مرسدس بنز

تصاویر جاسوسی بدون پوشش از مرسدس-مایباخ GLS

مرسدس بنز GLS به‌خودی‌خود شاسی‌بلند کاملاً بزرگ و لوکسی است اما مرسدس برای کسانی که حتی از این هم لوکس‌تر می‌خواهند، در حال آماده‌سازی نسخهٔ مایباخ از نسل جدید GLS است. این نسخه که برای رقابت با بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان در نظر گرفته شده، قرار است در همین پاییز رونمایی شود اما حالا پیش از آن، تصاویر جاسوسی تقریباً بدون پوششی از آن منتشر شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، این نسخهٔ فوق لوکس GLS مثل مایباخ S کلاس، با جلوپنجرهٔ منحصربه‌فردی با میله‌های عمودی از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. رینگ‌های بسیار بزرگ که با لاستیک‌های کانتیننتال پریمیوم پوشیده شده‌اند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مایباخ GLS است. علاوه بر این، تغییراتی هم در بخش عقبی خودرو صورت گرفته که هرچند جزئی هستند و شاید حتی بسیاری متوجه آن نشوند اما در این نسخه شبرنگ‌ها در ارتفاعی بالاتر نصب شده و یک خط کرومی هم در سر اگزوزها کار شده است.

هرچند تغییرات بیرونی مایباخ GLS جزئی هستند اما مردان مرسدس تلاش خود را بیشتر روی بهبود کابین خودرو متمرکز کرده‌اند. هرچند فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست اما گفته می‌شود این نسخه در ردیف دوم به صندلی‌های خلبانی لوکسی مجهز خواهد بود که با کنسول مرکزی از هم جدا می‌شوند. علاوه بر این، می‌توان انتظار تودوزی چرمی پریمیوم، تریم چوبی اضافی، بالش‌های با برند مایباخ، متریال عایق صدای بیشتر و پردهٔ عقب برقی را هم در این شاسی‌بلند فوق لوکس داشت. علاوه بر این، به‌احتمال‌زیاد سیستم تعادل هوا هم در این خودرو ارائه می‌شود که عطر مایباخ را درون کابین پخش می‌کند.

هرچند هنوز پیشرانه‌های مایباخ GLS به‌طور رسمی اعلام نشده‌اند اما قرارگیری موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو در سینهٔ این خودرو تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. این پیشرانه در مدل GLS580 هم‌اکنون ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم مجهز است اما ممکن است در نسخهٔ مایباخ قدرت بیشتری داشته باشد؛ اما چیزی که بیشتر علاقه داریم زیر کاپوت مایباخ GLS ببینیم، موتور ۶ لیتری V12 است اما این فعلاً در حد شایعه و احتمال بوده و رسماً تأیید نشده است.

با توجه به اینکه مایباخ GLS بدون پوشش دیده شده است، احتمالاً زمان رونمایی رسمی آن بسیار نزدیک است و نمایشگاه لس‌آنجلس که ماه آینده شروع به کار می‌کند محتمل‌ترین مکان برای این اتفاق به نظر می‌رسد خصوصاً با توجه به اینکه قرار است تولید این شاسی‌بلند پرچم‌دار مرسدس-مایباخ سال آینده در کارخانهٔ بزرگ مرسدس در آلاباما آغاز گردد. همچنین ممکن است نخستین نمایش مایباخ GLS طی هفته‌های آینده در اینترنت صورت گیرد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. دانیال روشنی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (175 ديدگاه)

    اصلا ابهت و حس اشرافیت بنتلی بنتایگا و رولزرویز کولینان رو نداره و نمیتونه با این قیافه حتی رقابت کنه باهاشون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته اینجا یه رنگ خیلی عادی هستش و جزئیات سپرها وجلوپنجره کاملا مشخص نیست اما زمان معرفی با رنگی جذاب تر والبته جزئیات بیشتری نسبت به GLS معمولی خواهد داشت که بیشتر از نسخه عادی جذاب خواهد بود و درکابین هم صندلی های Sکلاس ازش یه کابین لوکس میسازه!!!!

      اما این ماشین هم مثل Sکلاس میباخ یه ضعفی در مقابل بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولیان خواهد داشت که اونم شباهت GLS میباخ باGLS معمولی هستش که کمتر خاص هستش در مقابل بنتایگا و کولیان!!!!!!
      آلپینا هم داره روی X7کار میکنه برای BX7

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Dna

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (291 ديدگاه)

    بنز تو طراحی شاسی بلند هاش ب نظرم ضعیفه
    غیر از جی کلاس خیلی خاصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا (لکسوس)

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (337 ديدگاه)

    مثل فوتون ساوانا شده!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdi911Turbos

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (77 ديدگاه)

    کاری به رقابت با بنتلی و رولزرویس ندارم بنز با این کارهاش اصالت و ابهت میباخ رو هم زیر سوال برده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Amir.ferrari

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خدایا شکرت،هنوز معرف نشده داره توسط کارشناسان نخبه وطنی نقد میشه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۱۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1972 ديدگاه)

      تو سایتای خارجیم که بری یه نگاه به کامنتا بندازی اگه یه ذره انگلیسی بلد باشی متوجه میشی همه بهش نقد کردند حالا ما که دستمون نمیرسه به اینا ولی اونا حق دارند باز بیشتر برای اوناست ولی بیشترشون به طراحیش توپیدند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کاش تو این ماشین از صندلی های S کلاس استفاده نکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    صندلی های جدید براش بذارن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا