نیسان

رندری جذاب از جانشین احتمالی نیسان 370Z

حدود ۱۰ سال از زمان عرضه نیسان ۳۷۰Z می‌گذرد و البته از پنهان کردن سن بالای خود نیز ناتوان است. فروش کم هم تشدید کننده این موضوع بوده است بنابراین امیدواریم این خودروساز ژاپنی نهایتاً اقدام به توسعه جانشین این خودروی دوست‌داشتنی بکند. خبرهای گوناگونی ادعا کرده‌اند نسل جدید Z اسپورت پیش از پایان دهه میلادی جاری عرضه خواهد شد اما نیسان تاکنون هیچ‌کدام از این خبرها را تأیید نکرده است.

نیسان 370Z فیس لیفت
با تمامی این تفاسیر یکی از طراحان با استعداد صنعت خودرو اقدام به نمایش رندری از جانشین احتمالی ۳۷۰Z کرده و نتیجه نهایی نیز خلق یک کوپه اسپورت برجسته بوده است. این رندر همان تناسبات پایه مدل کنونی را حفظ کرده اما دارای برخی عناصر طراحی خاص نیسان همچون نمای جلوی V شکل، گلگیرهای عضلانی، خط سقف خمیده و رکاب‌های جانبی پهن می باشد.


جدیدترین اخبار منتشر شده نشان می‌دهد نسل بعدی خودروی Z نیسان می‌تواند بر پایه پلتفرم مرسدس بنز ساخته شود. این معماری همچنین می‌تواند پذیرای برخی از پیشرانه‌های مرسدس شامل ۲ لیتری توربو و ۶ سیلندر ۳ لیتری بای توربو با قدرت ۴۰۰ اسب بخار باشد. طیف پیشرانه‌های نسل بعدی Z نیسان احتمالاً با اینفینیتی Q60 مشترک خواهد بود.


اگر خبر منتشر شده صحیح باشد در سال ۲۰۲۱ شاهد تولید نسخه قوی‌تر نیسمو خواهیم بود. احتمال استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و وجود پیشرانه‌ای با قدرت ۴۷۵ اسب بخار نیز در نسخه نیسمو وجود دارد. احتمال تولید نسخه‌ای با قوای محرکه هیبریدی نیز وجود دارد.

باور بر این است نسل جدید نیسان Z در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد. متأسفانه تاکنون نسخه‌های پیش‌تولیدی این خودرو در حال تست دیده نشده و نیسان نیز تاکنون هیچ سخنی درباره آینده این خودروی اسپورت نزده است. ظاهراً نسل بعدی این خودرو اولویت زیادی برای نیسان نداشته خبر خوب اینکه احتمال متولد شدن آن در چند سال آینده وجود دارد.

نیسان تا ماه آوریل سال جاری تنها ۱۲۴۳ دستگاه از ۳۷۰Z را فروخته است. فروش این خودرو در سال پیش ۴۶۱۴ دستگاه بوده درحالی‌که فروش آن در سال ۲۰۱۰ به ۱۰۲۱۵ دستگاه رسیده بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (10247 ديدگاه)

    چه رندره بیربطی
    قشنگ معلومه این نسل بعدیش نیست ، فقط دارن جَو میدن .
    هیچیش همخونی نداره به هم و یه رندره بیکیفیت و بچه گانست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    قشنگه اما دوست ندارم نسل بعدیش این شکلی باشه. یاد ولوستر افتادم.
    باید یه چیز خاصتری باشه که روح سامورایی ژاپنی رو به بیننده القا کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Nissan...japan

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    قطعا قبل از معرفی نسل جدید سریz نسل جدید gtr رو خواهیم دید چون اولویت داره براشون.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا