اولین لحظهای که سلولهای مغزتان تشخیص میدهند آنچه در مقابلتان قرار دارد یک مرسدس-مایباخ است با احتمال قریببهیقین کلمهای برای بیان حس خود پیدا نخواهید کرد! این خودرو با ورود خود شکافی عمیق در کلاس هایپرلوکس ایجاد کرده، جایی که رولزرویس و بنتلی خوش میدرخشند. همین مورد هم شاید باعث شود که عدهای آن را دستکم بگیرند! از طرفی زنده شدن نام «مایباخ» بهعنوان زیرشاخه لوکس مرسدس بنز انتقادات و تعریف و تمجیدهای زیادی به دنبال داشته است؛ اما جدای از این مباحث آیا این اتاق نشیمن متحرک با توجه به تفاوتها و شباهتهایی که با جد بزرگ خود دارد در حد و اندازهای که باید باشد هست؟
اولین نکته این است که مایباخ S600 به میزان ۸.۱ اینچ بلندتر از نسخه معمولی مرسدس است؛ همچنین ۱۱ اینچ کوتاهتر از مایباخ ۵۷ و ۳۰ اینچ کوتاهتر از مایباخ ۶۲ میباشد! نکته دوم برچسب قیمت آن است؛ قیمت پایه حدود نصف مدلهای پیشین بوده و از حدود ۱۸۹ هزار دلار آغاز میشود. این قیمت حتی بین سایر مدلهای مرسدس بنز هم بالاترین نیست (گرانترین مدل مرسدس بنز در حال حاضر کلاس S کوپه با قیمت پایه ۲۳۰,۹۰۰ دلار است). قیمت آپشن ها هم به میزان قابلتوجهی کاهش پیداکرده؛ برای مثال سامانه MSC یا همان Magic Sky Control که پیشازاین هزینهای ۱۵,۵۰۰ دلاری داشت حالا در مدل جدید تنها با پرداخت ۲,۵۰۰ دلار در دسترس خواهد بود. ازلحاظ ظاهری چیز جدیدی برای گفتن وجود ندارد چون مایباخ جدید بسیار شبیه به نسل کنونی کلاس S است بهطوریکه بهتر است بگوییم تفاوتهای بسیار جزئی باهم دارند و اگر آن را نسخهای فوق لوکس از کلاس S بهحساب بیاوریم اشتباه نکردهایم. از موارد قابل اشاره کوچکتر بودن دربهای عقب نسبت به مدل استاندارد است، با این کار شیشه مثلثی شکل عقب نیز از درب به ستون C منتقل شده است. ستاره سه برِ مرسدس بنز نیز همچنان روی قسمت عقب، فرمان، دماغه، مرکز رینگها و پیشرانه نقش بسته است. البته نام ونشان مایباخ هم فراموش نشده و روی ستونهای C، درون کابین و قسمت پشت خودرو دیده میشود. در بحث فنی این کشتی فوق لوکس دارای پیشرانهی V12 به حجم ۶ لیتر با دو توربو است که قدرتی معادل ۵۲۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۸۳۰ (۸۲۹.۷۶) نیوتون متر تولید میکند. اضافه شدن جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک به آن و در دسترس بودن گشتاور از ۱۹۰۰ دور در دقیقه باعث حصول آرامش و سرعت عملی در شتابگیری ها و بهطور کلّی تر عملکرد خودرو میشود که در این کلاس خودرویی واقعاً شگفتیآفرین است! سامانه فرمان بهقدری نرم و سبک عمل میکند که به کوچکترین اشارات هم واکنش نشان داده و بههیچوجه باعث خستگی راننده نخواهد شد. به لطف سیستم تعلیق مجهز به سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) هیچ حرفی راجع به حرکات بدنه در سطوح مختلف باقی نمیماند. شاید فقط اگر فرد بسیار سختگیری باشید (و احتمالاً کمی هم برای ایراد گرفتن از آن خیلی مصمم باشید!) بتوانید موارد بسیار جزئی را تشخیص دهید. اما نکته سوم راجع به مایباخ جدید اتاق نشیمن آن است. با ورود به درون خودرو چه پشت فرمان چه قسمت نشیمن افزایش هرچه بیشتر حس لوکس و راحتی داخلی توجهتان را جلب خواهد کرد. فرمان، جلوداشبورد و کنسول کاملاً مشابه کلاس S است و همچنان همان نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی دوقلو با چندین عملکرد گوناگون مورداستفاده قرارگرفتهاند. استفاده از چوب بهطور زیرکانه و هوشمندانه در بسیاری از قسمتها دیده میشود. روی آینه وسط یک میکروفون تعبیهشده تا صدای راننده با رسایی هرچه بهتر به گوش سرنشینان عقب برسد، درواقع این میکروفون نقش تقویت و بهاصطلاح اِکو کردن صدای راننده را به عهده دارد. صندلیهای عقب شما را به یاد تختهای پادشاهان میاندازد، جنسشان در قسمتهایی از چرم گوساله بوده و پشتسریها نیز مجهز به بالشتک و از جنس آلکانتارا (Alcantara) هستند. پشتی صندلی قابلیت خم شدن تا اندازه ۴۳.۵ درجه را دارد که به همراه فضای پای ۱۲.۸ اینچی (که حدود دو برابر ۶.۵ اینچ S600 استاندارد است) به نظر نمیرسد ازنظر فضا مشکلی داشته باشید! البته صندلی جلو هم با دکمهای که روی درب عقب جاسازیشده میتواند برای تنظیم فضا به جلو و عقب حرکت کند! درون کنسولِ بین صندلیهای عقب میز تاشوی آلیاژی جاسازیشده که برای صرف غذا یا استفاده از لپتاپ و تبلت خود میتوانید از آن استفاده کنید. محل مخصوص قرار دادن نوشیدنی هم تقریباً همانجاست. کمی عقبتر هم یک یخچال کوچک قرار دادهشده تا نوشیدنیهای موردعلاقهتان را خنک بنوشید! سیستم صوتی ۱۵۴۰ واتی نیز ساخت Burmester با ۲۴ بلندگو و ۲۴ کانال تقویتکننده صدا است که صدای خروجی از آن بسیار عالی است. با روشن شدن پیشرانه بلندگوهای آلومینیومی دوّار چرخیده و بالا میآیند تا شروع به انجاموظیفه کنند. در بسیاری از قسمتها از چرم ناپا (Nappa) و طرح لوزی شکل استفادهشده که حس سنگین و باوقار بودن به کابین داده است.پیشرانه: توربو دوقلو دارای اینتِرکولِر، DOHC، حجم دقیق ۵۹۸۰ سیسی، ۴۸ سوپاپ، بلوک و سر سیلندر از جنس آلومینیوم
محور محرّک: عقب
حداکثر قدرت: ۵۲۳ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور: ۸۳۰ نیوتن متر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه
جعبهدنده: ۷ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی
طول/عرض/ارتفاع/فاصله بین دو محور (میلیمتر): ۳۳۶۵.۵/۱۴۹۸.۶/۱۸۹۹.۹/۵۰۵۴.۸
وزن خشک: ۲۴۵۰ کیلوگرم
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر و ۰-۱۶۰ کیلومتر (به ترتیب): ۵ ثانیه، ۱۱ ثانیه
زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده)
اردا
۱۲ شهریور ۱۳۹۵ماشین فقط بنز خودم هرکی داره میفهمه من چیمیگم حتی باور کنید سوارهم بشین میفهمید برید پیداکنید بخریدکشنده بنزواقعا محشره 1846
کامیار
۲۸ شهریور ۱۳۹۵کسی که این قصر متحرک رو میخره حتما یه راننده شخصی براش نیازه
چون پشت نشستنش آپشن ها و راحتی بیشتری داره
محسن
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ما که نداریم و تا اخر عمرم اگه کار کنیم نمیتونیم بخریم،خوشبحال اونایی که دارن،انشالله چرخش بچرخه براشون…انشالله همیشه تو زندگی شون مثل ماشینشون موفق باشن
حامد
۱۵ فروردین ۱۳۹۶اگه زندگی ارزش زندگی کردنو داره ارزش با کیفیت زندگی کردنم داره.دمه غیرت کسی گرم که وجودشو داره بخره .لذت ببره..
Bahman
۱۵ تیر ۱۳۹۶خیلی سعی کردن شبیه Rd1600 باشه ولی نتونستن ??
علی
۱۵ مرداد ۱۳۹۶به نظر من هیچ ماشینی کلاس بنز و نداره.الحق که عالیه.دم طراح و سازندش گرم گرم…
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۶ببخشید تا کی باید پیکان و پراید و آردی و… سوار بشیم؟
نمیشه ما هم از این ماشینا سوار بشیم کمتر بمیریم؟
p.z
۱۸ مهر ۱۳۹۶ایشالله
می خرمش
Jeirane
۲۱ مهر ۱۳۹۶پولدار میشم و میخرمش ??
جاوید
۹ آبان ۱۳۹۶امیدوارم اونها که از راه درست به ثروت رسیدن بخرنش و ازش لذت ببرن،و اونها که از راه دزدی و مال مردمخوری به پول رسیدن نتونن همچین ماشینایی بخرن،اگرم خریدن باهاش تصادف شدید کنن.
arash
۱۹ شهریور ۱۳۹۷نسخه ی میباخ رو سوار نشدم اما سری s600 رو سوار شدم.اینکه میگن راحته کاملا درسته ولی از نزدیک دیدنش و رانندگی کردن باهاش چیز دیگه ایه که توی کمتر ماشینی بهت این لذت رو میده.نکته ی جالب اینه که وقتی از بیرون به ماشین نگاه میکنی،دوست نداری چشم ازش برداری.واقعا شیک و با کلاسه.مخصوصا رنگ مشکی.چون از نزدیک دیدم که چه شیک و با عظمته.ان شاالله روزی برسه که مردم ایران هم سوار بشن.چون حق دارن زندگی کنن و لذت ببرن
فربد
۴ آبان ۱۳۹۷چیجوری 36 سوپاپ ممکنه؟
دانیال
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸من مدل بالا ترین ماشینی که سوار شدم رنو ساندرو دنده دستی بوده که عقب نشستم. تو عمرم فقط با پراید یکمی رانندگی کردم که مال خودم نبوده الان حتی دوچرخه هم ندارم پیاده یا با اتوبوس میرم جایی.تو خیابونا چشمم میوفته به این ماشین خارجیا اینقد حال میکنم دوس دارم یه روزی سوارشون بشم