کراس اوور جدید سایپا آریا در مردادماه سال ۱۳۹۹ رونمایی شد و قرار بود در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شود که این اتفاق نیفتاد. این خودرو در واقع نسخه قدبلند شاهین است، یک خودروی هاچبک کراس شهری که اگرچه نمیتواند با کراس اوورهای مطرح بازار رقابت کند اما به واسطهی طراحیهای جدید سایپا میتواند در بازار خودروی کم تنوع و گرانقیمت ایران با استقبال خوبی مواجه شود.
موتور سایپا آریا همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سایپا شاهین است که ۱۱۰ اسب بخار قدرت دارد، گیربکس ۵ سرعته نیز بهصورت استاندارد برای این خودرو در نظر گرفته شده است. بااینحال سایپا اعلام کرده است که به زودی پیشرانه مدرن ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپ توربو جدید محصول کارخانه تیوان، جایگزین پیشرانه فعلی خواهد شد. همچنین یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته CVT جدید نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. حالا مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر از عرضه این خودروی جدید با گارانتی ۵ ساله داده است. به گزارش سایپانیوز، شانزدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری و نوآوری با حضور مدیران ارشد صنایع مختلف، جمعی از استادان و پژوهشگران دانشگاههای مختلف کشور برگزار شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این کنفرانس با موضوع فرصتهای فناورانه خودروسازی برای حاضرین از تجربه و بهره گیری از تکنولوژی و فناوریهای روز دنیا در این گروه بیان کرد.
محمدعلی تیموری با بیان اینکه شرکتهای خودروساز باید در کنفرانسها و همایشهایی با موضوعات فناورانه شرکت کنند گفت: حضور در این همایشها باعث آگاهی از دستاوردها و تکنولوژی روز دنیا میشود و مهمترین رسالت خودروسازیها که تجاری کردن فناوریهای نوین است را در مسیری صحیح و بهروز هدایت میکند. او افزود: با توجه به سطح دانش و رشدی که در جامعه ایجاد شده باید به همان اندازه برای ایجاد رفاه مشتریان از دانش روز استفاده کنیم تا مشتریان بتوانند کمترین زحمت را برای دریافت کیفیت بالا، قیمت تمام شده پایین در زمینههای عرضه و خدمات محصول داشته باشند و این کنفرانس میتواند تمامی این موارد را بررسی کند.
مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت وزارت صمت در گروه سایپا جهش طراحی شکل گرفته و خودروهایی که طراحی، توسعه و تولید آنها متوقف شده بود با سرمایهگذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان مجدد در دستور کار قرار گرفت بهطوریکه سه مدل محصول در حال تست نهایی است که از خردادماه سال آینده عرضه میشود و دو مدل خودرو تجاری نیز آماده عرضه است و از بهمنماه عرضه آنها شروع خواهد شد. سه مدل دیگر خودرو سواری هم در شش ماه دوم سال جاری فرآیندهای آن تمام میشود و امیدواریم در سال آینده ۸ مدل خودرو را وارد بازار کنیم و این خودروها که تمامی استانداردهای ۸۵ گانه را کسب کردهاند، بتوانند از نظر کیفیت شرایط مناسبی برای مشتریان ایجاد کنند.
او با اشاره به اینکه در حوزه ورود فناوری به صنعت خودرو باید شناخت کامل به شبکه خود داشته باشیم گفت: در صنعت خودروسازی شبکه شامل سه قسمت اصلی است که باید این سه قسمت را تجهیز کرد. تیموری تصریح کرد: مدیریت زنجیره تأمین در کل کشور یکی از بخشهایی است که نیاز به بهره گیری از تکنولوژیهای نوین در آن وجود دارد. بهنحویکه با رشد استانداردها و تکنولوژی قطعات نیاز صنعت به قطعات هایتک و الکترونیکی بیشتر شده و استفاده از فناوریهای نوین اجتنابناپذیر است. در این زمینه نیاز به آیسی و چیپ ستها در تمام صنایع بسیار ملموس است و در چند سال اخیر با توجه به بحرانی که در دنیا برای تولید این قطعات ایجاد شده، لزوم تقویت این بخش از تکنولوژی در صنعت خودروسازی کاملاً محسوس است.
او با بیان اینکه در مدیریت زنجیره تولید هم نیاز به ورود تکنولوژیهای نوین وجود دارد، افزود: برای تجهیز و بهروزرسانی خطوط تولید در پرس شاپ، تولید بدنه و رنگآمیزی نوآوری و فناوری تأثیر زیادی خواهد داشت و در گروه سایپا در این زمینه سرمایهگذاری مناسبی انجام شده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در مدیریت عرضه و خدمات نیز باید با بهره گیری از فناوریهای نوین در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان حرکت کرد. بهنحویکه با ایجاد شبکه نرمافزاری آنلاین در شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور بتوان در لحظه نیاز شبکه و نمایندگیها را دریافت و برای تأمین آن بهسرعت اقدام کرد. علاوه بر این با دریافت بازخورد ایرادات احتمالی از مشتریان، درصورتیکه مشکل ایجاد شده از قطعات خودرو باشد باید بهسرعت در خصوص رفع ایراد احتمالی برنامهریزی و اقدام کرد چراکه این موارد در افزایش کیفیت محصول بسیار تأثیرگذار است.
او با بیان اینکه در شبکه خدمات پس از فروش سایپا با استفاده از تکنولوژیهای نوین، زیرساخت جدیدی در حال اجرا است که در صورت نیاز به قطعه در هر منطقه از کشور بهصورت آنلاین، گزارش جهت تأمین قطعه اعلام میشود و به قطعه ساز هم جهت رفع عیب اعلام خواهد شد، افزود: در گذشته اگر ایرادی در کیفیت محصول ایجاد میشد در مدتزمان دو الی سه هفته روند اصلاح طول میکشید و حال با بهره گیری از نرمافزار جدید، بهمحض بروز ایراد در هر حوزهای بلافاصله با پیامک به مدیران ارشد اعلام میشود و این موضوع باعث انجام واکنش سریع در رفع ایراد شده است.
تیموری با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش و به منظور افزایش کیفیت خدماتدهی، سایپا با بهره گیری از فناوریهای جدید وارد فضای بزرگی شده افزود: سایپا با استفاده از زیرساخت مخابراتی موجود در تمام کشور در تلاش است که با نصب برنامهای بر روی محصولات خود بهصورت آنلاین، در صورت بروز مشکل در خودرو پیام ارسالی از سوی مشتری را دریافت کند و این برنامه از یک ماه آینده بهصورت آپشن بر روی محصولات نصب خواهد شد. او افزود: مشتری در صورت نیاز به هرگونه امداد و کمک در خصوص خرابی خودرو، چکاپ خودرو قبل از سفر، رهگیری سرقت خودرو و … با بهره گیری از این نرمافزار و سیمکارتی که در کیت خودرو قرار میگیرد، میتواند بهصورت آنلاین اطلاعرسانی کند و در این صورت قیمت خدمات کاهش خواهد یافت و از برخی هزینههای احتمالی پیشگیری خواهد شد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وجود خودروهای ناقص در سال گذشته و تکمیل و عرضه آن افزود: در سال گذشته ۸۷ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگها وجود داشت که حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه این خودروها بود که در صنعت جاری نشده بود و با برنامهریزی انجام شده خوشبختانه تمام این خودروها تکمیل و به بازار عرضه شد و با تأمین صد درصد قطعات داخلی و تلاش برای تأمین بهروز قطعات وارداتی، تولید بهصورت عبور مستقیم در حال انجام است.
او با بیان اینکه بازار قطعات یدکی سایپا ۳۸ هزار میلیارد تومان قابلیت عرضه دارد گفت: در سال گذشته تنها هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این بازار در اختیار سایپا بود و بقیه در اختیار تعدادی از قطعه سازان و متأسفانه بیشتر آن از طریق قطعات قاچاق و تقلبی تأمین میشد. در سال جاری با حمایت وزارت صمت در جلوگیری از ورود قطعات تقلبی و قاچاق و برنامهریزی انجام شده در سایپا، در حال حاضر بهصورت ماهیانه ۸۰۰ میلیارد تومان لوازمیدکی به بازار عرضه میشود. تیموری تأکید کرد: افزایش کیفیت محصولات باعث افزایش مدتزمان گارانتی محصول میشود و این برای خودروساز مناسب است چراکه مدتزمان بیشتری خودرو را در شبکه گارانتی خود دنبال میکند. بر همین اساس سایپا هم برای خودرو آریا جدید برنامهریزی کرده که با افزایش شرایط کیفی این خودرو گارانتی آن را در زمان عرضه به ۵ سال برساند و سایپا آریا جدید با شرایطی که دارد کاملاً قابلرقابت با خودروهای روز دنیا است چراکه برای این خودرو از یکی از بهترین قوای محرکه استفاده خواهد شد.
او افزود: ورود فناوری به صنعت باید بر روی سه حوزه افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده محصول و خدمات و تسریع در تحویل خودرو به مشتری تأثیرگذار باشد که هرسه مورد باعث افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد و بر همین اساس از ۱۰ ماه اخیر تاکنون، سایپا با ۶ دانشگاه کشور به منظور بهره گیری از توان علمی و ورود فناوری جدید قرارداد بسته و از توان علمی و تجهیزات و آزمایشگاههای آنها استفاده خواهد کرد چراکه در تعامل با آنها باید از زیرساختهایی که موجود است بتوان استفاده بهینه را داشت.
Reza Waffen SS
۱ دی ۱۴۰۱آریا حرمت داره
حسین
۱ دی ۱۴۰۱همون شاهین قبلیه نهایت چراغ هارو یکم عوض کردن و ارتفاع ماشینو بردن بالا و به قیمت خدا تومن میخوان بفروشن.
m
۱ دی ۱۴۰۱یعنی کیفیت افتضاح داشبورد و کابین داره تو عکسا داد میزنه
TML BN
۳ دی ۱۴۰۱شاهین و کوییک تو همزن نتیجه=آریا
کورش
۱ دی ۱۴۰۱امیدواریم با کیفیت بالا باشد تا این نام را سرفراز کند
shayan1renault
۵ دی ۱۴۰۱چخبرتونه
خوبه که قراره موتور تیوان سه سیلندر با گیربکس6سرعته روش بزارن
طراحیش هم عالیه
یکم کابینش افتضاحه
اگه به قیمت بدن واقعا خوبه
سعید
۱ دی ۱۴۰۱اون اسپویلر چی میگه! :-)
ممد ژانگولر
۱ دی ۱۴۰۱اون عکس آخری قشنگ شده
رنگو پاشیدن روش با چوب اسکی از روش رد شدن
نویدی
۱ دی ۱۴۰۱ماشین در حد بنز و bmw هم بسازین دیگه فایده نداره،دیگه کسی قدرت خرید نداره.
کورش
۱ دی ۱۴۰۱پس چرا توی قرعه کشی ها این همه سر و دست می شکنند؟ حتما خواهید گفت برای فروش. پس خریدار با نرخ آزاد هم وجود دارد
محمد
۱ دی ۱۴۰۱همین که قراره موتور تیبا رو حذف کنن جای تقدیر داره و به نظرم در صورت عرضه با قیمت مناسب، موفق خواهد شد
ben
۱ دی ۱۴۰۱چرا جمع نمیکنید برید ( ایران خودرو و سایپا و…)
datsun
۱ دی ۱۴۰۱خودروسازهای که تو بازار انحصارین و مورد حمایت دولت بهتر از این نمیشن
Liebherr
۱ دی ۱۴۰۱الان چند ساله هم ایران خودرو هم بهمن دارن صحبت از سه سیلندر میکنن؟
fordglx2008
۱ دی ۱۴۰۱اسپویلر سقفی تو شتاب جلو ماشین بلند نشه
پویا
۱ دی ۱۴۰۱۵ هزار میلیارد تومان برای طراحی چنتا ماشین؟
مگه مهندسان اروپایی و آمریکایی میخوان ماشین طراحی کنن؟؟؟
شاسی و موتور هم که از همون قبلیا استفاده میکنین،
اگه تولید ماشین براتون زیان ده هست که پس شکر میخورید از پول بیت المال شرکت های خودرو سازی دولتی بودجه میگرید برای طراحی این لگن ها
MASOUD 0099
۱ دی ۱۴۰۱فقط میتونم بگم حیف این اسم ………
اسم شو باید میزاشتن اشغال دو
genius
۱ دی ۱۴۰۱یه ماشین مدرن برای فاصله ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ و از دور خارج برای ژانویه ۲۰۲۳!!!
mahdi-es17
۱ دی ۱۴۰۱قبلیا که به طور شانسی 10 سال هم کار میکردند الان سایپا راهش پیدا کرده که چجوری گارانتیش تموم شد ماشین از هم بپاشه سال شیشم ماشین تجزیه بشه😂
فرشید
۱ دی ۱۴۰۱سلام سایپا کلا اشغال تولید میکن من یک تیبا ۲ خریدم هر روز یک مشکل داره هر چی هم میبرم نمایندگی یا میگن قطعه نداریم برو یک جا دیگه یا میگن گارانتی شامل این قطعه نمیشه در کل رو گارانتی سایپا نباید حساب کرد رو ماشینش که هم بگم اشغال
Mohsen
۱ دی ۱۴۰۱این آریا کجا و آریای نیسان ژاپن کجا؟؟؟
امین
۱ دی ۱۴۰۱خوشمان آمد .
فقط باید با موتور جدید 16 سوپاپ ec5 که قرار شده برای شاهین جدید استفاده شود عرضه گردد . البته گیربکس دستی 6 سرعته هم ضرورت دارد . قیمت مناسب باشد میخرم .
یه روزی …
محمد مهدی
۱ دی ۱۴۰۱ماشین قشنگیه.اما دلالها و مردم سود جو قیمت ماشین را تو بازار توسط دیوار بالا می برند و مردم حمله می کنند جهت خرید و یک نفر که ماشین لازم داره بخره استفاده کنه چوب گروهی را باید بخوره.آخه این دولت چکاره است که نمی دونه کاری کنه که کسی که ماشین نیاز ندارند چه حقی داره بخره و گرونتر تو بازار بفروشه.چه کسی جواب این همه حیف و میل کاسبی های کاذب را میده؟ چه کسی جواب آلودگی هوا را میده؟
حسن خان
۲ دی ۱۴۰۱چون خود دولت ذی نفعه
کارگر فقیر
۱ دی ۱۴۰۱از پشت تیبا از جلو کوییک چه شود
کارگر فقیر
۱ دی ۱۴۰۱چرا از موتور ۲۰۶ استفاده نکردید موتور M15 خیلی ضعیفه
سامان اذری
۱ دی ۱۴۰۱تو کل ماشین هایی که ایران بعد انقلاب تولید کرده
از لحاظ ظاهری شاهین از همه هماهنگ تر و بهتره (از بقیه خودرهای ساخت ایران منظورم هست )
ولی موتور گیرباکس و داخلش داغونه
منصور
۱ دی ۱۴۰۱ای کاش همون آریا ۵۰سال پیش وباهمون کیفیت میداید دست مردم. هم ایمنی داشت وهم کیفیت یک کولر نداشت اونم خودمون یک آبی میزاشتیم رو سقفش میشد آریا پلاس!!!!
اورن ازاد
۲ دی ۱۴۰۱الان دیگه با یه بهانه الکی گارانتی رو باطل میکنن مثلا چرا کفی انداختی
Yousef
۲ دی ۱۴۰۱سلام وقت بخیر
شاهین ظاهرش زیباست ولی چندتا عیب داره ایگزوزش که از نمای پشت ماشین خیلی به چشم میخوره و سیم کشی داخل ماشین هم خیلی بده +بالای صندلی های عقب چراغ نداره و موتور و گیربکسش ضعیف+سیستم ترمزشم نسبت به دنا خیلی خیلی ضعیف بود در سربالایی ها هم در سرعت پایین خیلی کم میاره ولی در سرعت بالا خوبه من ۵ماه روندم بعد ردش کردم رفت انشالله که آریا این مشکلات رو نداشته باشه.جانیزی ییم اوشاخلار😊ایراندیدا هرکیم نسور الییر یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور😜
نوید
۲ دی ۱۴۰۱به نظرم آریا ماشین قشنگیه مثل شاهین.با شاهین هم رانندگی کردم و برخلاف چیزی که ازش شنیده بودم ولی انصافا ماشین خوبیه.مخصوصا توی سربالایی خیلی خوب راه میره
خاکبرسرا
۲ دی ۱۴۰۱کثافتا اشغال یاد گرفتن قطعات و لوازم ماشین دیگه را میزارند روی ماشین جدیدی که چراغ هاشو عوض کردن
مثلا فرمون کوییک میزارند روی اریا
رودری ها تیبا را میزارند رو کوییک
بعد میاند با در پوش سوراخ قفل درب میپوشونند
اصلا ادم انگیزه نداره عکس ها ماشین جدیدشون نگاه کنه چون شکل نسخه قبلی و تکراری
کاش یه موشک صاف میامد وسط این دوتا کارخونه با خاک یکسان میشد
محمد
۳ دی ۱۴۰۱ترمز دستی برقی و مانیتور ۱۰ اینچ و ۶ ایربگ رو رو cvt بزارید
اتوهلد و مانیتور عقب و صندق برقی و ۸ ایربگ رو نسخه پیشرفته اش بزارید
اون موقع یک چیز
یاسان
۳ دی ۱۴۰۱سایپا کلا اگه بخواد طراحی عقب رو بکنه میره یه سرچی تو محصولات پرشیا خودرو می زنه یکی رو کپی می کنه تازه ما به چین سه سال پیش رسیدیم