مزدا

افزایش قیمت مزدا 3 مدل 2020

نسل فعلی مزدا ۳ به عنوان خودروی مدل ۲۰۱۹ معرفی شده اما خبر جدید کار اند درایور نشان می‌دهد قیمت این خودرو برای مدل ۲۰۲۰ افزایش یافته است. ظاهراً این افزایش قیمت بین خودروسازان تبدیل به یک رویه شده اما خب حداقل مدل سدان که افزایش قیمت داشته با برخی تجهیزات استاندارد بیشتر عرضه می‌شود. قیمت این خودرو ۵۰۰ دلار افزایش یافته اما افزایش قیمت نسخه‌ی هاچبک برابر با ۱۰۲۰ دلار بوده و دلیل آن‌هم اعلام نشده است.

رسانه‌ها با مزدا برای دلیل این افزایش قیمت تماس گرفته‌اند اما پاسخ روشنی دریافت نکرده‌اند؛ اما اگر خبر منتشر شده درست باشد وضعیت گیج و نگران کننده‌ای به ویژه برای مدل هاچبک مزدا ۳ پدیدار خواهد شد. مدل سدان در عوض افزایش قیمت ۵۰۰ دلاری به‌صورت استاندارد از سیستم‌های ایمنی این برند سود می‌برد. از جمله‌ی این سیستم‌ها می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. اکثر این سیستم‌ها در روزگار مدرن دنیای خودرو به عنوان تجهیزات استاندارد روی خودروها نصب می‌شوند و مزدا هم می‌خواهد یک رقیب سطح بالا بین برندهای رده میانی باشد و بنابراین افزایش قیمت ۵۰۰ دلاری مزدا ۳ سدان کاملاً ارزش این تکنولوژی‌ها را دارد.

البته نسخه‌ی هاچبک مزدا ۳ قبلاً به‌صورت استاندارد با این سیستم‌ها عرضه شده بنابراین دلیل افزایش حدود ۱۰۰۰ دلاری قیمت آن فعلاً به‌صورت یک راز باقی مانده است. قیمت مزدا ۳ هاچبک ۲۰۲۰ از ۲۴۶۲۰ دلار آغاز می‌شود که بالاتر از هوندا سیویک و تویوتا کرولا بوده و اگرچه استایل ظاهری و کابین این خودرو کاملاً جذاب و دل‌چسب است اما خریداران در خرید این خودرو کمی تردید خواهند کرد زیرا قیمت یک فاکتور کلیدی است. از طرف دیگر هم این ظاهر جذاب با محدودیت‌هایی در فضای کابین و میدان دید همراه شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. فرید

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (76 ديدگاه)

    توی ایران ازآپشن ماشین کم میشه بعدش قیمت افزایش پیدا میکنه .ولی مطمئن باشیداونها دلیل منطقی برای افزایش قیمت دارند.

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. شاهين

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طبیعیه خب، مزدا هر سال داره یه ارتقای سطح ریز به خودش میده، فکر میکنم تا چند سال دیگه قیمتش به مدل های پایه بنز هم میرسه، مزدا در حال تبدیل به برند لوکسه و این تبدیل به زمان،هزینه،دانش و صبر نیاز داره

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. احسان اله

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از دوران کودکی عاشق برند مزدا بودم.ولی هیچ وقت قسمت نشد بخرم.?
    مزدا کیفیت قطعات خوبی داره

    موافقم 20
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا