ایستگاه خبر

جهش قریب الوقوع قیمت خودروها

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، شرکتهای خودروسازی داخلی فهرست پیشنهادی قیمت‌های جدید خود را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه داده و منتظر پاسخ نهایی کمیته قیمت گذاری این سازمان هستند. افزایشی که به نظر نمی رسد این سازمان در برابر آن مقاومتی از خود نشان دهد. خودروسازان این بار دست روی نرخ ارز و نوسان شدید آن گذاشته‌اند و می‌گویند چون نرخ ارز افزایش یافته و هنوز هم برخی قطعات از خارج تامین می‌شوند، قیمت خودروها نیز باید افزایشی شدید یابد!

تندر 90 و افزایش شدید قیمت
تندر ۹۰ و افزایش ۴ میلیونی قیمت مورد درخواست

گفته می‌شود خودروسازان خواستار افزایش قیمتی یک تا نزدیک ۱۰ میلیون تومان در محصولاتشان شده‌اند، که البته بیشترین تغییرات حول و حوش چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است. بیشتر محصولاتی که خودروسازان دست روی افزایش قیمت میلیونی آنها گذاشته‌اند، وابسته به قطعات وارداتی هستند و ارزبری بیشتری دارند.
خودروسازان نیز با استناد به این موضوع می‌خواهند قیمت محصولات ارزبر خود را در حد چند میلیون افزایش دهند. البته در بین خودروهایی که پیشنهاد افزایش قیمت آنها به سازمان حمایت ارائه شده، محصولاتی فاقد ارزبری نیز به چشم می‌آیند، که باید از خودروسازان پرسید استدلال‌شان برای گران کردن آنها چیست.

اگرچه برای بسیاری از مشتریان افزایش قیمت خودروهای داخلی به هیچ وجه پذیرفتنی و قابل هضم نیست، اما خودروسازان نیز می‌گویند در شرایط فعلی که هزینه‌های تولید رشد زیادی کرده، چاره‌ای جز گران شدن خودرو نیست. البته این اولین باری نیست که خودروسازان با استناد به رشد هزینه‌های تولید خواستار افزایش قیمت محصولات خود می‌شوند، چه آنکه پیش‌تر نیز سازمان حمایت با توجه به همین موضوع با افزایش قیمت خودروها موافقت کرده است.
هزینه تولیدی که خودروسازان به آن استناد می‌کنند شامل موارد مختلفی می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نوسان نرخ ارز، اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها، تورم عمومی و محدودیت‌های بین‌المللی اشاره کرد. از دید خودروسازان، هر یک از اینها اثر خاص خود را بر رشد هزینه تولید و در نهایت قیمت خودرو گذاشته و می‌گذارند؛ بنابراین دولت باید در عوض آنها با افزایش قیمت‌ها موافقت کند.

پیش بینی افزایش قیمت خودروها
افزایش مورد تقاضای قیمت خودروها به تومان

خودروسازان البته کلا دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودرو را قبول نداشته و می‌گویند: این کار خلاف اصول اقتصادی و قوانین موجود است و باید خودروساز در تعیین قیمت محصولاتش آزاد باشد. به گفته آنها، در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی متناسب با هزینه‌های تولیدشان نیست و توازنی بین این دو وجود ندارد، بنابراین قیمت‌ها باید همان طور که هزینه‌های تولید رشد می‌کند، بالا برود.
این در حالی است که دولت به هیچ وجه زیر بار آزادسازی قیمت خودرو نمی‌رود و تنها به خودروسازان این اجازه را داده که قیمت محصولات‌شان را با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش بدهند. در حال حاضر نیز روند کار به این گونه است که خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را به کمیته قیمت‌گذاری سازمان حمایت ارائه می‌کنند و اگر مستندات‌شان قانع‌کننده باشد، با درخواست آنها موافقت خواهد شد.
این روش البته سال‌ها پیش نیز به اجرا در می‌آمد و کمیته قیمت‌گذاری فعالیت امروز خود را آن زمان نیز داشت، اما در دوران وزارت علیرضا طهماسبی (اولین وزیر صنایع و معادن دولت نهم) این کمیته عملا منحل و خودروسازان تقریبا امکان دخالت در قیمت‌گذاری محصولات شان را از دست دادند. غیرفعال شدن کمیته قیمت‌گذاری حدود پنج سال طول کشید، تا آنکه غضنفری به وزارت صنایع و معادن آمد و خودروسازان به احیای دوباره کمیته مذکور امیدوار شدند.
وی از همان ابتدا که سرپرست وزارت صنایع و معادن شد، تلویحا از آزادسازی قیمت خودرو دفاع کرد و بعدها که وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی ادغام شدند و او در راس وزارتخانه جدید (وزارت صنعت، معدن و تجارت) قرار گرفت، کمیته قیمت‌گذاری را احیا کرد. احیای کمیته قیمت‌گذاری همان و هجوم خودروسازان به سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ها همان. حالا که بیش از یک سال از احیای کمیته قیمت‌گذاری می‌گذرد، خودروسازان در چند مورد موفق به افزایش قیمت محصولات شان شده اند و حالا این بار به بهانه نرخ ارز می‌خواهند قیمت‌ها را افزایش بدهند.
در حال حاضر یورو و دلار دو واحد پولی اصلی برای تامین قطعات خودروسازی کشور به شمار می‌روند و اتفاقا افزایش قیمتی شدید را نیز طی یکی دو ماه گذشته به خود دیده‌اند. در حال حاضر یورو به عنوان واحد پولی که قطعات خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و تندر ۹۰ و مگان به واسطه آن تامین می‌شوند، قیمتی حدود سه هزار و ۳۵۰ تومان دارد، حال آنکه تندر-۹۰ قرار بود با یوروی ۷۰۰ تومانی تولید شود.
وضعیت دلار نیز این روزها بسیار آشفته شده و برخی خودروها که به واسطه این واحد پولی قطعات شان تامین می‌شود، با رشد هزینه تولید روبه‌رو شده اند. به گفته خودروسازان، بحث فقط بحث تامین قطعه نیست، بلکه تامین مواد اولیه نیز متاثر از تغییرات ارزی است. برخی کارشناسان عنوان می‌کنند در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو در داخل تامین می‌شود و ۷۰ درصد باقیمانده وارداتی است و طبعا ارزبری دارد.
اما ببینیم خودروسازان چه قیمت هایی را برای محصولات خود در نظر گرفته و به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کرده‌اند. به گفته منابع آگاه، ایران خودرویی‌ها برای محصولاتی مانند پژو ۲۰۶، تندر L90، سمند، پژو ۴۰۵ و پارس درخواست افزایش قیمت داده اند که در این بین، تندر L90 بیشترین رشد را به خود اختصاص داده است.
تندرL90 البته در پارس خودرو هم به تولید می‌رسد و خودروسازان قصد دارند مدل E2 این خودرو را حدود چهار میلیون تومان گران کنند و قیمت نوع E1 آن را نیز همین حول و حوش افزایش دهند. همچنین ایران خودرویی‌ها برای پژو ۲۰۶ نیز افزایشی ۳.۵ میلیون تومانی را در نظر گرفته‌اند و پژو ۲۰۷ نیز همین حدود تغییر قیمت خواهد داشت. آن طور که مدیرفروش ایران خودرو تاکید کرده، قیمت رانا هم به زودی نهایی و دعوت نامه‌های آن برای ثبت‌نام‌کنندگان ارسال خواهد.
منبع: دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    پدال واقعا خوب کاری کردی که روی حمایت از مصرف کننده خط کشیدی …
    گرون شدن چیز کاملا عادی شده واسه من
    از اونور از دولت هزار میلیارد میگیرن از اینور گرون میکنن … خود اونام گرون کردن واسشون عادت شده … نکنن روزشوم شب نمیشه
    بالاخره همه یه روز میریم … آقایون فکر اون دنیا رو هم بکنن
    اونجا ما خوش میگذرونیم و اونا …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Matin

      ۷ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (208 ديدگاه)

      اقا مهدی خبر رسیده خداوند طبقه 8 ام جهنمو افتتاح کرده مخصوص این اقایونی که با حق الناس بازی میکنن !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مخالف

        ۱۲ مهر ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خنده ی تلخ من از گریه غم انگیز تر است!!!!!!!!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم از پدال واقعا ممنونم ضمنا مهدی جان شما اگه یه جنسی برای فروش داشته باشی و هرچقدر گرون کنی بیشتر طرفدار پیدا کنه آیا هر روز گرونش نمیکنی؟ از ماست که بر ماست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من اسم این سازمان و میزارم ســـازمـــان حـــمـــایـــت از سرگـــردنه!

    چی میگن اینا؟ مگه سایپا و ایران خودرو متعلق به دولت نیستند؟ پس چرا مدیر عامل هاشون میگن دولت حق هیچگونه دخالت در قیمت گذاری را ندارد!

    دلیل بالا بودن قیمت ماشین تو ایران این چهار تا چیزه:
    1) عدم خصوصی سازی این دو شرکت
    2) ارزش بسیار پایین پول ایران
    3) تحریم ها
    4) فزون خواهی و زیاده طلبی این دو شرکت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هامون

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شمایی که شعار مدهید نخرید نخرید در واقع راه حل پاک کردن صورت مساله را ارایه می دهید. در مملکتی که تفریحی جز مسافرت و دور زدن با ماشین نیست و زور جیب به نوع وارداتی اش از هیچ نوعی نمی رسد آیا می شود نخرید؟! تمام مشکلات ما از جایی شروع شد که سیاست […] که اگر این مشکل حل شود مشکل خودرو که سهل است تمامی مشکلاتمان به زودی حل خواهد شد حتی با وجود ان لایق ترین مدیران فعلی! سرمایه داخلی آنقدر هست که اگر تحریم نباشد هر چقدر هم که مدیران و […] گند بزنند باز ایام به کام گردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (19 ديدگاه)

      خوب؛ حداقل می تونین ماشین چینی بخرین که از نظر کیفیت هم از این آشغالها بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ملت هرچی گرون بشه بیشتر میخرن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجيد

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی دست خودروساز را برای قیمت گذاری آزاد میذارن که بازار خودرو رقابتی و آزاد باشه نه انحصاری. ایکاش دولت واردات خودرو را آزاد می کرد بعد می دیدم که بازم ال نود 23 میلیونی می تونن بفروشن یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امین

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قبول، تعرفه واردات خودروهای خارجی را بردارند، بازار خودرو را هم باز کنند، اونوقت ببینم شماها یک دونه ماشین میتونین بفروشین یا نه، خدا لعنتتون کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    “باید خودروساز در تعیین قیمت محصولاتش آزاد باشد” آخه یکی نیست به اینها بگه وقتی خودروساز باید آزاد باشه که بازار هم آزاد باشه. وقتی همه درهارو برای خودروهای با کیفیت بستید و آشغالهای خودتونو قالب میکنید, بازهم دارید چونه میزنید؟! صد رحمت به سنگ پای قزوین
    آقا هامون دوستمون درست میکه. بنده که قصد تعویض ماشین دارم عمرا از این دوتا شرکت مستقیم نمیخرم. بری بازار انواع ماشین با کلی ضرر ریخته. از بازار میخرم که هم دست صاحب ماشین پول برسه, هم من با قیمت “خیلی” مناسبتر بخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. الف ب

    ۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    با سلام
    یه جایی روی این کره خاکی یه حاکمی بود ظالم .هر روز مالیات ها رو زیاد میکرد هیچ کس صداش در نمی اومد.تا اینکه حاکم تصمیم گرفت از مردم بخواد که خودشونو در اختیار مامورای حاکم قرار بدن…اما ایندفعه بالاخره یک نفر اعتراض کرد .اون شخصو اوردن پیش حاکم ودلیل اعتراضشو پرسیدن.اون شخص گفت جناب حاکم ما به قانون شما اعتراضی نداریم مشکل ما اینه که تعداد ماموراتون کمه و ما علاف میشیم بی زحمت تعداد ماموراتونو زیاد کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۸ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (63 ديدگاه)

      این داستان را من هم میدونم و بسیار شبیه کشور ماست
      الف ب همیشه سبز باشی… و خرم
      کشور اینجوریا هم نمیمونه. اینو همه میدونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علی

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    206 تولید میشه ک قیمتشو بالا بردن فقط بر دلالان تولید میشه ن بر ما که

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یه بیکار

    ۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چی بگم/ از کجا بگم
    حرفمو با کیا بگم؟
    بهتره که دم نزنم
    حرفی از بدبختیام نزنم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. شاهین

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بعلاوه اینکه افزایش قیمت L90 رو که چهار میلیون نوشتید زیر عکس فقط مربوط به جهش آخره. وگرنه قیمت کارخونه فقط 10 میلیون توی یک سال و نیم گذشته بیشتر شده, بازار هم که …

    آقا جون هرکی دوست دارید از بازار بخرید, از این دوتا آشغال ساز نـــه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کوهیار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جوونای هم سن سال من الانم مثل جوونای دهه 60 دارن جنگ رو تحمل می کنن با این تفاوت که اون موقع همه یه دل بودن اما حالا هیچ کس یه دل نیست من خودمونو نمیگم اما این قیمتا رو نگاه بنداز؟ اصلا قیمت دلار رو نگاه کن ؟ قیمت طلارو ؟ثانیه به ثانیه دارن میرن بالا انواع اقسام طرح هایی که مفسران قانون و اقتصاد دانا دارن میدن فقط داره شکست میخوره ارز سه نرخه و هزار تا از این چرت و پرت ها جالب اینجاست دلار مثلا میشه 3700 بدفعه بعد فرداش میکنن 2700 بعد میگن دیدین ما نرخ اوردیم پایین کلی هم تمجید و آفرین ازشون میشه باید بگم بهتره بس کنین و اون دنیاتونم در نظر بگیرید شماها مدیون این مردمید کجای طرح هاتون مردم و رفاهشون رو درنظر گرفتید جواب خون شهدای انقلاب و شهیدان جنگ و همچنین نفرین ما جوونا اون دنیا عذابتون میده بچه ها و جوونا تو انتخابات سال بعد دست خودمونو که سرنوشت کشورمونو به این آماتورا ندیم خوب دقت کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    جلو داشبورد 206 میرزه تمام خوبیهای ال نود رو ..اخه اینم شد ماشین اینگار که پشت خاور نشستی..در ضمن مرد میخواد تصادف کنه باهاش بعد بتونه دوباره این ماشین رو رو پا نگه داره.تمام ایران رد بگردی یه رادیاتور ال نود پیدا نمیکنی.ماشین باید همه چیزش خوب باشه.هر که برا من یه دونه پلوس ای بی اس ال نود پیدا کرد500 هزار جایزه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ع ب

      ۱۶ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لابد شما سوار داشبورد ماشینت میشی که اینقدر با داشبورد 206 حال میکنی با اون موتور 1400 ودنده دو دستیش وکمکهای عقبش که از روی نخود رد میش فکر میکنی از خاک ریز دشمن پریدی کمبود قطعاتش هم که از l90 بدتر نباشه بهتر نیست شما اگه یه دونه ایربگ راننده یا کمبرند ش رو به هر قیمتی پیدا کردی بخر بذار تو انبار فردا دو برابر بفروش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. کوروش

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    23میلیون کارخونه 30میلیون بازار یک ال90با دلار1500تومان یک خودرو با فن اوری2002ای کاش یکی از مسئولان لابد میشد برای خود یا فرزندش خودروی ایرانی میخرید تا متوجه درد ما میشد…..بی انصافی نکنیدهنوز ارزونه قیمت تعادلی100میلیون…..؟/؟؟/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. SUNMARTIN

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کشف جدید دروغ گوهای بزرگ و دلالان رسمی در بلبشوی این روزها (خیلی خنده دار ، و تعجب برانگیزه): شهردار بیروت در دیداراز ”ویران خودرو” این جملات آبکی را ایراد کرد “مسئول بازسازی مناطق جنوب لبنان،، بازار کشورش را کوچک اما بسیار رقابتی توصیف کرد و گفت: تبلیغ در این بازار خیلی مهم است.
    وی تاکید کرد: در لبنان هم سمند هست و هم برخی مدل های کیا در حالی که کیفیت سمند بالاتر است ولی قیمت محصولات کیا دو برابر سمند است.” ….جناب مدیر بازسازی لبنان (از جیب من و امثال ماها) دیگه حالا که مفتکی داری سمند میبری این چرندیات رو از خودت در نکن “کیا موتورز” داره کیفیتش برابری میکنه با محصولات اروپا و بازار اصلی فروش اون آمریکای شمالی و استرالیا هست که جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات عرضه شده در جهان ابتدا در این 2 منطقه “رلیز” میشن و استاندارد های سخت گیرانه ای داره حال آنکه سمد یا به قول عده ای از برادران سمنج اصلا به بازارها یمطرح جهانی بدلیل نداشتن استاندارد ها و آپشن های لازم اصلا نمستونه وارد بشه با یک پلت فرم اکسپیر شده (بشین باووو) :d

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      واقعا آدم میمونه چی بگه؟ حیف که اینجا سایت وزین پدال است ……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    امروز 91/7/10 قیمت همه محصولات ایران خودرو کشید بالا ، یه پارس اتومات مشکی قولنامه کردم 27600000 تومن زد زیرش التماس کردم 29000000 بده میگه هفته دیگه بالای 30000000 تومن میشه ، واقعا کفرم در اومد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      اشتباه کردی … الان وقت خرید خودرو نیست :-D

      اگر مردم … چند وقت خودرو نخرن … قیمتها میاد پایین :-D

      اما کو گوش شنواااااااااااااااا :-D

      قیمت 207 شده … هم قیمت ماکسیمای سال گذشته :-D

      مملکته داریم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. امیر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    مگه قرار نشد که خودروهای بالای 45 م رو خودروسازان قیمت بزارند؟ پس چرا پیشنهاد قیمت دادند؟یعنس اونم باید تائید بشه؟ و چرا اسم سوزوکی توی لیست نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۱ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      بالای ۴۵ میلیون که چند ماه است که دست خودشونه. این لیستی هم که میبینی قسمتی از طرح مورد نظر خودروسازان است که با فشار بر نهادهای ناظر (؟؟؟!!!) قیمت گذاری خودروهای پایین ۴۵ میلیون رو هم به دست بگیرند و بعد کلی خوش به حالشون بشه.
      این عدم عرضه و افزایش نرخ غیر رسمی هم جزو این نقشه است.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. امیر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من سوزوکی ویتارا ثبت نام کردم.45 م دادم.تحویل اسفند.فکر میکنید قیمت تمام شده رو چند اعلام کنه؟سری قبل که 58.5 بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسی

      ۱۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (269 ديدگاه)

      فکر کنم یه 45 میلیون دیگه هم باید بدی… :-D
      چون اینها به فکر افزایش قیمت هستن … اون هم چه افزایش قیمتی… 80 میلیون کمتر راضی نمیشن :-D

      در ضمن عمرا … اسفند تحویل بدن :-D

      مملکته داریم؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. امیر

    ۱۳ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    یا حضرت عباس.برم پس بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. واحد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام قرار هست موقع تحویل قیمت روز کارخانه را از مشتری بگیرن ما که از تاریخ تحویل ماشینمون 15 روز گذشته تکلیفمون چی هست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. هیوا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه کسی اطلاعی داره لطفا راهنمایی کنه در مورد سوال واحد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. آرباطانلی s

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا وقتی که رقابت بین تولید کننده ها نباشه و تقاضاهم از عرضه بیشتر باشه اوضاع همینه که هست
    کی محصولات شرکتهای داخلیمون بخاطر قیمت واز آن مهمتر کیفیتش رو دستش مونده که بخواد گام مثبتی برداره؟
    البته من و توهم گناهی نداریم این وسط
    من خودم که شدیدا به ماشین نیاز دارم به عنوان اعتراض تا الان خودرو نگرفتم آخه دوست ندارم با دست خودم وبا دادن پول عالت قتل خودم رو محیا کنم. با این حال بعضی مواقع انقدر سختی میکشم که به سرم میزنه برم بخرم.درد ما”بیچاره” گیه
    خدا به دادمون برسه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. SUNMARTIN

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    من بازم میخوام یه پیش بینی کنم با تمام این مسائل و قیمت ها و کامنت ها در آینده یعنی 6 ماه دیگه قیمت ها به حد انفجار میرسه مخصوصا مواد خوراکی و کالاهای اساسی دیگه وقتی میگم الان روز خوبمون هست ناراحت نشین یه واقعیت محض هست و بد تر ازاین ها هم وجود داره،، حالا من کهع 6 ماه پیش قیمت هارو و وضع خودرو رو پیش بینی کردم کسی توجه نکرد بهر حال ظرف این 6 ماه قیمت ها سرسام آور بالاتر میره کلا از فکر خرید خودرو و یا حتی یک وسیله نقلیه دون پایه مثل “پراید” از شرکت قابل اطمینان سایه بان بیرون بیاین حتی نمیشه دیگه واسه خودرو ال سیدی یا 2din خرید قیمت یک 2din 4450 پایونر 3 ماه پیش 720 تومان و الان 940 هزار تومان شده البته دیگه صفر ها رو برمیدارن و چون میدونن عده ای واقعا “عوام” هستند و متاسفانه ظاهر بین با اینکارزمیخوان حس دروغین “حاجی ارزونی” رو در مغز امت همیشه در صحنه وارد کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ثبت نام کننده 206

    ۱۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواسنم بدونم اگر کسی قبلاً ثبت نام کرده باشه و موعد تحویل ان گذشته باشه ایا به قیمت انروزکه تحوبل مبدادند محاسبه مبشه با ………………/////////؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سعید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام
    میخواستم ببینم مسئول تعیین قیمت خودرو چه کسی هست اگه شما هستید پس چرا باید اینقدر قیمت خودرو با لا بره؟ چرا خودرو سازها دیگه قیمت قطعی اعلام نمیکنند؟ خودرو سازها خودشون یازارو به هم میریزند تا قیمت خودرو بالا بره و بعدم قیکت قطعی اعلام نمیکنند تا خودرو را به قیمت روز بفروشند ظاهراهم کسی جلودار انها نیست تو را به خدا یه کاری بکنید
    باید کمک بلا عوض ندند چرا باید پول کردم رو بگیزند و بعدش بشون اچهاف کنند باید دولت به اونها ارز دولتی نده باید واردات ماشین کاملا ازاد بشه و گمرکی با 10% گزفته یشه
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. peiman09

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    انشاالله که تمامی خودرو سازان داخلی ..ن زمین میزارن و به نابودی کامل دست پیدا میکنن و ما راحت میشیم و اگه قرار باشه بهای سنگین بابت خودروی .ه ایرانی بدیم یکم کم و زیاد می پردازیم و وارداتی سوار میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. ایرانی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من نمی فهمم وقتی دولت از نظر خودرو سازها حق دخالت در قیمت گذاری را نداره و قیمت خودرو باید آزاد بشه پس چرا واردات خودرو نباید آزاد باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. علی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ذولت سر گردنه نشسته هم ماشین داخلی رو گرون کرده هم با تعرفه 100 درصدی خارجیرو. خدا لعنت کنه کسی که حق الناس رو رعایت نمی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. SUNMARTIN

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    توجه : امروز در روزنامه های اقتصادی این خبر خیلی مضحک بوووود

    ” افزایش قیمت خودرو تا 30% از هفته آینده” بششین بااو مگه افزایش نداده بودن مفت خورا و باج گیرا ضمنا چرا کم کم افزایش میدین بگین دایه مهربونتر از مامانتون (سازمان حمایت از آهن پاره های ویران خودرو و سایه بتن) یه باره 100 درصد افزایش بده دیگه تو این گرونی کاغذ چرا دوسدارین کاغذهاتون رو نفله کنید احتکار کنید مثل برادران ویران خودرو و سایه بان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. nima

    ۱۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تکلیف اون أدم بیچاره ای که قبلا ماشین ثبت نام کرده چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا