آموزشمقالات

عیب یابی خودرو؛ جدول کامل + انواع راه‌حل

با خواندن این مقاله دیگر نیازی نیست هزینه بالای عیب یابی خودرو توسط مکانیک را بپردازید. چون خودتان خواهید توانست به سادگی از روی نشانه‌های ذکرشده در این مقاله مشکل ماشین را تشخیص دهید.

هرکدام از مشکلات و ایرادات خودرو دارای نشانه‌هایی است که می‌تواند برای شناخت و رفع و چاره مشکل به صاحب آن کمک کند. با افزایش قیمت وسایل نقلیه، عیب یابی خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که از تحمیل هزینه های بیشتر جلوگیری می کند. این موضوع در برخی موارد مهم تنها توسط متخصصین و یا با دستگاه دیاگ انجام می‌شود اما بعضی از ایرادات را می‌توان شخصاً پیدا کرد و برای رفع آن اقدام نمود. در ادامه تعدادی از عیوب مهم خودرو و علل به وجود آمدن و راه‌حل رفع آن را خدمت شما ذکر می‌کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشید می‌توانید مقالات پیشین منتشر شده در پدال برای عیب یابی خودرو از جمله آشنایی با رایج‌ترین مشکلات خودروها و مشکلات خودروهای لوکس را مطالعه بفرمایید.

عیب خودرو توضیحات راه‌حل
کلاچ عملکرد نرمی دارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند با اینکه پدال کلاچ به راحتی فشار داده شده و به کف خودرو می‌رسد اما نمی‌توان دنده‌ها را تعویض کرد بررسی کابل اتصال کلاچ، بررسی میزان روغن هیدرولیک کلاچ، بررسی مدار هیدرولیک کلاچ از نظر نشتی احتمالی
دنده‌ها به سختی تعویض می‌شوند زمانی که پیشرانه گرم است و دنده را تعویض می‌کنید احساس برخورد آهن در گیربکس وجود دارد و گاهی تعویض دنده بسیار سخت انجام می‌شود بررسی کیفیت و میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس و کلاچ
معکوس دادن ناگهانی گیربکس اتوماتیک درصورتی‌که گاز ندهید خودرو ناگهان معکوس می‌دهد و روان کار نمی‌کند بررسی میزان روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات گیربکس، عیب واحد کنترل الکترونیکی گیربکس
دنده عوض نمی‌شود با وجود اینکه کلاچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد اما دنده‌ها تعویض نمی‌شوند بررسی اتصالات گیربکس، وجود عیب در قطعات داخلی گیربکس، گیر کردن احتمالی کلاچ
کلاچ سر می‌خورد با وجود فشردن کلاچ و تعویض دنده، سرعت تغییر نمی‌کند و ظاهراً کلاچ سر می‌خورد تنظیم کلاچ، بررسی صفحه کلاچ از نظر استهلاک و فرسودگی، گیر کردن کلاچ
دنده از جای خود می‌پرد تعویض دنده‌ها مشکلی ندارد اما زمان گاز دادن دنده از جا می‌پرد و گیربکس خلاص می‌شود وجود مشکل در گیربکس، تنظیم اتصالات گیربکس
صدای وزوز از گیربکس شنیده می‌شود زمان حرکت صدای وزوز به گوش می‌رسد اما در حالت پارک یا خلاص صدایی وجود ندارد بررسی روغن گیربکس از نظر میزان و کیفیت، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور
از گیربکس صدای غیرعادی به گوش می‌رسد در زمان حرکت صدای جیغ مانند به گوش می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر می‌شود اما در حالت خلاص صدایی وجود ندارد بررسی میزان و کیفیت روغن گیربکس، وجود مشکل در قطعات داخلی گیربکس، خرابی مبدل گشتاور، بررسی روغن فیلتر، عیب فلایویل
چرخ‌ها در زمان رانندگی لرزش دارند در زمان رانندگی احساس لرزش در فرمان وجود دارد و به نظر می‌رسد این لرزش از چرخ‌ها منتقل می‌شود بالانس چرخ‌ها، تغییر زاویه و کج شدگی چرخ‌ها، خرابی لاستیک، وجود مشکل در سیستم فرمان
خوردگی یک لبه لاستیک بیشتر از لبه دیگر آن است بخشی از لاستیک خودرو بیشتر از لبه دیگر آن مستهلک می‌شود بررسی میزان فرمان و فاصله بین چرخ‌ها، عدم موازی بودن چرخ‌ها با یکدیگر
مرکز لاستیک بیشتر از لبه‌ها خورده می‌شود بخش مرکزی لاستیک بیشتر از لبه‌های آن مستهلک شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
دو لبه لاستیک بیشتر از مرکز خورده می‌شود دو لبه لاستیک خودرو بیشتر از بخش مرکزی آن خورده شده است بررسی فشار باد لاستیک‌ها، جابجایی منظم لاستیک‌ها بر اساس دستورالعمل سازنده خودرو
ریپ زدن پیشرانه در حین حرکت در روشن شدن و حرکت خودرو مشکلی وجود ندارد اما در سرعت ثابت پیشرانه ریپ می‌زند و زمان سرد و گرم بودن عملکرد متفاوتی دارد تنظیم کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق پیشرانه، بررسی عملکرد ECU، بررسی فیلتر بنزین، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی، بررسی مشکلات فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
صدای سوت آرام پیشرانه در زمان کار کردن به گوش می‌رسد در زمان کارکرد پیشرانه صدایی شبیه سوت آرام از آن به گوش می‌رسد بررسی مایع خنک‌کننده داخل پیشرانه، بررسی سیستم اگزوز و کاتالیزور، بررسی سیستم وکیوم از نظر نشتی
در حالت دور درجا صدای کلیک از پیشرانه به گوش می‌رسد در حالت درجا و زمانی که گاز داده نمی‌شود صدای کلیک و برخورد فلز به گوش می‌رسد و معمولاً در زمان حرکت صدا قطع می‌شود تنظیم سوپاپ‌ها، بررسی میزان روغن پیشرانه، بررسی فشار روغن پیشرانه
از اگزوز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد با فشردن پدال گاز صدای تق‌تق به گوش می‌رسد و مصرف سوخت نیز بالا رفته است بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی انژکتورهای سوخت، بررسی سیستم اگزوز از نظر نشتی و ایراد احتمالی
دود خاکستری اگزوز در زمان روشن کردن خودرو دود خاکستری از اگزوز منتشر می‌شود و شاید با گرم شدن پیشرانه کمتر شود. با گذشت زمان شاید این مشکل حادتر گردد بررسی مشکل در رینگ پیستون، بررسی خوردگی و خرابی بوش سوپاپ
مصرف روغن پیشرانه غیرعادی است و از اگزوز دود منتشر می‌شود در زمان تعویض روغن متوجه کاهش شدید آن می‌شوید و قدرت خودرو نیز کاهش یافته است احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی فرسودگی واشرهای سوپاپ، بررسی خرابی رینگ پیستون‌ها
مصرف سوخت بیش از حد و بوی غیرعادی اگزوز مصرف سوخت پیشرانه بیشتر شده است و از اگزوز بویی شبیه تخم‌مرغ گندیده متصاعد می‌شود. همچنین قدرت خودرو کمتر شده و رفته‌رفته مشکل شدت می‌گیرد بررسی کاربراتور در خودروهای قدیمی، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی انژکتورهای سوخت
بوی تخم‌مرغ گندیده اگزوز با استارت زدن پیشرانه بوی بسیار بدی از آن منتشر می‌شود که شبیه بوی تخم‌مرغ گندیده است. همچنین مصرف سوخت خودرو نیز بیشتر شده است بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، احتمال مشکل فنی در پیشرانه و یا داغ کردن آن
بوی بنزین غیرعادی از اگزوز به مشام می‌رسد با روشن کردن خودرو بوی بنزین غیرعادی متصاعد می‌شود و شاید مصرف سوخت نیز افزایش یابد بررسی ECU، بررسی سیستم احتراق، بررسی انژکتورهای سوخت، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، نشتی احتمالی سیستم وکیوم، بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی
قدرت و سرعت خودرو کاهش یافته است با وجود فشردن پدال گاز خودرو شتاب نمی‌گیرد و اصطلاحاً کپ می‌کند. همچنین قدرت کلی خودرو کمتر شده است بررسی فیلتر هوا، بررسی فیلتر و پمپ‌بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور خودرو
علیرغم خاموش کردن خودرو پیشرانه همچنان کار می‌کند با اینکه خودرو را خاموش می‌کنید اما پیشرانه برای چند ثانیه کار می‌کند و با گذشت زمان این مشکل بیشتر می‌شود بررسی انژکتورهای سوخت، تنظیم دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق
با توقف سریع خودرو پیشرانه خاموش می‌شود در زمان رانندگی عادی مشکلی وجود ندارد اما با گرفتن ترمز پیشرانه لرزیده و ناگهان خاموش می‌شود بررسی نشتی مجرای ورودی سوخت و هوا، بررسی دریچه گاز، بررسی ECU
در دور درجا پیشرانه روان کار نمی‌کند و زمان سرد بودن خاموش می‌شود زمانی که پیشرانه سرد است و گاز نمی‌دهید پیشرانه بد کار می‌کند و گاها خاموش می‌شود. این مشکل با گذشت زمان بدتر شده است بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، بررسی نشتی سیستم وکیوم، بررسی دور درجای پیشرانه، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
افت قدرت پیشرانه زمانی که گاز می‌دهید خودرو توان سابق را ندارد و احتمالاً صداها و لرزش‌های غیرعادی احساس می‌شود بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها و وایرها، بررسی سیستم احتراق، بررسی سیستم اگزوز، احتمال مشکل فنی در پیشرانه، بررسی کاتالیزور، بررسی فیلتر بنزین
پیشرانه ضعیف کار می‌کند علیرغم فشردن پدال گاز پیشرانه ضعیف عمل می‌کند و قدرت سابق را ندارد بررسی فیلتر هوا، بررسی شمع‌ها، بررسی سیستم احتراق، بررسی فیلتر سوخت، احتمال وجود آب در بنزین، بررسی کاتالیزور
پیشرانه در حال حرکت جهش می‌کند مشکلی در روشن شدن و حرکت خودرو وجود ندارد اما در سرعت یکنواخت پیشرانه جهش کرده و بد کار می‌کند بررسی کاربراتور خودروهای قدیمی، احتمال داغ کردن پیشرانه، بررسی تنظیم کننده فشار بنزین، بررسی زمان‌بندی احتراق، بررسی ECU، بررسی مبدل گشتاور گیربکس اتوماتیک، بررسی نشتی سیستم وکیوم، احتمال مشکل فنی پیشرانه، بررسی انژکتورهای سوخت
خودرو بالا و پایین می‌پرد زمان عبور از روی دست‌انداز احساس می‌کنید خودرو چندین بار بالا و پایین می‌پرد فرسودگی احتمالی کمک‌فنرها، شکستگی احتمالی اتصالات کمک‌فنرها
خودرو در زمان حرکت به یک سمت کشیده می‌شود در زمان حرکت متوجه می‌شوید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و شاید گاهی اوقات آن را نادیده بگیرید بررسی فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم زاویه چرخ‌ها، بررسی ترمزها، بررسی سیستم فرمان و اتصالات آن
خودرو به چپ و راست می‌رود هنگام رانندگی دائماً مسیر حرکت را تصحیح می‌کنید و در سرعت‌های بالا این موضوع شدیدتر است عدم توزیع یکنواخت بار در خودرو، بررسی زاویه چرخ‌ها، بررسی سیستم فرمان، بررسی کمک‌فنرها، بررسی بلبرینگ‌های چرخ جلو
فرمان حرکات جهشی دارد در سرعت‌های پایین متوجه حرکات جهشی و ناگهانی فرمان می‌شوید و با گذشت زمان نیز مشکل بدتر می‌شود بررسی شل بودن تسمه فرمان هیدرولیک، بررسی میزان روغن پمپ هیدرولیک، بررسی پمپ هیدرولیک، بررسی اتصالات فرمان
ارتعاش و لرزش فرمان در سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فرمان می‌لرزد ولی گاهی فقط زمان ترمز گرفتن این لرزش وجود دارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی شل شدگی پیچ‌های چرخ، بالانس چرخ‌ها، بررسی اتصالات فرمان، بررسی زاویه چرخ‌ها
لرزش پدال ترمز زمان فشردن پدال ترمز احساس می‌کنید پدال می‌لرزد. در خودروهای مجهز به ABS مشکلی وجود ندارد بررسی دیسک‌های ترمز، بررسی اتصالات فرمان، بررسی شل شدگی پیچ چرخ‌ها، بالانس چرخ‌ها، استهلاک بالای لاستیک‌ها
زمان ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده می‌شود زمانی که ترمز می‌گیرید خودرو به یک سمت کشیده می‌شود و احتمال دارد بوی سوختگی نیز به مشام برسد قفل‌شدگی احتمالی دیسک ترمز، بررسی ترمزدستی، وجود عیب در قطعات سیستم ترمز، زنگ‌زدگی کفشک ترمز عقب
ترمز قفل می‌کند زمان فشردن پدال ترمز خودرو شدیداً به یک سمت کشیده شده و گاها چرخ قفل می‌کند بررسی استهلاک لنت‌ها، وجود ایراد در سیستم ترمز، تنظیم بلبرینگ چرخ‌های جلو، بررسی میزان و کیفیت روغن ترمز
ارتعاشات و لرزش‌های عرضی فرمان زمانی که روی سطوح ناهموار تردد می‌کنید لرزش‌های زیادی روی فرمان وجود دارند بررسی بالانس چرخ‌ها، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، بررسی اتصالات فرمان و سیستم تعلیق
پدال ترمز به کف خودرو می‌رسد زمان فشردن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال به راحتی به کف خودرو می‌رسد و عملکرد آن نیز ضعیف شده است بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز
ترمزها به سختی خودرو را متوقف می‌کنند زمان استفاده از ترمز خودرو متوقف نمی‌شود و برای این کار باید پدال ترمز با شدت فشرده شود. اکثر مواقع برای توقف خودرو باید چندین بار از ترمز استفاده کرد بررسی میزان روغن ترمز، بررسی سیلندر اصلی ترمز، وجود هوا در سیستم ترمز، تمام شدن لنت‌ها یا خیس شدن آن‌ها
پدال ترمز خیلی محکم شده است از نرمی پدال ترمز به شدت کاسته شده و متوقف کردن خودرو کار سختی است بررسی بوستر ترمز، بررسی وکیوم بوستر ترمز از نظر نشتی، بررسی لوله‌های ترمز، بررسی پدال ترمز
قدرت ترمز به تدریج کاهش می‌یابد در حالت عادی ترمز مشکلی ندارد اما با استفاده مکرر از ترمز شاهد افت توان آن هستید بررسی لنت‌ها از نظر کیفیت و استهلاک، داغ شدن ترمزها، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز
پدال ترمز در ارتفاع بسیار پایین عمل می‌کند زمان استفاده از پدال ترمز باید آن را تا ارتفاع نزدیک کف کابین فشار دهید. از نظر عملکرد مشکلی وجود ندارد اما خیلی پایین عمل می‌کند بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی بوستر ترمز
پدال ترمز خیلی نرم شده است با فشار دادن پدال ترمز متوجه می‌شوید پدال بسیار نرم و اسفنجی است بررسی نشتی سیستم ترمز، بررسی وجود هوا در سیستم ترمز، بررسی کیفیت و میزان روغن ترمز، بررسی لنت‌ها

شما عزیزان در بخش نظرات عیب یابی خودرو می توانید تجربیات گرانبهای خود را جهت استفاده سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۱۷۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام.
    دوستانی که زیاد عاشق سرعت وشتابن.
    من یه پرشیا دارم این کارارو روش انجام دادم به خدا داشت اسفالتو جرمیداد.
    1:اول از هرکاری کاتولیز ماشین رو میدی برات برمیدارن.بجاش لوله میزنن
    2:شمع 3پر المانی اصل میزاری روش
    3:فیلتر هواشو نو میکنی
    4:میدی مصرف سوختشم بزارن رو 12
    5:میرسیم به اصل نکته.مهمترازهمه”سوختشه دو عدد تینر هزار یک عدد الکل سفید با 5لیتر بنزین باهم قاطی میکنی میریزی توباک.داخل باک هم بنزین باید کم باشه حدودا5 لیتر.
    نکته مهمشم بکم استفاده مدام از تینر باعث مور انداختن روسوپاپ هامیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      داداش گلم تینر باعث سوختن سوپاپ ها و ضعیف شدن رینگ های موتور شما در دراز مدت میشه پیشنهاد میکنم انجام ندید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. امین

    ۳۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک سمند مدل 84 دوگانه دارم (دوگانه غیر کارخونه)
    روی گاز و بنزین هردو شتاب کمی داره اما بعضی مواقع همه چی خوب میشه بگیر نگیر داره وقتی شتاب میاد پایین همزمان فرمون و ترمز هم سفت تر میشه و در دنده سنگین اگر کم گاز تر حرکت کنم خاموش میکنه بعضی مواقع با کم کردن سرعت از بالا به پایین ماشین خاموش میشه بردمش تنظیم موتور و دستگاه زدم خطاهاشو گرفتم خوب شد ولی با ز دوباره مثل قبل شد تسمه تایم رو هم تازه عوض کردم. در حال حاضر یه زمان خوبه و پرشتاب و باز یهویی همه چی به هم میریزه دیگه واقعا کلافه شدم لطفا راهنمایی بفرمائید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سنسور مپ روی منیفولد رو بدین برا تست بعد از آون نشت انژکتور رو تست کنید بعد هم املاتور

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ابراهیم

    ۱ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من اردی انژکتوری مدل 85 دارم.چند وقتیه احساس میکنم تو جاده هایی که دست انداز زیاده مثلا کوچه ها فکر میکنم عقب ماشین به چپ و راست میره اما وقتی پیاده میشم و با دست عقب ماشین رو به چپ و راست تکون میدم هیچ مشکلی نداره.به مکانیک هم نشون دادم میگه اولا رینگ و لاستیک 14 داری و لاستیک پهن تر شده باعث شده نیرو های عرضی که به ماشین فشار میاره محسوس تر بشه جک زد زیر ماشین و گفت مشکلی نداری حتی از پشت سر هم به ماشین نگاه کرد و من ماشینو میروندم بازم گفت مشکلی نیست…اما امروز یکی از رفیقام با موتور پشت سرم بود گفت عقب ماشینت تو دست اندازهایی که با سرعت کم میری به چپ و راست میره البته لاستیک عقب هام شکاف های ریز زیادی برداشته از بغل میتونه مشکل از این باشه ببخشید سرتون رو درد اوردم ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      یه نگاه به گاردان ماشینت بنداز احتمالا تاب دار شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لاستیکای قامه ای فنرهای عقب رو عوض کن بده مهره های کرپی هارو هم آچار بندازن خوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ی مشکلی داشتم خواهش کسی اطلاعات داره کمک کنه من پراید دارم ک ی کم ارتفاع داره تو سرعت کم دنده ۱.۲ میرم چرخ جلو سمت راستم تق تق میکنه بعضیا میگن موج گیرم مشکل داره. بعضیا میگن پلوس مشکل داره ب نظرتون مشکل چیه
    مممونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      احتمالا بلبرینگ هات معیوبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجتبی

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یه پارس tu5مدل 94دارم.توسرعت بالابیشتراز۱۴۰کیلومترفلشرماشین خودبه خودشروع به زدن میکنه وبادست قطع نمیشه,ولی وقتی سرعتم روکم میکنم قطع میشه.لطفاراهنمایی کنیدکه بایداینجوری باشه یااینکه ایرادداره.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مسعود

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر فراوان از شما مشکلی که برای من متاسفانه پیش اومده و یکم ذهن منو به خودش درگیر کرده اینه که ماشین من پژو مدل 92 هستش در حدود دو هفته است که چراغ چک ماشین بعد از ده دقه خاموش میشه بعضی مواقع خاموش نمیشه و اخیرا هم زیاد روشن میشه معمولا داخل شهر وقتی داخل جاده میشم خاموش میشه اما باز رفتارش غیر قابل پیش بینی هستش چون شهرستان دانشجوام و مکانیک خوب نمیشناسم یه جا برای دیاگ بردم که خطای سنسور میل بادامک رو نشون میداد خطا رو پاک کرد اما نیم ساعت بعد دوباره مشکل ایجاد شد به صدای موتور هم دقت کردم وقتی که موتور هنوز کامل گرم نشده یه صدای ضعیفی رو احساس میکنم مثل اینکه یه پیچی یه کم شل باشه و لق بزنه البته ضعیف، شتاب و دور موتور و سطح آب و روغن و میزان سوخت و دود خروجی از اگزور رو هم چک کردم همه چی استاندارد هستش و مشکلی نداره
    ممنون میشم اگر محبت کنید و بنده رو راهنمایی کنید با تشکر فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      داداش گلم تینر باعث سوختن سوپاپ ها و ضعیف شدن رینگ های موتور شما در دراز مدت میشه پیشنهاد میکنم انجام ندید

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      آگه ecu ساژمه که فقط باید پروگرم بشه و آگه زیمنس باشه باید بدیش ایران خودرو برا تست نهایی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. سايه

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام. بنده بنز ٢٠٠٠ مدل A دارم. جدیدا براى استارت مشکلى ندارم ولى بعد یه کم رانندگى توى توقفها ماشین اروم خاموش میشه و بایستى ۴-۵ بار استارت همراه با گاز بزنم تا روشن شه. ماشین بعد روشن شدن تو سرعت پایین ریپ میزنه و مدام جهش میکنه جورى که به سختى میشه پارک کرد. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. جوا

    ۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام سنسور کیلومتر عوض کردم ولی الان کیلومتر پرش داره یه راهنمایی کنید تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سنسور بازاری همشون همینطورن باید فابریک بندازی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. فرهاد حاجي زاده

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام یک ماشین پژو 405 مدل 88 دارم صبح روشن کردم خواستم جلو عقب بکنم ماشین رو از پارکینگ دربیارم دنده جلو مشکلی نداشت ولی دنده عقب که میزدم سریع خاموش می شد خواهشا راهنمایی بفرمایید دوستان عزیز.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. اشکان

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان.بنده حدوداهشت-نه میلیون دارم ومیخوام پراید سدان بخرم ولی نمیدانم چه مدلی بگیرم…هرکی دراین مورد اطلاعات خوبی داره لطفا مرا راهنمایی کنید خیلی ممنون…..منتظرم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ابراهیم

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام داداش
      ببین با نه تومن میتونی پراید 84 تمیز گیر بیاری …دقت کن گفتم تمیییییییز که واقعا ماشین باشه
      دوما میتونی پراید مدل 85 دور رنگ یا کمتر رنگ شده بگیری که از نظر فنی بازم تمیز باشه
      فقط داداش کار کرد ماشین و دقت کن که زیاد نباشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. مجتبی صابری

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه 206مدل 81تیپ ۲ دارم از پشت زدم به تیر چراغ برق، بعد صافکاری ماشین روشن میشد بعد یک دقیقه خاموش میشد، دو سه روز بعد در حال حرکت هم خاموش میشد وبا استارت زدن روشن میشد، اما الان دیگه روشن نمیشه مکانیک گفت از سوئیچ اینرسی هست فعال شده ولی چنین چیزی تو ماشین من نیست یا برداشته شده است الان هم جا فیوز ها رو داخل وتوی کاپوت چک کردم،صدای سوت پمپ قطعی داره باز وصل میشه استارت میخوره روشن هم میشه دوباره بعدیه دقیقه خاموش میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سوییچ اینرسی رو یکسره کن ببین خوب میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. نیما

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من پژو 405 دارم.وقتی گاز میدم واسه بالا رفتن سرعت و تعویض دنده ماشین دل میزنه.انگار کمتر از یک ثانیه گاز کم و بعد دوباره وصل میشه.
    بعضی مواقع هم با 4 یا 6 بار استارت روشن میشه.استارت سالم به نظر میاد و صدای خاصی نه از استارت میاد نه موتور.
    لطفا راهنماییم کنید.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (9 ديدگاه)

      از تسمه تایم ماشین بازدید کنید احتمالا دنده رد کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. هادی

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام ماشین در حالت سرد دندش بد جا میروذ علت چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشین من ماشینم 207،مدل 90 و موتورش تازه تعمیر بعد از تعمیر وقتی میخوام یه دفه شتاب بگیرم ماشین پت پت میکنه و سه تا بوق میزنه که نشونه است سه کار میکنه به نظرتون دلیلش چیه کوویل هم مشکل نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مهدی

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    بنده یک پژو پارس مدل 87 دارم وقتی موتور سرد است موقع حرکت ریپ میزنه(حالت ضربه زدن) بعد از ده دقیقه مشکل بر طرف میشه. لطفا راهنمایی کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amir

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام یه ماشین پراید مدل 86 موقعی روی بنزین در حال حرکتم ریپ میزنه شعم و کویل ووایر شمع عوض کردم به نظر شما چ اشکالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محسن

    ۹ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،ماشین من پژو 405هستش،وقتی رو بنزین می زارم درحال حرکت ،ماشین میگیره ،ول میکنه،تکان میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. آرمان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    پژو 405 slx خریدم با 6500 کار کرد که دنده 1 و 2 یه ذره بد جا میره و کلاج که میگیرم به ته که میرسه یه صدای جیر خفیفی هم میکنه البته نه همیشه. کلاج رو رگلاژ کردم و روغن گیر بکسم رو عوض کردم درست نشده. کسی میدونه که مشگل چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تندر 90 مدل 86 با کارکرد 128000 تا دارم وقتی از حالت استارت سرعت به 60 الی 80 کیلو متر بر ساعت میرسه چراغ ای بی اس با ترمز دستی روشن می شه و پمپ ترمز زیر پا خالی میکن و موتور که خاموش میشه و روشن میشه چراغ ها هم خاموش می شن ای بی اس کار میکن تا زمانی که به سرعت روشن شدن چراغ برسم .همه جا بردم اما عیب رو با دیاگ نشان نمیده نمیخوام هم تا مطمئن نشدم بوستر و ای بی اس رو تعمیر کنم .نمایندگی میکه بلبرینگ خراب شده که تارگت بلبرینگ به ای بی اس فرمان اشتباه در سرعت رو میده نمیدونم چه کا ر کنم لطفا مرا راهنمایی کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجتبی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز من تیبای مدل ٩۴ دارم چند روزیه عقب ماشیم زیرش یه صدای غیر عادی میاد که تو سرعت پایین بیشتره مثل صدای تق تق هست تووسرعت بالا قطع میشه و تو پیچ صدا از عقب سمت شاگرد میاد بعضی اوقات هم نمیاد ممنون میشم جواب بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. At

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یک 206 تیپ 5 مدل 93 دارم با کارکرد 13000 کیلومتر تا الان 2 بار گیربکس ماشین تعویض شده اینبار گیربکس خوبه دنده ها بد جا نمیره البته اوایل بدجا می رفت که با رگلاژ کلاچ بهتر شد ومشکلی ندارم با تعویض دنده ها ولی مشکل من اینه که صبح ها که ماشین سرد استارت میزنم از گیربکس صدایی میاد مثل اینکه چیزی شل هستش داخل گیربکس که در جا گاز هم میدم این صدا بیشتر میشه که با گرفتن کلاچ این صدا از بین میره ولی وقتی 15 دقیقه ماشین کار میکنه و گرم میشه این صدا کاملا” قطع میشه و گیربکس بدون هیچ گونه صدا کار میکنه به نظر دوستان مشکل از چی هستش ؟؟؟البته موقع تعویض گیربکس که حدودا” 2 ماه پیش بود دیسک وصفحه جنس luk و بلبرینگ کلاچ اصل انداختم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. یوسف

    ۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پراید دارم مدل ۸۴ وپراید ۱۴۱هستش مشکل ماشینم ترمزشه هر کاری کردم باز خوب نمیگیره دیسک وپمپ ولنت جلو صفر کاسه ولنت عقب وپمپ صفر پوستر چند تا عوض کردم باز همینجوریه بااین پوستر اخری که روش هستش اسفنجی میگیره خواهش کمکم کنید تا ایرادشو پیدا کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. اردبیل

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه وانت 84 دارم شیشه رو میدم پایین بوی بنزین میاد تو مجبورم شیشه رو بدم بالا دیاکم زدم. گفتن روغنت مشکل داره اونم عوضکردم با هواکشو فیلترش لطفا راهنماییم کنین ممنونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. اصف

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. ماشینم مزدا 2000هست تورا یهو خاموش شد بردمیش تعمیرگاه دستگاه هم وصل کرد ولی ایرادشو نشون نداد میشه کمکم کنید..ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمزه

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام سمند ef7پایه گاز دارم وحدود 4ماه اول صبح که میخوام روشنش کنم باید 7الی 8استارت بزنم تاروشن بشه اگه راه حلی دارید لطفا کمکم کنید مدل 90

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. Binam

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام یک دستگاه خودروی پژو آردی دارم ازش راضی بودم مدل 84 انژکتوری که تازه هم خریدم صاحب قبلی بهش بنزین سوپر میزد اما من معمولی میزنم بعد از چهار پنج روز یهو شروع به اذیت کرد وقتی موتور سرد روشن میشه شتاب و قدرت موتور عالیه اما بعد از گرم شدن یهو افت ناگهانی شتاب و قدرت موتور پیدا میکنه و هرچی بیشتر گاز بدی لرزش ماشین بیشتر میشه دور موتور میره بالا و دیر پایین میاد وقتی هم پایین میاد شروع به ریپ زدن میکنه و چراغهای استپ و آب و روغن شروع به چشمک زدن میکنه و موتور چق چق صدا میده لطفا راهنمایی کنید همه کار هم کردم 5 بار دیاگ زدم خطا نشون نداده ضمنا فیلتر هوا و روغن و فشنگی روغن رو هم عوض کردم ولی بازهم بهتر نشد ممنون از لطف و محبت شما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسن

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ٢٠۶تیپ ۶دارم مدل ٨۴میخوام برم معاینه بگیرم ولی ماشین خام میسوزه تعمیر کارشمع و سوزن انژکتور رو چک وتمیز کرد حتی کویل رو هم عوض کریم ولی بازم نشد صبح هم با تک استارت روشن نمیشه باید ٢تا٣بار استارت زد تا روشن شه ی راهنمایی بهم بکنید لطفا ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سید کریم

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز.
    من یه 205 تیپ5 دارم مدلش92.صفحه کلاچشو به خاطرلرزش در شروع حرکت اولیه عوض کردم.حالا وقتی به ماشین شتاب میدم یا در سرعت بالای 120 یه بوی خاصی شبیه بوی کاربیت توی اتاق ماشین میپیچه؟ دلیلشو میخواستم بدونم.ممنون میشم اگه کسی راهنمایی کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. امیر

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه تویوتا کریسیدای مدل 89 خریدم.
    به سختی روشن میشه
    پمپ مکانیکیش رو عوض کردم اما بازم مشکل به صورت دیگه ای ادامه داره
    یعنی اگر تازه ماشین روشن شده باشه با اولین گاز اروم ماشین خاموش میشه. در حین حرکت هم اگر شتاب ماشین گرفته شده باشه و بخوام گاز بدم، ماشین با یه وقفه شروع به شتاب گرفتن میکنه.
    لطفا اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. جمشید

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پژوه 405glxدارم چند روز قبل سیم کلاچ را تعویض کردم وحالا دنده 2به3 و4به 3صدای خرخر می دهند مشکل چیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا