مک لارن

شتاب‌گیری مشتاقانه مک لارن GT جدید!

خودروی جدید GT کامل کننده‌ی خانواده‌های سری اسپورت، سوپر و اولتیمیت مک لارن بوده و طیف متفاوتی از مشتریان را هدف گرفته زیرا این خودرو آرام تر و راحت‌تر از سایر محصولات این برند بریتانیایی است؛ اما با اینکه هدف اصلی مک لارن از ساخت GT جدید رکوردشکنی در نوربرگ رینگ یا ثبت سرعت‌های بسیار بالا نبوده ولی هنوز هم شاهد قیمت تیز این خودرو هستیم. البته خب دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹ ثانیه‌ای با هزینه‌ی بالا همراه خواهد بود.


ویدئوی جدید منتشر شده از این خودرو نشان دهنده‌ی تجربه‌ی غیرمستقیم قدرت و گشتاور ناب GT در تست شتاب از سکون است. با قدرت ۶۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متری، این خودرو شتاب گیری قابل‌توجهی دارد. به منظور دست‌یابی به بهترین نتایج ممکن، لانچ کنترل GT فعال شده تا آخرین حد پرفورمنس پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو حاصل گردد.


البته مکان‌های بسیار معدودی در سراسر دنیا برای تست حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر در ساعتی مک لارن GT وجود داشته اما باید خاطرنشان سخت این خودرو کندترین محصول فعلی مک لارن نیست. مدل پایه‌ی ۵۴۰C که در برخی کشورها عرضه می‌شود سقف سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعتی داشته و به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر از پادشاه سرعت این برند یعنی اسپیدتیل با سرعت ۴۰۳ کیلومتر در ساعت قرار می‌گیرد.


مشخص نیست که چرا برخی افراد شک دارند این مک لارن پرفورمنس مدل‌های داغ‌تر را با فضای بیشتر یک گرندتورر ترکیب کرده است. البته باید گفت که GT فاقد برخی ویژگی‌های اصلی همچون صندلی‌های تهویه‌دار و ماساژوردار بوده و این در حالی است که قیمت آن ۲۱۰ هزار دلار می‌باشد. همچنین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ای همچون کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار خروج از مسیر به‌صورت سفارشی در دسترس می‌باشند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    گلگیر جلو بسیار کوچک، سپر جلوی بسیار بلند (ارتفاع زیاد) و چراغ جلویی که بنظر در مکان نامناسبی نصب شده اند باعث شده نمای جلو از نظر من نازیبا به چشم بیاد. نظرم در مورد کوروت جدید هم همینه که از دید من چراغ های جلو زیبا نیست و در محل مناسبی هم قرار نگرفته اند. تأکید میکنم این صرفا نظر شخصی من هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. paghini

    ۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نواوری و خلاقیت بالایی داره اما به نظرم موتور عقب بودنش
    با اون صندوق بار اتوبوسیش کاربردی نیست اگه یک گرندتور بخوام استون و بنتلی رو ترجیح میدم حتی فراری هم میتونه انتخاب معقول تری باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا