش میره معمولا کلکسیونر ها میخرند و یا خیلی کم میارن اش بیرون یا اصلا نمیارن.
البته بعضی از این کانسپت ها میشه براش پلاک گرفت ولی باید یکسری تغییرات رو طبق قانون اون کشور یا قاره تجربه کنن و بعد پلاک میشن. یا اینکه براش پلاک نمایشی گرفت که میشه باهاش اگه اشتباه نکنم سالی 10 هزار کیلومتر با اون ماشین راه رفت.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آمریکاییها بدجور بازار سدانهای لوکس را واگذار کردن به آلمان و ژاپن!!!
کمکاری کردن!
البته دنیا همینِ ، هیچگاه نمیشه ثابت ماند !
یکی میاد یکی میره و این چرخِ تا اَبَد ادامه دارد!
دیروز دست آمریکاییها بود !
امروز دست آلمان و ژاپن !
و احتمالاً آینده دست چین !
تنها ایتالیاییها هستند که در تاریخ صنعت خودرو ثابت باقب ماندند به سبب اینکه اثر هنری را با عشق مخلوط و تحویل ثروتمندان میدهند که هیچ کشوری در ژن خود تاب رقابت نداره و میدونه که نمیتونه ایتالیایی باشه و بسازه !!!
کسی که ایتالیایی میخره ، تکلیفش با همهچیز مشخصِ نه کاری به سواری داره نه استهلاک نه خدمات نه حتی شتاب صفر تا صد نه هیچ کوفت و زهرمار دیگه ، مهم براش اینه یه ایتالیایی بخره ببره تو گاراژش تا به خودش ثابت کنه چطور تونسته رویا را به حقیقت بَدَل کنه و از زیبایی اثر لذت ببره!!!
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۲آمریکایی یه چیز دیگه اس…
BMW
۲۰ بهمن ۱۴۰۲کاری ندارم کی ساخته یا کدوم کشور ولی خدایی طراحی هاش جالب نیست
Piero Ferrari
۲۰ بهمن ۱۴۰۲زیباست
Hyonda is love
۲۰ بهمن ۱۴۰۲منو یاد تاندر برد میندازه