چشم اندازهفته نامه

بهترین انتخاب‌ها در بین هاچ‌بک‌های زیر ۲۰ هزار دلار

فرم بدنه هاچ‌بک یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه برای حمل وسایل و سرنشینان است. یک هاچ بزرگ در عقب، دسترسی به صندوق عقب را بسیار آسان می‌کند و با جمع‌شدن صندلی‌های عقب، فضای بزرگتری برای قرارگیری وسایل فراهم می‌شود. علاوه بر این، هاچ‌بک‌ها جذابیت رانندگیِ خاص خود را دارند. در ادامه مروری داریم بر مجموعه‌ای ۱۵ گانه از هاچ‌بک‌های دوست‌داشتنی که با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار ارائه شده‌اند.

شورولت سونیک ۲۰۱۷
2017 Chevy Sonic
قیمت: ۱۸۴۵۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۴ و ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۳۸ لیتر

گاهی اوقات با توجه به بودجه‌ای که دارید، یک چیزی را می‌خرید، و در عین حال، به یک چیز دیگر واقعاً‌ علاقه دارید. نمونه جذاب در سری «سونیک» که احتمالاً‌ باید قبل از انتخابش، برچسب قیمت آن را بررسی کنید، مدل اسپورت  RS است که از یک موتور توربو، ارتفاع پایین‌تر سیستم تعلیق و هندلینگ مناسب برخوردار است و البته قیمتش از آستانه ۲۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

امّا در همین حال، یک نسخه از سونیک وجود دارد که با هزینه کمتر، برخی از این ویژگی‌ها را در خود جای می‌دهد. تنها کافی است که به جای مدل پایه، تریم سونیک LT را انتخاب کنید تا بتوانید با کنار گذاشتن موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر، از وجود یک پیشرانه ۱.۴ لیتری اکوتِک مجهز به توربوشارژٰ بهره‌مند شوید. این موتور همان قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار را در اختیار قرار می‌دهد، امّا در عین حال، گشتاور خروجی آن به میزان ۳۱ نیوتن‌متر بیشتر است. تنها با ۷۰۰ دلار بیشتر، خودرویی را انتخاب می‌کنید که در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، تنها ۵.۸۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین استفاده از این گزینه باعث می‌شود که به جای گیربکس ۵ دنده، از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای سونیک استفاده شود. از مدل ۲۰۱۶، مدل LT صاحب سیستم مای‌لینک با نمایشگر لمسی ۷ اینچی به صورت استاندارد نیز شده است.

فولکس‌واگن گلف ۲۰۱۸

قیمت: ۱۹۹۸۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۹.۴ و ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۴۵ لیتر

فولکس‌واگن هاچ‌بک‌های مدرن را در سال‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی با معرفی «رابیت» که در اروپا با نام «گلف» شناخته می‌شد و سپس با ارائه مدل جذاب GTI پایه‌گذاری کرد. این سابقه و تاریخ، حتی در مدل‌های نسبتاً ارزان‌قیمت امروزی از «گلف» خود را نشان می‌دهد.

البته باید اذعان داشت که «گلف» یکی از مدل‌هایی است که در رسوایی دیزل‌گیت فولکس‌واگن درگیر بوده است. امّا پیشرانه دیزلی نمی‌تواند یکی از فاکتورهای اساسی کیفیت و جذابیت گلف باشد. در زیر کاپوت ارزان‌ترین نسخه از این مدل، یک موتور بنزینی چهار سیلندر مجهّز به توربوشارژر قرار گرفته که معادل ۱۷۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند؛ سطحی از قدرت که برای یک خودرو با این ابعاد، بسیار زیاد است. همچنین گشتاور ۲۷۱ نیوتن‌متری که از ۱۶۰۰ دور بر دقیقه در اختیار قرار می‌گیرد، چابکیِ بالایی را برای گلف به همراه دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای کوچک، گلف با استفاده از متریال‌های سطح بالا و فضای صندلی‌های عقب که با سدان‌های بزرگ برابری می‌کند، فضایی باشکوه و جادار را فراهم کرده است.

کیا ریو ۵ در مدل ۲۰۱۸

قیمت: ۱۶۵۰۰ دلار (تخمینی)
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷.۸۴ و ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (تخمینی)
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۹۲ لیتر

طراحی کوچکترین خودروی کیا برای مدل ۲۰۱۶، دستخوش تغییر شده است؛ جایی که مهندسان با استفاده از مصالح عایق صوت و چهره‌ای جدید در جلوبندی، سطح کیفیت ساخت آن را ارتقا داده‌اند. امّا این کمپانی همچنان ویژگی‌های مکانیکی مدل‌های چهار سال گذشته را حفظ کرده و تنها گزینه پیشرانه آن، یک موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۳۸ اسب‌بخار است که حداکثر گشتاورش به ۱۶۷ نیوتن‌متر می‌رسد. همچنین کیا برای سال ۲۰۱۶، آپشن گیربکس دستی را برای این هاچ‌بک کنار گذاشت؛ به این معنا که این نسخه از ریو نمی‌تواند همانند سدان‌های ریو از گیربکس ۶ دنده دستی استفاده کند و از لذت، و همین‌طور شتاب بیشتر این سیستم انتقال قدرت بهره‌مند شود. بالاترین سطح عملکرد مربوط به ریو SX است که صلبیت بیشتری در سیستم تعلیق دارد و چرخ‌های ۱۷ اینچی در آن به کار رفته است، امّا در همین حال، قیمت کلی آن اندکی بالاتر از ۲۰ هزار دلار می‌شود.

تویوتا پریوس C مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۷۲۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷.۸۴ و ۶.۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۴۱ لیتر

اگر «مصرف سوخت» اولویت اصلی‌تان برای خرید یک هاچ‌بک است، پریوس C می‌تواند یکی از گزینه‌های جدّی برای شما باشد؛ چرا که هیچ‌کدام از هاچ‌بک‌های کوچک دیگر به پای مصرف ۴.۴۴ لیتری پریوس C در شهر نمی‌رسند. پریوس C یک خودروی رؤیایی برای رانندگان صرفه‌جو است.

در سیستم پیشرانه هیبریدی، از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری در کنار یک جفت موتور الکتریکی و یک بسته باتری ۹ کیلووات‌ساعت استفاده می‌شود.  قدرت کلی این پیشرانه به ۹۹ اسب‌بخار می‌رسد که عدد چندان بالایی نیست. در واقع، پریوس C یکی از کُندترین خودروهای موجود در این لیست است و جذابیت زیادی در هنگام رانندگی ندارد. ضمن اینکه در پیچ‌های سخت، صلبیت بیش از حد در سیستم تعلیق و فرمان کُند، موجب می‌شوند که راننده نتواند شرایط چسبندگی را به‌خوبی تشخیص دهد. با این وجود، اگر سرعت و هندلینگ اهمیت کمتری نسبت به مصرف سوخت داشته باشند، پریوس C از این نظر از ارزش بالایی برخوردار است.

سوبارو ایمپرزا ۵ در مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۹۷۱۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۴ و ۶.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۸۹ لیتر

در حالی که تقربیاً تمام خودروهای دیگر موجود در این لیست از یک فرمت پایه شاسی ساب‌کامپکت دیفرانسیل جلو استفاده می‌کنند، سوبارو یک گام فراتر در این زمینه برداشته است. مدل ایمپرزا نه‌تنها یک فضای کابین در حدَ مدل‌های بزرگتر کلاس کامپکت ارائه می‌دهد، بلکه از سیستم مشهور تمام‌چرخ متحرک سوبارو بهره می‌برد. بر این اساس، ایمپرزا شرایط رانندگی بهتری نسبت به بسیاری از رقیبان در مسیرهای پوشیده از برف دارد. بنابراین اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، انتخاب یک هاچ‌بک از سوبارو می‌تواند از سطح نگرانی‌های شما در فصل زمستان بکاهد.

ایمپرزا برای پیشرانه از موتور قدرتمند ۲ لیتری تخت چهار سیلندر با قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار استفاده می‌کند. گیربکس استاندارد ۵ سرعته، باعث می‌شود که حداکثر پتانسیل این پیشرانه آزاد شود و این در حالی است که با پرداخت یک هزار دلار دیگر، امکان انتخاب سیستم CVT برای جابجایی آسان‌تر در سطح شهر وجود خواهد داشت. ایمپرزا در مدل سال گذشته، برخی بازنگری‌های جزئی را در طراحی تجربه کرد، امّا ابعاد آن همچنان شرایط قبلی را حفظ کردند. در نتیجه، همان فضای جادار در داخل کابین و صندوق عقب (در حالت جمع‌شدن صندلی‌ها به میزان ۱۴۸۳ لیتر) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. ایمپرزا از این نظر، بیشترین فضا را برای حمل وسایل فراهم می‌کند.

تویوتا کرولا iM مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۸۷۵۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۷۱ و ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۷۲ لیتر

تولید xB، مدل جعبه‌ای نمادین سایون تا پایان سال جاری میلادی متوقف می‌شود و iM هاچ‌بک آمده است تا روح تازه‌ای در سری «سایون» بدمد. البته iM واقعاً مدل جدیدی نیست؛ چرا که در واقع، یک نسخه از «اوریس»، یعنی همان هاچ‌بکی است که تویوتا آن را در اروپا می‌فروشد. iM چهره جذابی دارد، رانندگی با آن لذت‌بخش است و به نسبت مبلغی که برای آن پرداخت می‌شود، تجهیزات خوبی در آن به کار رفته است. پیشرانه این خودرو، یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۳۷ اسب‌بخار است که قدرت آن از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته منتقل می‌شود. البته با صرف هزینه‌ای معادل ۷۴۰ دلار، امکان استفاده از سیستم CVT نیز وجود دارد. علاوه بر این، مواردی چون نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی Pioneer، دوربین نمای عقب و سیستم تنظیم هوای دوگانه، در لیست تجهیزات استاندارد این خودرو به چشم می‌خورند. تویوتا کرولا iM می‌تواند یک گزینه مناسب برای خریداران جوان که به دنبال اولین خودروی خود هستند، باشد.

مزدا ۳ پنج در مدل ۲۰۱۷
2017 Mazda3
قیمت: ۱۹۹۷۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۷۱ و ۶.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۷۲ لیتر

محصولات مزدا معمولاً در هر کلاسی که باشند، از شرایط رانندگی خوبی نسبت به سایر مدل‌های هم‌رده خودشان برخوردارند. این موضوع حتی در نسخه‌های با کمترین قیمت نیز صدق می‌کند. مزدا ۳ هاچ‌بک یکی از بهترین رانندگی‌ها را در بین خودروهای کوچک دارد و برای افزایش حسّ رانندگی، نیازی به اضافه‌کردن تجهیزات خاص آن نیست. پیشرانه استاندارد ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار با یک گیربکس دستی ۶ سرعته همراه است که به راحتی این خودروی سبک‌وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی را جابجا می‌کند. حتی با تایرهای استاندارد ۱۶ اینچی، این هاچ‌بک کوچک می‌تواند به راحتی از پیچ‌ها عبور کند. یک دوربین نمای عقب و نمایشگر لمسی جدید ۷ اینچی، از جمله تجهیزات استانداردی هستند که از مدل ۲۰۱۶ به مزدا ۳ اضافه شده است.

هوندا فیت ۲۰۱۷
2017 Honda Fit
قیمت: ۱۶۰۹۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۱۱ و ۶.۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۷۰ لیتر

برخلاف بسیاری از خودروهای موجود در این لیست، هوندا فیت تنها به صورت «هاچ‌بک» عرضه می‌شود.  این مدل، از همان ابتدای معرفی به بازار، به خاطر شخصیت اسپورتی و ویژگی‌های کاربردی مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان و مشتریان بوده است. نسل سوم از «فیت» سال گذشته با یک کابین جادارتر (نزدیک به ۱۳ سانتیمتر فضای پای بیشتر در صندلی‌های عقب) و پیشرانه قدرتمندتر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر (۱۳۰ اسب‌بخار) عرضه شد. این پیشرانه در کنار سیستم CVT در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و جاده، به‌ ترتیب ۷.۱۳ و ۵.۷۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

آخرین نسخه از هوندا فیت همچنان با یک شاسی اسپورت و گیربکس چابک ۶ دنده دستی‌اش، علاقه‌مندان به رانندگی با خودروهای کوچک را به خود جذب می‌کند. این در حالی است که دکمه «جادویی» هوندا در قسمت پایین صندلی عقب، می‌تواند فضا را برای قرارگیری وسایلی با ارتفاع بلند فراهم نماید.

هیوندای ولوستر ۲۰۱۷

قیمت: ۱۸۱۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۴ و ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۳۹۳ لیتر

تمام هاچ‌بک‌ها لزوماً دارای ظاهری ساده و کاربردی نیستند. «ولوستر» یک خودروی چابک و با حال و هوایی ورزشی است که از قضا، به فرم یک هاچ‌بک درآمده است. کافی است این «هاچ» را بالا بزنید تا فضایی بیشتر از برخی مدل‌ها با فرم‌های مرسوم‌تر، برای حمل وسایل در اختیار داشته باشید.

مدل‌های با قیمت بالاتر ولوستر که مجهز به توربوشارژر هستند، شتاب بسیار خوبی دارند، امّا نسخه‌های ارزان‌تر نیز از وجود یک شاسی اسپورت در زیر پوسته خود، بهره می‌برند. گزینه استاندارد برای انتقال قدرت، یک گیربکس ۶ سرعته دستی است و در همین حال، می‌توان با پرداخت ۱۲۵۰ دلار دیگر می‌توان از یک گیربکس سریع ۶ سرعته دو کلاچه DCT نیز استفاده کرد؛ موضوعی که در دنیای هاچ‌بک‌ها که معمولاً سیستم CVT در آنها به عنوان آپشن ارائه می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

ولوستر‌ها در مدل جدید، تغییرات چندانی نداشته‌اند. امّا در همین حال، می‌توان به مواردی چون یک کاپوت جدید، ارتقای سیستم صوتی و ناوبری، و تایرهای عریض‌تر برای آنهایی که چرخ‌های ۱۸ اینچی را به چرخ‌های ۱۷ اینچی ترجیح می‌دهند، اشاره کرد.

فورد فوکوس SE هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۹۷۶۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۹.۰۵ و ۶.۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۷۴ لیتر

فورد فوکوس همانند برادر کوچکترش، فیستا، سطحی از لذت در رانندگی در اختیار قرار می‌دهد که در کمتر مدل هاچ‌بک اقتصادی مشاهده می‌شود. جذاب‌ترین گزینه در میان سری هاچ‌بک فوکوس، مدل جدید ۳۱۵ اسب‌بخاری RS است که زمان زیادی تا حضور آن در نمایندگی‌ها باقی نمانده و البته برای داشتن آن باید بیشتر از ۲۰ هزار دلار خرج کرد. امّا حتی مدل پایه فوکوس با قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار، دارای شرایطی دلپذیر در هنگام رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم است.

در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار قرار گرفته که گشتاور حداکثرش به ۱۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد. این در حالی است که با صرف هزینه اضافی به مبلغ ۴۹۵ دلار، امکان انتخاب یک پیشرانه یک لیتری با توان مشابه وجود دارد که در کنار آن، یک گیربکس ۶ سرعته نیز جای گیربکس استاندارد ۵ سرعته دستی را می‌گیرد. در نتیجه، مصرف سوختی شبیه به یک مدل هیبرید برای فوکوس، معادل ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، ایجاد می‌شود. فورد در سال گذشته، یک چهره جدید همراه با بازنگری در طراحی کابین، تریم جدید برای صندلی‌ها، کنترل‌ها و کنسول وسط به مدل فوکوس اضافه کرد که موجب شده که این مدل بیش از پیش در میان کلاس خودروهای هاچ‌بک برجسته شود.

فورد فیستا SE هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۵۱۹۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۷۱ و ۶.۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۲۲ لیتر

فیستا نه ‌تنها به خاطر طراحی بیرونی جذابش، بلکه به دلیل دینامیک رانندگی فوق‌العاده‌اش مورد توجه خریداران قرار می‌گیرد؛ یک خودرو با هندلینگ خوب و چالاک که اتفاقاً قیمت نسبتاً پایینی دارد. پیشرانه استاندارد این خودرو، موتور تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۰ اسب‌بخار است. این در حالی است که انتخاب سطح تریم بالاتر SE با افزایش ۹۹۵ دیگر به هزینه کلی خودرو، پیشرانه یک لیتری توربوی اکوبوست را با گشتاور بیشتر در اختیار قرار می‌دهد. به علاوه، اگر برای هر کدام از این پیشرانه‌ها، گیربکس دستی را انتخاب کنید، سطح چابکی این هاچ‌بک سبک‌وزن را در جاده‌های پیچ در پیچ بیشتر احساس خواهید کرد. سیستم تشخیص صوتی جدید Sync 3 یکی از آپشن‌هایی است که در این مدل ارائه می‌شود و همراه با یک نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی است؛ یک تکنولوژی سطح بالا که معمولاً‌ در یک خودروی اقتصادی ارائه نمی‌شود. بالاترین سطح فیستا مربوط به مدل ST با قدرت نزدیک به ۲۰۰ اسب‌بخار است که البته بیشتر از ۲۰ هزار دلار برای مشتری تمام می‌شود.

فیات ۵۰۰ آبارث مدل ۲۰۱۷
2015 Fiat 500C Abarth
قیمت: ۱۹۹۹۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۴ و ۷.۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۲۶۹ لیتر

بیشتر جذابیت فیات ۵۰۰ به خاطر حال و هوای «کلاسیک» در طراحی‌اش است. با این حال، این خودروی کوچک تلاش زیادی را به خرج داده تا تبدیل به یک وسیله نقلیه هیجان‌انگیز برای رانندگی شود. به عنوان مثال، موتور ۱.۴ لیتری با قدرت ۱۰۱ اسب‌بخار که به صورت استاندارد در این مدل ارائه می‌شود، خشونت زیادی دارد و همچنین با پرداخت ۵۵۰ دلار دیگر، می‌توانید از چرخ‌های آلیاژی برای آن استفاده کنید.

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، شاید بهتر است مدل ۱۹۷۰۰ دلاری «توربو» را با موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر و ۱۳۵ اسب‌بخاری، یک سیستم تعلیق اسپورت و ترمزهای با ابعاد بزرگتر انتخاب کنید. علاوه بر این، توربو با یک گیربکس قدرتمندتر ارائه می‌شود تا بتواند مدیریت بهتری بر روی گشتاور ۲۰۳ نیوتن‌متری داشته باشد. امّا در عین حال، نباید یک مشکل اساسی فیات ۵۰۰ را فراموش کرد و آن فضای اندکی برای حمل وسایل در صندوق عقب است؛ فضایی که حتی از یک «پورشه باکستر» نیز کمتر است.

شورولت اسپارک اکتیو مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۶۹۴۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸.۱۱ و ۶.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۳۱۴ لیتر

محبوبیت شاسی‌بلندهای کراس‌اور بر کسی پوشیده نیست، امّا در این میان، برخی مدل‌های کوچک از این نوع خودروها هستند که بیشتر به یک «هاچ‌بک قدبلند» شبیه‌اند. همین موضوع، باعث خلق ایده یک چهره قوی‌تر همانند یک «کراس‌اور» در قالب یک هاچ‌بک کوچک، در اسپارک اکتیو شده است. «اکتیو» بر روی سیستم تعلیقی سوار شده که حدود ۱۰ سانتی‌متر بلندتر از مدل معمولی اسپارک است و از چرخ‌ها و تایرهای ویژه ۱۵ اینچی استفاده می‌کند. البته در اینجا خبری از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیست، امّا الگوهای جدید در طراحی جلو و عقب بدنه، باعث ایجاد یک چهره خشن‌تر نسبت به مدل معمولی اسپارک شده است.

پیشرانه این خودرو از موتور استاندارد ۱.۴ لیتری چهار سیلندر تأمین می‌شود که به اندازه ۹۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا آپشن ۱۱۰ دلاری CVT همراه می‌گردد. ارتفاع بالاتر رانندگی اکتیو باعث شده که میزان مصرف سوخت آن در بزرگراه، اندکی افزایش یابد که چندان مسئله مهمی نیست.  اکتیو با نمایشگر لمسی جدید ۷ اینچی شورولت همراه است که قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو را دارد. همچنین تجهیزاتی مانند یک دوربین نمای عقب، ورودی بدون‌کلید در این سطح از قیمت در اختیار قرار می‌گیرند.

نیسان ورسا نوت مدل ۲۰۱۷

قیمت: ۱۵۴۸۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷.۵۹ و ۶.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۷۷ لیتر

نیسان ورسا نوت از زمان معرفی در سال ۲۰۱۴ میلادی، صاحب یکی از تمیزترین طراحی‌ها در سری محصولات این کمپانی بوده است. ورسا نوت امسال نیز با طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌های جلو، خودش را از سایر مدل‌های حاضر در خط تولید نیسان متمایز کرده است. این خودرو مجهز به موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر نیسان است و برای انتقال قدرت، منحصراً از سیستم CVT استفاده می‌کند.

این در حالی است که در اوایل دوره حیات «نوت»، یک گیربکس ۵ سرعته دستی در مدل‌های با سطح قیمت پایین‌تر در دسترس بوده است. البته نیسان در مدل امسال، تنظیمات سیستم CVT را به گونه‌ای انجام داده که حسّ اسپورت بیشتری منتقل کند. همچنین برای کمک به مصرف بهینه سوخت، نیسان یک سری درپوش‌های هوشمند در جلوپنجره خودرو اضافه کرده که جریان هوای ورودی به محفظه موتور را در سرعت‌ها و شرایط مختلف تنظیم می‌کنند و در نتیجه، شرایط آئرودینامیک را ارتقا می‌بخشند. همچنین ورسا نوت با فاصله‌ای نزدیک به یک متر در صندلی‌های عقب، فضای واقعاً جاداری در داخل کابین دارد.

هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷
honda civic hatchback prototype 2016
قیمت: ۱۹۷۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷.۸۴ و ۶.۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۵۲ لیتر

مدل محبوب هوندا سیویک در سال گذشته میلادی با تحویل بیش از ۳۳۵ هزار دستگاه به مشتریان، ششمین خودروی پرفروش در ایالات متحده بوده است. دلایل قانع‌کننده بسیار زیادی برای این موضوع وجود دارد؛ از جمله استفاده از یک شاسی اسپورت، یک سیستم فرمان دقیق، و ابعاد مناسب در حدّ یک «آکورد» برای جابجایی‌های خانوادگی. هوندا که از زمان «Si هاچ‌بک» در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، مدل سیویک هاچ‌بک نداشته، اینک در سال ۲۰۱۷ این فرم از بدنه را به این سری از محصولات خود اضافه کرده است. این مدل جدید صرفاً یک سیویک سدان به صورت «لیفت‌بک» نیست، بلکه تقریباً ۱۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر است و با صلبیت بیشتر در دامپرها و کالیبراسیون دوباره سیستم فرمان برای یک رانندگی سرزنده‌تر، در انگلستان مهندسی شده است. به علاوه، نسخه هاچ‌بک سیویک، فضای بیشتری در عقب برای حمل وسایل دارد.

مدل پایه LX فاصله چندانی با مرز ۲۰ هزار دلار ندارد. با این وجود، اگر با پرداخت ۱۶۰۰ دلار اضافی، تریم «اسپورت» را انتخاب کنید، شاید واقعاً ارزشش را داشته باشد؛ چرا که یک قامت تهاجمی‌تر، طراحی سیستم اگزوز در وسط و موتور توربوی ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۲۴۰ نیوتن‌متر در اختیار قرار می‌گیرد. برای آنهایی نیز که به دنبال حداکثر راندمان مصرف سوخت هستند، آپشن CVT با مصرف ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ارائه می‌شود.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Hsmed

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    طراحیِ هوندا سیویک وُ مزدا ۳ رو میدوستدارم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. japan_cars

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این همه تنوع …خوش به حالشون ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. BENZ&BMW

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    به نظر من هوندا سیویک از همشون زیباتر و با ارزش تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان(احسان سابق)

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    فیات 500 از سیویک گرونتره و همیشه هم رتبه آخر رو تو کیفیت داره و وقتی کم میفروشه مدیر فیات نمی دونه علتش چی بوده.
    خودم فیستا رو از بین اینا برمیدارم… البته در خیال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kamran cooper

      ۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (119 ديدگاه)

      سلیقه ها خیلی متفاوت و نظر شما کاملا محترم ها
      ولی بین اینهمه خودروی نامی انتخاب فیستا واسم خیلی عجیب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    با حضور هوندا سیویک و مزدا 3 در لیست، حرام است بری سراغ بقیه!
    البته از اون تویوتا کرولا هم خوشم اومد بهرحال هرچی باشه دستپخت سلطان تویوتاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چرا من هوندا و مزدا رواینقدر دوست دارم
    حتی در این رقابت هاچبکها مزدا ٣ و هوندا سیویک هاچبک اینقدر برام چشمگیره
    و چرا خودروهای به این با کیفیت و قیمت تو ایران نمیان
    ای خدااا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. noble

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من گلف از همشون باارزش تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Alireza

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من هوندا تو این لیست سر تر از همشونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. 4x

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    گلف مزدا سیویک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سیامک

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    انتخابی برای ما رویایی و برای اونور پایین رده!
    من که عاشق سیویکم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاسین

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    من باشم یا گلف رو انتخاب میکنم یا یکی از ژاپنی بخصوص سیویک یا مزدا 3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. MjM

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (722 ديدگاه)

    گلف سلطان بی چون و چرای هاچ بک ها….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      نظر شخصی شمام محترم!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. #ali.m#

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    سلطانشون سیویکه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. h

    ۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    قیمت های بعضی هاشون خیلی بالا تر از 20هزارتا در میاد…
    شورلت سونیک خیلی به چشمم بهتر امد …البته Renault Clio هم میتونست تو این لیست باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. sina

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    سیویک بی شک.
    قوی و زیبا و کم مصرف و کم استهلاک.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Hamid.Hellcat

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    انتخاب من
    ردیف اول
    سونیک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. E 36

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (918 ديدگاه)

    mazda 3

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Wade Wilson

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    گلف- مزدا3- سیویک-سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    GOLF

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Mahdi US CARS

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    فورد و هوندا و سوبارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. تئومان

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    تمام این ها زیر 20 هزار دلارند ای پروردگار عالم تاب و قادر خودت ما را از دست این خودرو سازها برهان آمین ای رب العالمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. مک میسل

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    بین اینا،قطعا هوندا سیویک سرتر هست و اگر قرار باشه بین اینا انتخاب کنم انتخاب من هوندا خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. ahmad

    ۸ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    اگر فورد و تویوتا رو در دست چپم
    و مزدا و خوندا رو در دست راستم قرار بدید
    بازم از گلف فولکس واگن دوست داشتنی نمیتونم بگذرم!!! :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Yavar

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیوندای لاکچری تراز همس??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. mojtabaaston

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    توی ظاهر 20 دلاره بیان ایران میشه بالای 150 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. آریا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    رویاهای ما خاطرات اوناس…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا