مک لارن

فروش آخرین مک لارن سنا با بهای 2.67 میلیون دلاری

مک لارن با معرفی عضو جدید خانواده اولتیمت خود ما را سورپرایز کرد. این خودرو به پاس گرامیداشت راننده اسطوره‌ای فرمول یک یعنی آیرتون سنا به همین نام مزین شده است. مک لارن سنای جدید یک سوپرکار با ظاهری غیرمعمولی است که در دل آن پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متر قرار دارد.


موضوع جالب اینکه تمامی ۵۰۰ دستگاه در نظر گرفته شده برای تولید به جز یک دستگاه پیش از معرفی رسمی فروخته شده‌اند. این خودرو با شماره شاسی ۱۹۳ همین چند روز پیش حراج شده و به مبلغ ۲.۶۷ میلیون دلار فروخته شده‌اند. تمامی عواید حاصل از این حراجی به بنیاد آیرتون سنا که توسط خواهر او تأسیس شده تعلق خواهد یافت تا در صرف حمایت از کودکان فقیر شود.

2018-mclaren-senna
بهای عادی این خودرو پس از مالیات برابر با ۷۵۰ هزار پوند یا تقریباً ۱ میلیون دلار است و باید گفت بخشی از مبلغ هر خودرویی که فروخته شده نیز به این موسسه تعلق می‌یابد؛ بنابراین مک لارن سنا نه تنها یکی از وحشی‌ترین خودروهای کنونی است بلکه تأثیر مثبتی نیز روی جامعه دارد. به مک لارن به خاطر این کار تبریک می‌گوییم.


هنوز مشخصات عملکردی دقیق این خودرو مشخص نشده اما انتظار داریم سنا فوق‌العاده سریع باشد زیرا از قدرتمندترین پیشرانه تاریخ مک لارن که روی یک خودروی جاده‌ای نصب شده بهره می‌برد. در این پیشرانه از تکنولوژی‌های موتور اسپورت سود برده شده و پاسخ‌های پدال گاز فوق‌العاده سریعی را شاهد خواهیم بود. در کل مک لارن قول پرفورمنس وحشیانه‌ای را داده است.

این خودرو دارای کیت بدنه فوق‌العاده آئرودینامیک با بال عقب واقعاً بزرگی است که به‌صورت هیدرولیکی کنترل شده و به عنوان یک تولیدکننده داون فورس و ترمز هوایی عمل می‌کند. همچنین دیفیوزر عقب نیز از فیبر کربن درست شده است. فراموش نکنید مک لارن سنا با وزن تنها ۱۱۹۸ کیلویی بسیار سبک‌وزن بوده و ۸۵ کیلوگرم سبک‌تر از ۷۲۰S می‌باشد.

senna

تولید این خودرو ویژه پیست از سه ماه سوم سال آینده شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2782 ديدگاه)

    خیلی جالبه که ارزشش پس از مدتی بسیار کوتاه نزدیک به 2 برابر شده!!!!!!
    ——————————–
    قبول دارم که این ماشین زیبا نیست،((البته اگه با رنگ مشکی رونمایی میکردن خیلی بهتر از این نارنجی بود))ولی انتقادهایی که به مک لارن تو این طراحی وارد شده رو به فال نیک میگیرم،چون باعث میشه تو bp23 بسیار هوشمندانه تر عمل کنن چون واقعا جای هیچ اشتباهی نیست.
    درسته مک لارن نگفته که این ماشین به طور مشخص جایگزین اف1 خواهد بود،ولی تمام ذهنیت عمومی این دوتا رو با هم مقایسه خواهند کرد و کار مک لارن بسیار سخته برای طراحی نهایی این ماشین.
    تمام زحمات مک لارن تو bp23 خلاصه خواهد شد،و واقعا جای هیچ لغزشی نیست.((مخصوصا تو طراحی))
    امیدوارم مک لارن سربلندمون کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2782 ديدگاه)

      اصلاح میکنم:نزدیک به 3 برابر!!!!!!!((ریاضیمون هم ضعیف شد رفت!))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (79 ديدگاه)

    جدیدترین خبر از موج گرانی دولت تدبیر و امید:
    خودروی سایپا سراتو اتوماتیک بعد از جهش ۸ میلیونی به بهانه آپشن دار شدن در اوایل امسال و بعد از جهش ۵ میلیونی دو سه ماه پیش حالا با جمع دو مورد بالا ۱۳ میلیون تومان هم گرانتر شد. سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک آپشنال ۱۲۰ میلیون.
    … با این همت تا سال ۱۴۰۰ قیمت ۲۰۰ تومن رو رد نکنه صلوات…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نمی دانم دوستان چرا به این میگن زیبا نیست .خیلی هم زیبا طراحی شده و واقعا ماشین وحشتناکیه به پیشرفت سریع مک لارن تو این مدت کم باید تبریک گفت معلومه فوق العاده حرفه ای هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    در مورد مک لارن باید بگم که من قبلا همچین تصوری ازش نداشتم تا اینکه به تازگی تاریخچه و نحوه تاسیس کارخانه رو در زومیت خواندم واقعا چه سرگذشت قشنگی داره یکمی هم تراژدیکه داستان از این قراره که یه آدم با اراده با شخصیت وبا روحی بزرگ درست مثل فرچیو لامبورگینی انزو فراری گوتلیپ دایملر کارل بنز برادران مزراتی و آلفارومئو که قهرمان مسابقات لمانز هم بوده میاد و به مانند افراد نام برده شده یه کار بزرگ میکنه وشرکت مک لارن رو تاسیس میکنه اسم این فرد بروس مک لارن بود و چه بد مثل برادران مزراتی حین آزمایش ماشینهای ساخت خود کشته میشه وشرکت میمونه برای همسرش و دخترش و اولین ماشین خیابانی مک لارن متعلق به دهه های 60 و 70 میلادی هست واقعا عالی طراحی شده درست مثل پورشه های لمانز دهه 70 دیگ ه بقیه رو خودتون برید بخونید ولی ارزش مک لارن برای من زیاد شده در حد جاگوار و لامبورگینی و …قدمت این ماشین کم نیست نیم قرن قدمت داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      آره ب نظر منم مکلارن سنا زیبا هس ولی خب نه ب اندازه 720.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مختار

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        البته برای مکلارن بازا زیباست نه بقیه ماشین باز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. مختار

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    مکلارن خودروهای جاده ای فوق العاده ای تولید میکنه ولی من این رو به عنوان پرچم دار مکلارن قبول نمیکنم چون توانایی مکلارن بیشتر از اینه . در ضمن مکلارن هم داره سیاست هایی رو دنبال میکنه که فراری از ابتدا انجام میداد یعنی تولید خودرو های خیابانی برای بدست آوردن هزینه مسابقات . اگه با همین فرمون پیش بره میتونه در آینده تو فرمول یک موتور خودش رو بزنه. دوباره میگم در طی چند سال بعد نه الان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۳ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم، فروش مکلارن رشد خیلی خوبی داره و در چن سال آینده خیلی بیشتر ازین میشه،برنامه مکلارن معرفی 15مدل جدید تا 2022هس ک فعلا 2 تاشو معرفی کرده.
      فروش زیاد ب معنی سود بیشتره و مکلارن میتونه احتمالا تا چن سال دیگه هزینه ساخت موتور فرمول یک خودشو بدست بیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مختار

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        برادر من به نظر من هدف اصلی مکلارن از تولید ماشین خیابونی کسب درآمد بود نه رقابت با سایر کمپانی ها. در ضمن ذهنیت و هدف کمپانیای مثل مکلارن و فراری شرکت در مسابقات هست و خودر وهای خیابانی رو فقط برای کسب درآمد تولید میکنن .نه مثل کمپانیایی مثل مرسدس و رنو که هدف اصلیشون زدن خودرو های تولید نا محدود خیابانی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مختار

        ۲۳ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (75 ديدگاه)

        درباره حرفتون که میگید رشد فروش من این حرف رو قبول ندارم چون در این سگمنت میزان فروش رابطه مستقیم با میزان تولید داره و مکلارن باید زیر ساختش رو برای تولید بیشتر گسترش بده تا به تونه خودرو بیشتری بفروشه و در عمل رشد فروشی وجود نداره در واقعه ای رشد تولیده باعث رشد فروش میشه مثلا اگه مکلارن ۲ هزار خودرو میفروشه این نیست که بیشتر از این نمیتونه بفروشه بلکه سقف تولیدش ۲هزار ماشینه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Sam

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نمیدونم چه اصراریه از زمان معرفیش همه میخوان بگن زشته!
    اتفاقا فکر میکنم از زمان 720s مکلارن خیال طرفداراشو راحت کرده که میدونه باید به چه سمتی بره…
    این مدلم واقعا شاهکاره و قیافشم قرار نبود دخترونه باشه! ناسلامتی ساختنش که توی پیست جلوی رقبا ادعا کنه…
    گرند تور که ساخته شده دیگه منتظرم ببینم تاپ گیر یه مقایسه درستو حسابی درست کنه انشالله…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Love Cars

    ۲۳ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    طراحیش بسته به نوع دید داره چون مکلارن سعی کرده از لحاظ آیرودینامیکی بهترین حالت ممکن رو بوجود بیاره و به نظرم از لحاظ فنی فوق العاده ای خیره کننده خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا