موتورسیکلت

موتورسیکلت هارلی دیویدسون رود گلاید آلترا مدل 2017

شما با یک موتورسیکلت سنگین ۱۷۵۰ سی‌سی دو سیلندر مواجه هستید، ولی این حجم از قدرت برای شتاب‌گیری‌های مخوف و تجربه سرعت هر چه بیشتر نیست!

دنیای موتورسیکلت، دنیایی رنگارنگ و متنوع است. هر یک از موتورسیکلت‌ها با فلسفه و هدفی مستقل طراحی شده‌اند و فضایی جداگانه دارند.
در این بین، کلاس “تورینگ” که در بین ایرانیان با عنوان “سفری” شناخته می‌شود همان‌طور که از نامش پیداست برای مسافرت طراحی شده.
این سگمنت موتورسیکلت‌ها اساساً برای تجربه سفرهای دور و دراز و رانندگی‌های طولانی‌مدت و بی‌وقفه طراحی می‌شوند و همواره در آنها تلاش می‌شود تا بیشترین حد ممکن، امور رانندگی را برای راکب راحت‌تر و با ارائه آپشن‌هایی آسایش هر چه بیشتر وی را مهیا کنند.
این کلاس که بر اساس کلاس موتورسیکلت‌های کروزر توسعه یافته، معمولاً ارتفاع کوتاهی دارد، رینگ‌های عریض با پره‌های متعدد مستحکم در آن بکار می‌رود و فرمان آن تا بیشترین حد ممکن به‌صورت زاویه‌دار به سمت جایگاه راکب کشیده (خم) شده (جهت رانندگی راحت‌تر) است.


از طرفی همواره در این کلاس، تا بیشترین حد ممکن فضای مناسب برای حمل بار و وسایل نیز در نظر گرفته می‌شود و زین‌ها نیز به‌صورت دوتکه مجزا با حالت راحتی و با تکیه‌گاه پشت دارند.


اما بعد از این توضیحات مختصر، قاعدتاً باید به بررسی موتورسیکلت مورد نظرمان بپردازیم…
برند هارلی دیویدسون برای دوستداران موتورسیکلت کاملاً شناخته شده است. این شرکت آمریکایی پرچم‌دار و صاحب سبک تولید انواع موتورسیکلت‌های خاص مدل کروزر، چاپر و همچنین تورینگ در سطح جهان می‌باشد.
مدل رود گلاید آلترا (Road Glide Ultra) که ترجمه نام آن به معنای سواره ماورائی جاده است، در حقیقت بالاترین مدل محصولات کلاس تورینگ هارلی دیویدسون است و گل سرسبد آنها به شمار می‌رود.


این موتورسیکلت همان‌طور که در تصاویرش پیداست طراحی بسیار زیبا و باشکوهی دارد و همچنین از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برد.
رودگلاید آلترا طراحی آئرودینامیکی دارد و تا حد زیادی بر پایداری و کیفیت تعادل آن تمرکز شده.


این‌طور که به نظر می‌رسد این موتورسیکلت مقاومت بالایی برای سکون در رأس از خود نشان می‌دهد و به‌سادگی به زمین نمی‌خورد و باد یا ناهمواری‌های سطحی جاده بر پایداری آن تأثیر چندانی نخواهند داشت.


در مقابل راننده یک صفحه نمایش کاملاً دیجیتالی ۶.۵ اینچی لمسی تعبیه شده که طیف متنوعی از امکانات رسانه‌ای و همچنین قابلیت اتصال به اینترنت و بهره بردن از جی‌پی‌اس (GPS) را به راکب می‌دهد.


تعبیه پنل دیجیتالی هوشمند برای موتورسیکلت کار ساده‌ای نیست (با داشبورد اتومبیل‌ها تفاوت فنی بسیاری دارد) و یک وجه تمایز برای این موتورسیکلت لوکس محسوب می‌شود.
ایجاد سامانه ناوبری مدرنی که روی این پنل هوشمند تعبیه شده، کار مسیریابی راننده را خیلی راحت می‌کند.
همچنین در فضای چپ و راست داشبورد سیستم‌های پخش صوت مدرن مدل ۶.۵GT به‌صورت زاویه‌دار جاسازی شده که تجربه‌ای متفاوت از ترکیب موتورسواری همراه با موسیقی را پدیدار می‌کنند.


از طرفی مجهز به آپشن های دیگری نظیر گرم‌کن صندلی، فندک برقی، بلوتوث، صفحه چند زبانه گویا و جایگاه شارژر موبایل نیز می‌باشد که می‌توان با برق موتورسیکلت، باطری موبایل و لوازم الکترونیکی را شارژر کرد.

مجموعه سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای جلو و عقب ضخیم و تنومند آن با عملکرد انعطاف‌پذیر برقی در کنار اسکلت عریض و مستحکم موتورسیکلت، به نظر سواری بسیار راحتی را به همراه دارند.


در خصوص سیستم ترمز، برای رینگ‌های جلو دو دیسک و برای رینگ عقب آن یک دیسک ۳۲۰ میلی‌متری با استاندارد ABS طراحی شده که ویژگی انطباق عملکرد هم‌زمان دارند و وظیفه مهار و کنترل این مرکب سنگین‌وزن ۴۲۵ کیلوگرمی بر دوش آنهاست.

باک آن تا ۲۳ لیتر سوخت در خود جای می‌دهد و سوخت مورد نیاز انجین سنگین ۱۷۵۰ سی‌سی را تأمین می‌نماید.
مصرف سوخت آن به ازای هر صد کیلومتر معادل ۵.۹ لیتر است.
انجین این موتور از مدل pushrod V-twin با دو سیلندر وی شکل هشت سوپاپ ساخته شده. (در حقیقت سیلندر وی V شکل یک امضای قدیمی بوده و سبک دیرینه مشهور موتورهای هارلی دیویدسون شناخته می‌شود.)
قدرت گشتاور انجین معادل ۱۵۲ نیوتون بر متر به ازای ۳۲۵۰ دور در دقیقه محاسبه می‌شود که به نظر قدرت بالایی برای راندن در جاده‌های پر پیچ‌وخم خواهد داشت. (حداکثر توان نیز معادل ۱۰۱ اسب بخار می‌باشد) گیربکس آن نیز شش سرعته می‌باشد.


برای این موتورسیکلت چراغ‌های جدید LED بکار رفته که به‌صورت اختصاصی توسط هارلی دیویدسون طراحی و سفارش سازی شده. این‌طور که به نظر می‌رسد، این چراغ‌های خاص زیبایی بصری و استاندارد ایمنی متناسبی را برای آن به همراه داشته است.


رود کلاید آلترا از زین‌های ارگونومیک بسیار نرم و راحتی با فضای پشتی برخوردار است که مجموعاً ظرفیت حمل دو نفر را در خود دارد.
از طرفی دو باکس در چپ و راست و یک باکس بزرگ در عقب همراه با فضای باربند و ترک‌بند نیز دارد که ظرفیت بار بسیار بالایی را برای این وسیله دوچرخ ایجاد می‌کند.


این موتورسیکلت زیبا بر سطح هر جاده‌ای که ظاهر شود بدون شک خودنمایی می‌کند و به نظر می‌رسد قادر است تا بیشتر حد ممکن تجربه سفرهای طولانی توأم با آسایش و لذت را برای مالکانش ضمانت کند.


قیمت آن نیز در بازار ایالات‌متحده آمریکا معادل ۲۶ هزار دلار می‌باشد.


پ.ن: واردات این برند موتورسیکلت به داخل کشور عزیزمان ایران ممنوع بوده و از جهت دیگر اساساً موتورسیکلت تورینگ در ایران چندان شناخته شده نیست!

نویسنده: احمد جمشیدی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. پرسپولیس

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    درایران125معمولی تا200معمولی شناخته شده هست خیلی هم زوداوراق میشود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Saman

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    امریکا در هر موردی بهترینها رو عرضه میکنه :-) اون از خودروهای بی نظیرش کادیلاک، لینکلن، شورولت کامارو(جونم کامارو) بیوک…و این هم از موتور هارلی که مانند رویا هستش و این از کشوری که بالاترین تکنولوژی و بهترین دانشگاه و دانشکده رو داره عجیب نیست :کادیلاک ct6 یک ماه در آکواریم واسه اثبات استحکام و کیفیت ساخت بینظیر کادیلاک.و تکنولوژی فراتر از تصور هواپیمائی و فضائی :-) امان از این us

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. پریش

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من می خوام اینو:((( چه حالی می ده اینو داشته باشی مثل سریال sons of anarchy بری گردش بیرون شهرها و جاده های طولانی و خلوت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ali a

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    من هوندا گلوینگ رو بالاتر از این مدل میدونم.بی ام و و یاماها هم موتور های مسافرتی درجه یکی دارن..

    موافقم 0
    مخالفم 2
  5. ونوم اف ۵

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    خاص ترین صدای اگزوز موتور سیکلت ها متعلق به سلطان هارلی دیویدسون میباشد

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    متاسفانه استفاده از این موتورها چون فقط محدود به خارج از شهر میشه خیلی باب نیستن و ایرانی ها کلا موتور رو وسیله ای شهری میدونن وصد حیف که ما نمیتونیم در کشورمون تنوع وسیله داشته باشیم موتورهای تورینگ فوق العاده لذت بخشن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. داش علی

    ۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اشکم دراومد?من میمیرم برا هارلی چه کنیم ای خدا.جوونیمون داره تباه میشه با این همه محدودیت تو کشورمون ایران عزیز?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. هادی

    ۸ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چی بگم از کجا بگم دردم و با کیا بگم بهتره که دم ترنم حرفی از هارلی هم نزنم
    ای بابا با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
    همون هوندا ۱۲۵ خودمونو عشقه
    به امید روزی که ……

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. HARLEY_DAVIDSON

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    ممنون از اطلاعات جامعتون
    من این کمپانی رو دوست،حتی لباس ها و عینک ها‌ و …
    این کمپانی مال صد و خورده ای سال پیشه و کمپانی با تجربه ای هست
    اولین تولید این کمپانی دوچرخه با اجزای موتور بوده
    ارتش آمریکا کمپانی هارلی را بابت موتور های هارلی که در جنگ شرکت کردند تحسین کرد
    خلاصه کمپانی هارلی دیویدسون عالیه
    فکر می کنم اگه به مسابقات سرعت راه پیدا می کردن یه مقام خوبی کسب می کردن
    اگه اطلاعاتی از موتور هارلی اونجر و بابر هم بذارید ممنون میشم
    اطلاعاتتون عالی بود
    ممنون از سایتتون

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. HARLEY_DAVIDSON

      ۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اگه می تونید از هارلی فالکُن هم اطلاعات بذارید ممنون می شم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا