تویوتاهفته نامه

8 جایگزین عالی برای تویوتا پریوس

تکنولوژی هیبریدی و الکتریکی در خودروها راه طولانی‌ای را طی کرده و البته بخش اعظم پیشرفت‌ها در این حوزه مدیون تویوتا پریوس است. اگر نوع برخورد مالکان و ظاهر پریوس را فراموش کنید می‌توانید با یکی از مهم‌ترین خودروها در تاریخ آشنا شوید. پریوس نه‌تنها نشان دهنده همکاری پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی با یکدیگر بوده بلکه این کار را با قابلیت دوام بالا و کاهش مصرف سوخت انجام داده است. اگرچه خودروهای الکتریکی خالص سهم قابل‌توجهی از بازار را به دست نیاورده‌اند اما خودروهای هیبریدی همه‌جا دیده می‌شوند.

تویوتا پریوس

پریوس هنوز هم تولید می‌شود اما ۲۲ سال پیش از معرفی نسل اول، این خودرو ضرورتاً بهترین گزینه بازار محسوب نمی‌شود. هم‌اکنون محصولات پیشرفته دیگری هم تولید می‌شوند و بنابراین اگر شما خواهان راندمان بالای یک خودروی هیبریدی بوده اما علاقه‌ای به ظاهر پریوس ندارید گزینه‌های زیادی وجود دارد. پریوس هم‌اکنون قیمت ۲۴۳۲۵ تا ۳۲۵۰۰ دلاری داشته و ما تلاش داشته‌ایم گزینه‌های قابل‌اعتنایی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

  • هیوندای آیونیک هیبرید

قیمت: ۲۲۴۰۰ تا ۲۸۵۵۰ دلار

آیونیک از نظر مصرف سوخت رقیب مستقیم پریوس بوده و بنا به گفته هیوندای از این نظر کاملاً موفق عمل کرده است. مصرف سوخت ترکیبی ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر این خودرو کاملاً احساس‌برانگیز بوده اما مصرف ۴ لیتری تریم آبی استثنایی است. مصرف سوخت این خودرو بیش از دو برابر کمتر از حد متوسط یک خودروی جدید در آمریکا بوده و تقریباً دو برابر رکورد مصرف سوخت متوسط محصولات مزداست.

  • هوندا اینسایت

قیمت: ۲۲۹۳۰ تا ۲۸۳۴۰ دلار

اولین نسل اینسایت حدود ۲۰ سال پیش و با مصرف سوخت ترکیبی ۴.۴ لیتری عرضه شد. هم‌اکنون اینسایت در سومین نسل خود قرار داشته و از پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و دو واحد الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۵۱ اسب بخاری استفاده می‌کند. اینسایت فعلی در خط مستقیم پرشتاب‌تر از پریوس بوده و در کل تجربه رانندگی بهتری را ارائه می‌کند. نبود اپل کارپلی و اندروید اتو در نسخه‌های پایه شاید برای برخی افراد تعیین کننده باشد اما پریوس در حال حاضر کلاً فاقد اندروید اتو می‌باشد.

  • کیا نیرو پلاگین هیبرید

قیمت: ۲۸۵۰۰ تا ۳۵۲۰۰ دلار

این کراس اوور کوچک نه‌تنها جایگزین خوبی برای پریوس بوده بلکه قوای محرکه پلاگین هیبریدی آن با قابلیت شارژ باعث بهبود قابلیت‌های این خودرو می‌شود. افرادی که معمولاً مسیرهای کوتاهی را طی می‌کنند می‌توانند از حالت تمام الکتریکی نیرو استفاده کنند. این خودرو در حالت هیبریدی نرمال مصرف سوخت ۵.۱ لیتری را بر جای می‌گذارد. قوای محرکه نیرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۰۵ اسبی و واحد الکتریکی ۶۰ اسبی تشکیل شده است. شتاب گیری نیرو پلاگین هیبرید چندان قوی نیست اما کیفیت سواری بسیار خوب، کابینی برجسته و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد.

  • تویوتا کمری هیبرید

قیمت: ۲۸۴۳۰ تا ۳۲۷۳۰ دلار

کمری میان سایز بزرگ‌تر و راحت‌تر از پریوس است اما در نسخه هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد. با قیمت ۲۸۴۳۰ دلاری کمری هیبرید کمی گران‌تر از پریوس پایه بوده اما پریوس XLE با کمری هیبرید پایه همپوشانی دارد. پیشرانه ۲.۵ لیتری و واحد الکتریکی بکار رفته در کمری هیبرید قدرت ترکیبی ۲۰۸ اسبی دارند. این امر باعث می‌شود سواری خودرو سرزنده‌تر از پریوس باشد.

  • فورد اسکیپ SE اسپورت هیبرید

قیمت: ۲۸۲۶۵ تا ۳۸۸۳۵ دلار

با قیمت نزدیک به کمری شما می‌توانید صاحب یک کراس اوور خوب شوید. البته نقطه‌ضعف این خودرو مصرف سوخت آن است. درحالی‌که تویوتا راو ۴ و هوندا CR-V از نظر قیمت و ابعاد با فورد اسکیپ SE اسپورت هیبرید قابل‌مقایسه هستند، مصرف سوخت آن با تویوتا برابر بوده و کمی بهتر از هونداست.

سیستم اطلاعات سرگرمی Sync 3 فورد عملکرد بسیار خوبی داشته و شامل اندروید اتو، اپل کارپلی و آمازون الکساست. همچنین طیف کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی و کمک‌راننده در این خودرو وجود دارد.

  • نیسان لیف

قیمت: ۳۱۶۰۰ تا ۴۳۹۰۰ دلار

اگر به فکر خرید خودرویی هیبریدی هستید شاید خرید مدل تمام الکتریکی هم بد نباشد. با قیمت ۳۱۶۰۰ دلاری، نیسان لیفت چند صد دلار ارزان‌تر از پریوس می‌باشد. البته این قیمت پیش از اعمال هرگونه مشوق دولتی می‌باشد. اگر بتوانید مشوق ۷۵۰۰ دلاری را اعمال کنید قیمت خودرو به ۲۴۱۰۰ دلار خواهد رسید که پایین‌تر از قیمت پایه پریوس می‌باشد. لیف برد ۳۶۴ کیلومتری داشته و به خاطر گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی، سواری تیزی در شهر دارد.

  • شورولت ولت

قیمت: ۳۳۵۲۰ تا ۳۸۱۲۰ دلار

ولت پلاگین هیبرید هنوز هم ارزش بررسی را دارد. شورولت تولید آن را در سال ۲۰۱۹ متوقف کرده اما هنوز هم نمونه‌های صفر آن در نمایندگی‌ها موجود است. مدل پایه قیمت ۳۳۵۲۰ دلاری داشته اما هم‌اکنون می‌توان این مدل‌ها را با تخفیف خریداری کرد. ولت یکی از بهترین پلاگین هیبریدی‌های بازار بوده و سریع‌تر از پریوس می‌باشد. مصرف سوخت ۵.۶ لیتری ولت در حالت هیبریدی نیز رقابتی می‌باشد.

  • تویوتا راو ۴ هیبرید

قیمت: ۲۸۳۵۰ تا ۳۶۸۸۰ دلار

فورد اسکیپ هیبرید همان مصرف سوخت ترکیبی تویوتا راو ۴ را داشته اما این کراس اوور ژاپنی در کل یکی از بهترین قدبلندهای هیبریدی است. راو ۴ پرفروش‌ترین خودروی غیر پیکاپ بازار آمریکا در سال پیش بوده و احتمالاً امسال نیز این عنوان را تکرار خواهد کرد. البته فکر می‌کنیم مدل هیبریدی بتواند نسخه درون‌سوز را پشت سر بگذارد. همانند مدل بنزینی، راو ۴ هیبریدی دارای فضای بار و کابین زیادی بوده و به‌صورت استاندارد با بسته ایمنی تویوتا، اپل کارپلی و اندروید اتو عرضه می‌شود. البته قوای محرکه این خودرو قوی‌تر از نسخه بنزینی می‌باشد. گیربکس CVT بسیار نرم و پاسخگو نیز جزو مزیت‌های این کراس اوور محبوب است.

با قیمت ۲۸۳۵۰ دلاری، راو ۴ هیبریدی در برابر پریوس XLE قرار می‌گیرد اما کمی پرمصرف‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2834 ديدگاه)

    کاش واردات خودرو های هیبریدی نو و دست دوم توسط نمایندگی ها و به شرط گارانتی توسط نمایندگی ها ، ازاد بشه!
    میشه در گام اول برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اینکار رو کرد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ممد ژانگولر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3617 ديدگاه)

    هیچکدومش به درد نمیخوره
    یا بنزینی یا برقی تموم شد رفت
    بقیش بچه بازیه و پولمونو دور ریختیم
    دنیا باید تکلیفشو مشخص کنه یا اینور یا اونور
    حکایت تولید موتورهای سوپر شارژر بود جز هزینه و دردسر چیزی نبود
    حالا هم حکایت هیبریدیاست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. عطا

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (110 ديدگاه)

      یعنی لافراری رو بریزم دور؟ برم دستگیره مترو رو لیس بزنم؟?
      اتفاقا به نظرم من هیبریدی درسته یکم دردسرش بیشتره ولی خیلی بدرد بخوره هم میتونی از مزایای ماشین برقی استفاده کنی مثل گشتاور خوب و انی و هم صدای پیشرانه درونسوز که مثل ماشینای کاملا برقی بی روح نمیشه.?
      البته لافراری که گفتم یه جا نوشته که نمیشه تنها از قوای برقی استفاده کرد و همزمان هر دو تولید نیرو میکنن ولی ماشینی مثل کمری هیبرید که تو جاهایی که قدرت زیاد لازم نیست فقط برقی استفاده بشه تو مصرف سوخت خیلی صرفه جویی میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3617 ديدگاه)

        دوست عزیز لافراری شاهکار زمان خودشه و تموم شدنی نیست و اسطوره باقی میمونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. هاتف

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      دنیا نه تنها قرار نیست تکلیفش رو روشن کنه و فقط یکی رو انتخاب کنه، بلکه حتی آینده صنعت خودرو که هیدروژن هست هم از ترکیب باتری و پیل سوختی هیدروژنی استفاده میکنه.
      ثانیا بنده از دو هفته پیش با یه پریوس پرایم (پلاگ این) ۲۰۲۰ رانندگی میکنم. ۲۵ مایل رو حالت فول الکتریک میره، هرجا که زور موتور الکتریکی نمیرسه(سر بالایی، شتاب و یا سرعت بیش از ۸۵ مایل) موتور بنزینی دخالت میکنه و از طرفی استرس تموم شدن باتری رو هم ندارم. تا امروز که ۴۷۰ مایل رانندگی کردم باک بنزینم حتی نصف هم نشده. پس نتیجه اینکه بچه بازی و پول دور ریختن نبوده. (گرچه انصافا خودروی زشت و نسبتا گرونی هست)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3617 ديدگاه)

        هاتف جان بذار به مشکل افت باطری و هزینه تعویضش و کمبودش تو بازار (ایران) برسی اون موقع دعا میکردی کاش به دنیا نیومده بودم که این روزارو ببینم
        در ضمن هیبریدیا حکایت دوگانه سوزای خودمونه

        یا موتورهای پیچیده و کثیف بنزین سوز یا خودروهای دوستار طبیعت و برقی
        بقیش گذراست میان و میرن یک مشت بنده خدا پولاشون به باد میره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          اینده مال تمام الکریکی هاس البته نه در ایران

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Hamidreza

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    کمری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Farzad

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پریوس واقعا ماشین زشتیه …
    اینسایت یه انتخاب عالیه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (877 ديدگاه)

      زشت نیس ک یه خورده عجیب الخلقه هستش
      البته سلیقه ای من دوسش دارم مخصوصن 2017 ش ک تو ایران هست
      ولی اینسایت تنها ماشینی بود ک در حد پریوس بود?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    کیا نیرو هم خوشگله هم کم مصرف هم شاسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1368 ديدگاه)

    برا ایران که هیچ گونه زیر ساختی برای خودروها برقی نداره و با مدیریت جهادی هیچ موقع هم نخواهد داشت بهترین گزینه ماشینهای هیبریدیه البته نه با وضعیت موجود الان کمری هیبرید 2016 یک ملیارده یعنی صفر2020 را بیارن میدن یک و نیم به بالا و کسی نمیتونه بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Me

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    ولت و اینسایت رو هستم???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تویوتا کمری نسخه جدیدش خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Zonda R

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    لیف چقدر قیمت کمی, داره تصور کنید 365 کیلومتر با یکبار شارژ با 24 هزار دلار!!!!
    همشون شایسته و خوبن
    ولی من rav4 هیبرید رو ترجیح میدم
    واقعا که بهشت خودروسواران رو تصور کنید اگر دلار 1000 تومن بود 30 هزاردلار اون هم با مشوق های دولتی و با پیش پرداخت 500 دلار و…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سینا BMW

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    کلا برقی زیاد خوب نیست ولی از بین هیبریدی ها راو۴ و کمری خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا