هفته نامه

مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته

بار دیگر در جمعه‌ای دیگر مثل هفته‌های گذشته با بررسی رویدادهای جهان اتومبیل طی این هفته، مهم‌ترین اعداد خودرویی هفته را برگزیده‌ایم و با قسمت دیگری از این سری مطلب در خدمت شما هستیم.

۲۴۰

این میزان بُرد نسل جدید نیسان لیف به کیلومتر است. این هاچ‌بک الکتریکی در اوایل این هفته رونمایی شد و قرار است از اواخر سال جاری با قیمت پایهٔ ۳۰ هزار دلار در ایالات‌متحده عرضه گردد. همچنین ساخت یک نسخهٔ کارآمدتر از لیف جدید نیز برنامه‌ریزی شده است که اواخر امسال معرفی خواهد شد و بُردی معادل ۳۲۰ کیلومتر دارد.

۵۰۰

این میزان قدرت محصول کاملاً جدید TVR گریفیت است. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تولید می‌گردد که توسط کاسورث ساخته شده است. گریفیت با تکیه بر این موتور می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. سری‌های اولیهٔ این کوپهٔ اسپرت بریتانیایی ۹۰ هزار پوند قیمت دارند.

۳.۳

این زمانی به ثانیه است که طول می‌کشد تا مرسدس بنز E63 S AMG برابوس از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. حداکثر قدرت این سوپرسدان با ۸۸ واحد افزایش به ۷۰۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش عمومی درآمد.

۳۱۵

این حداکثر سرعتی به واحد کیلومتر در ساعت است که لوتوس اوورا GT430 Sport جدید می‌تواند بدان دست پیدا کند. این اسپرت بریتانیایی مجهز به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ است که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این خودرو قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ لوتوس محسوب می‌شود. اوورا GT430 Sport با تکیه بر این موتور می‌تواند ظرف تنها ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

۲۱۰

این تعدادی است که از فراری لافراری آپرتا ساخته شده است که آخرین دستگاه آن این هفته به فروش رسید. این هایپرکار ۹۵۰ اسب بخاری توسط فراری در حراجی Leggenda e Passione به حراج گذاشته شد و تمام درآمد حاصل از فروش آن که نزدیک به ۱۰ میلیون دلار بود صرف امور خیریه شد.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. serial winner

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    3.3
    E63 AMG BRABUS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (36 ديدگاه)

    210 داغونم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ehsan

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ۸۸۷شماره شناسنامم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz anzali

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    مرسدس عالی بود ۷۰۰ اسب؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا