پورشه

درآمد ناخالص پورشه از فروش هر کدام از محصولاتش

گروه فولکس‌واگن بعد از گذراندن یک سال سخت در ۲۰۱۵، در سال ۲۰۱۶ به روند سودآوری بازگشت و در این میان، برند پورشه نقش عمده‌ای در کسب این موفقیت داشته است؛ خودروسازی که در سال گذشته میلادی به میزان ۲۳۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه به فروش رسانده و با ثبت درآمد ۴.۱ میلیارد دلاری، نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

3-porsche-macan
بر اساس این آمار و مطابق گزارشی که در یکی از مقالات اخیر «بلومبرگ» آمده، پورشه برای هر وسیله نقلیه‌ای که به دست مشتریانش می‌رساند، مبلغی برابر ۱۷ هزار و ۲۵۰ دلار سود می‌کند؛ رقمی که پورشه را از این لحاظ، در مکانی بالاتر از دایملر و ب‌ام‌و که سود آنها برای هر خودروی فروخته‌شده حدود ۵ هزار دلار است، قرار می‌دهد.

Porsche 911 GTS 2017
پورشه در دسته خودروهای لوکس بازار، جایگاه خاص خود را دارد و در حالی که آمار فروشش کمتر از ب‌ام‌و و مرسدس است، در زمینه تولید مدل‌های منحصر به فرد و خاص، همانند برخی خودروسازان اسپورت، زیاده‌روی نمی‌کند. بر همین اساس، سود حاصل از فروش محصولات پورشه نیز در فاصله بین این دو گروه در بازار قرار می‌گیرد.در مقایسه با پورشه، سود ناخالص فراری از بابت فروش هر کدام از محصولاتش، تقریباً برابر ۹۰ هزار دلار است. فراری با اینکه که در سال تنها ۸ هزار خودرو تولید می‌کند، امّا درآمدهایی از پارک‌های سرگرمی، موتورها و لوازم دیگر با برند «فراری» نیز دریافت می‌کند.

2017 Porsche Macan GTS
امّا نسبت به سود ناخالص نسبت به هر دستگاه خودرو، مسلماً درآمد متوسط پورشه برای هر کدام از وسایل نقلیه‌‌ای که قیمت آنها به حدود ۹۹ هزار دلار می‌رسد، بیشتر است. این موضوع به‌خوبی در هنگام انتخاب آپشن‌ها درک می‌شود. به عنوان نمونه، در مدل ماکان که شروع قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار دارد، استفاده از چرم طبیعی با طرح «اسپرسو» در صندلی‌ها مستلزم پرداخت ۴۹۲۰ دلار است و همین‌طور، برای یک رنگ‌آمیزی سفارشی، باید مبلغی معادل ۶۵۲۰ دلار پرداخت کرد. این در حالی است که این شاسی‌بلند کوچک، به‌تنهایی ۴۰ درصد فروش برند را به خود اختصاص می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. یوسف

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    خودروسازان بزرگ سود چندانی روی فروش هر خودرو به دست نمیارن، سود اصلی از آپشن هاست، پورشه به اندازه قیمت پایه یه مدل از آپشن درآمد کسب میکنه و این داستان همه برندهای لوکسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      درسته ولی اونا هم دارن سطح امکانات مدل های پایه رو تو هر نسل بالاتر میارن به عوان نمونه ب ام و از پارسال مانیتور معمولی و نویگیشن رو تو همه مدل های پایه قرار داده. یعنی شما اگه بخوای یه گلف با امکانات و موتوری مشابه ب ام و سری ۱ بخری تقریباْ همونقدر پول میدی ولی اگه بخوای قید آپشن رو بزنی بهتره همون گلف ولی مدل پایه رو بخری که حدود ۶۰۰۰ یورو ارزونتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Madjid911 GT2

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    یعنی بابت خرید هر مدل فراری باید پولی اندازه ی قیمت یک S class رو به عنوان سود بپردازی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Danial

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (33 ديدگاه)

      پورشه جدیدا راحشو با قبل تغییر داده و خیلی زیاد تولید میکنه
      بعد این رقم میانگینه فکر کنم رو ۹۱۱ خیلی بیشتر سود میکنه
      اون ۹۰ هزارتاییم که گفتن فکر کنم سود ماشینای تولید محدودش باشه وگرنه یه ماشین صدوخوردی که نمیشه نودتاش سود باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        فراری مگه مدل ۱۰۰ هزار دلاری هم داره. من تا الآن نشنیدم فراری زیر ۱۸۰ هزار دلار باشه و اغلب بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارن که ۹۰ هزار دلار سود هم منطقی میاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    نمیدونم نویسنده ی منبع اصلی چرا گفته سود فراری از هر خودرو 90 هزار دلاره؟!
    فراری در سال گذشته حدود 3.3 میلیارد دلار درآمد کلی داشته و 432 میلیون دلار سود.
    فروش کلی این شرکت 8000 بود البته دقیقا 8014.
    یعنی میانگین قیمت فروش خودروهای فراری 411 هزار دلاره! که اصلا و به هیچ وجه اینطور نیست چون فراری 4 مدل به غیر از لافراری داره که قیمت هاش 200،250،300،325 هزار دلاره اونهم در نمایندگی فروش که همگی پیش خرید شده اند و حتی با چند آپشن اضافی هم به 411 هزار دلار نخواهند رسید با توجه به فروش بیشتر 488 و کالیفرنیا.
    هنوز نتیجه ی نهایی عملکرد مالی 2016 فراری نیومده یا شاید بنده پیدا نکردم اما برای 2015 موجوده؛
    7664 عدد خودرو فروخته شده
    مجموع درآمد 2850 میلیارد یورو و سود 290 میلیون یورویی.
    و درآمد خودرویی این شرکت 2080 میلیارد یورو بوده. به عبارت بهتر میانگین قیمت هر خودرو 271 هزار دلار.
    درآمد و دریافتی از اسپانسرها 441 میلیون یورو و مابقی از سایر منابع.
    هزینه ی فرمول یک این شرکت در این سال حدود 400 میلیون یورو بوده.
    همانطور که به وضوح مشاهده میکنید نتنها فراری از خودروهاش سودی نمیکنه بلکه در بیشتر مواقع همراه با زیان هست یا حداقل سود و اگر سایر درآمدهاش نباشه عملا این شرکت سوددهی نداره.
    اگر هر خودرو برای فراری 90 هزار دلار سودآوری داشت که الان سود کلی این شرکت بالای یک میلیارد یورو میشد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid911 GT2

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جالب بود. اطلاعات خوبی دادی. استفاده کردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ونوم اف ۵

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اقا بهزاد من فکر کنم هزینه ی فرمول رو نباید از سود شرکت کم کرد فراری از ماشینی که فروخته این سود رو کرده حالا میتونه هر جوری اونو خرج کنه یا برای مدلهای جدید یا برای فرمول البته اونچیزی رو که از کامنت شما متوجه شدم گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        هزینه ها از درآمد کل کم میشه و هزینه های فرمول یک نیز شاملش میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. سهيل

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    پس سود سایپا از فروش پراید با سود بنز E کلاس برابرہ !!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم اف ۵

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      اقا سهیل eکلاس و … یه کالا میفروشن سود پاک و حلال میبرن ولی این شرکتهایی که شما گفتی سود نمیکنن پول خون مردم رو میخورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Saied

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    والا نسبت به ماشینایه داخلی مفته. اینجا پراید رو میدن ٢٢ ت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احسان(احسان سابق)

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فولکس واگن روی هر خودروی این برند فقط 350 یورو سود خالص به جیب میزنه برای همین سهام دارای شرکت فقط به برندهای لوکس این برند برای سوددهی چشم دارن. البته اکثر برندهای غیرلوکس ساز خیلی بیشتر از این مقدار سوددهی ندارن بجز توتوتا که استثنا هست چون تویوتا روی هر خودروی این برند در حدود 2500 دلار سود خالص بدست میاره که سود خیلی بالاییه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (80 ديدگاه)

      درسته سود خودرو های معمولی (فولکس واگن و تویوتا و…) پایینه ولی تیراژ خیلی بالایی دارن که باعث میشه کل سود فروش تویوتا و فولکس و هیوندا و … از لوکس سازا و اسپرت سازا بیشتر باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بهزاد

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2417 ديدگاه)

    آریا جان بیشترین سود مجموعه بزرگ vw از دو شرکت پورشه و audi بدست میاد و اگر سود فروش خود محصولات vw را حساب کنید با احتساب عددی که احسان جان ذکر کردند چیزی در حدود 2.5 میلیارد دلار میشه که کمتر از سود پورشه هست.
    عدد 2.5 میلیارد حدودی بود وگرنه ممکنه در واقعیت کمی بالاتر یا پایین تر باشه.
    سود شرکت های لوکس ساز به خصوص آلمانی ها بسیار پایدار و مطمئن هست و نتیجه ی سالها زحمت و پشتکاره که میتونند محصولاتشان را بدون دغدغه به فروش برسونند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Omid622

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اگه ممکنه با سند و مدرک سود خالص بقیه شرکت های بزرگ خودرو سازی رو پیدا کنید و نشر دهید ممنون میشیم اما فک نکنم هیچ خودرو سازی اعم از ماشین های ارزون قیمت تا سوپر اسپرت ها و هایپر کارها به مانند این دو گاری ساز و فرغون ساز و آشغال ساز وطنی سود خالص داشته باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Archi KHAN

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بخاطر همینِ که از قدیم ها میگفتن :

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    باید سود خودروسازان آلمانی روی هر خودرو را بر حسب درصد با سود خودروسازان داخلی مقایسه میکردید تا ببینیم سایپا از فروش پراید چند درصد سود میکنه و پورشه از فروش 911 چند درصد ;-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. صدرا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قیمت پورشه، تنها به خاطر لوکس بودنش نیست!
    توی اینترنت بزنین build your own porsche و وارد سایت پورشه بشین؛ از گریپ دور فرمون و رنگ کمربند و رنگ و جنس صندلیا گرفته تا رنگ دستگیرهٔ در و مدل اگزوز و مدل و اندازه رینگ ها و غیره و غیره، همشون به عنوان آپشن در نظر گرفته میشن! یعنی عملا پورشه داره ماشین رویاهای افراد رو میسازه! درسته که تولید انبوه هم در کنار این کار انجام میشه؛ ولی بیشترین فروش پورشه سفارشیه!
    به نظر من واسه ماشینی که حتی رنگ دور رینگ لاستیک و رنگ لوله‌اگزوز و جنس دور فرمون و رنگ نشانگر سرعت به عنوان متغیرهاش محسوب میشن، این میزان سود شاید زیاد نباشه!
    برای تولید خودروی شما، چند هزار نفر آدم و چند تن منابع مختلف (به انتخاب خودتون) مورد نیازه؛ پس سود و حقوق بالا، این میون هیچه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا