مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین 2024؛ استیشن بلندقامت برای جاده خاکی!

نسل جدید مرسدس بنز E کلاس آل‌ترین با ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتر از زمین و سامانۀ چهارچرخ محرک و تعلیق بادی قابل تنظیم به‌صورت استاندارد به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز نسل جدید کراس استیشن E کلاس آل‌ترین را برای کسانی که خواهان خودرویی برای آفرودهای سبک مثل جاده خاکی هستند اما شاسی‌بلند نمی‌خواهند معرفی کرده است. اولین نمایش عمومی این خودرو در نمایشگاه مونیخ صورت خواهد گرفت و سال آینده راهی بازار ایالات‌متحده می‌شود. آل‌ترین در ظاهر از جلوپنجرهٔ متفاوتی نسبت به نسخهٔ سدان با دو خط افقی نقره‌ای و همین‌طور سپر جلوی منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

علاوه بر این، برای دهانهٔ گلگیرها روکش پلاستیکی خاکستری تیره در نظر گرفته شده است. این خودرو به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی عرضه می‌شود اما نمونه‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. آل‌ترین که ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به E کلاس سدان دارد، صندوق باری با ظرفیت ۶۱۵ لیتر را ارائه می‌کند که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۸۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. این ماشین همچنین به‌صورت استاندارد به در صندوق برقی مجهز است.

آل‌ترین در نسخهٔ E450 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی عرضه می‌شود که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost هم مجهز است که می‌تواند به‌طور موقتی ۲۳ اسب بخار به قدرت موتور بنزینی اضافه کند. این کراس استیشن که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است، ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

E کلاس آل‌ترین به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق بادی Airmatic مرسدس عرضه می‌شود که به کمک‌فنرهای تنظیم شونده خودکار مجهز است. این سیستم بدون توجه به وزن داخل خودرو، فاصله از زمین را ثابت نگه می‌دارد درحالی‌که در حالت رانندگی راحت، در سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، ارتفاع را ۱۵ میلی‌متر کاهش می‌دهد.

آل‌ترین در داخل مثل نسخهٔ سدان از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX بهره می‌برد و نمایشگر سرنشین جلو هم برای آن قابل سفارش است. بااین‌حال، مرسدس برای این نسخه یک برنامهٔ آفرود را در نظر گرفته است که قطب‌نما، مختصات طول و عرض جغرافیایی، نشانگر زاویهٔ خودرو و فشار باد تایرها را روی نمایشگر مرکزی به نمایش درمی‌آورد. علاوه بر این، آل‌ترین از حالتی بنام کاپوت شفاف هم بهره می‌برد که بخشی از دوربین ۳۶۰ درجه برای دید بهتر نسبت به مسیر و اطراف است.

سیستم‌های کمک‌رانندهٔ این استیشن بلندقامت هم شامل دستیار پایش توجه راننده، دستیار ترمز فعال و پکیج پارکینگ می‌شود درحالی‌که پکیج کمک‌رانندهٔ سفارشی هم دستیار فعال فرمان، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار فعال محدودیت سرعت و کروز کنترل تطبیقی را اضافه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Mosi

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    خیلی خوشگله

    موافقم 84
    مخالفم 11
    1. پیام

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1594 ديدگاه)

      خیلی بنزه

      موافقم 63
      مخالفم 4
      1. gholii

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (55 ديدگاه)

        خیلی اچ سی کراسه.

        موافقم 3
        مخالفم 13
  2. جنوب

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    ایده آل ترین ماشین
    همه چیزایی ک دوس دارم این کلاس داره
    فقط مونده بود چهار چرخ محرک که دیگه عالی شد

    موافقم 68
    مخالفم 4
  3. مهران

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    ایده آل برای یه خانواده باحال و اهل سفر😍

    موافقم 64
    مخالفم 3
    1. Navid A J

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      دقیقا بهترین کلاس و گزینه برای ایران همینه. ولی متأسفانه سلیقه ی ایرانی ها به این نیست.

      موافقم 22
      مخالفم 1
  4. X

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    عشق E کلاس داره دیوونم میکنه

    موافقم 50
    مخالفم 4
  5. 🤡🤡🤡

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    باز یکم نسبت به طراحی های جدید باز به دل میشینه
    روح داره

    موافقم 41
    مخالفم 5
  6. میثم

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    جذاب لعنتی! 💛

    موافقم 25
    مخالفم 5
  7. Enzo Ferrari 2008

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    دل نشین تر ایده آل ترین

    موافقم 30
    مخالفم 4
  8. آرمین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بسیار زیبا به نظرم نسبت به فیس قبلی بهتر شده بیشتر حس بنز بودن داره حیف که ۸ سیلندر ازش حذف شده

    موافقم 27
    مخالفم 2
  9. datsun

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3504 ديدگاه)

    این سبک رو اصلا درک نکردم خوب وقتی کراس اوور هست چرا یه استیشن رو که ارتفاع زدن و بیریخت کردن برا جاده خاکی استفاده کرد

    موافقم 9
    مخالفم 55
    1. misha

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      برعکس شما من هنوز بعد اینهمه مدت فلسفه‌ی کراس اوور هارو درک نکردم، هندلینگ خودرو دقیقا فدای چی شده ؟ شما با کراس واگن به معنای واقعی کلمه یک خودروی همه کاره در اختیار دارین که جز آفرود سنگین همه جور رانندگی رو باهاش میتونین تجربه کنین
      ارتفاعش اونقدری بلند نیست که رو هندلینگ تاثیر منفی بزاره ولی اونقدری بلند هست که در صورت نیاز بتونین باهاش طبیعت گردی کنین(با دونستن این نکته که درصد خیلی زیادی از این خودروها حتی یکبار هم جاده خاکی رو تجربه نمیکنن!)

      موافقم 48
      مخالفم 2
      1. phonix

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        وقتی ماشین از زمین فاصله بگیره تو پیچ لنگر میندازه حالا هرچی این فاصله بیشتر باشه بیشتر هم حس میشه این ماشین هم حس استیشن های عادی و سدان رو به شما نمیده صرفا حس لنگر انداختن و کج شدن تو پیچ رو کم میکنه
        ماشین کراس اوور با اون بالا تر بودنش با اینکه هندلینگش پایین میاد ولی ایمنیش بالا تره و هدایتش هم اسون تره چون از زمین فاصله داره و شما رو مسلط قرار میده به جاده
        یه خوبی دیگه کراس اوور هم اینه که اگر تصادف کنه بجای چراغ سپرش ضربه میخوره ( البته اگر چراغش تو سپر نباشه مثل این طراحی ای دو تیکه ) هر چیزی یه خوبی و یه بدی داره تازه بماند که ما تو ایران شهر به شهر و پلیس راه به پلیس راه باید سرعت گیرای مسخره و غیر استاندارد رو رد کنیم که سدان های امروزی کفشون بهشون گیر میکنه و راننده باید با سلام و صلوات و کج کردن ماشین از روشون رد شه

        موافقم 22
        مخالفم 13
    2. محممد

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ساندیس نخور

      موافقم 6
      مخالفم 13
    3. بهنام

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (828 ديدگاه)

      جناب datsun اتفاقا این ماشین بسیار مورد پسنده مخصوصا برای کسانی که مثلا تو ایران به ییلاقات و یا ویلاهای روستایی میرن و یا جاده هایی که آنچنان صاف نیستن و مسیرهایی که اجباراً باید چند کیلومتری خاکی برن واقعا عالیه . باز ساید استیشن واگن سلیقه ی من نباشه ولی یکی از خودروهای به‌شدت خواستنی من تویوتا کراون جدیده . خیلی کراون جدید رو دوست دارم و فکر میکنم اگه اینجا یه کشور با حاکمیت نرمال بود چقدر این ماشین به درد میخورد.

      موافقم 12
      مخالفم 0
  10. دکتر

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (338 ديدگاه)

    بدرد جاده های ایران میخوره

    موافقم 29
    مخالفم 2
  11. HessamS500

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    چه زیبا و دلنشین شده

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. Arshia m3csl

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    خیلی جذاب و با اصالت شده e استیشن😍👌🏽 حرف نداره واقعا از ۹۵ درصد کراس اوور ها سرتره بنز و بی ام و و ائودی بهترین استیشن هارو میسازن متاسفانه باید نئش کش گفتن به e کلاس استیشن رو شاهد باشیم تو اینستاگرام😑

    موافقم 12
    مخالفم 1
  13. Siyavash

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    سلام جناب اشتری..همین مقاله رو فکر کنم پارسال بود با همین عکس هارو نزاشته بودی…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. Ekk

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    واسه جاده های ایران که فرقی با جاده خاکی نمیکنه با اون سرعت گیرهای عجیب قریبش تو بعضی از شهرستانها ایده ی بدی نمیتونه باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. حسین دهمرد

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    کاش با یه کراس اور تو همین رده از خود بنز یه مقایسه میشد میدونم این هندلینگش بهتره اما چقدر؟ چند درصد؟

    موافقم 0
    مخالفم 3
  16. parhamiof

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    استیشن به خودی خود کلاس جذابیه
    به خصوص که بنز بخواد یه استیشن طراحی کنه
    این ماشین هم اسپرته
    هم لوکس
    هم خانوادگی
    مقدار خیلی کمی هم آفرود
    کاملا جوابگو عه برای تمام خواسته ها
    ظاهرشم زبان طراحی جدید بنزه که خیلی بهتر از زبان طراحی قبلیه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  17. آلمانی باز

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    خب ظاهرا دوستان کم کم دارن به حرف من میرسن
    (اول نسخه پایه معرفی میشه بعد نسخه های قوی تر و هجومی تر…)

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا