هفته نامه

نتایج دوئل‌ها: معرفی برندگان گروه هاچ‌بک‌های کامپکت

سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال پس از گذشت بیش از یک سال رو به پایان است و تنها یک دور دیگر از آن باقیمانده است که به‌زودی با برگزاری آن، پروندهٔ مرحلهٔ مقدماتی رقابت‌ها را خواهیم بست؛ اما دلیل وقفه‌ای که بین پایان دور چهاردهم مرحلهٔ مقدماتی تا آغاز دور پانزدهم یا پایانی آن ایجاد شده است، پرداختن به سری مطالب نتایج دوئل‌ها است تا تکلیف گروه‌های دیگری که هنوز در این سری مطلب به آن‌ها پرداخته نشده هم روشن گردد. حال امروز در اولین قسمت از این دور از سری مطالب نتایج دوئل‌ها به سراغ گروه هاچ‌بک‌های کامپکت رفته‌ایم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی تعداد دوازده خودرو حضور داشتند که طبق جدول زیر باهم به رقابت پرداختند:

فورد فوکوس

سیتروئن C4

سئات لئون

هیوندای i30

فورد فوکوس

سئات لئون

ام‌جی ۵

کیا سید

نیسان پولسار

پژو ۳۰۸

کیا سید

پژو ۳۰۸

اوپل آسترا

تویوتا آیوریس

مینی کلابمن

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

فولکس‌واگن گلف

در آخرین دوئل گروه هاچ‌بک‌های کامپکت شاهد رقابت اوپل آسترا و تویوتا آیوریس بودیم. در این دوئل نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام کاملاً عکس یکدیگر هستند به‌نحوی‌که درحالی‌که در نظرسنجی سایت آسترا با اختلاف زیادی بالاتر از آیوریس قرار دارد، در تلگرام رقیب ژاپنی آراء بیشتری را کسب کرده است. بااین‌حال نهایتاً با احتساب مجموع آراء هردو نظرسنجی، مشخص شد که در این دوئل مجموعاً تعداد ۹۱۳ رأی به ثبت رسیده است که آسترا با دریافت ۴۶۶ عدد از آن‌ها و کسب ۵۱ درصد از کل آراء با اختلافی جزئی به پیروزی دست یافته است درحالی‌که آیوریس موفق به دریافت ۴۴۷ رأی شده است. بدین ترتیب با برگزاری آخرین دوئل گروه هاچ‌بک‌های کامپکت، تکلیف تمامی شرکت‌کننده‌هایی که از این گروه به مرحلهٔ بعدی صعود خواهند کرد مشخص شد. این خودروها عبارت‌اند از:

فورد فوکوس

کیا سید

اوپل آسترا

سئات لئون

پژو ۳۰۸

فولکس‌واگن گلف

در مرحلهٔ بعدی که مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی محسوب می‌شود، این شش هاچ‌بک کامپکت طی شش دوئل باهم به رقابت خواهند پرداخت تا از میان آن‌ها چهار خودرو به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. این دوئل‌ها در مرحلهٔ بعدی به ترتیب زیر برگزار خواهند شد:

پژو ۳۰۸

کیا سید

؟

فولکس‌واگن گلف

اوپل آسترا

؟

فورد فوکوس

سئات لئون

؟

در ادامه نیز می‌توانید مروری داشته باشید بر تمامی دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های کامپکت:

دوئل فورد فوکوس و سیتروئن C4

دوئل سئات لئون و هیوندای i30

دوئل نیسان پولسار و پژو ۳۰۸

دوئل ام‌جی ۵ و کیا سید

دوئل مینی کلابمن و فولکس‌واگن گلف

دوئل اوپل آسترا و تویوتا آیوریس

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا