اسمارتمرسدس بنز

دایملر به دنبال فروش کارخانه تولید اسمارت در فرانسه

دایملر به دنبال فروش کارخانه هامباک فرانسه است تأسیساتی که از سال ۱۹۹۷ تاکنون به تولید محصولات اسمارت مشغول می‌باشد.

فروش این کارخانه بخشی از برنامه‌های کمپانی مادر مرسدس برای سرراست سازی سیستم تولید خود یا به عبارت دیگر “بهبود ساختار هزینه‌ای” خود می‌باشد.

این شرکت اعلام کرده سرمایه‌گذاری سنگین در الکتریکی و دیجیتالی سازی محصولات آتی به همراه مشکلات مالی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شده دایملر شبکه تولید جهانی خود را بهینه کند.

کارخانه هامباک از سال ۲۰۱۹ به تولید اسمارت EQ فورتو الکتریک می‌پردازد و در حال حاضر ۱۶۰۰ نفر در آن مشغول بکار می‌باشند. در سال ۲۰۱۸ بود که دایملر در این تأسیسات سرمایه‌گذاری کرد تا آن را آماده تولید خودروهای الکتریکی کند. حتی برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید EQA جدید در این کارخانه وجود داشت اما ظاهراً قرار است تولید این خودرو به کارخانه راستات انتقال یابد.

سال پیش بود که دایملر تصمیم گرفت ۵۰ درصد سهام برند اسمارت را به جیلی بفروشد و به این ترتیب جوینت ونچر جدیدی شکل گرفته که تولید محصولات آتی اسمارت را در چین انجام خواهد داد.

البته به نظر می‌رسد ژرمن‌ها نامزدهایی برای مالکیت جدید کارخانه اسمارت دارند. مارکوس شافر عضو هیئت‌مدیره دایملر گفته است:

هدف مهم برای ما اطمینان از آینده این کارخانه است. شرط دیگر ما نیز این است که محصولات کنونی اسمارت همچنان در هامباک تولید شوند.

ظاهراً اسمارت در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک قدبلند الکتریکی جدید است. انتظار می‌رود این خودرو پس از معرفی نسل‌های بعدی فورتو و فورفور در سال ۲۰۲۱ پدیدار شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    امیدوارم بعد از فروش نیمی از سهام اسمارت به جیلی
    تولیدات اسمارت همین سبک و مدل طراحی رو ادامه بدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    چینیا چرخاشو کوچیک میکنن. کاش اون جوجه کراس اوری که قراره تولید کنن روی همین پلتفرم موتور عقب باشه چیز جالب و منحصر به فردی از کار درمیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. meysam

    ۱۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    من ماشینای کوچولو رو خیلی دوست دارم
    برعکس 99% ماشین دوستا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا