تویوتا

چرا تویوتا لندکروزر پرادو جدید بهترین شاسی‌بلند آفرود بازار نخواهد بود؟

هرچند نسل جدید تویوتا لندکروزر ویژگی‌های قابل‌تحسین زیادی دارد اما در برخی قسمت‌ها به ارتقاء نیاز خواهد داشت تا بتواند به یک شاسی‌بلند آفرودی توانمند تبدیل شود.

تویوتا لندکروزر در قالب نسل جدید پرادو به بازار ایالات‌متحده بازخواهد گشت اما آیا این خودرو در بین شاسی‌بلندهای آفرودی بازار بهترین گزینه خواهد بود؟ نگاهی دقیق به پرادوی جدید نشان می‌دهد که این شاسی‌بلند ژاپنی در چند بخش مهم کمبود دارد که می‌تواند علاقه‌مندان به بیراهه نوردی را نگران کند. پس بیایید با مقایسه ویژگی‌های نسل جدید لندکروزر با رقبا ببینیم چه چیزهایی در این شاسی‌بلند ژاپنی باید ارتقاء پیدا کند.

پیشرانه و نگرانی‌های هیبریدی

این اولین لندکروزری است که صرفاً به‌صورت هیبریدی در آمریکا عرضه می‌شود و بنابراین کسانی که زیر کاپوت‌ها به دنبال موتور V8 هستند باید سراغ جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بروند. این در حالی است که نسل جدید تاکوما و لکسوس GX همچنان به‌صورت غیرهیبریدی عرضه می‌شوند. البته تویوتا بیش از دو دهه است که موتورهای هیبریدی تولید می‌کند و قطعاً پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری پرادو از کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار خواهد بود ولی بااین‌وجود، هنوز هم یک پیشرانهٔ غیرهیبریدی در آفرود حس اطمینان بیشتری به راننده می‌دهد. این یعنی شاید آن جان‌سختی که در فورانر با موتور سادهٔ تنفس طبیعی می‌دیدیم را در پرادو شاهد نباشیم.

فاصله از زمین و زوایای آفرود

لندکروزر جدید در هیچ‌کدام از زوایای آفرود و همین‌طور فاصله از زمین برتری ندارد. فورانر TRD Pro حدود ۲۳ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد درحالی‌که این عدد برای پرادو ۲۱ سانتی‌متر است. همچنین در آفرود برای بالا و پایی رفتن روی ناهمواری‌ها بدون کشیده شدن سپرها روی زمین، زوایای حمله و فرار بسیار اهمیت دارند درحالی‌که زاویهٔ حملهٔ ۳۱ درجه و فرار ۲۲ درجهٔ پرادو از فورانر ضعیف‌تر است. حتی لندکروزر سری ۲۰۰ هم در زاویهٔ حمله نسبت به پرادو برتری دارد؛ بنابراین، بهبود این اعداد به کیت افزایش ارتفاع، لاستیک‌های بزرگ‌تر و سپرهای افترمارکتی نیاز دارد و تا آن زمان، پرادو باید در مسیرهای هموارتری تردد کند.

فقدان قفل دیفرانسیل جلو

هرچند تمام تیپ‌های پرادو به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل عقب مجهز هستند اما از قفل دیفرانسیل جلو خبری نیست؛ بنابراین، کسانی که خواهان قفل دیفرانسیل جلو در پرادوی جدید هستند باید سراغ افترمارکت یا شاسی‌بلندهای آفرودی‌تری مثل فورد برانکو بروند.

صفحات محافظ زیرین

در خودروهای آفرودی محافظت در برابر آسیب‌دیدگی بسیار مهم است و تویوتا در لندکروزر جدید به این موضوع توجه داشته است. برای این ماشین، صفحات محافظ برای رادیاتور، پیشرانه و باک سوخت در نظر گرفته شده و یک صفحهٔ محافظ کوچک هم زیر گیربکس کمکی نصب شده است. بااین‌حال، جیپ رانگلر و فورد برانکو همچنان محافظت بیشتری را به‌صورت کارخانه‌ای ارائه می‌کنند؛ بنابراین، کسانی که می‌خواهند پرادو را به یک آفرودر توانمندتر تبدیل کنند باید سراغ ارتقاء محافظت از زیر خودرو بروند.

لاستیک‌های چهارفصل

پرادوی جدید حتی در آفرودی‌ترین نسخهٔ خود هم با لاستیک‌های جاده‌ای چهارفصل ارائه می‌شود درحالی‌که رقبا به‌صورت کارخانه‌ای با لاستیک‌های کاملاً مناسب آفرود به فروش می‌رسند مثل لاستیک‌های ۳۵ اینچی جیپ رانگلر روبیکان و ۳۷ اینچی فورد برانکو رپتور که هردو آلترین هستند. این یعنی خریداران لندکروزر که خواهان گوشت بیشتری زیر پاهای خود هستند باید راهی مغازهٔ لاستیک‌فروشی شوند!

نسل جدید پرادو برای آفرود به چه اصلاحاتی نیاز دارد؟

اگر تعریف شما از آفرود سفری با خانواده یا دوستان در مسیرهای خاکی ساده است، پرادو به‌راحتی این کار را انجام خواهد داد اما برای هر چیزی بیش از این، لاستیک‌های آفرودی تهاجمی‌تر و صفحات محافظ بیشتر را توصیه می‌کنیم. البته احتمالاً نصب لاستیک‌های بزرگ‌تر به تغییراتی در فنرها و زیربندی خودرو نیاز خواهد داشت. البته ما قفل دیفرانسیل عقب استاندارد، دو قلاب بکسل در جلو و طراحی سپر جلو که برای نصب وینچ مناسب خواهد بود را تحسین می‌کنیم اما آیا می‌توان نسل جدید لندکروزر پرادو را به خودرویی برای تسخیر خارج جاده تبدیل کرد؟ زمان مشخص خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ممکنه بخواد این بهبودها رو برای مدل TRD لندکروز ارائه بده.

    موافقم 44
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (819 ديدگاه)

      اگه بتونه دلشو راضی کنه!

      موافقم 36
      مخالفم 1
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        چه جالب ؟!
        نگو تا همین الان در مورد آفرود اشتباه فکر میکردم و ملاکِ تمام شاسی‌بلندهایی که آفرود میروند ، استاندارد کارخونه هست !!!!

        اول که ، آفرود دارین تا آفرود !
        دوم که ، هدف از خرید خودروهای شاسی‌بلند بستن قطعات افترماکتی هست که تویوتا و سپس جیپ در این بخش حرف اول را در تمام جهان میزنند !
        سوم که ، یکبار دیگه پاراگراف‌ها را بخوانید تا به جزئیات خنده‌دار مقاله پِی ببرید ((( آخه مگر در ورژن‌های لیمیتد و مخصوص باشه مثل TRD که لاستیک آفرودی بشه و تعلیق ارتقاء داده بشه و سپرها فلزی باشه و سینی زیر کامل نصب بشه و …. ))) !!!

        شما کدوم شرکت را میشناسید که در نمونه‌های استانداردش بیاد لاستیک گل جنگی و …. اضافه کنه مگر در نمونه‌های لیمیتد !

        انگاری اصلاً نمیبینید پرادو میخواد با محدوده‌ی ۵۰ هزار دلاری وارد چنین بازار پُر‌ رقابتی بشه که برای بقیه نشدنیه ! اینو میدونید اصلاً یعنی چی ؟! تازه اونم برای شرکتی که نماد اعتماد و اطمینان هست !

        پرادو به نوعی جایگزین FJ شده ولی اکثریت نگاهشون یه لندکروزر کوچیک شده هست !

        این عشق ژاپنی را باید خرید و افترمارکت بست روش و لذت دنیا رو برد و لاغیر !

        موافقم 34
        مخالفم 79
        1. محمد

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          بازم ریپلای نفر اول و نوشتن تخیلات و دریافت حقوق از نمایندگی تویوتا

          موافقم 40
          مخالفم 7
        2. Car love

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (549 ديدگاه)

          چونکه هیچوقت نبوده!!
          طراحی دقیقا خود دیفندره! لندروور شکایت نکنه صلوات

          موافقم 22
          مخالفم 16
        3. blackwing

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (893 ديدگاه)

          افتر مارکت ؟
          مهندسی و نتیجه زحمات یه کمپانی موقعی معلوم میشه که ماشین فابریک کارخونه رو تست کنی ، اینطوری باشه که با پراید هم میشه بوگاتی رو گرفت !!!

          موافقم 43
          مخالفم 4
        4. ehsan

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (539 ديدگاه)

          مشخصه نوید “افترمارکت” رو تازه یاد گرفته که چیه.چون زیر تمام مطالب افرود میگه تویوتا جوری میسازه که تو افترمارکت ببندی روش (با یه هزینه انداره خود ماشین) و اره افترمارکت ببندی دیگه حریف نداره و فلان!!!
          افترمارکت دیگه ربطی به برند نداره پروفسور

          موافقم 23
          مخالفم 4
    2. پیام

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      چون غول‌هایی مثل مرسدس، هامر کادیلاک و … ومود دارند.

      موافقم 17
      مخالفم 36
      1. phonix

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        اینو باش اونجا تو مطلب لکسوس که نشون دادی اصلا سگمنت حالیت نیست
        یه جای دیگه هم ماشین سدان جنسیس رو با کوپه دو در در بخش فروش مقایسه کردی :)
        اینجا هم تویوتا رو با کادیلاک و بنز مقایسه کردی :) پسر واقعا جالبی
        باید با فورد حداقل مقایسه میکردی پرفسور کلا از درک چیزی به نام بازه قیمتی و سگمنت عاجزی
        ( الان میاد در خصوص ال جی برامون داستان میگه )

        موافقم 12
        مخالفم 12
        1. MehdiTurbo

          ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1975 ديدگاه)

          نه عزیز اولا که نباید مقایسه میکرد
          دوما میخواست مقایسه کنه باید با جیپ و جی کلاس مقایسه میکرد که جی کلاس از لحاظ قیمتی میره کنار و جیپ میمونه که جیپ قیمت خود کارخانه اش ارزان تر درمیاد و با پنجاه تا میشه تجهیزات عالی روش بست
          ولی همان نسخه خود کارخونه انتخاب من تو افرود و برتری با جیپ اگه بحث افرود باشه

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. ehsan.fa

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      هرکاری بکنند جیپ نمیشند من چون آفرود خشن دوست ندارم در شرایط یکسان تویوتا رو انتخاب میکنم ولی برای آفرود جیپ وسلام

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. RIO

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (240 ديدگاه)

    دوستان کره ای فن بسم الله

    موافقم 10
    مخالفم 27
  3. فقط انگلستان

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    خیلی قشنگ و دوست داشتنیه💖

    موافقم 27
    مخالفم 17
    1. MehdiTurbo

      ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1975 ديدگاه)

      والله کسی زیر این وست چیزی نگفته اگه امثال تو با این کامنتا جو متشنج نکنن البته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    در جواب تیتر مجله میتونم بگم چون شاسی بلند های فورد شورلت کادیلاک و (,تسلا)
    هست حتی بنز و بی ام و که اینو می خورند
    نظر شخصی خودم اینکه تیم طراحی تویوتا خیلی ضعیف عمل کرده !

    موافقم 17
    مخالفم 42
  5. Xerxes99

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پرادو یه سیس سازمان مللی داره ازینا که میرن آفریقا و هم قراره تو جاده آسفالته برن هم خاکی
    اگه صرفا آفرود ملاک باشه جیپ رنگلرو و فورد برانکو بهترن

    موافقم 30
    مخالفم 3
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    ماشین ساده دیگه لندکروز لوکس نیست مثل نسل ها قبلیش لاکچری نیست
    نسل ۲۰۱۸ تا ۲۰۰۸خیلی خاص بودن
    نسل به نسل موتور ضعیف تر روش میزان
    از ۸سیلندر برسی به ۴ سیلندر

    موافقم 15
    مخالفم 11
    1. datsun

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      داداش این پرادو

      موافقم 9
      مخالفم 2
  7. حسن

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ خیلی مزخرفه چرا به این رضایت دادن

    موافقم 17
    مخالفم 4
  8. dimitripetrenko

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    افرود ژاپنو بدین دست پاترول برین همون لندکروز 2024تونو جمع کنید :)

    موافقم 8
    مخالفم 6
  9. سالار فصل

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (368 ديدگاه)

    باید در واقعیت دید نه فقط با خط کش و از روی ظاهر
    شک نکنید بهترینه

    موافقم 9
    مخالفم 26
    1. مردیم از خوشی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      خودت میگی باید در واقعیت دید نه از ظاهر
      بعد بلافاصله میگی شک نکنید بهترینه ؟

      موافقم 31
      مخالفم 1
      1. سالار فصل

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (368 ديدگاه)

        چون بارها ثابت کرده این موضوع رو تویوتا

        موافقم 12
        مخالفم 28
  10. Behi

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    بعضیا دیگه آفرود رو خیلی جدی گرفتن😂 کی ۶۰ هزار تا میده تا از مسیرهای بشدت وحشی عبور کنه! منظور از آفرود نهایتاً مسیر خاکی و سنگلاخی و یکمی هم تپه‌های بسیار کوچک.

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. ضد تسلا🗿

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      جناب این مسیری که شما میگی همون آردی با بدنه سنگین یا KMC هم که می‌تونه بره آفرود سنگین یعنی رانندگی روی سنگ هایی با ارتفاع 2 متر و صخره نوردی با خودرو

      موافقم 2
      مخالفم 0
  11. مانی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    نکته اول : بر خلاف نظر نویسنده این مقاله،تویوتا پرادو جدید یک شاهکار در زمینه مهندسی خودرو است.توجه به ریزه کاری ها در این خودرو در اوج خودش هست.مثلا قلاب عقب این ماشین در بخش سپر عقب،با یک محافظ پلاستیکی (قابل برداشت توسط راننده) پوشش داده شده تا در برخورد آسیب کمتری به سرنشینان و خودروهای عقب برسه.فیلم های زیادی از این ماشین تو سایت یوتیوب است که این توجه دقیق به ریزه کاری ها در اون کاملا به نمایش در آمده.
    نکته دوم : بعید است که رقبای این خودرو در بحث دوام و استهلاک و هزینه های مصرفی با این خودرو رقابت کنند.حتی جیپ و لندروور هم در زمینه دوام و استهلاک و هزینه های مصرفی نمی تونند با این خودرو رقابت کنند.
    نکته سوم : مردان رنسانسی صنعت کره هنوز نتونستند یک ماشین در سطح نصف توانایی های آفرودی این ماشین بسازند.بیشترین زور آفرودی این مردان رنسانسی در عرضه محصولی به نام کیا موهاوی بود که نفسش خیلی زود در شنزارهای کویر درمیاد! به نظرم،تنها محصول آفرودی قابل احترام کره ای ها سانگ یانگ رکستون هست که اونهم بعیده که بتونه با پرداو رقابتی نزدیک بکند.

    موافقم 16
    مخالفم 26
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (526 ديدگاه)

      دوست عزیز اگر اینطور باشه لاماری ایما هم نواوری داره یک محفظه وسط کولر ها هست برای گداشتن گوشی(: نواوری به یک چیزی گفته میشه که شبیهش نباشه پس این چیز خفن و عجیب غریبی نیست و از سرنشین محافظت نمیکنه
      نکته دوم: چرا تویوتا پرادو که به گفته شما کم خرج هست دقیقا از کجا اوردی غاین ماشین نه دیدیمش نه هزینه استهلاکی ازش امده!
      نکته سوم: کره کی با ژاپن رقابت داشته سر خودرو افرود؟ که براش موهاوی مثال میزنی؟ موهاوی یک ماشین فول سایز معمولی بود نه افرود!
      که قرار بود ارزان باشه ولی مشتریان خوششون نیومد! ببین من طرفدار هرچی خودرو خوبم و این رو هم بار ها گفتم ولی تعصب یک سری توی این سایت اجازه یک بحث مفید رو نمیده

      موافقم 23
      مخالفم 8
    2. Car love

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (549 ديدگاه)

      اون مطلب رنسانس خیلی اذیتت کرد😂😂گفتم که مطلب ضد حال واس ٣ چرخه بازاس
      وقتی حتی نمیدونی موهاوی اصلا واس افرود نبود 😂😂باو چقدر سوتی میدی،هر کامنت میزاری ده تا سوتی توشه
      افرود خفن دودوتا هم لندکروزه که سالی ٢ هزارتا فروخت تو امریکا و توقف تولید شد

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. مانی

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (255 ديدگاه)

        Car love
        سه چرخه باز؟!!…مطمئن باش زمانی که تو داشتی تو کوچه خاکی تیله بازی می کردی من پشت فرمون ماشین های مدل روز دنیا داشتم رانندگی می کردم و این رو هم مطمئن باش که به اندازه تمام اکانت های فیکی که ساختی من ماشین روز دنیا رو سوار شدم.
        سوتی؟!! از کدوم سوتی حرف می زنی؟..اگه موهاوی واسه آفرود نبود پس برای چی بود؟مگه همین پدال تو چندین مقاله جداگانه از کیا موهاوی به عنوان یک شاسی بلند واقعی (BODY ON FRAME) یاد نکرد؟مگه اصولا امکان داره یک شاسی بلند واقعی برای آفرود نباشه؟واقعا یک کمپانی مثل کیا ماشین شاسی دار رو برای چه هدفی میسازه؟برای سبزی خریدن از میوه فروش داخل محل؟ معلومه که تو و امثال تو هستید که بدجوری اینجا سوتی دادین.آدم های پر ادعایی که هنوز نمی دونید که کیا موهاوی اصلا چه ماشینی هست و برای چه هدفی ساخته شده.البته تقصیر خودتون نیست.چون اصلا از بغل کیا موهاوی رد هم نشدین که بدونید چی هست.
        در اینکه که تویوتا لندکروز یک آفرود قدر و توانمندی هست هیچ حرفی نیست ولی دلیل فروش کم اون در آمریکا به عوامل متعددی بر می گشت که یکی از اونا این هست که خود کمپانی های آمریکایی استاد ساخت خودروهای آفرودی و پیکاپ های قدرتی هستند و صدور ماشین آفرود به آمریکا مثل حالتی شبیه به فروش زیره در کرمان می مونه و نکته دوم هم به نظرم قیمت بالای این ماشین در قیاس با رقبای دیگر اون بود.(قیمتی بالای 85 هزار دلار)
        توصیه من اینه که قبل از اینکه مسخره بازی در بیاری و به دیگران توهین و بی ادبی بکنی کمی بیشتر مطالعه بکن.

        موافقم 4
        مخالفم 2
    3. حسن

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      اینجا بحث برندها نیست بحث سره اینه یکی از افرودرهای خوب خودروسازیه دنیا توسط کمپانیه سازنده زیر و رو شده و هیچ مشخصه ای از اون خودرویی که همه باهاش تجربه داشتن و بهش اعتماد کامل داشتن اصلا وجود نداره و این یعنی این خودرو باید از صفر شروع کنه و شروع به اعتماد سازی کنه که قطعا 4 سیلندر توربو شارژ با 2.4 حجم خودش خیلیها را از خرید و امتحانش هم منصرف میکنه
      چرا همیشه فک میکنید در هر مبحثی قصد تخریب وجود داره

      موافقم 9
      مخالفم 1
  12. AMANTE

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    تو متن هم اشاره شد آفرود داریم تا آفرود، اونی که بخواد آفرود سنگین انجام بده با نسخه ی استاندارد کارخونه نمیره و ماشین رو جوری تغییر میده که میشه گفت فقط صندلی و فرمان کارخونه استاندارد میمونن و بقیه ماشین قطعات افترمارکتیه.
    بزرگترین مشکل این ماشین موتور هیبرید هست که سخت بشه آفرود بازا رو راضی کرد به خرید اش.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  13. Fy

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اینم میشه مثله fjکروز… افسوس 😔

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. Alireza

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    واقعا دیگه بعضی موقعه ها خیلی حالم از وضعیت خودرویی کشور به هم میخوره😡اخه چزا ما همچین چیزایی رو نباید داشته باشیم

    موافقم 3
    مخالفم 2
  15. محسن

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    من که ماشین افرودم داشته باشم دلم نمیاد ببرمش افرود 60000 دلار

    موافقم 1
    مخالفم 2
  16. Bagher

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    نیومده تو چین کپیشو زدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرمین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    هیچ چیزی هیچوقت ایده آل نیست
    چون چندین ساله که محدود هستیم همیشه درنظرمون بوده که تویوتا ایده آله چون تنها شاسی بلند آفرودیه که تقریبا در دسترس بوده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رئیسی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حالا چرا شما دارید دعوا میکنید اونم برای ماشینی که خارجی ها سوار میشن ما که فعلا باید درباره پراید نظر بدیم نه پرادو

    موافقم 1
    مخالفم 0
  19. JaMsHiD

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (980 ديدگاه)

    دوستانی که میگن کپی از دیفندر هست و صبح تا شب کارشون شده مسخره کردن این تویوتا !
    اگه این دیفندری که شما همش ازش حرف میزنید تو سال دو هزار تولید میشد ، یعنی تویوتا لندکروزر و شورلت تاهو و نیسان پاترول سوپر سافاری و …. میشد کپی از لندروور دیفندر؟
    یه شاخصه هست تو SUV ها ، اونم ظاهر جعبه ای و خطوط تند و تیز
    الان فرم گلگیر یا پنجره ها یا صندوق یا چراغ عقب شبیه دیفندر هست؟
    درسته چراغ جلو واقعا شبیهش هست ولی بقیه اجزا یک ذره هم شبیه دیفندر نیست اگه برید عکس هارو مقایسه کنید میفهمید

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا