سایپا

کادیلا نام جدید تندر90 ایرانی سایپا و پارس خودرو

ظاهرا خودروی جدید سایپا و پارس خودرو که براساس پلتفرم تندر ۹۰ ساخته خواهد شد؛ کادیلا نام‌گذاری شده است. اسم این پروژه قبلا، P90 اعلام شده بود.

نام کادیلا هنوز به طور رسمی توسط سایپا اطلاع‌رسانی نشده است . به احتمال فراوان، طی هفته‌های آینده از این خودرو رونمایی خواهد شد. این نام‌گذاری  باتوجه به شباهت کادیلا و برند امریکایی کادیلاک، بحث برانگیز به نظر می‌رسد. سایپا در تلاش است با استفاده از پلتفرم تندر ۹۰ که حق بهره‌برداری قانونی آن‌ را دراختیار دارد، محصولی با ظاهر متفاوت از رنو L90 و داچیا لوگان تولید کند.

کادیلا سایپا

براساس اعلام سایپا، پارس خودرو کادیلا با پیشرانه داخلی سازی شده EC5 پژو (نمونه بهینه پیشرانه TU5) تولید می‌شود که ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. در این خودرو از جعبه دنده پنج سرعته دستی (۵F۱۸)  مشابه به سایپا شاهین استفاده شده است.

سایپا P90 پی 90

نمای داخلی این خودرو تفاوت زیادی با رنو ساندرو پارس خودرو ندارد و درون کابین با همان داشبورد ساده رنو مواجه هستیم. تغییرات نمای داخلی کادیلا نسبت به ساندرو صرفا به مجموعه آمپر و غربیلک فرمان جدید خلاصه می‌شود.

در نمای خارجی و از دید رو‌به‌رو، سایپا برای اولین‌بار از ادوات کروم براق در نقش خط متصل‌کننده چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این ترفند، در خودروهای چینی و خصوصا کراس‌اورهایی مثل چانگان CS۷۵ وجود دارد. در پیش‌نمایش سایپا P۹۰، چراغ‌های بزرگ با نوار LED روشنایی روز، جای‌گزین کاسه‌چراغ‌های نسبتا کوچک تندر ۹۰ شده‌اند. این مدل، از جلوپنجره ۶ ضلعی شبیه به نمونه‌های موجود در خودروهای قدیمی هیوندای استفاده می‌کند و مه‌شکن‌های لامپی (هالوژنی) در طرفین سپر دارد.

سایپا P90 پی 90

شاید بتوان با ارفاق، از طراحی نمای روبرو رضایت داشت؛ اما در عقب، چراغ‌های بزرگ و ناهماهنگ با سبک طراحی خودرو نصب شده‌اند که حالتی ناخوشایند دارند. پلاستیک سیاه در سپر، نشان تجاری سایپا در وسط کاپوت عقب و کشیدگی بی‌دلیل چراغ‌ها به طرفین بدنه، نکات منفی در طراحی پشت سایپا P90 هستند. از سویی دیگر، می‌توان امیدوار بود ناهماهنگی در طراحی ادوات عقب خودرو، برای مدل نهایی و تولید انبوه، اصلاح شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. scherwin

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آخه این چه رندر افتضاحیه که گرفتند،
    حتی تو رندر هم نتونستن اون درز سپر عقب رو اصلاح کنند، در تولید تیراژ بالا دیگه مشخصه چه وضعیتی داره

    موافقم 112
    مخالفم 6
    1. علی

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (340 ديدگاه)

      خواستن صادقانه و بی ریا اطلاعات رو منتشر کنن.
      بَده؟ 😂😂😂😂😂

      موافقم 89
      مخالفم 5
      1. m

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (136 ديدگاه)

        حالا طراحیش جالب نیست و تناسب اصلا نداره ولی چراغ عقبش حداقلش بهتر از ال نود هست،ال نود عقبش شبیه زرافه هست ولی به شخصه ال نود خیلی دوست دارم ولی عقبش با اینکه زیاد قشنگ نیست ولی حداقلش تناسب داره،نه مثل این!!

        موافقم 26
        مخالفم 4
  2. Amir mahdi @-1387

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    کادیلا حرمت داره
    حکمت شکنی نکن تو به گرد کادیلاک
    هم نمیرسی

    موافقم 91
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      چرا تو سرِ مال میزنید ؟؟؟
      از کره‌‌مُربافن‌ها بپرسید ، در جواب میگن از کادیلاک هم بهتره 😂👋🏻 !

      موافقم 24
      مخالفم 27
  3. AMANTE

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    یه ( ک ) اضافه میکنن و میگن ما کادیلاک سواریم. :)
    بعد معرفی شاهین کمی به طراحی های سایپا امیدوار شدم ولی مثل اینکه امید الکی بوده و پروژه طراحی جدید شون مثل گذشته تغییر جلو و عقب ماشین هست و اصلا کاری ندارن که تناسب کلی خوب هست یا نه.

    موافقم 74
    مخالفم 3
  4. سید علیرضا

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    یه بار کار رو تموم می کردی می گفتی کادیلاک 😂😂😂😅😅

    موافقم 54
    مخالفم 3
  5. mahdi-es17

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جالبه در اصل بلوک m16 با tu5 یکی هستش تو یکی از نمایشگاه همین موضوع گفتم و مسؤلین (املای درستش نمیدونم) میگفتند تیم تحقیق توسعه ما این 0تا 100 در ایران ساختند 😂

    موافقم 51
    مخالفم 4
    1. رضا

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      رو که نیست ، سنگ پای قزوینه
      من عکسش رو دیدم حتی روی بلوکه موتو لوگو پژو سیتروئن و دی اس حک شده . حتی قالب ها رو از خود پژو گرفتن …

      موافقم 40
      مخالفم 2
  6. Radmehr

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    از هر نما ببینی حال به هم زنه

    موافقم 58
    مخالفم 6
  7. RENAULT5

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1113 ديدگاه)

    عزیزان این رندرها خیلی قدیمیه فکر کنم مال چهار پنج سال پیشه

    خب اگه داشبورد با کیفیت وبه روز داشته باشه همینطور قیمتی در حدود250میلیون تومن(براش کشف قیمت ۷۰۰تومن اتفاق نیفته)
    ماشین بدی نیست
    بخصوص اینه که گفتن قراره رو پلتفرم ساندرو باشه

    موافقم 23
    مخالفم 59
    1. amir

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (109 ديدگاه)

      شما ایران زندگی میکنی ؟
      نمیدونم خبر داری یا نه 250 میلیون بهت تیبا نمیدن چه برسه پلتفرم ساندرو و داشبرد با کیفیت

      موافقم 59
      مخالفم 8
      1. RENAULT5

        ۲۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1113 ديدگاه)

        بله متاسفانه
        دیگه قیمت های بالا تر ارزش خرید نداره

        موافقم 12
        مخالفم 6
  8. blackwing

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (877 ديدگاه)

    همینطوریش هم ال۹۰ از پشت شبیه کادیلاک CTS نسل دوم بود 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 42
    مخالفم 4
  9. Hamid3x

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (397 ديدگاه)

    چه آشی بشه این ماشین، نقطه قوتش موتور و گیربکس و متعلقات تعلیق اش بود که این هم ازش حذف کردند،

    واقعا جای تاسف داره کیفیت قطعات مکانیکی بشدت پایین اومده،کمک فنر نو میخری بعد 3 ماه بصدا میفته، دیسک و صفحه کلاچ و لنت و….
    ماشین های صفر هم بدتر

    موافقم 33
    مخالفم 5
    1. Genius

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      دستگاه های خط تولید یه عمر مفید دارن بعد اون اورهال میخوان.این مهم هم تو تحریم.ها که البته نعمته و کاغذپاره(!!!) برای ما نشدنیه.تولیدکننده هم میبینه الان باز بخاطر تحریم و نبود جنس خوب خارجی هر مضخ..رفی بزنه فروش میره پس خطو نمیخوابونه همون مضخ..رفات رو میده بازار!

      موافقم 29
      مخالفم 5
  10. کوروش

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    سلام علیکم ،
    خودروی سایپا کادیلا ، جایگزین خلف خودروی کادیلاک سویل ایران شد 😜😜😜 .

    موافقم 39
    مخالفم 5
  11. TESLA

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    زحمت کشیدن 😂😂😂😂 اینکه دقیقا همون ال نود شما یک لحظه انگشت بذار روی چراغ هاش میبینی دقیقا ال نود بدون ذره ای تغییر ، جالبه بدونید پیشرانه me16 توی کشور رومانی مونتاژ میشه و توی شرق اروپا و روسیه ماشین های اقتصادی زیادی با این پیشرانه رو می‌بینید که همانطور که میدانید بسیار با دوام و مقاوم هست من خودم ال نود داشتم ، به نسبت بقیه ایرانی ها مثل : پارس ، دنا ، سورن و … خیلی کم اصطهلاک و کم خرج هست ولی متاسفانه از نظر هندلینگ واقعا فاجعه هست و سر پیچ ها یه احساس عدم کنترل خیلی بدی به راننده منتقل میکنه و متاسفانه از این رو خیلی راحت چپ میکنه ( ما خودمون تو فامیل ۲ نفر داریم که تا حالا باهاش چپ کردن ) ، در کل این ماشین اگه قرار باشه روش پیشرانه tu5 نصب بشه مفت نمیارزه چون علت محبوبیت ال نود همون موتور کم اصطهلاک خارجیش هست

    موافقم 37
    مخالفم 5
    1. aMiRsHaYaN

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ال نود چون سقفش به طرز مضحکی بلنده مرکز ثقلش هم بالا تره به طبع

      موافقم 29
      مخالفم 2
  12. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    حکایت زمستان سخت اروپاست.😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 41
    مخالفم 15
  13. MASOUD 0099

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    چرا اینا از چرخ های بزرگ تر بیزارند از نظر ‌‌شکلی که ماشاالله از این بد تر نمیشه و چرا یه پلت فرم قدیمی و کهنه رو ول نمیکنن !!!!؟؟؟

    موافقم 19
    مخالفم 4
  14. mmz2008

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خود ال نود رو میدیدی حالت بد می شد و طبق سابقه بد سایپا در فیس لیفت (مثل زانتیا 2 فاجعه) و داخلی سازی(کلا در ایران) خیلی افتضاح در اومده. تنها مزیت ال نود دوام و استهلاک پایین و شاید شتاب خوب بود ولی این غیر از شتاب هیچی نداره
    البته همه چی به قیمتش برمیگرده که عمرا مناسب باشه مثلا اگر هم قیمت تارا باشه ارزش خریدش صفره.
    بعد طراحیش یه جوریه از ال نود خیلی کوچیک تر میزنه
    تنها چیزی که از ال نود به ارث برده طراحی جعبه‌ایه🤣

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. pouya98645

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (83 ديدگاه)

      نه دوست عزیز برای کسی که نمیخواد این لگن های ایرانی رو سوار بشه ارزش خریدش هم از تارا بیشتر

      تارا همون هفته اول میکشتت به تعمیرگاه ولی ال۹۰ بعد ۱۰ سال

      به نظرم که خیلی ارزش خرید داره

      موافقم 7
      مخالفم 6
  15. نویدی

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    تنها مزیت L90 موتورش بود که اونم توی شاهکار جدید سایپا و ایران خودرو حذف میشه.

    موافقم 28
    مخالفم 3
  16. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    سم هفته واسه خودش این چیه اخه

    موافقم 22
    مخالفم 3
  17. aMiRsHaYaN

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    بعد اینکه اومد لابد ملت میان یه ک تهش اضافه می کنن بشه کادیلاک
    والا تجربه کسانی که روی s350 شون برچسب s500 میچسبوندن رو ثابت کرده

    موافقم 25
    مخالفم 2
  18. زیزیگولو

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4904 ديدگاه)

    اسم دزدی تو روز روشن!!!

    موافقم 21
    مخالفم 4
  19. Genius

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    معنیش چیه؟جز ترفند زدن تبلیغاتی و سو استفاده از خوشنامی کادیلاک دلیل دیگه ای داره انتخاب این اسم؟؟!بعلاوه B90 داچیا تنها حسنش دوام و کیفیت موتور گیربکسش بود که قطعا تو این نسخه چینیرانی خبری ازش نیست

    موافقم 15
    مخالفم 2
  20. Mercede kaviani

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (551 ديدگاه)

    سایپا فکر کرده نام کادیلا را روی P90 بگدارد کادیلاک سی تی 4 و 5 شده حتما هم می خواهد به قیممت کادیلاک سی تی 5 وی هم بفروش برساند

    موافقم 27
    مخالفم 4
  21. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    همون ک که حذف شده تو این مملکت

    موافقم 20
    مخالفم 2
  22. ARMAN سابق

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    وای خدا
    آخه ال نود قیافه که نداشت آپشنم نداشت فقط کیفیت قوای محرکش خوب بود.
    الان اصن توجیهش چیه که یکی بیاد اینو بخره؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
  23. Arsam

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    حالا یه k هم میزاشتن تکمیل میشد اسم ماشین ملعون آمریکا 😂
    ولی نمیدونم چرا کل این … هایی که سایپا می‌سازه همشون عین همن و همه شون افتضاحن از همه لحاظ
    بعد قیمتشون خیلی غیرمنطقی بالاست اکثرا در حد ۱۰ هزار دلار یا بالاتر حتی
    واقعا وضع بدیه . این ماشین هم یکی از همون افتضاحات خودروسازیه
    البته هممون باید این واقعیت تلخو قبول کنیم که مردم واس اینم میرن صف میکشن ولی خب حقیقت اینه که ماشین افتضاحه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  24. Muty

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1846 ديدگاه)

    درسته الان همه بچه های این سایت مچل کردن کار را
    حالا موقع ثبت نامش 4 تا خول و چِل میرن هوار میشن تو سایت و یک بازار سیاهی راه میندارن
    یکی احمق هایی هم میرن با سود دلالی تازه از اونا میخرن
    سواد و فهم و شعور ندارن بعضیا
    حرص چی رو میخورین بچه ها
    از ماست که بر ماست

    موافقم 11
    مخالفم 5
  25. علی جردن

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    از مونتاژ کادیلاک آمریکایی رسیدیم به کانسپت دیجیتالی کادیلای سایپا

    موافقم 9
    مخالفم 3
  26. Hadi

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    کادیلا اونوقت میشه معنی اسمش رو بگید…
    ولی تنها خوبی طراحیش چراغ جلوشه ال۹۰ نکته مثبتش موتور و گیربکس هماهنگشه ولی این اونا رو نداره…
    شاهین واقعا طراحی موزون و هماهنگی داره خیلی بهتر از اینه…
    امیدوارم کادیلاک اینو نبینه…

    موافقم 3
    مخالفم 2
  27. بهلول

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه شما که طراحی بلد نیستید خوب یه کپی خوب انجام بدید.

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۲۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      حرف حساب.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  28. Hassan

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    جالبه ، اینکه بچه های اینجا مفهوم پلت فرم رو نمیدونن، و میگن اینکه همون l90 هست! اینکه میگن اندازه هاش از l90 کوچیکتره! یک دوره ای. شد گفتن با همکاری روسیه قراره اینو بسازن، فکر میکنم در ادامه ی همون باشه، اگر سایپا بتونه اینکار رو انجام بده و پلتفرم رو به روز رسانی کنه ،و تلاش کنن که تا ۲ سال دیگه ارتقا بدن به نظر من خوبه ! مثل ایران‌خودرو که ۳۰۱ رو تونست روش کار کنه! نمی‌گم راضی کننده هست ، میگم بالاخره تو مسیر درست افتادن تو صنعت خودرو, الگوشون چین هست، این اگر تو ایران هم مشتری نداشته باشه صادر میکنن تو روسیه بخاطر سابقه رنو مشتری داره ، سایپا نگران مشتریش نیست

    موافقم 5
    مخالفم 5
  29. AmiR

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عجب شتر گاو پلنگیه، موتور TU5 با گیرباکس شاهین بدنه هم که L90 . چه شود

    موافقم 0
    مخالفم 3
  30. (Saeed (peugeot

    ۲۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خوب دوستان تا یک دهه دیگه سایپا چند ماشین از روی ال ممد و ساندرو و استپ وی تولید میکنه ..‌‌‌‌….

    اسم هاشونم که شد کادیلا …کوروج و موسانب

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا