رنو

بررسی رنو کپچر

رنو کپچر مدلی بر اساس کلیو هاچ‌بک است و برای برخی شاید حتی ظاهر بسیار بهتری داشته باشد. البته ظاهر این خودرو تا حدّی فریبنده است. باید به خاطر داشت که کپچر به صورت دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ارائه نشده است. در همین حال، مهم‌ترین مزیّتش نسبت به کلیو، ارتفاع بالاتر رانندگی و فضای بهتر و راحت‌تر داخل کابین است. قیمت کپچر از کلیو بالاتر است و باید هم کار کیفیت بهتری از خود نشان دهد. در عین‌حال، کپچر یکی از ارزان‌ترین خودروها در نوع خود است.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur

فضای داخلی

کپچر کاملاً یک مدل جمع‌وجور است. طول آن ۴/۱ متر، ارتفاع آن ۱/۵۳ متر است و یک فاصله مناسب ۲۰۰ میلی‌متری با زمین دارد. با یک فضای داخلی آراسته و یک ترکیب طراحی انعطاف‌پذیر روبرو هستیم. افراد بلندقدی که در صندلی‌های عقب می‌نشینند حتماً آرزو می‌کنند که اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال، در کپچر به اندازه کافی فضا وجود دارد که به یک بزرگسال با قد متوسط اجازه می‌دهد که بدون احساس خفگی در پشت یک راننده ۱۸۰ سانتی‌متری در صندلی عقب بنشیند. به علاوه صندلی‌های عقب می‌توانند به راحتی کالسکه‌های بچه را در خود جای دهند. در همین حال، فضای درنظر گرفته برای صندلی‌های عقب امکان افزایش فضای حمل وسایل را فراهم آورده است.

در صندوق عقب، با استفاده از یک کف تنظیم‌شونده، تطبیق‌پذیری بیشتری فراهم شده است؛ جای که شما می‌توانید فضا را به دو قسمت تقسیم کرده و با بالا بردن سطح کف، اجسام سنگین راه به راحتی جابجا کنید. با این حال، شرایط برای قرار دادن وسایل در داخل کابین اندکی ناامید کننده است و جعبه داشبورد بسیار کوچک استفاده شده است.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur

راحتی

در سرعت زیاد، اندکی ناپایداری مشاهده می‌شود؛ ولی در همین حال، نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک آرامش و سکوت بیشتری حکم‌فرماست. صندلی‌های کپچر کاملاً نرم هستند. در نتیجه، در ابتدا احساس راحتی خواهید کرد؛ ولی در مسافرت‌های طولانی، احتمالاً تکیه‌گاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو در مسیرهای ناهموار، کمی ناپایدار نشان می‌دهد، ولی شرایط سواری وضعیت چندان بدی ندارد و سیستم تعلیق در پستی و بلندی‌های خیابان‌های شهر بسیار خوب عمل می‌کند.

2014 Renault Captur Interior
۲۰۱۴ Renault Captur Interior
هنگام سرعت، کمی نویز باد در داخل کابین شنیده می‌شود؛ ولی اگر کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا یتی مقایسه کنیم، شرایط بسیار ساکت‌تری دارد.

طراحی داشبورد

در مدل‌های با قیمت بالاتر کپچر، کنترل‌های از رابط کاربری بهتری برخوردارند. امّا کپچرهای ارزان‌قیمت‌تر شرایط پر از زحمتی از این لحاظ دارند. در همین حال، مدل‌های «دینامیک»، یک سیستم کنترل با صفحه‌نمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحه‌ای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.

2014 Renault Captur Interior
۲۰۱۴ Renault Captur Interior
مواد پلاستیکی به کار رفته در کپچر، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن القا می‌کنند؛ ولی در همین حال، کنترل‌های چرخشی سیستم تهویه، شرایط فریبنده‌ای دارند.

رانندگی آسان

هنگام نشستن بر صندلی راننده، هم دید مناسبی از جلوی خودرو وجود دارد و هم موتورها برای ایجاد پیشرانه آماده هستند. فرمان کپچر در شهر بسیار سبک است؛‌ ولی در همین حال، اگر اشکودا یتی را درنظر بگیریم، این خودرو به خاطر دقت بیشتر پدال‌ها و شیفت دنده‌ها نسبت به کپچر، شرایط رانندگی راحت‌تری داشته باشد. همچنین در یتی، نمای بهتری از عقب در دسترس قرار می‌گیرد و این موضوع در پارکینگ کمک زیادی می‌کند. با این حال، نقطه کور کپچر چندان بزرگ نیست و بالا رفتن ارتفاع رانندگی نیز موجب بهتر شدن شرایط دید راننده در جلو شده است.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
از لحاظ پیشرانه، حتی اگر ضعیف‌ترین موتور انتخاب شود که یک موتور توربوی ۲ لیتری بنزینی است، قدرت لازم برای حرکت کپچر با یک خانواده کاملاً فراهم است. با این حال، اگر به دنبال یک قدرت بیشتر هستید، می‌توانید از موتور توربوی ۱/۲ لیتری بنزینی یا موتور دیزل ۱/۵ لیتری استفاده کنید. یک سیستم گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد همراه با موتور قدرتمندتر بنزینی ارائه می‌شود و برای موتور دیزلی نیز به صورت یک آپشن درنظر گرفته شده است. این گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاجه EDC است.

2014 Renault Captur

لذت رانندگی

کپچر لزوماً یک خودرو با هیجان زیاد در رانندگی نیست، ولی در جایگاه خودش لذت مناسبی از رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. شاید حتی در اشکودا یتی نیز شاهد لذت بیشتری از رانندگی باشید؛ ولی در همین حال، در کپچر شرایط ایمنی و قابل پیش‌بینی در کنترل شما قرار دارد.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
مدل کپچری که از موتور دیزل استفاده می‌کند، با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، ۱۲/۶ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتورهای بنزینی ۰/۹ و ۱/۲ لیتری هر دو قدرتی به ترتیب برابر ۹۰ و ۱۱۶ اسب‌بخار دارند که ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۰/۹ ثانیه طول می‌کشد.

قابلیت اطمینان

ضمانت‌نامه و پوشش تعمیراتی تا ۴ سال ادامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی، رنو در مطالعات رضایت مشتری جی دی پاور شرایط چندان مناسبی ندارد و در مطالعه سال ۲۰۱۳ این مؤسسه، از نظر رضایت مشتری، در رتبه نوزدهم از ۲۷ خودروساز قرار گرفته است. در همین حال، عمر مدل کپچر برای شرکت در مطالعه به حدّ کافی نبوده است.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
ضمانت‌نامه چهار سال کپچر، ۱۰۰ هزار مایل را پوشش می‌دهد. این در حلی است که نیسان و جوک تنها ۳ سال یا ۶۰ هزار مایل را پوشش می‌دهند.

مصرف سوخت

کپچر نسبت به بسیاری از مدل‌های هم‌رده‌اش، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد. کپچر با موتور دیزل، در تست‌های رسمی، مصرف سوخت ۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان داده است. البته مصرف سوخت در دنیای واقعی ۴/۲۸ لیتر است که بسیار واقع‌گرایانه‌تر است که این مصرف باز هم از معادل‌های آن در نیسان جوک یا اشکودا یتی کمتر است.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
به همین ترتیب، مدل‌های با موتور بنزینی وضعیت بهتری در مصرف سوخت نسبت به رقبا دارند. هر دو موتور ارائه شده برای رنو کپچر، دارای متوسط مصرف سوخت ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تست‌های رسمی هستند.

مقرون به صرفه

رنو کپچر نسبت به همتایانش قیمت کمتری دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. قیمت‌گذاری کپچر از بسیاری ۴×۴ ها، شامل نیسان جوک و اشکودا یتی کمتر است و در همین حال، کاهش قیمت کمتری، پس از چند سال استفاده خواهد داشت.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
اگر در هنگام خرید کپچر از گزینه طرح اقتصادی رنو استفاده کنید، برای مدت یک سال یا ۴۸ هزار مایل (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتند) می‌توانید از سرویس رایگان استفاده کنید. اگر هم تمایلی به این کار ندارید، می‌توانی یک سرویس چهار ساله با قیمت ثابت ۳۰۰ پوند تهیه کنید.

ایمنی

کپچر احتمالاً شرایط مناسبی در یک تصادف دارد. در رنو کپچر، ۶ کیسه هوا استفاده شده که ۲ تای آن در طول کابین و در سطح پنجره حرکت خواهند کرد. همین موضوع به کپچر کمک کرده تا از تست تصادف مستقل بدنه Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند. البته از این حقیقت که اشکودا یتی ۷ کیسه هوا دارد و عملکرد بهتری در تست محافظت از سرنشین بزرگسال نشان داده نباید بگذریم. در همین حال، نتیجه تست ایمنی مراقبت از بچه‌ها و عابران پیاده برای کپچر بالاتر است. رنو همچنین از لحاظ سیستم الکترونیکی تأثیرگذار بر نیروی ترمز و پایدا با اشکودا برابری می‌کند.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur

تجهیزات استاندارد

اگر ارزان‌ترین کپچر را با عنوان «اکسپرشن» انتخاب کنید، تجهیزات استانداردی مانند چرخ‌های آلومینیومی، اتصال بلوتوث هندفری برای گوشی موبایل و یک درگاه USB برای ارتباط آی‌پاد به سیستم استریو در اختیار خواهید داشت.

2014 Renault Captur
۲۰۱۴ Renault Captur
در همین حال، توصیه می‌شود انتخاب خود را به «اکسپرشن پلاس» ارتقا دهید. در این حالت، مواردی مانند سیستم تنظیم هوا و رنگ‌آمیزی پنل و دستگیره درها مطابق رنگ بدنه به کپچر اضافه می‌شوند.
در نسخه «دینامیک MediaNav» نیز تجهیزاتی مانند سیستم راهبری با نمایشگر لمسی، یک سیستم صوتی پرسرعت و برخی طراحی‌های هوشمندانه داخل کابین در دسترس قرار می‌گیرند. در همین حال، مدل دینامیک S MediaNav دارای حسگرهای عقب پارکینگ و یک سیستم تنظیم هوای داخل کابین هوشمند است.

نظر نهایی

رنو کپچر در مقایسه با اشکودا یتی، دارای کلاس و هیجان رانندگی پایین‌تری است؛ با این حال، قیمت آن به اندازه قابل‌توجهی ارزان‌تر است (شروع قیمت از ۱۹۹۸۶ دلار برای مدل اکسپرشن) و هزینه‌های مالکیت آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند. به علاوه، کابین کپچر دارای محیط آرام‌تر و راحت‌تری در داخل کابین است. همین‌طور بسیاری از تریم‌های آن، دارای تجهیزات مناسب زیادی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    برای کشور های اروپایی یک ماشین خوب با این سطح قیمت و امکانات است .
    اما برای ایران که با قیمتی حدود١٢٠_١٣٠میلیون در میاد من نمیپسندم.و زیاد حرفی برای گفتن نداره.چون رنو داستر خودش الان فروش خوبی نداشته چه برسه به این.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      خیلی خوشگله خوشم اومد از طراحیش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        از نظر طراحی هیچ کم و کسری نداره!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مک میسل

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          از نظر طراحی هیچ کم و کسری نداره!
          هم طراحی بیرونش خوشگله هم داخل!
          فریبنده است!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. DRAGONBORN

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          ممنون ازآقای انیس حسینی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          Renault = French Volks Wagen

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. tadano

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        برادر اژدها مبارکه کامنتات داره به سال تولدت نزدیک میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. DRAGONBORN

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          ممنون tadano جان من هم به خاطر این که به فکر منی عکستو گزاشتم روآواتارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. matin

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (233 ديدگاه)

        آریان موتور هم از 30 مهر اوتلندر رو پیش فروش می کنه لطفا پوشش دهید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      90 و 106 اسب بخار خیلی کمن.یه توربو میزاشتی روش میمردی رنو!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        اگر مثلا موتور1.5لیتری توربو با130 اسب بخار بود بهتر نمیشد؟
        90 اسب خیلی کمه!
        ولی مصرف سوختشم پایینه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »

          ۲۶ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          اسب بخار مهم نیس…استفاده از اونه که مهمه…فولکس واگن XL1 رو که یادتونه؟!

          راستی نیما من الان نکاه میکنم کامنتای تو از مکی هم بیشتر شده…یه ذره یواش تر بابا!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. فرامرز

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      داستر رنو نیست! ما بج رنو رو میچسبونیم بهش. البته خود رنو هم با این همه سابقه از قافله عقب مونده
      محصولات داچیا در بهترین حالت باید با خودروهای چینی مقایسه بشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. REZA....JUSTFRANCE....JUSTRENAULT

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (17 ديدگاه)

      میشه گفت این ژیگول شده ی داستره ولی ازون کوچیکتره و تک دف ! در ضمن کودوم پولی که ما واسه ماشین میدیم واقعیه که این واقعی باشه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. saeed.shariati

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (477 ديدگاه)

      اگه با رنج قیمتی۱۲۰تومن باشه
      سخته بین این و ولستر و الفا جولیتا یکی رو انتخاب کنی
      ولستر از این خوشگل تره
      الفا هم لزت رانندگیش بیشتره
      ولی این هم بلند تره هم طراحی داخلی و بیرونیش فانتزی تره و از اون دوتا جادار ت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        من ولستر رو انتخاب میکردم چون به نظر من خوشگلترین ماشین تو ایرانه ولستر!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرهاد

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          جولیتا که خیلی بهتره
          هم طراحی هم فنی هم توربو داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Alpha

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (544 ديدگاه)

        این 3 تا ماشین چه ربطی به هم دارن ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. محمدرضا

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        بنظر من با این قیمت سانگ یانگ خیلی حرف برای گفتن داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. asadi

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    جلوش زشته ولی در کل خوبه مثل مصرف سوختش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (323 ديدگاه)

      تمام مشکل رنو آرمش هست و بس!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. DRAGONBORN

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1884 ديدگاه)

        موافقم مسعود لوزی یم ضایع هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      فکر کنم از این ماشین ایرانخودرو رونمایی کرد که تولیدش میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        نه فکر میکنم اون رنو کلیو بود دراگون،نه؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. DRAGONBORN

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (1884 ديدگاه)

          کلیو نبود.ایران ماشین کوپه مونتاژ میکنه آخه مکی؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          نمیدونم والا!یه تحقیق میکنم بهت میگم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرهاد

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (378 ديدگاه)

          هم کلیو هم این قراره قطعاتش وارد بشن و ایران خودرو
          مونتاژ کنه.اگه استقبال ازشون خوب باشه میرن تو کار تولید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مک میسل

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اره راست میگه هم این بود هم کلیو منتها این با قیمت120تومن و کلیو با قیمت80تومن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. سعید

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (481 ديدگاه)

        اخبار دیروز گفت تو نمایشگاه ایران خودروی تبریز رونمایی شد و قراره تا 6 ماه آینده به مشتریان تحویل داده شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      اسدی مصرف سوختش با 90 اسب بخار باید هم خوب باشه مثل 918 887 اسب بخار نیست که فقط 4 تا بسوزونه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مصطفی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آدم از قیافش توقع یه کابین شکل سفینه ی فضایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      از جناب اقای انیس حسینی نهایت تشکر را دارم و از ایشون خواهش میکنم که در پدال کامنت داده و در بحث های ما همونطور که مصطفی گفت شرکت کنند…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. DRAGONBORN

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      زیادنباید ازش انتظار داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (450 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی خیلی ممنون…اگر امکان داره شما هم کامنت بدید…ما خیلی خوشحال می شیم تو بحث هامون شرکت داشته باشید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CAPITALIST

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (64 ديدگاه)

      آره میخواهیم شما هم تو بحث ها شرکت کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Just germany...

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (264 ديدگاه)

    قیافش بد نیست،ولی خوشگلی هم نداره
    داخلش زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رسول

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    پزو رنو بزار برن به جهنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      رسول درسته فرانسوی ها به ایران خیانت کردن از خون آلوده به ویروس ایدز تا قطعات آشغال به ما دادن و کلا ملت ایران رو حسابی تحقیر کردن.ولی از سرمایه گذاریشون بدم نمیاد بهتره بیان

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مک میسل

        ۲۵ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2707 ديدگاه)

        فرانسوی های یک خیانتی به ما کردن که نگو و نپرس،حالا وقتش رسیده که ما به اونها خیانت کنیم و برایشان شرط و شروط بگذاریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Just germany...

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (264 ديدگاه)

          وقتشه پرایدو رنگ کنیم به جا اس کلاس بفروشیم بهشون

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مک میسل

          ۲۵ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (2707 ديدگاه)

          اره همینطوره…
          ولی به نظرم پراید زیادیشونه….
          اردی رو بهشون بدیم بهتر نیست؟؟؟؟؟موتور پیکان50سال پیش با شاسی20سال پیش خودشون…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. DRAGONBORN

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    فکر کنم زیاد ازش استقبال بشه.من واقعا از طرحش خوشم اومد درسته یکم طراحی ناپخته ای داره ولی اسپورت بودن چاشنی شده براش و جوونها هم خوششون میاد از این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      طراحی داخلیش عالیه…
      طراحی بیرونشم خوبه منتها بهتر از این هم جا داشت.
      تنها نقطه ضعفش،کم حجم بودن موتور و قدرت موتور کمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. sunmartin

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    با قیمت 120 ملیونی خرید کیا سراتو 2015 نیوفیس با صد در صد آپشن های بیشتر از قبیل شیفتر دوبل و گرم کن سرد کن و کول باکس و عمر مفید بسیار بیشتر به نقل از تست های بین المللی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. میلاد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    خوبیاشو که خوب توی متن نوشته.دست نویسنده درد نکنه.
    اما اون جوری که من توی کپچر اونرز کلاب خوندم این ماشین یه سری مشکلات کیفیتی داره که بعضیاشون از قول صاحبای ماشین به ترتیب زیر هستند:
    1- توی بارون شدید از درب عقب ماشینم آب نفوذ کرده به داخل ماشین.
    2- توی تغییر دمای زیاد (هوای گرم) دربای جلو توی باز و بسته شدن سر و صدا می کنند.
    3- نشان دهنده ی مصرف سوخت توی کپچر دیزل روی 29.9 MPG گیر می کنه.(این مشکل رو خیلی بهش اشاره می کنند)
    4- پرف پاک کن سمت راننده توی هر حرکتی (تند یا آهسته) صدای اعصاب خرد کنی تولید می کنه.
    5-سیستم Start-Stop همیشه کار نمی کنه!
    و…میتونید این جا بخونید:http://www.capturownersclub.co.uk/forum/faults-problems_forum8_page1.html
    یه چیز عجیب هم که توی این رنو توجه منو به خودش جلب کرده اینه که رنو یه گیربکس دو کلاچه برای این ماشین طراحی کرده ولی ظاهرا این گیربکس OverDrive نداره!
    یه سوال هم برام پیش اومده این که این موتور 1.2 لیتر رو نیسان هم روی پولسار می ذاره(با قدرت بهتر).خواستم بدونم کدوم یکی از رنو و نیسان این موتور رو طراحی کردند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad..F12

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2543 ديدگاه)

      میلاد جان کلاً موتور خودروهای کوچیک شهری شرکت های مرسدس بنز، رنو و نیسان با همکاری هم ساخته میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رضا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ای کاش تویوتا بجای رنو و پژو تو ایران بود ،قیمتش تو ایران نمیصرفه میشه بجاش اسپورتیج کم کارکرد یا سوناتا و مزدا 3 خرید که خیلی از این بهتره ،کاش رنو و پژو هیچوقت تو ایران برنمی گشتند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عباس

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    دو مدلی رنو که ویران خودرو رونمایی کرده!به صورت واسته از امارات وارد شده!معلوم نیست رنو بخواد توی ایران منتاژش کنه!فعلا فرغون ساز ها به وارد کننده بزرگ خودرو تبدیل شدن!جالبه که به اشتغال داخل که این همه میگفتن که باید تعرفه واردات بالا ببرن،که از تولید ملی حمایت بشه،ضرری نمیرسونه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. DRAGONBORN

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی لطفا تو بحث های پدال شرکت کنید.خوشحال میشیم باهاتون هم کلام بشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. لاکی استریک

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    با ۱۹ هزار دلار راحت یه مزدا۳ میگیرم حالشو میبرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. پوری پوریا!

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    ماشین خوش رنگ و لعابی هست! رنو ماشین های اقتصادی وسخت جون تولید میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Ahmad..F12

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    انیس جان ممنون

    کپچر خودروی جالبیه

    امکانات خوبی هم ار مقابل قیمتش داره

    طراحیش هم کاملاً به روز و قابل قبوله

    مصرف سوخت 4.7 هم بسیار عالیه

    موتورش اگر قویتر می‌بود دیگه ایرادی برش وارد نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پوری پوریا!

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (322 ديدگاه)

      کلا همه خودرو هایی که رنو تولید میکنه اقتصادی و مناسب و سخت جان هستند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. parseh net30

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    هرچی آشغاله میاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مک میسل

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      این الان اشغاله به نظر شما؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. sunmartin

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    دوستان عزیز و کاربران گرامی همانطور که اطلاع دارید خودروهای فرانسوی از قبیل رنو و پژو سیتروئن به استهلاک زیاد مهندسی پیچیده و غیر ضروری و کیفیت نه چندان بالا مشهور هستند حتی در بر نامه تاپ گیر جرمی میگفت نمیدونم دلیل این پیچیدگی باز کردن یک لامپ رنو و در مدل های ایران ( مگان )چی میتونه باشه ، در واقع طراحی اونها هم زیاد خارق العاده نیست و خیلی معمولی طراحی میشن در بین خودروهای فرانسوی پژو 308 و 208خوش درخشیدند و استایل زیبا و موتور پر بازدهی داشتند اما این دو خودرو که توسط “ویران خودرو” قراره از واسطه ( دلالان شریف )خریداری و به بازار عرضه بشه اون چیزی نیست که از این قیمت انتظار میرفت یک خودروی کاملا معمولی با کیفیت متوسط ، بعد از سی و اندی حمایت مطلق و بستن مبادی ورودی ، تعرفه های زیاد ، تبصره 13 ، و هزاران قانون دست و پا گیر دیگه ویران خودرو و سایه بان به شرکت های دست چندم مونتآژ کاری با قطعات و تولیدات چینی تبدیل شدن و در بهترین حالت به وارد کننده خودرو..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Esi

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز اشتباه میکنی حداقل در مورد کلیو که یکی از محبوبترین هاچبکهای دنیاست (اگه نگم محبوبترین) و فروش بسیار خوبی هم تو اروپا داره حرف شما صحیح نیست در ضمن درسته که تو دنیای امروزاینها خودروهای کاملاً معمولی حساب میشند ولی باید گفته که خودروهای بهتر و لوکستر رو که نمیتونه ایران خودرو بیاره چون به قدری قیمتشون بالا میره که شاید فقط یک درصد مردم ایران توانایی خرید اونها رو داشته باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهران

      ۲۶ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      جناب سن مارتین عزیز من گاهی نظرات شما در این سایت رو اتفاقی خوندم.اینکه یکی با اطلاعات بیاد و نظراتشو بیان کنه خب اتفاق خوشایندی است اما جسارتا چند نکته رو لازم دیدم مطرح کنم.
      اظهار نظر از جانب یک متخصص باید کارشناسی و غیر سلیقه ای باشه و هر حرفش مدرک و مرجع داشته باشه.
      دیگه اینکه همیشه از نظراتتان یک منفی گرایی به مشام می رسه که جدا خوشایند نیست حتا زمانی که لازم است نسبت به یک موضوع نظر منفی بدین بهتره با یک حس مثبت اونو بیان کنید.
      دیگه اینکه اظهار نظر در مورد استایل ( طراحی ظاهری) خیلی حساس و پیچیده و بدون مدرک هستش که بهتره اونو به متخصصین واگزار کنی یا حد اقل از یک منبع نقل کنی یا اینکه بگی نظر شخصی خودمه
      در کل هرچه نظرات بدور از تعصبات شخصی و با در نظر گرفتن منطق باشه برای خواننده خوشایند تره.
      ممنون از اینکه همیشه نظراتت رو می نویسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. REZA . JUST HYUNDAI

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    ماشین فرانسوی فقط سیترون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. DRAGONBORN

      ۲۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1884 ديدگاه)

      مخصوصا C5

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. mohammad

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این رنو کپچر هم به نظر ماشین بدی نمیاد ایتطور که این خانم خارجی راجب ماشین توضیح داد باید ماشین جالبی باشه این رنو کپچر! قیمتش چنده! کسی میدونه!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. وحید

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    کلا ماشین های رنو تو سرعتای بالا خوب عمل نمیکنن از لحاظ تعادل و صدای داخل کابین. ال90 و مگان و حالا کپچر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      پدر جان اندازه پول اشکنه میدن شما لتیتود رنو رو یک بار اگه پیدا کردی امتحان کن بعد مطمئن هستم نظرت عوض میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. DRAGONBORN

    ۲۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1884 ديدگاه)

    پلاک ملی هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. e36

    ۲۶ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    اصلا خودروی فرانسوی در حد نیست!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سوناتا وای اف

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعان خیلی ضعیفه خیلی بی رخته شتاب هم که نداره واقعا یه فاجعه هس واسه رنو 13 ثانیه هم شد شتاب؟؟؟؟ادمو دق میده من به این یه قرون هم نمیدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. فرید

    ۲۰ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    واردات رنوکپچر هم مثل پژو407 وسوزوکی کیزاشی وسیتروئنc5 که توسط شرکت های خودروسازداخلی واردشدبه دلیل سیاست های غلط فروش وقیمت بالاباشکست مواجه خواهدشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. فرهاد

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش رنو 5 نسل سوم هم تولید بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. 4MATIC

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    توایرانم می خواد بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رنو محصولاتش کم استهلاکه و دیر پایه آدمو به تعمیرگاه میکشونه به شرطی که داخلی سازی روش صورت نگیره
    وگرنه اگر قراره گردگیر پلوس ایرانی روش بندازن که هی زارت و زورت خراب شه که دیگه فاجعه
    تو ال 90 که اگه گردگیر پلوس پاره شد تمام واسکازین گیرباکس خالی میشه و گیرباکس خورد میگنه
    حالا حساب کن ایران فرغون بیاد داخلی سازی کنه
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. amir

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نگاهی به مصرف سوختش توی سایت ایران خودرو کنین
    سوخت بیرون از شهر رو بیشتر از داخل شهر نوشتن
    سوخت ترکیبی هم از هر دو تا کمتر
    نیومده اطلاعات غلط دارن میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بهنام

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بیاین واقع بین باشیم این خودرو تا الان تو ایران نیومده کسی هم سوارش نشده…یه خوبی که داره اینکه ایران خودرو وارد می کنه کامپیوتر ماشین با توجه به آب و هوای ایران برنامه ریزی شده که خودش خیلی عالیه چون اکثر ماشین های دیگه به سفارش کشور های دیگه س بعد بهتره بریم تو سایت های خارجی اطلاعات بگیریم که اکثرا از این خودرو راضی اند قیمتشم که ۹۸ تونه خیلی خوبه قطعاتشم با توجه به گستردگی شبکه ایران خودرو جای نگرانی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من میخوام یه ماشین بگیرم برا سفر حال کنم با هاش میرم سفر موندم چه ماشینی بردارم اصن گیج شدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. سیستان بلوچستان

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا همشون اشغاله با صدمیلیون میشه یه تویوتا هایلوکس تمیز بخری و بدونی ماشین چیه قدرت چیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا