رنو

رؤیای رنو برای بزرگ شدن

رنو که در طول یک دهه اخیر و پس از همکاری با برند نیسان، از وضعیت فروش بالایی برخوردار شده، چالش جدیدی برای خود رقم زده و چنان‌که از شواهد برمی‌آید، برای ساخت یک ابر خودروی روباز تلاش می‌کند. در واقع اگر مشکلی پیش نیاید، رنو احتمالاً به‌زودی از یک مدل مفهومی اسپرت و روباز با نام اسپایدر پرده برمی‌دارد که پیش از این صحبت‌های بسیاری راجع به ویژگی‌های فنی و عملکرد آن انجام گرفته و انتظار می‌رود خودروی اسپرت جدید رنو شباهت بسیاری به مدل ترازور داشته باشد.


به گزارش کاراسکوپ رنو که قبلاً سابقه ساخت مدل‌های اسپورتی نظیر کلیو اسپرت و مگان ۲۲۵ تروفی را در پرونده دارد، با توجه به وضعیت مناسب فروش و تجربیاتی که در بخش فرمول یک به دست آورده تلاش دارد تا شاید خودرویی اسپرت و تمام عیار را برای برخی از مشتریان خاص خود تولید کند. ماهولو عمر طراح فرانسوی برند رد این راستا وارد کار شده و چند رند از نمونه مدرن نو اسپایدر منتشر کرده که در نوع خود یک چالش جدید برای رنو محسوب می‌شوند.


خودروی مفهومی جدید رنو بی‌شباهت به مفهومی قبلی آلپاین گرن‌توریسمو که سال ۲۰۱۵ معرفی شده، نیست اما به خودروی آر اس ۰۱ رنو نیز شبیه است. طرح خودروی دیجیتالی جدید رنو با فرم بدنه‌ای آئرودینامیک، تنها دو صندلی دارد و بدون سقف ثابت از یک ساختار جالب بهره برده و به‌صورت موتور وسط عرضه می‌گردد.


رنو هنوز بحثی راجع به زمان عرضه این خودرو ننموده است. آیا رنو وارد دنیای خطرناک و بی‌رحم سوپراسپرت‌سازان می‌شود؟ باید منتظر ماند و دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این چراغ های عقب به هم پیوسته از شیرون شروع شد …
    خیلی قشنگه ولی دیگه تکراری شده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. parsa

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (167 ديدگاه)

      موافق نیستم،وننو قبل از شیرون بوده ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. akrh78

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        موافق نیستم.چراغای عقب وننو پیوسته نیستن.اون وسط لوگو لامبورگینی هست….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari Zonda SuperFast

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          چراغ عقب نواری پیوسته حتی ارزش بحث کردن رو نداره.
          چراغ عقب باید دایره باشه
          حالا میخواد تک باشه،دوقلو،یا سه قلو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ace

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دایره !!!
          چون فراری اینطوریه حتما !!!
          عمراً !
          اتفاق چراغ دایره ای ۱۰۰ ساله داره استفاده میشه و خیلی تکراریه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ferrari Zonda SuperFast

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (479 ديدگاه)

          مهم تکراری بودن یا نبودنش نیس
          مهم زیباییه.
          من به خاطر آلفا، کوروت، فرراری، پاگانی و… گفتم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      audi concept a9 :||||
      shoma k audi bazi chera??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ace

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        تاثیرگذاری بوگاتی در دنیای سوپراسپرت ها خیلی بیشتره
        مثل مدل Lafinale که بوگاتی معرفی کرد و بعد Laferrari اومد و حتی مدت ها نسل بعد فورد GT با اسم Ford Laford معرفی میشد.
        طرح چراغ پیوسته بار ها در تاریخ استفاده شده اما این موج جدید ، اونم در دنیای ماشین های اسپورت ، با پیروی از بوگاتی ایجاد شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. akrh78

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      میگم آقا مجید کانسپت میژن ای قبل از شیرون نبود؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Ferrari Zonda SuperFast

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (479 ديدگاه)

      به نظرم اگر سبک طراحی آر اس01 رو پی شو میگرفت بهتر بود.
      اینم یادتون باشه که رنو بالای40ساله که پیشرانه فرمول میسازه و حداقل 20سال پیش(دقیق نمیدونم، میتونه بیشتر باشه)مستقیما وارد فرمول شد و حتی تونست نوار قهرمانی های شومی و فرراری رو پاره کنه و دوقهرمانی پشت سر هم بیاره…
      توی بحث پیشرانه رنو خیلی کاردرسته و تعداد قهرمانی های زیادی داره توی لیست انجین دومه با 12قهرمانی و اول فرراریه با 16تا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. akrh78

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    رنو واقعا داره خیلی پیشرفت میکنه.همیشه هم کانسپتای خیلی عالی و زیبا و نوآورانه ای معرفی کرده.پیشرفتش شده شبیه مکلارن.پیشرفت رنو تو فورمول یک هم اینو اثبات میکنه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    تو عکس که شیشه نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاسین

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    برای رنو هیچکاری نداره حتی سوپر اسپرت بسازه چون پشتوانه مهندسی خوبی مثل مهندسای فرمول یکش داره و در عین حال اگر بخوایم بصورت گروه خودروسازی هم فرض کنیم رنو نیسان با هم میتونن بدجوری گرد و خاک کنن طراحی رو رنو انجام بده و مهندسی فنی ماشین رو نیسان مخلوق نهایی نژاد جدیدی از گودزیالاها خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. DYBALA

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اینکه تو فرمول یک بودن رنو رو دلیل بر خوب بودن رنو میبینید، درست نیست
    کانسپت کامپیوتری بیرون دادن سادس
    حتی شیشه جلو هم نداره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Km

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (544 ديدگاه)

      آره دیگه آخه کسایی که اینو رندر کردن یا یادشون رفته شیشه بذارن یا بلد نبودن :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Carbonado_GT

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با تلیسمان خیلی حال میکنم
    قیافش مثل ماشین های 500 میلیونیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Amirhosein

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فقط دو تا شرکت تو دنیا هست که تو هر سبکی خودرو تولید میکنه اولی بنز دومی رنو
    اینا هم کامیون تولید میکنن هم کامیونت هم ون هم شاسی بلند هم سدان هم کوپه هم فرمول یک هم سوپر اسپرت و صد تا هم دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا