هفته نامه

ایمنی ضعیف محصولات برندهای معتبر

در سال ۲۰۱۶، حدود ۶۵ درصد تمامی خودروهای فروخته شده در آفریقای جنوبی را فولکس‌واگن پولو ویوو، داتسون گو پلاس، تویوتا اتیوس، رنو ساندرو و چری QQ3 تشکیل داده‌اند. این خودروها در سراسر جهان نیز خودروهای محبوبی محسوب می‌شوند.

به لطف تست ایمنی نسخه‌های پایه این خودروها در موسسه انکاپ جهانی، هم‌اکنون می‌توانیم میزان توانایی آن‌ها در حفاظت از سرنشینان را بدانیم.


زمانی که درباره مدیر انکاپ جهانی Lauchlan McIntosh می‌گوید انجام چنین برنامه‌هایی منجر به عرضه خودروهای ایمن‌تری در بازارهایی چون آفریقای جنوبی، هند و منطقه آسه آن در ۵ سال گذشته شده است.
او گفت:

همکاری نزدیک با دوستانمان در انجمن خودروی آفریقای جنوبی و حمایت خوب فیا و رسانه معتبر بلومبرگ باعث شده برنامه جدید ما قدم مهمی در ایمن‌تر شدن خودروهای آفریقا بردارد.

David Ward یکی دیگر از مدیران این موسسه می‌گوید:

دیدن اینکه برای اولین بار در تست خودروهای آفریقا نتیجه‌ای ۴ ستاره به دست آمده بسیار خوب است. البته حضور خودرویی بدون ستاره ایمنی بسیار ناامید کننده است. چنین نتیجه ضعیفی نشان دهنده چرایی اهمیت بالای حمایت کشورهایی چون آفریقای جنوبی از چنین تست‌های تصادف استانداردی است.

خب در ادامه نتایج به دست آمده از جدیدترین تست‌های تصادف خودروها در آفریقای جنوبی را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم.

  • تویوتا اتیوس


تنها تویوتا اتیوس توانسته ۴ ستاره ایمنی در حفاظت از بزرگ‌سالان به دست آورد. ساختار اتیوس در تست تصادف جلو که با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت صورت می‌گیرد رتبه‌بندی پایدار را کسب کرده است. این خودرو همچنین با کمربندهای ایمنی پیش کشنده برای سرنشین‌های جلو عرضه شده و سه ستاره ایمنی برای حفاظت از کودکان به دست آورده است.

شایان ذکر است تنها تویوتا اتیوس و رنو ساندرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم ایزوفیکس و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان هستند.

  • رنو ساندرو


ساختار ساندرو نیز همانند اتیوس در تصادف از جلو رتبه‌بندی پایدار را به دست آورده و حفاظت قابل قبولی از سرنشینان را به عمل می‌آورد. این خودرو البته به اندازه تویوتا خوب نیست اما در حفاظت از کودکان بهتر عمل کرده و ۴ ستاره را کسب نموده که بهترین نتیجه به دست آمده بین این خودروهاست.

  • فولکس‌واگن پولو ویوو


پولو ویوو نتایج مشابه ساندرو را کسب کرده و البته حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال در آن یک نگرانی محسوب می‌شود. پولو ویوو نیز همانند ساندرو دارای پیش کشنده‌های کمربندهای ایمنی نیست. البته با استفاده از صندلی کودک توصیه شده توسط فولکس‌واگن، پولو ویوو تنها ۳ ستاره برای حفاظت از کودکان به دست می‌آورد.

  • داتسون گو پلاس


از همین‌جا نتایج تست‌های ایمنی انجام شده از قابل قبول به زیر حد متوسط تنزل پیدا می‌کند. داتسون گو پلاس تنها ۱ ستاره ایمنی برای حفاظت از راننده کسب کرده و با استفاده از صندلی کودک نیز تنها ۲ ستاره برای حفاظت خردسالان به دست می‌آورد.

آدمک داخل خودرو در زمان تست تصادف جلو آسیب به قفسه سینه (تأثیر فرمان) را نشان داده و ساختار خودرو نیز رده‌بندی کلی غیر پایدار را کسب کرده است. همچنین کیسه هوای سرنشین جلو وجود ندارد.

  • چری QQ3

تست تصادف ام وی ام 110
همان‌گونه که مدیر انکاپ جهانی گفت عملکرد ایمنی چری QQ3 بسیار ناامید کننده بوده است. این خودرو هیچ ستاره ایمنی به دست نیاورده و ساختار آن در زمان تصادف ناپایدار است که منجر به ایجاد جراحات مرگبار در سر و قفسه سینه می‌شود.

جدای از عدم وجود کیسه هوا، این خودرو همچنین صندلی کودک توصیه شده توسط کارخانه را نیز نداشته و به همین دلیل است که در حفاظت از کودکان نیز ستاره‌ای را کسب نکرده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ایران فرانسه

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    داچیا ارزان سازی می کنه با حذف آپشن های صرفا رفاهی غیر ضروری، چینی ها تا می تونن آپشن قابل دید میذارن اما جاهایی که دیده نمیشه چه خبره، خدا میدونه و ارزون سازی به بهای عمر کم قطعات و ایمنی پایین مثل اکثر بساز بفروش های ما دستور کار اکثر کمپانی های چینه ، دم داچیا گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    تویوتا سرور فولکس واگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Navajo

    ۱۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (271 ديدگاه)

    یادمه یه دوستی میگفت جون مردم تو ماشین امریکایی در خطره و فقط المانی خوبه ;)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۱ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (172 ديدگاه)

      قصد بحث کردن ندارم ولی این آلمانی که مشاهده میکنید یه هاچبک مربوط به 12 سال پیشه ینی بیشتر از یه دهه نمیشه منکر ایمنی پایین این ماشینا شد ولی مقایسشون با ماشینای امروزی که ایمنی پایینی دارن درست نیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. SS

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (747 ديدگاه)

    قیمت این ماشین ها در افریقای جنوبی از نتیجه های به دست امده جالبتره
    قابل توجه کسانی که میگن با قیمت پراید نمیشه چیزی بهتر از پراید ساخت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا