تویوتا

نگاهی به آمار فروش تویوتای آمریکا در سال 2019

تویوتا موتور آمریکای شمالی آمار فروش مربوط به ماه دسامبر ۲۰۱۹ و انتهای سال خود را منتشر کرد. این برند ژاپنی در کل تعداد ۳۲۸۳۳۴۹ دستگاه خودرو را فروخته که اگرچه رقم بزرگی محسوب می‌شود اما افت ۱.۸ درصدی نسبت به فروش در سال ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد. این افت هم از نظر میزان کلی و هم از نظر میزان فروش روزانه بوده است.

بخشی از آمار فروش تویوتا به سوپرا مربوط است. این خودروساز در کل ۲۸۸۴ دستگاه از کوپه اسپورت خود را در سال ۲۰۱۹ فروخته است. ۸۶ دیگر خودروی اسپورت تویوتا عملکرد بهتری داشته و فروش ۳۳۹۸ دستگاهی را ثبت کرده است. البته در ماه دسامبر سوپرا فروش ۴۰۴ دستگاهی داشته درحالی‌که فروش مدل ۸۶ برابر با ۲۷۶ دستگاه بوده است.

شایان ذکر است محصولات سواری تویوتا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ افت فروش داشته‌اند. همه محصولات به جز کرولا با کاهش فروش ۴ درصدی روبرو شده‌اند اما این خودروی کامپکت در سال گذشته میلادی افزایش فروش ۰.۴ درصدی را ثبت کرد. البته نسخه هاچبک این خودروی اقتصادی بهترین عملکرد خود را بر جای گذاشت و افزایش فروش ۵.۲ درصدی را تجربه نمود.

از طرف دیگر شاسی بلندهای این برند نیز عملکرد خوبی داشته و در کل فروش ۸۸۲۱۶۲ دستگاهی را تجربه نموده‌اند که بیشتر از فروش ۸۷۵۳۷۲ دستگاهی سال ۲۰۱۸ می‌باشد. پیشروی شاسی بلندهای تویوتا مدل راو ۴ بوده که افزایش فروش ۴.۹ درصدی داشته است. شایان ذکر است افزایش فروش مدل هیبریدی این خودرو ۹۲.۳ درصد گزارش شده است.

البته فروش بخش پیکاپ های تویوتا کمی افت داشته است. اگرچه فروش تاکوما در سال ۲۰۱۹ به ۲۴۸۸۰۱ دستگاه رسیده اما مدل بزرگ‌تر توندرا افت فروش ۵.۶ درصدی را ثبت کرده است. در کل بخش پیکاپ این خودروساز ژاپنی افت فروش ۰.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ را گزارش کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. M

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    بازار امریکا در واقع بسیار سخت ولی هیجان انگیز هستش مخصوصا برای برند های فوق معتبر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    یعنی تویوتا به تنهایی به اندازه ۴سال ایران که اگر در شرایط خوب اقتصادی باشد خودرو فروخته .
    یعنی تویوتا برای خودش ماشالاه یه کشوره ، حالا حساب کنید که چرا ژاپن اینقدر موفق و هیچ کمبود بیکاری نداره به سبب صنایع وابسته به خودرو (( تازه به جزء باقی صنایع )) .
    اصلاً باید این را قبول کرد که هر کشوری خودروساز مَطرحی را به دنیا معرفی کرد ، در دنیا موفقتره .
    مثل کره جنوبی
    مثل چین
    و احتمالاً در آینده هند
    تویوتا ژاپنیه ، حالا ببینید نیسان ، هوندا ، سوزوکی ، میتسوبیشی و…..همه دست به دست هم میدهند تا یک کشور کمبود کارگر هم داشته باشه و اینکه در ایران ما هم همه چی به هم داره میخوره و با سرعت داریم به سمت جنگ میریم .
    دوستان من هم ناراحت از شهادت این سرباز وطن دوست هستم ، ایشون مرد بزرگی بودن لطفاً با بقیه راحت طلبان کشوری مقایسه اِشان نکنید ، اما چرا نمیفهمید با ترامپ کثیف که از خداش هست تا تمام آتش را به روی ۸۰ میلیون ایرانی بریزه و راحت کشور را با تمام ثروتش به نام خودش کنه و به دستش بیاره نمیشه جنگید .
    آخه جنگهای امروزی که زمینی و پیاده نیست که همه احساسی داریم تصمیم میگیریم ، کشور ما در منطقه بدی از دنیا اُفتاده که نیازمند رشادتمندانی همچون ایشان هست .
    کشور ما هنوز نمیتونه یه خودرو به درد بخور بسازه ، چطوری میخواد با تفنگ و جنگ افزارهای قدیمی به سمت آمریکایی بره که تمام کشورهای قدرتمند پشتش ایستاده اند .
    ای کاش برای یکبار هم که شده تا قبل از اینکه دیر بشه دست به دست هم بدیم و با قدرتمند کردن صنایعمان به جنگ آمریکا بریم ، کاری که ژاپن کرد .
    دقیقاً جنگ ژاپن هم با ترور یک ژنرال شروع شد و بهانه ای برای حمله به ژاپنی که متحد آلمان جنگ را باخته بود و تقریباً جنگ جهانی دوم تمام شده بود .
    ترامپ با این کارهاش فقط حرامزادگیش را داره نشان میده و همه دنیا هم میدانند اما او چه بخواهیم چه نخواهیم صاحب قدرتمندترین کشور دنیاست و متاسفانه فعلاً قدرت در دست این و در پشت او اروپا و اسرائیلِ .
    اگر فکر کردین کلاشینکف یا ژسه دست میگیرید میروید جنگ ، سخت در اشتباهید ، باید دقیقاً به مانند شخص خود سردار سلیمانی عمل کرد یعنی مهندسی در جنگ ، ایشان به گفته خود آمریکائیها مهندس جنگ بود ، مهندس یعنی چی ؟
    یعنی راهی پیدا کردن برای عبور از مشکلات و پیروزی ، کاری که این مرد با داعش کرد ، یک دنیا نتوانست بکنه و اون اتحادی بود که آمریکاییها میترسند چون راه چپاولشان را میبنده .

    در آخر یاد تمام شهدا به خصوص این مرد بزرگ بخیر ، شهدا بحثشان از همه جداست ولی متاسفانه در ایران سواستفاده از این نام بزرگ میشه و سر مردم کلاه میگذارند ، در صورتی که شهدا برای همه هست چه مخالف چه موافق ، ما با هم اختلاف عقاید داریم اما یک وطن داریم به نام ایران که نیازمند شدید مدیران و مسئولان لایق هست و نه اینکه داریم به سمت مرگ و نابودی ایران میرویم .
    برای من فرقی نداره که در چه سن و سالی بیمرم چون انسان در هر شرایطی میمیرد ، اما مرگ برای هیچ و جنگی که آخرش مشخصه اشتباه هست ، پس لطفاً ژاپن را الگو قرار دهید و با دوستی با دنیا به جنگ آمریکا بروید و نه با کینه ای که تمام دنیا را به سمت خودمان بسیج کردیم و چنین مرد بزرگی را از دست دادیم .

    مرد بزرگ ، شهادتت مبارک .

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      حتی خود آمریکا هم قبول نداره تجهیزات نظامی ایران قدیمیه وقتی بهترین پهباد آمریکایی ردیابی و زده میشه.
      ژاپنی ها آدم های وطن پرستین فقط تو یک نبرد
      (حمله پرل هاربر) دو هزار چهارصد آمریکایی نظامی کشته و هزار زخمی در پی داشت و خسارت سنگین به تجهیزات نظامی که تو خودخاک آمریکا اتفاق افتاد، تلفات ژاپنی ها فقط ۶۴ نفر بود آمریکا اگه با بمب اتم جلوی ژاپن رو نمیگرفت شکست سنگینی خورده بود.
      زمان صلح ژاپن وقتی اعلام شد فورا تعداد بسیاری از افسران ژاپنی خودکشی کردن چون این کار ننگین میدونستن.
      اگه میخوایم ژاپن رو الگو قرار بدیم بایداز وطن پرستی ژاپنی هم الگوبگیریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۶ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (4471 ديدگاه)

        البته اینایی‌که میفرمایید خدا بیامرزه..
        .
        الان تو کشور ژاپن کاپیتولاسیون اجرا میشه..
        .
        و اگه یه سگ امریکایی ،ناموس یکی‌از ژاپنی هارو تیکه و پاره کنه ،کسی نمیتونه بهش حرفی بزنه جز قاضی امریکایی✋✋

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Ferrari

          ۱۶ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (1886 ديدگاه)

          کاپیتولاسیون که به آن «قضاوت کنسولی» نیز می‌گویند، در حقوق بین‌الملل به معنای هر گونه موافقت‌نامه‌ای است که در آن کشوری به کشور دیگر پروانه می‌دهد که از قوانین قضایی خود برای اتباع خود که در داخل مرزهای آن کشور زندگی می‌کنند استفاده کند. کاپیتولاسیون (به معنی مثبت کلمه) چیزی شبیه حقوق برون‌مرزی است. حقوقی که کشوری به اتباع کشور دیگر که در خاک آن سکنی دارند اعطا می‌کند و آن‌ها را از حاکمیت محاکم محلی معاف می‌نماید. نمایندگان سیاسی دولت‌ها در کشورهای دیگر و نمایندگان دولت در سازمان ملل متحد از چنین حقی همین امروز هم برخوردار می‌باشند. اما استعمارگران از حقوق برون مرزی سوءاستفاده کردند
          کاپیتالاسیون سال ۱۳۰۷ در ایران و با دستور و پیگیری پهلوی اول لغو شد ضمن اینکه این قرارداد در دوران قاجار به ایران تحمیل شده بود
          دردوران پهلوی دوم کاپیتالاسیون در ایران به اون معنا که شما فکر میکنید نداشتیم اینکه ایرانی اندازه سگ امریکایی هم ارزش نداره چرند محضه اون زمان بعضی ها این داستانهارو ساختن تا از مردم سوء استفاده کنن که موفق هم شدن

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Ferrari

        ۱۷ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1886 ديدگاه)

        Datsun
        اتفاقا ارتش ژاپن اواخر جنگ رو به زوال بود بهترین نبرد ناوهاشو ازدست داده بود و خلبان های ژاپنی با حملات انتحاری سعی میکردن جلوی امریکاییهارو بگیرن اینکه میگید اگه بمب اتمی نبود امریکا شکست میخورد واقعیت نداره امریکا بدون بمب اتم هم ژاپن رو شکست میداد و بمب اتمی باعث شد سریعتر ژاپن رو تسلیم کنن تا ازتش شوروی وارد ژاپن نشه از این نظر امریکا با انداختن بمب اتم به ژاپن لطف کرد حداقل اجازه ندادن ژاپن به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم بشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. M

      ۱۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      برای ساخت خودروی خوب صنایع خوب میخوایی دانش فنی میخوایی ماشین الات میخوایی پول و سرمایه میخوایی همین ژاپن یعد از قبول شکست در جنگ و اتحاد با امریکا ژاپن امروز شد اما شما میخوایی همین مسیر ادامه بدی ماشین خوب هم بسازی خیلی روحیه خوبی داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. datsun

      ۱۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      ژاپن قبل از جنگ هم ژاپن پیشرفته ای بود فقط کافیه در مورد تاریخچه شون مطالعه کرد انواع تانک ها و هواپیما های بمب افکن زیر دریای بمب های بالنی و ماشینهای دو دیفرانسیل و تجهزات نظامی ساخت خود ژاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. حسین دهمرد

      ۱۶ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      بهتر نیست مهندسی جنگ رو بزاریم بر عهده ی مهندسان جنگ؟ و نه کت شلواری های اتو کشیده
      آمریکا یه ایرانی رو مستقیما زده اگه ببینه هیچی نمیگیم میگه اینا که بی عرضه هستن پس بریم ایران رو …
      برای جلوگیری از جنگ باید طوری جوابشون رو بدیم که پشیمون بشن وگرنه دفعه ی بعدی برای ایران وجود نداره.
      تو ارتش این چیزها رو همه میدونن. همه ی کشورها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سجادی

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    (ما با هم اختلاف عقاید داریم ولی فقط شما باید به عقاید ما احترام بگذراید)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا