هفته نامه

افزایش میانگین سن خودروهای ایالات‌متحده به 12 سال

مطالعهٔ جدیدی توسط IHS Markit نشان می‌دهد که میانگین سن خودروهای جاده‌های ایالات‌متحده در حال افزایش است. این موسسه با تجزیه‌وتحلیل میانگین سن خودروها دریافته است که این عدد در سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۹ سال رسیده است که ۲۴ درصد نسبت به میانگین سن ۹.۶ سال خودروها در سال ۲۰۰۲ افزایش یافته است. متخصص IHS Markit «تاد کامپائو» در این رابطه می‌گوید:

بخش عمده‌ای از این موضوع با کیفیت خودروهای موجود در جاده‌ها ارتباط دارد. مالکین به‌راحتی می‌توانند خودروهای خود را بیشتر از گذشته نگه دارند. در اواسط دههٔ ۹۰ خودروها پس از حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد تقریباً غیرقابل استفاده می‌شدند اما اکنون در ۱۶۰ هزار کیلومتر تازه فرسودگی خودها آغاز می‌شود

این مطالعه نشان می‌دهد که در حال حاضر میانگین سن خودروهای سواری ۱۲.۴ سال و سن پیکاپ‌های سبک ۱۱.۶ سال است. IHS Markit معتقد است که شیوع ویروس کرونا به‌تنهایی می‌تواند میانگین سن خودروها را چهار تا شش ماه افزایش دهد زیرا در حال حاضر میلیون‌ها نفر کمتر سفر می‌کنند و از خانه خارج می‌شوند. درنتیجه انتظار می‌رود مردم خودروهای خود به مدت طولانی‌تری نگه دارند. همچنین به گزارش رویترز، بسیاری از کسانی که قصد خرید یک خودروی صفرکیلومتر را داشته‌اند، فعلاً همچنان به استفاده از خودروی قدیمی خود ادامه داده یا سراغ خودروهای کارکرده رفته‌اند.

کامپائو اضافه کرده است:

ما قطعاً انتظار داریم میانگین سن خودروها از سد ۱۲ سال عبور کند. IHS Markit برای سال ۲۰۲۰ و سال‌های بعد سیر صعودی قابل‌توجهی را در میانگین سنی خودروها پیش‌بینی می‌کند زیرا خریداران هم از نظر اقتصادی و هم در نحوهٔ استفاده از خودروهای شخصی خود در دوران پس از کرونا رویهٔ جدیدی را در پیش خواهند گرفت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    فقط ۱۲ سال ؟؟؟؟ ????
    پیکان جوانان ما هنوز یکه تاز جاده هاست
    اگه برای شما ۱۲ سال کار کنه برای ما ۱۲۰ سال کار میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      میدونید چرا برای اونها ۱۲ ساله و برای ما ۱۲۰ سال ؟

      چون که هزینه تعمیرات در ایران بسسسسیار ارزان‌تر از کشورهای دیگر هست و در بقیه دنیا دستمزد بر اساس ساعت کاری مُتِغَیره .

      هفته‌ی پیش برای اولین بار پس از حدود ۱۰ سال و کیلومتر بالای ۶۰۰ هزار کیلومتر ، زیربند وانت مزدا b2000 را تعویض کردم به قطعات ژاپنی مارک ( 555 ) با ۱۲تا گیریس‌خور که حدود ۳/۸۰۰/۰۰۰ قیمت قطعات شد و حدود ((۵۰۰ هزار تومن )) دستمزد .

      این در صورتیه که اگر آمریکا اروپا یا کانادا بود ، هزینه دستمزد بیش از قطعات میشد یا حداقل برابر هم میشد و به همین خاطره که نیروی انسانی در ایران بی‌ارزش و در خارج با ارزش هست و برای همینه در این کشورها سعی میشه که خودرویی بخرند که بیشترین کاربرد با کمترین هزینه را برای مالک داشته باشه ، چون اگر بخواد به هزینه بیوفته دیگر خرجش نمیکنند حتی اگر به نظر ما ایرانی‌ها موردی نداشته باشه اما برای آن‌ها بسیار گران در میاد و خودرو یا به مزایده گذاشته میشه برای صادرات به کشورهای ضعیف یا اوراق میشوند .

      برای همینه همیشه یا از ژاپنی‌ها استقبال میکنند ، یا از خرید گارانتی استقبال میکنند یا از خودروهای لوآپشن که در گذر زمان هزینه و استهلاک نداشته باشه .

      البته دلیل دیگر عمر زیاد خودروها به زنجیر تایم هم برمیگرده که دیگه هزینه و استهلاک تسمه را نداره در ساخت موتورهای ۲۰ سال اخیر .

      کلاً همه چیز در ایران ما برعکس بقیه کشورها هست و همینه که در ایران خرید خودرو سخته اما نگهداریش راحت ولی در خارج خرید خودرو راحته اما نگهداری و هزینه‌اَش سخت (( البته در این دو ساله ، داشتن و هزینه خودرو در ایران کمرشکن شده و هروز وضع بدتر میشه )) .

      در ایران خودرو تاریخ انقضاء نداره و تا وقتی که تصادف وحشتناک یا سوختگی و…. نداشته باشه ، کار میکنند و این را میشه از خودروهای روسی در شمال ایران و تویوتاهای وانت در غرب و جنوب ایران فهمید که تاریخ انقضاء بچه بازیه واسه خودروهای داخل خاک ایران .

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. فری

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    به نظر من اینکه زود ماشین اوراق کنی مدل جدید بخری هنر نیست هنر اینه که ماشینی بسازی که کیفیتش بعدسالها استفاده حفظ کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آخه این کلام شما یه ایرادی که داره در نظر نگرفتن تکنولوژیه. معمولا تو این صنعت در بازه زمانی همین حدود تکنولوژی جدید و پربازده تر و حتی طراحی جدیدتر معرفی میشه که شاید مقرون بصرفه باشه بعد از 12 سال ماشینو اوراق کنی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فری

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (68 ديدگاه)

        مثلا تو 5 سال اخیر چه تکنولوژی هایی معرفی شدند که 10 سال پیش نبودند ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        محمد جان

        یه زمانی وقتی ماشینی معرفی میشد ، حال میکردم که ماشین بیشترین آپشن‌ها را داشته باشه اما با گذر زمان و خرید خودروهای مختلف آپشن دار کره‌ای ، فهمیدم واقعاً تمام گزینه‌ای که از بین آپشن‌ها برام مهمه ، شیشه بالابر اتوماتیک ، دنده اتوماتیک و سیستم تهویه عالی و سیستم صوتی معقول با کیفیت مهم هست و بقیه آپشن‌ها را خداشاهده سالی یکبار هم استفاده نمیکردم و برای همین بود فهمیدم پول برای چی باید برای آپشن بدم که مثلاً چشم بقیه را بگیره یا کلاس بگذارم که ماشینم فول‌آپشن هست(( خداشاهده بیشتر خرید خودروهای وارداتی در ایران برای چشم و هم چشمیه و اگر نه اینقدر تفاوت در دیدگاه‌های ایرانی‌ها با خارجی‌ها در انتخاب خودرو نیست و اینقدر مسخره خودرویی را که ارزش نداره گُندَش نمیکنند ، همتون میدونید من چی میگم ، بخصوص اونهایی که تجربه دور دور کردن دارند و اونی که پشت اپتیما نشسته فیسش از بنز سواره هم بیشتره چون دختر جماعت که از ماشین سر در نمیاره و فقط ظاهر براش مهمه و مثلاً وقتی میخوان اسم ببرند میگن اون ماشین خوشگله قهوه‌ای یا قرمزه و کاری نداره ماشین از چه برند و از چه شرکتیه ? ، اونایی که باید بدونند میدونند چی میگم )) وقتی استفاده‌ای ندارم و فهمیدم کیفیت سواری و موارد باطنی از ظاهر و آپشن خیلی مهمتر و کاربردی‌تره که تا تجربه نشه متوجه نیستیم .

        واقعاً از شماها سوال دارم که در تمام عمرتون چقدر مثلاً از سردکن گرمکن‌ها یا مثلاً حافظه صندلی‌ها یا از دکمه اکو اسپرت استفاده میکنید یا چندبار تا حالا از سقف پاناروما استفاده کردید ؟
        جز اینه بعد از مدتی بسیار کوتاه عادی میشه و همیشه باید دستتون به سرویس سقف جهت جلوگیری از صداهای ناهنجار باشه که درست بشو هم نیستند که کره‌ای‌ها اُستاد صداهای ناهنجار سقف‌های پانارومایی هستند که در تمام مدل‌ها همینطوره بخصوص سوناتا yf ها ؟

        هرکاری کردم اسم نیارم ، نشد ، شما میتونید مثال بزنید ، چون غیر این نیست ، حالا میخواد خوشتون بیاد یا بدتون بیاد .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (226 ديدگاه)

          NAVID۰۰۹۸ عزیز
          کلام شما صحیحه. ممنونم از پیامتون
          ارادتمند محمدناصر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (9999 ديدگاه)

          محمد عزیز
          ??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Saeed

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (349 ديدگاه)

        محمد
        حرف شما درسته.این برمیگرده به میزان تجربه استفاده فرد از امکانات و تکنولوژی که شامل دو بخش میشه .چن تا مثالش تو بخش رفاهی اینه.وقتی تو سرما و دمای هوای پایبن میشینی داخل خودرو و گرمکن صندلیو میزنیو و احساس گرمارو حس میکنی و این فوق العاده لذت بخشه یا بلعکس صندلی سرد کن.یا وقتی از دوربین دنده عقب استفاده میکنی و راحت تر و با امنیت بیشتر پارک میکنی.وقتی تو یه اتوبان هستی و کروز کنترل میزنی و خیالت راحت داره(کروز کنترل تطبیقیو نمیگم که خوب پیشرفته و کمتر تو ایران).وقتی تو یه بهار یا گاها پاییز سانروفو باز میکنی و لذت میبری.یا وقتی از یه ماشین تو خانواده ۲-۳نفر استفاده میکنن و از مموری صندلی استفاده کردی و وقتی میشینی پشت صندلی راحت و بی دردسر با یه دکمه تنظیمو میکنی صندلیو نیاز به جابه جایی اهرمو عقب جلو سدن نیست و…..اینا زمانی قابل لمسه برات که ازشون استفاده کنی و وقتی ازینا استفاده کردی سخته نداشتنش.منتها کسیکه اینارو تجربه نکرده به نظرش اینا بیفایدس و گاها به طرز خنده داری میگن بابا اینا سوسول بازیه.اساسا آدما همینه داستانشون بعضیا رفاه و آسایش دوست ندارن.اینکه ما چیزیو احیانا نداریم دلیل نمیشه انکارش کنیم بدردبخوریشو.منتها تو ایران هنوز بعضیا ۱-۲دهه عقبن و فک میکنن ماشین بازی یعنی اینکه ماشین آپشن نداشته باشه دندش دستی باشه الزاما مال کشور خاصی باشه و خلاصه لگن‌بازی.تو خیلی از پیجا و سایتا میری میبینی هنور یسری میان راجب زانتیا و پارسelx….داستانها
        و حماسه ها میگن و القابی مثل سلطانو…بهش میدن.اینجا هم همینه فقط یکم شیک‌تر.بخش دوم هم داستان بنزین الان واسه خیلیها کم‌مصرف بودن و تکنکلوژی روز داشتن همه تو خود ایران مهم شده در حالیکه تا ۲-۳سال قبل میزان مصرف هیچوقت جزو اولویت ها نبود.به هر حال وقتی توانایی امکاناتی وجود نداشته باشه راحت ترین کارمزخرف گفتنو بیفایده دونستن….هر جور حمله به اون‌خدماتو رفاه.به هر حال لیافت هر کسی نه در حد داشته هاش بلکه بر اساس طرز فکرشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (9999 ديدگاه)

          saeed جان
          باور کن تمام اینهایی که مثال زدین ، برای چند روز اولی میشه که ماشین را خریدید حال میده و پس از مدتی عادی و از چشم میوفته که دیگه احساسی ندارید .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فری

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (68 ديدگاه)

          یه ماشین باشه اتاقش صدا نیفته بعد از چند سال استفاده تو جاده های ایران من قید ضبط میزنم فقط کولر بخاری داشته باشه مموری و کروز و سانروف نمیخواد اصلا قید بخاری هم میزنم پیک نیک روشن میکنم فقط اتاق صدا نیفته با کولر
          من سمند دارم تنها مشکلم باهاش صدا افتادن اتاقشه پاجرو اتومات صفر سوار شدم اتاقش قیژ قیژ میکرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. محمد

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (226 ديدگاه)

          Saeed عزیز
          خیلی سپاسگزارم از نظر جنابعالی
          ارادتمند شما
          محمدناصر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Saeed

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (349 ديدگاه)

          نوید جان عزیز با احترام به عقاید و سلیقه هات باید بگم اگر قرار بود دنیا اینجوری فک کنه هنوز من و شما سوار درشکه بودیم و از مزایای هوای سالم و عدم فوتیهای تصادفو….مبگفتم.دوست عزیز من نمیگم آپشن تعیین کننده خوبیه یه خودروعه اما تکنولوژی و پیشرفت وقتی در خدمت انسان باشه باعث رفاه و لذته و در عین حال این‌خواسته ها باعث رقابته منتها ما تو ایران عادت نداریم چیزیو مطالبه کنیم و یادمون دادن به کم قانع باشیم.یه مثال ساده بزنم برات زمانیکه کیا تو یسری کشورها اومد گارانتیشو کرد ۷ سال ناخوداگاه باعث شد بعضی کمپانیها که تو گارانتی دادن سختگیر تر بودن مجبور شن میزان دوره گارانتیشونو ببرن بالا(به چشم‌دیدم که میگم).حالا گور بابای اون کمپانیها و کیا رو هم .کی سودشو کرد مصرف کننده چرا چون رقابت بود .رقابت از کجا اومد از خواستن مشتری و این دقیقا متفاوته با چیزیکه به ما یاد دادن و فقط بلدیم قانع باشیم.چه ایرادی داره کمپانی که خودت دوست داریو حال میکنی علاوه بر مشخصات فنی مورد تاییدت آپشنهای رفاهیم بده با کمترین افرایش قیمت.چیزی که تو دنیا مرسومه ‌و تو حالشو ببری.صندلی گرمکن سرد کن دوربین مموری …(اینا البته تو دنیای امروز تقزیبا آپشنهای اولیس)همه اینا برای رفاهته دوست عزیز و باور کن با لقب ماشبن بازی هم در تضاد نیست البته اگر خودت برای خودت احترام و ارزش قائل باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (9999 ديدگاه)

          Saeed جان

          بحث ما سر ارزش قائل شدن یا خودارزشی نیست ، و اِلا که معلومه آپشن برای رفاه حال خریداران نصب میشه ، اما به قول معروف ( هرکه تاووس خواهد جُرِ هندوستان کِشَد ) .

          این مقاله مربوط میشه به استفاده‌های طولانی و استهلاک در خودرو که مطمئناً هرچه خودرو آپشنال‌تر باشد ، هزینه جانبیش هم بیشتره و این در همه جا صادقه .

          این روزها اینقدر هزینه‌های زندگی بالا رفته که باید تا میشود ، در هزینه‌ها مدریت کرد .
          یکی از مواردی که بسیار در خودروهای لاکچری شاهدش هستیم ، سیستم تعلیق‌های پیشرفته هست که هزینه‌های وحشتناکی در عمل داره و این در صورتیه که بیشترین لذت رانندگی هم داره و برای همینه که خودروهای لاکچری برای چنین پیچیدگی‌هائیست که اُفت قیمت بالایی دارند چون هزینه‌های سربار شدیدی با گذشت زمان دارند .

          کی بَدِش میاد ماشینش پر از آپشن باشه ، من که عاشق ماشین آپشندارم ، اما وقتی واقعاً هیچ استفاده‌ای ندارم و فقط یه پول از جیبم بابت آپشن بیشتر از من میره و از اون طرف هم بیشتر اُفت قیمت داره ، پس برای چی باید به خودم ضرر بزنم .

          اگر توجه کنی در خارج از کشور به خصوص اروپا و آمریکا ، بیشتر خودروهایی که در ایران هم میبینیم از ژاپنی کره‌ای و آلمانی از نوع لوآپشن هستند که دلیلی جزء اهمیت دادن به پول زحمت‌کشی و اینکه خودرو جنبه سرمایه‌گذاری مثل ایران نداره و از خودرو به نحو اَحسن استفاده میبرند و زمانش هم که فرا رسید ، رَدِش میکنند و مدل جدیدش را میخرند ، دقیقاً برعکس ایران که بیشترین خودروهای وارداتی از نوع فول‌آپشن هستند که دلیلش هم بر میگرده به خیلی از مسائل .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Saeed

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (349 ديدگاه)

          اشتباه شما همینجاس نوید جان.اولن این آپشنهاییکه من گفتم رو آپشنهای تیپ‌های پریمیوم و لاکچری نیست و روتینه مگر در نسخه های لو آپشن.بعد بحث عدم کاربردی بودنش اشتباه دومته عزیز که تو کامنت ۲ تا قبلی توضیح دادم برات و گفتن دوبارش تکراره.در خصوص نقاط دنیا هم شما چک کنید تو آمریکای شمالی عمدتا تو کلاس ماشنهای اقتصادی تیپ های میانی و فول آپشن طرفدار دارن و عمدتا کمپانیها به خاطر همینه گاها مدلهای موتور بزرگ و پر آپشن ترو برای بازار آمریکا میفرستن با کمترین قیمت و فایننس عالی (قشر ضعیف و دانشجو هم هست که مجبور به خرید لو آپشن باشن اما منظور من غالب و اکثریته).تو خاور میانه و استرالیا عمدتا ماشبنهای فول آپشن طرفدار دارن.صرفا حرف شما در اروپا درسته که لو آپشنها طرفدار دارن بیشتر که برمیگرده به سبک و استایل مقتصدانه زندگیشون .بازار چین هم که بهتر باید بدونی جز بازارهای لاکچری هست تو این‌لول خودرویی و میبینی که نسخه کوپه کراس اوورها و لانگ سدانهای زیادی با امکانات بالا صرفا برای اون بازار ارائه میشه‌.در شرق آسیا هم یجورایی کف ترازو برای لو،مید،فول آپشن یکنواخته.تو هند و تا حدی برزیل لوآپشن طرفدار داره درسته.بنابراین نمیشه گفت بازارهای بزرگ دنیا جز اروپا سمت و سوشون طرف لو هست تا فول آپشن‌ .در خصوص ماشین لوکس هم دوست عزیزم این قانونه افت قیمت و دلیلش عدم‌توانایی خریدار در هزینه ها نیست.کسیکه میره دنبال خرید ماشین لوکس عمده دلیلش تو چشم بودنه و برند سوار شدنه و متفاوت بودنه و بحث مالیش در اولویت نیست بخاطر همینه که مدت زمان مالکیتش با توجه به تنوع و پیشرفت وحشتناک خودرو کوتاهه و سریع میخواد وسیلشو به روز کنه و چون اون‌خوردو دست دوم باب میل خریداران ماشینهای اقتصادی نیست ناخوداگاه مشتری کمتری پیدا میکنه(کاهش درخواست) و با افت قیمت بالایی مواجه میشه که اساسا تو کالای لوکس تو تعریف بازاریابی و فروش این قضیه اجتناب ناپذیره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. علی آقا

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (570 ديدگاه)

          هم اون درست میگه هم شما. اون داشتن آپشن رو رد نکرد. شما هم فکر نکنم این موضوع رو رد کنی که الان بین یه سری از اقشار جامعه که کم هم نیستن کیا و هیوندا و تویوتا در حد بنز و ب ام و هستن بلکم بالاتر!!! پس دعوا نکنید. دوست باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. جواد خطر

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اینجا ماشینای چِل سال پیشو یِ تَمَیر مُوتور میکُونَنو یِ صافکاریو نَقاشیَم میبَرَن بَعد میان میگَن مِث عَروسَک شُدِ!!!! باش تاکسی کار میکُونَن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نامجو

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    از همه جالبتر چهار چرخه های ایرانی هستن که مدل های جدیدتر عمر به مراتب پایینتری نسبت به مدل های قدیمی تر دارن. عمرا بتونید سمند یا 206ی رو که مثلا سال 94 گرفتین بدون دردسر تا سال دیگه نگه دارید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      اتفاقاً نامجو عزیز ، اینو گفتی یاد هفته پیش افتادم که رفتم واسه زیروبند ماشینم .
      خداشاهده دنا پلاس مدل ۹۸ آورده بود هنوز ۲هزارتا نرفته بود ، زیروبندش را آورده بود پائین (( که تعمیرکاره مسخره میکرد میگفت نگاه کن ماشین پا به صفر هنوز هیچ نشده زیروبندش مشکل‌داره ، و غیر از این من یه کشف جدید هم کردم ? ، دوستان هر زمانی دنا دیدید ، به منتاژ چراغ عقبش توجه کنید ، به جایی که تَلق پلاستیکی قرمز رنگ روی کاسه چراغ منتاژ شده و انگاری پلاستیک را دادند دست یه بچه سه ساله و داغش کردند و چسبوندندش به کاسه چراغ و دقیقاً انگاری تُف مالیش کردن و اون هم برای ماشینی که قیمتش ۳۰۰ میلیون را رد کرده و تا همین دو سال پیش میتونستید یه bmw سری ۳ صفر لوآپشن سوار بشید یا حتی لندکروز ۲۰۰۹ یا حتی لکسوس nx300h صفر کیلومتر حتی ارزانتر .

      یعنی واقعاً فشار داره این چیزارو آدم میبینه که چطور همه جای دنیا امروزشون بهتر از دیروزشونه و ما هنوز اَندَر خم یه کوچه‌ایم ، خاک بر اون سرتون حرافای مفتخور جانیه دروغگوی کثیف قاتل که با این ماشیناتون در سال چه جون‌هایی که از مردم ایران میگیرید ، لعنت لعنت لعنت بهتون که عشق جوانان ما را کردید پراید پژو‌های ۳۰ سال پیش که همونم دیگه در دسترس نیست (( تازه برچسب سلطان هم رو این آشغال‌ها میچسبونند )) .

      از قدیم گفتن کار را که کرد ، آن که عمل کرد و سپس حرفش را زد ، دقیقاً برعکس اینجا که اول حرف میزنند و آخرش هم حرف میزنند و هیچ عملی جزء پسرفت دروغ و دزدی در کار نیست ، چون ریشه پوسیده و خرابه که هر کاریش هم بکنند درست بشو نیست مگر ریشه را از ته خُشکاند و دوباره نهالی نو کاشت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نامجو

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        فساد، تعصب، ایدئولوژی غلط، آموزش نامناسب، بدبینی بیمارگونه، مدیریت ناکارآمد، توهم قدرت، منفعل بودن، در گذشته گیر کردن و خودخواهی و عدم درک متقابل جزو عاملهایی هستن که باعث شده همیشه عقب بمونیم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohsen. G

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (180 ديدگاه)

        میدونی خشکوندن ریشه و نهالی نو کاشتن یعنی چی؟!!! تا حالا به این جمله کلیشه ای دقت کردی؟!! یعنی همه ما بریم بهشت زهرا بخوابیم و ایران رو از نو بذاریم واسه نسل بعد… تحمل اش رو داری؟؟! تحمل اش رو داری که هر چی که الان داری رو هم بدی و تو کوچه خیابون زندگی کنی و دنبال غذا باشی تا کامیونهای یو ان برسن و غذا بهت بدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. نامجو

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    واقعیت اینه که آمریکایی ها مثل ما تو کف خودرو نیستن. برای کسی که دوران نوجوانی تویوتا و فورد و هوندا سوار شده و خودش هزینه نگهداری رو داده وقتی به اوایل بزرگسال میرسه میتونه یک خودروی اسپرت مثل کامارو و موستانگ یا مدل های پایه ای بنز و بی ام و سوار شه دیگه عقده ای برای خودروسواری برای اون نمیمونه. اینجاست که شخص میتونه منطقی تصمیم بگیره: نگهداری یک تویوتا هایلندر مدل 2007-2008 که کمترین هزینه نگهداری رو داره و یک خودروی کاملا عملیه یا خرید یک بنز GLC با قمیت 50 هزار دلار که باید کلی قسط بابت اون پرداخت کنه و هزینه نگهداری 2-3 برابری نسبت به هایلندر داره و همینکه از پارکینگ نمایندگی بیاد بیرون 25 درصد قیمتش رو از دست میده؟ نه اینکه طرف پول خرید GLC نداشته باشه، اما چشمی که سیره با عقل تصمیم میگیره نه با عقده و احساس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. PERSEPOLIS

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به نظر من که ۲ دلیل داره : یکی افزایش کیفیت خودروهای سال ۲۰۰۰ به بعد نسبت به دهه های گذشته ( که این تو مقاله گفته شد ) و دوم کاهش قدرت خرید قشر متوسط در آمریکا نسبت به گذشته ( که البته در همه جای دنیا این اتفاق افتاده و ایران رو اصلا به حساب نمیاریم تو این آمار !!! )

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خب اگه ماشین های اونور اینجا بود کم کم ۳۰ سال‌ استفاده میشد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به جیب آدم بستگی داره. پول داشته باشی ماشین شش سال هفت سال که گذشت عوض می کنی. نداشته باشی با همون سر می کنی یا دست دوم هفت هشت سال کارکرده می خری. آمریکاییها هم همین طوریه. حداقل ده برابر ایران درآمد دارند. پس زود تر ماشین عوض می کنند. با این حال بیست سال پیش پول دار تر بودند. الان اوضاعشون بدتره. کخصوصا بعد کرونا. عمر ماشین ها هم زیاد میشه این جوری!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hl>i

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    در تمام دنیا خودرو یک کالای مصرفی است (بغیر از ایران که یه کالای سرمایه ای حساب میشه- یعنی شما اگه ٧ سال پیش ی لندکروز خریده بودی ٢٠٠ ملیون بعد ٧ سال سواری و مصرف حالا میفروختی به ٢ میلیارد) و بعداز اتمام مدت گرانتی برای مصرف کننده نمیصرفه نگهداری ان چون مالیاتهای ان خودرو بیشتر میشه – بیشتر هم بحث سر مسایل محیط زیست و الودگی هوا است چون بر خلاف ایران در همه جای دنیا برای محیط زیست اهمیت زیادی قائل میشن و یه خودرو که از عمر مفیدش بگذره الایندگیش هم بیشتر میشه پس باید عوارض و مالیات بیشتری بپردازه، برای همین است که یه ماشین در بلاد کفر بعداز دوران گارانتی قیمتش تا یک سوم ان پایین میاد البته اروپا در این مسایل جدی تر از امریکاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا