ایستگاه خبر

پنج دلیل برای خرید تویوتا پریوس

رپورتاژ: چند سالی از وضع مشوق‌های اقتصادی برای خرید خودروی هیبریدی می‌گذرد اما هنوز افراد زیادی نسبت به سوار شدن در این خودروها دو دل هستند.


در گزارش زیر با بررسی پریوس، بهترین خودروی هیبریدی موجود در بازار ایران، به مزایای خرید آن اشاره می‌کنیم.

  • جلوگیری از آسیب دیدن محیط زیست

احتمالاً دیگر از تأثیرات منفی راندن خودروهای بنزینی بر محیط زیست آگاه هستید اما به دلایل مختلفی هنوز آمادگی سوار شدن بر خودروهای برقی را ندارید. به این دلیل باید دنبال راه‌حل میانه‌ای بین خودروی تماماً برقی و بنزینی باشید که آن چیزی نیست جز خودروهای هیبریدی. تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی بود که سال ۲۰۰۰ به مرحله تولید انبوه رسید. ۱۵ سال بعد آمریکا مدل c این خودرو را بهترین خودروی هیبریدی آژانس حفاظت از محیط زیست اعلام کرد.

  • انتخاب عاقلانه با توجه به بودجه


در زمانه‌ای که برای خرید خودروی چینی باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پول داشت خرید خودرویی که هم ساخت ژاپن و هم از نوع هیبریدی باشد انتخاب کاملاً عاقلانه‌ای است. ضمن اینکه هیچ خودروی برقی از این ارزان‌تر پیدا نخواهید کرد. علاوه بر ارزان‌تر بودن خودروهای هیبریدی آنها بدون نیاز به پرداخت هزینه یا جریمه‌ای می‌توانند وارد طرح ترافیک بشوند.

  • ویژگی‌های مثبت فنی

برای بسیاری از افراد محیط زیست اهمیت دارد اما هیچ کس حاضر نیست به دلیل محافظت از محیط زیست خودرویی ضعیف با هندلینگ نامناسب بخرد. تویوتا پریوس از سال ۲۰۱۵ با استانداردهایی وارد بازار شد که مقاومت سیستم‌های امنیتی، ایربگ و بدنه آن را تضمین می‌کرد. این خودرو در آزمون تصادف اتحادیه اروپا با پنج ستاره سربلند بیرون آمده است و سازمان‌های بیمه‌ای در آمریکا این خودرو را در جایگاه ایمن‌ترین خودرو قرارداده‌اند که از سقف، بغل و کناره‌های صندلی سرنشینان به خوبی محافظت می‌کند. هیچ صدایی تا سرعت ۴۵ کیلومتر از پریوس بلند نمی‌شود و همچنین کنترل خودرو بسیار راحت است.

  • عاشق جاده می‌شوید

اتاق پریوس ۲۰۱۵ اگرچه جادار است اما مدل ۲۰۱۶ آن در عرض، ارتفاع و طول کمی بزرگ‌تر شده. همچنین امکانات رفاهی داخل آن سفر را برای سرنشینان دلچسب می‌کند. یک بلوتوث در خودرو وجود دارد که ضبط را به گوشی وصل می‌کند. شش باند در خودرو نصب شده، صفحه مولتی‌مدیا، خروجی آیپاد، USB و کیفیت صدای بی‌نظیر هم سرنشینان را تا آخر مسیر سرگرم می‌کند. همچنین دکمه کروز کنترل برای رانندگی در خارج از شهر نکته مثبت دیگر تویوتا پریوس برای رانندگان است.

  • تکنولوژی برتر


پریوس در عین حال از تکنولوژی هم غافل نشده. برای مثال در سمت راننده برخلاف خوروهای قدیمی با یک دکمه باز می‌شود. سیستم پارک دوبل خودرو هنگام نیاز گاز را کنترل و ترمز را افزایش و همچنین سمت جای پارک را به راننده نشان می‌دهد. تویوتا بسیاری از علائم و کیلومترشمار را در طراحی جدیدی بالای دریچه‌ها و ضبط خودرو تعبیه کرده تا راننده هر بار مجبور به خم کردن سر خود نشود. اهرم جعبه دنده هم طراحی مینیاتوری زیبایی دارد که زیر ضبط قرار گرفته. همچنین ایرادی که در بیشتر خودروهای اتوماتیک هنگام تعویض دنده و ناهماهنگی آن با قطعات دیگر وجود داشت در پریوس دیده نمی‌شود. برای همین پدال گاز را اگر تا انتها فشار دهیم تا مجبور به تعویض دنده شویم به لطف جعبه دنده E-CVT دنده آن به صدا نمی‌افتد.

 

برای خرید این خودرو و محافظت از محیط زیست می‌توانید وارد سایت دیوار شوید.

 

منبع: ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا