خودروهای چینیهفته نامه

دوراهی: جک J5 یا سایپا آریو؟!

خودروهای سواری به دلیل مرکز ثقل نزدیک‌تر به سطح زمین و همچنین فضای صندوق بار مناسب از دیرباز انتخاب رانندگان حرفه‌ای و البته خانواده‌ها بوده‌اند اما با موج توفنده‌ای که شاسی بلندها و کراس اوورها به راه انداختند، شاید سدان ها کمی به حاشیه رفته باشند اما هنوز هم افرادی که خواهان خودرویی خوب باشند گزینه‌های متعددی پیش روی دارند (این را برای بازار آن‌طرف آب عرض کردیم!).

 جک J5 یا سایپا آریو
در جدیدترین سری از نوشتارهای “دوراهی” که مقایسه‌ای بین محصولات داخلی به منظور بهره‌مندی از نظرات و تجربیات شما همراهان عزیز می‌باشد سراغ دو خودرویی رفته‌ایم که به نظر می‌رسد یکی محبوب‌تر بوده و دیگری نیز نسخه ریبج شده از کمپانی‌ای چینی است که در بین خودرویی‌ها اصلاً محبوب نیست!

جک J5مشخصات جک J5

جک یکی از شناخته شده ترین چینی‌های بازار ایران بوده و نمونه سدان آن که در بازار کشور عرضه گردید J5 بود که دو نسخه دستی و اتوماتیک آن به بازار ایران عرضه شد. نمونه دستی پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری داشت اما تمرکز ما روی نسخه‌های اتوماتیک و فول این دو سدان چینی است.

JAC J5
جک J5 اتوماتیک دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۶۵ اسب بخاری می‌باشد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۱۰.۵ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

سایپا آریو
در طرف دیگر این مقایسه سایپا آریو قرار دارد که همان زوتی Z300 قبلی بوده و سایپا آن را با نشان خود عرضه می‌کند. زوتی به کپی کاری کاملاً مو به مو از محصولات روز دنیا مشهور بوده و نمونه بارز آن نیز کپی از روی پورشه ماکان می‌باشد. خب جدای از آن، در دوراهی امروز نسخه اتوماتیک آریو حضور یافته است.

Saipa S300
آریو اتوماتیک دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با خروجی ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتون متری می‌باشد. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد در این مورد برتری با جک بوده اما خب بد نیست به شتاب و سرعت آریو نیز اشاره‌ای بکنیم. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب برابر با ۱۲.۵ ثانیه و ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

JAC J5 engine
دو فاکتور مهمی که این روزها مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد مصرف سوخت و حجم صندوق بار خودروها است. جک J5 اتوماتیک مصرف سوخت حدود ۷.۶ لیتری و حجم صندوق‌عقب ۴۱۵ لیتری داشته درحالی‌که مصرف سوخت آریو برابر با ۷.۲ لیتر بوده و صندوقی ۴۶۰ لیتری دارد.

سایپا S300 یا زوتای Z300

هر دوی این خودروها در کشور چین با فیس‌لیفت‌هایی جدید ارائه شده‌اند اما طبق سنت شرکت‌های ایرانی، بعید است چنین تغییراتی را به این زودی و لااقل تا زمانی که این خودروها با افت فروش مواجه نشده‌اند شاهد باشیم.


نهایتاً به بحث قیمت می‌رسیم. نمونه‌های صفرکیلومتر جک J5 اتوماتیک قیمت حدود ۶۶ میلیونی داشته درحالی‌که سایپا آریو اتوماتیک با بهای حدود ۵۹ میلیون تومانی خریدوفروش می‌شود.

JAC J5 Interior

خب انتخاب شما چیست؟ جک J5 یا سایپا آریو؟ نظرات و تجربیات خود درباره این خودروها را با ما در میان بگذارید.

مقایسه مشخصات فنی

سایپا آریو اتوماتیک

جک J5 اتوماتیک

موتور

۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری
قدرت ۱۱۲

 ۱۴۰

گشتاور

 ۱۵۱ ۱۶۵
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک

۴ سرعته اتوماتیک

طول

 ۴۵۶۵  ۴۵۹۰
عرض  ۱۷۶۶

 ۱۷۶۵

ارتفاع

 ۱۴۸۶  ۱۴۶۵
فاصله بین دو محور  ۲۷۰۰

 ۲۷۱۰

وزن

 ۱۲۷۵  ۱۳۵۵
مصرف سوخت ۷.۲

۷.۶

حجم صندوق بار

 ۴۶۰  ۴۱۵
شتاب صفر تا صد ۱۲.۵

۱۰.۵

حداکثر سرعت

 ۱۷۵ ۱۷۵
قیمت ۵۹

حدود ۶۶

[polldaddy poll=9924067]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    چقد کسل کننده…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. aston martin

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      دقیقا
      میخواستم بگم توف به این دوراهی

      لازم به ذکره اون آرم سایپا که روی زوتی خورده شده خودش عامل خیلی از دیسلایکای نظر سنجیه وگرنه در نمای کلی مشابه همن فقط اون آرم ضد تبلیغ شده برا زوتی
      راستی توصیفات پدال هم بسیار کم بود بررسی دقیق تری میطلبید

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. F۲۲RAPTOR

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    من فقط میتونم بگم این زوتی یکی از بی تناسب ترین و زشت ترین ماشیناس،
    ولی جک خیلی قشنگه مخصوصا نما جلو
    موتور ۱.۸ با گیربکس اتومات

    موافقم 0
    مخالفم 8
    1. آرش

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (51 ديدگاه)

      اگر به جای آرم سایپا آرم تویوتا گذاشته شود و نامش هم آلیون باشد بازهم بی‌تناسب و زشت محسوب میشود؟
      آریو کپی مو به موی تویوتا آلیون۲۰۰۷ است.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. F۲۲RAPTOR

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        پس یهو بیا به این صنعتگران بگو آرم
        تویوتا بزارن. ملتو سر کیسه کنند دیگه.
        اصلا محکمه ت منو به فنا داد حاجی
        این یه بار لگوشو برداشتن کردن سایپا،
        تویوتا کجا این کجا کیو دیدی گربه رو بیاد بگه ببر.

        موافقم 0
        مخالفم 6
      2. F۲۲RAPTOR

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        بس یه کار، تمام کپی های چینی رو که از تمام خودرو های شاخص برداشته شده بیا بگو خشکل دیگه،همین چند وقت پیش از رو glc کپی کرده بود اونم مو به مو، قبل اون از فولوکس، پس اونام شیکن دیگه؟؟
        حیف اسم این سردار که رو زوتیه

        موافقم 0
        مخالفم 3
      3. سروش

        ۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (176 ديدگاه)

        داداش خودت میگی کپی تویوتا ۲۰۰۷ . ولی الان سال ۲۰۱۸ هست . اگه الان پژو ۲۰۶ رو بزارن تو رقابت فورا حذف میشه ولی زمانی که طراحی و تولید شد جزو قشنگترین و بهترین طراحیها بود

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. سامان

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    هیچ کدام

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. الف.ی

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    در مقابل آریو من بدون هیچ درنگی سراغ جک میرم
    این آریو در اصل همون زوتی Z300 دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. کیانوش38

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (98 ديدگاه)

    البته اینی که میگن j5 صدی حدود 7 تا میسوزونه دروغه چون خودم دارمش. اگه این ماشین توی شهر زیر ده و یازده بسوزونه بهش برمیخوره!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  6. Hamid.Hellcat

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    منظور از سایپا آریو همون زوتی هست دیگه. چقدر زود با کشور دوست و برادر چین پسرخاله شدین.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. Sardar

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تو این رنج هیچ کدوم رقیب بسترن بی 30 نمیشن . واقعا بسترن عالیه . شروع چینی با کیفیت در بازار ایران با فاو هست

    موافقم 1
    مخالفم 3
  8. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    هیچ کدام..
    گرچه با جک رای دادم به خاطر مخالفت شدید به سایپا……

    موافقم 0
    مخالفم 4
  9. Sajjad

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کیبوردم پوکر فیس نداره وگرنه میذاشتم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسین وی

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (463 ديدگاه)

      یه نقل قول بزار با یه خط صاف : + | :| توف تو این 2 راهیامون

      موافقم 0
      مخالفم 2
  10. سوپرشارژر

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فک میکنم برای استفاده شهری برلیانس از دوتاشون بهتره و قیمتش مناسبتره وخیلی پرفروشم بوده تو یک اماری که دیدم چند وقت پیش از دنا هم بیشتر فروخته بود
    امکانات کیلس و مولتی مدیا و امکانات ریز دیگه

    در مقایسه یک چانگان اخیرا تحویل گرفتیم مانیتور نداره حتی کف ماشین فرش نداره
    یک ماشین هفتاد تومنی نباس کفش یک فرش باشه؟؟؟!!!فرش تولید انبوه قیمتش پنجاه هزار تومن بیشتر میشه؟
    کلا محصولات پارس خودرو بهتر بودن همیشه

    موافقم 0
    مخالفم 2
  11. سورنا

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    چقدر سخت ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جک برای مسافرت و خارج از شهر خوبه ولی تو شهر مصرفش بالاست ولی آریو برای داخل شهر مناسبه هم کم مصرف تره هم نرم تراز جک . اگر برای مسافرت میخاین جک ، اگر برای داخل شهر آریو . من تجربه رانندگی با هر دو رو داشتم

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. علی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      بالاخره یک نظر منطقی و درست دیدم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. پرهام

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    جالبه این کمپانی زوتی یه کمپانی کوچیک و محلی تو چین به حساب میاد بعد سایپا که مثلا دومین غول خودروسازی ایران محسوب میشه وابسته به تکنولوژی همین کپی کار کوچیک چینیه !

    موافقم 0
    مخالفم 4
    1. علیرضا

      ۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خحححح.کمپانی محلی؟؟؟مگه نونوائیه؟تنها کمپانی چینی که تونسته مجوز بازارامریکارو با یه شاسی بلند جدید بگیره.تو اینترنت سرچ کن ببین

      موافقم 2
      مخالفم 0
  14. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    شاید اگر هر دو وارداتی بودن نتیجه جور دیگری میبود ولی در هر حال به جک رای دادم چون به نظرم طراحی مستقل تری داره هر چند ازنظر فنی چندان متفاوت نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 3
  15. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    یه لحظه خواستم بنویسم انتخاب بین بد و بد تره بعد دیدم اینطوری بنویسم خیلی شایسته تره :
    انتخاب بین بد ترین و بدترینه

    موافقم 0
    مخالفم 3
  16. مهدی

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    حالا جای خنده دارش اینه که بیشتر چین خودش قبلا مازراتی بود الان بی ام و پر شده تو چین ینی حتی خودشونم سوار ماشینای خودشون نمیشن بعد ما میریم … هیییییی توف به این گاری سازی ایران ( حیف گاری ) به گاری و گاری چی بر بخوره حق دارن

    موافقم 0
    مخالفم 2
  17. Rezanst

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    این ماشین اصلا ساخت سایپا نیست این یه ماشین ژاپنی بوده م تویوتا تولید میکرده الان سایپا مونتاژ میکنه و گند زده بهش در کل من اریو رو انتخاب میکنم بنا ب دلایل خودم البته ب تویوتا رای میدم ن سایپا از جک هم خوشم نمیاد
    به امید روزی ک همه بتونن ماشین ژاپنی المانی و ایتالیایی سوار شن❤️

    موافقم 7
    مخالفم 1
  18. امانی

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (134 ديدگاه)

    جک جی 5 اتومات مدل 95 دارم. خیلی راضی هستم. مصرف تو شهر بین 8 تا 9 لیتر و مصرف تو جاده بین 7 تا 8 لیتر هست. البته همه اینها بستگی به نوع رانندگی شما داره. نمایشگاه خودروی تهران رفته بودم و به شخصه تمام خودروهای هم رده جی 5 اتومات رو دیدم. خدا شاهده هیچ خودرویی به اندازه جی 5 نیست. الان میگن بسترن بی 30 و… خیلی خوبه ولی اصلا این طورنیست. تا الان که 20 هزار تا رفتم فقط روغن و فیلتر عوض کردم و یه بارم نرم افزار گیربکس رو آپدیت کردن برام. مشکل خاص و عجیب و غزیبی نداشتم و در کل راضی هستم. دوستان عزیزم یه توصیه هم به شما دارم و اون اینکه یه خورده وجدان خودتونو تو حرفاتون دخیل کنید و بعد نظر بدید. واقعا بعضی ها فقط جک جی 5 رو تو خیابون دیدن و اصلا سوارش نشدن و نظر میدن. در ضمن طراحی جک مستقل نیست!! به عنوان مثال قسمت پشت جک از محصولات جگوار کپی برداری شده است.

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. ایمان

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    جای تاسفه که قشر زیادی از هموطنان آرزوی داشتن همین آشغالهایی رو که ما داریم نقدشون میکنیم رو دارن.ببین ملتی که روزگاری بهترین خودروهای دنیا رو سوار میشدن به چه روزی افتادن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. میثم

    ۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ضمن احترام به نظر کلیه اساتید محترم، این مقایسه ها رو کلا اشتباه میدونم
    قبل از هر چیزی من هم قبول دارم که اینجا ایرانه و نباید آرمان گرایانه صحبت کرد، ولی واقعا با پول نسخه صفر این ماشینها تو رنج 60 تا 70 تومن بهتر نیست یه سراتو 2008 یا 2009 یا مزدا 3 بین 86 تا 89 یا یاریس یا سوناتا 2006 تا 2007 یا چند تا ماشین با پدر و مادر تر نسبت به این چینیا بخرید
    گاهی اوقات آدم متاسف میشه برای بعضی نظرات دوستان
    تو خارج از ایران، خودروی با کارکرد 50 تا 80 هزار مشابه تقریبی صفر به حساب میاد و ایراد داشتن معنی نداره، اون وقت بعضی از دوستان میگه من 4 سال فلان ماشین رو دارم و 40000 هزار تا راه رفتم و هیچ مشکلی باهاش ندارم و به همه اونهایی که محصولات چینی رو رد میکنن بد و بیراه میگه
    به نظر من بهترین ملاک برای کیفیت یه ماشین رسیدن به کارکردهای بالای 200000 کیلومتر بدون مشکل خاصیه و با رعایت اصول درست سرویس های ماشینه نه روزی دو بار استارت زدن و روزی 20 کیلومتر تو اتوبان رفتن
    در اینکه چینی ها خیلی پیشرفت داشتند شکی نیست، اما به عنوان کسی که تجربه به کارگیری بیشتر این ماشینا رو در استفاده نسبتا پر فشار روزانه رو داشتم، میتونم بگم هنوز فاصله چینیها خیلی زیاده با بقیه ماشینها از لحاظ دوام و تحمل فشار، حتی اگه همین سمند و پژو خودمون با اون کیفیت قبل تولید میشد،ارزش خرید بیشتری به چینی ها داشتن
    بیاید ماشین رو به عنوان یه جنس کاربردی بخریم نه برای نشون دادن ظاهر ماشین به دیگران برای فخر فروشی، ممنون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Pouya

    ۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مارک سایپا باید نشانه ی اطمینان و آرامش واصالت به هموطنان باشه ولی از وقتی فهمیدم این ماشین چینی بوده گفتم توووف به آرم سایپا کلاه باز

    موافقم 0
    مخالفم 3
  22. میثم

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من واقعا بعد از مطالعه متن و نظر دوستان هنوز سر دو راهیم… تو رو خدا مطالبی بذارید به دردمون بخوره نه کل کل مثل پرسپولیس استقلال . مثلا از شتاب قدرت طراحی بدنه مقاومت بدنه زیبایی داشبورد جلوبندی و قیمت لوازم مصرفی بگید…. لطفا محاسن و معایبشون رو بگید مخصوصا دوستانی که هر دو ماشین رو داشتن ، با آرزوی روزای بهتر برای تک تک شما

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. سینا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مقایسه چیزی رو نشون نمیده فقط مشخصات رو گفتین در مورد مسائل فنی ماشین شتاب قدرت اصطهلاک و چیزای دیگه صحبتی نشده مثلا لوازم کدوم راحت تر پیدا میشه کدوم ارزونتره در ضمن هر وقت کسی بالای 150تا 200 هزار روند و راضی بود بیاد نظر بده نه با 30 هزار تا روندن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  24. مهدی

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اول اینکه دوست عزیز که مشخصات خودرو ها رو درج فرمودین نسخه ۱.۵ لیتری آریو ۱۱۲ اسب بخاره و نسخه ۱.۶ اون ۱۲۳ اسب هستش لطفا خواسته یا ناخاسته اطلاعات غلط ندین . بنده کمتر از یه ساله آریو اتومات دارم هم داخل شهر و هم خارج شهر در حد خودش خوبه و ماشینهای تولید داخل به هیج وجه بهتر از خودرو های جدید چینی نیستند این رو با توجه به خودرو هایی که داشتم میگم . نسبت به پولی که میدی گزینه دیگه ای وجود نداره یا باید بری خودرو ده سال کارکرد خارجی کهمعلوم نیست چه بلایی سرش آوردن بخری یا صفر چینی ولی بنده راضیم با اینکه موتورش ۱۶۰۰ هست شتاب و کشش در سربالایی ها خوبه تازه اتوماتم هست . موتور میتسوبیشی گیربکس پروتک هیوندا و اتاق کپی تویتا و اینها قوت قلب میده

    موافقم 4
    مخالفم 0
  25. مهدی

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه آریو گرفتم چند تا از اقوام رو که ماشین های مثلا سراتووسانتافه دارن از رانندگی با آریو احساس جالبی نسبت به شرایط موتوری ونرمی ماشین داشتن !
    چند نفری هم که دوسه سالی هست آریو دارن رو نظر گرفتم همگی از راحتی وکم استهلاکیش راضی بودن
    انشاا… هرکی هر ماشینی داره بهترین باشه،ولی خواهشا عقده هاتون رو روی ماشین های دیگه نذارید در مورد همون ماشینی که دارید نظر بدین تا مردم بتونن انتخاب بهتری برای خرید داشته باشن

    موافقم 8
    مخالفم 0
  26. سینا

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موتور زنجیری لنسر ۲۰۱۴ که رو آریو سوار شده خیلی با ارزشه… اتاقشم خیلی جاداره… فنر بندیشم خیلی نرمه… ترمزهای آریو فوق العادس در حالیکه جک از ضعف بوستر ترمز رنج میبره…!

    موافقم 9
    مخالفم 0
  27. ب

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آریو یکساله دارم عالی است . قلق دنده اتومات دستت بیاد شتاب هم خوبه راحتی جاداری این ماشین رو به خیلی از ماشینهای دیگر ترجیح میدم. احتمالا مافیا و دلالها زیاد با این خودرو جور نشدن

    موافقم 6
    مخالفم 0
  28. علی حسینی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من تازه آریو گرفتم. بنظرم ماشین خوبی میاد‌. ولی نمی دونم چرا تو سایت ها اینقدر بد در موردش میگن. یک مقدار قضیه مشکوک بنظر میرسه.

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشین بسیار خوبی گرفتی. توی این کشور همه میخوان از چیزی که دارن تعریف کنن فقط.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  29. علی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آریو به دلیل اینکه سایپا تولیدش میکنه و حتی به عنوان خودروی ملی صادر هم میکنه این خودرو رو از نظر شرایط خدمات پس از فروش بسیار بهتره. احتمال داره از همین فردا j5 را دیگه کرمان موتور تولید نکنه اما آریو حالا حالاها تولید میشه. موتور آریو با موتور mitsubishi lancer که توی بازار ایران هست یکیه و این میتونه نقطه قوت این ماشین نسبت به j5 باشه.
    از نظر نرمی ماشین هم آریو یک سر و گردن بالاتره. j5 نسبت به آریو خشک تره اما هندلینگ بهتری داره نسبت به آریو.
    مصرف سوخت آریو هم به مراتب پایین تره. در کل بنده نظرم روی آریو هست.

    موافقم 8
    مخالفم 0
  30. مجید

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من جک اتومات مدل ۹۵ دارم و تا حالا ۵۳ هزار تا کارکرده از لحاظ استهلاک و مخرج ماشین تا بحال فقط با مخارج مصرفی روبرو بودم البته گرونی ارز تاثیر مستقیم تو مخارج ماشین داشته ولی این ماشین هیچ گونه اذیتی برام نداشته و تمام کارهای ماشین در نمایندگی انجام دادم و از نظر خدمات به نظرم کرمان موتور خیلی امیدوار کننده عمل کرده اما چند تامسئله هست اول اینکه با توجه به طراحی داخلی و خارجی اسپرت این ماشین که به نظرم زیبا و خوبه اما فاصله از زمین پایینی داره و اکثرا در عبور از کوچه هایی که پستی و بلندی دارند یا دست اندازها با مشکل روبرو هستم و خیلی جاها حتی کف ماشین گیر میکنه چون فاصله محور جلو و عقب ماشین هم زیاده و مزید بر علت میشه یا در مواجهه با دست اندازهای بقول معروفی ساندویچی اگه کمی سرعتتون بالا باشه سر
    ماشین زمین میخوره و چاله چوله ها رو قشنگ به سرنشینان منتقل میکنه فرمان پذیری خوبی داره ولی تو پیچ ها مثلا جاده چالوس اگه سرعت تون یکم زیاد بشه امکان داره کنترل ماشین از دستتون خارج بشه شتاب اولیه ماشین پایینه و نا امید کننده ولی شتاب دنده دو ماشین خوب و قابل قبوله و وقتی توی دوره هر چی گاز میدید گاز میخوره و احساس میکنید مدام به قدرت و سرعت ماشین اضافه میشه که حس خوبی داره به نظرم ترمزهای قابل قبولی داره ولی کار کردن با اونها قلقگیری میخواد که باید بهشون عادت کنید مصرف سوختش توی شهر برای من نزدیک صدی نه باید باشه ولی خب بستگی به نحوه رانندگی داره به نظرم طراحی قابل قبولی داره ولی متاسفانه قراره دیگه تولید نشه

    موافقم 0
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا