چشم اندازمازراتی

گران ترین خودروی ایران [ویدئو]

می گویند یکی از قوانین ورود به باشگاه سوپر اسپرت ها شتاب صفرتاصد خودروست که اگر زیر ۴.۰ ثانیه نباشد چندان تحویلش نمی گیرند! داستان ما با مازراتی گرن توریسمو همین است . . .

Photo by dkmag.net
Photo by dkmag.net

سال ۲۰۰۷ که گرن توریسمو برای نخستین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد ما هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت تمام عیار نبود؛ نگاهی منتقدانه به مدل های سابق مازراتی نشان می دهد که از اواسط دهه هشتاد میلادی تا سال ۲۰۰۴، مدل های این شرکت با آنکه به لحاظ فنی کم و بیش تفاوتی با سایر خودروهای اسپرت مطرح جهان نداشتند اما با لحاظ ظاهری اکثرا از یک چیز رنج می بردند و آن هم بلا تکلیفی ظاهرشان بود.

نداشتن روح ایتالیایی در خودروها یا نزدیکتر شدن زبان طراحی آنها (به ویژه در دهه نود) به خودروهای آلمانی شاید دو نکته مهمی باشند که مازراتی در سال های آغازین هزاره سوم میلادی برای برطرف کردن آن اصرار و پافشاری زیادی داشت. با آمدن نسل پنجم کواتروپرورته در سال ۲۰۰۳ دیگر همه چیز برای یک تحول انقلابی آماده بود؛ پنین فارینا رگ خواب مازراتی را به خوبی پیدا کرد؛ او بود که سال ۱۹۴۸ نخستین اسپایدر مازراتی یعنی مدل A6GCS را طراحی کرد پس بهتر از هر کسی می دانست که مازراتی بدنبال چه چیزی است.

Photo by carccx.com

جالب است که از آن سال پنین فارینا در طراحی هیچ کدام از مدل های مازراتی دستی نداشت تا ۵۵ سال بعد که طراحی کواتروپورته نسل پنجم را برعهده گرفت. با استقبال از کواتروپورته، مازراتی به دنبال سومین همکاری خود با پنین فارینا رفت که نهایتا این همکاری در سال ۲۰۰۷ به ثمر نشست و گرن توریسمو به تولید رسید؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق مازراتی بی نهایت زیبا بود و طراحی بی نظیرش همه را به تحسین واداشت.

Photo by carccx.com

اما همه این چیزها را که گفتیم مقدمه ویدئوی بسیار جالب و البته قابل تامل زیر است که توسط بخش خبری سیما تهیه شده؛ ویدئویی که به مخاطبانش قصد القا کردن مفاهیمی دارد که به حقایق موجود جامعه ۱۸۰ درجه در تناقض است؛ با دیدنش چنان برق سه فاز ما را گرفت که تصمیم گرفتیم همین ولتاژ را به شما هم منتقل کنیم!

# آدم اگه زحمت بکشه میتونه ماشین گرون قیمتی هم بخره . . . ؟؟؟ آقای مجری شما را که نمی دانیم ولی ما هم اکنون در شرایطی هستیم که ارزان ترین خودرویمان پراید ۱۲ میلیونی است که بیشتر خانواده ها بعد از سال ها پس انداز، توانایی خرید آنرا پیدا می کنند. حالا این خودروی میلیاردی دقیقا صحبت چندسال زحمت است؟!

# خرید یک خودروی میلیاردی اصولا چه ارتباطی با حاشیه امنیت سرمایه گذاری در ایران دارد؟؟؟ وقتی سرمایه شخصی آنقدر هست که حدود یک میلیارد آنرا فقط برای خودرویش خرج می کند پس از کجا می دانید که مابقی پول خود را در کجا و به چه صورتی سرمایه گذاری کرده؟!

# خبرنگار می گوید: برای خیلی ها رویایی و دست نیافتنیه؛ خودروهای شیک و لوکسی که نظر هرکسی رو به خودش جذب میکنه . . . ما که بالاخره نفهمیدیم حرف آقای مجری را گوش کنیم که می گفت اگر زحمت بکشید می خرید یا باور قلبی آقای خبرنگار را که معتقد است خرید چنین خودرویی در حد یک رویاست؛ آقایان بالاخره ما زحمت بکشیم یا نکشیم؟!

# ماهم با این جمله مالک محترم که: آدم اگه کار کنه میتونه یه ماشین مازراتی یا حتی بهترشم داشته باشه . . . . کاملا موافقیم ولی طبق کنجکاویمان یک سوال هم از ایشان داریم؛ این چه کاری است که فقط ده تا بیست نفر در کشور قادر به انجام آن هستند؟! چرا که مازراتی های وارداتی هم تقریبا همین تعدادند!

# وقتی مجری تحصیلات و کار مالک را پرسید ناخودآگاه به این فکر افتادیم که مثلا چند نفر از دکترین عمران هم اکنون شغلی برای خودشان دارند؟! یا مثلا چند نفر از آنها در ۳۲ سالگی قادر به خرید یک خودروی معمولی هستند چه رسد به خودروی چند صد میلیونی؟! ولی از آنجایی که این سوالات و سوالات دیگر مربوط به وزارتخانه های خاصی می شدند از پی گرفتن رشته افکارمان منصرف شدیم.

# طبق گفته های مالک شتاب صفرتاصد این خودرو ۳.۰ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۰ کیلومتر برساعت است که احتمالا به خاطر استرس موقع فیلمبرداری این اعداد را گفته! بالاخره همه ما وقتی دچار استرس می شویم ممکن است تصمیمات نادرست یا حرف های اشتباهی بزنیم که کاملا هم منطقی است! برای یادآوری سایر مالکین محترم می گوییم که شتاب صفرتاصد گرن توریسمو معادل ۵.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۸۵ کیلومتر برساعت است که اگر مدل گرن توریسموS باشد این اعداد به ترتیب ۴.۸ ثانیه و ۳۰۰ کیلومتر برساعت خواهند بود.

# نکته آخری که در این ویدئو جلب توجه می کند، آهنگ پس زمینه آن است که ذهنمان را به جاهای بدی می کشاند! درحالیکه مالک صراحتا اظهار می کند که از خانواده ای عادی است پس تدوینگر این ویدئو چه اصراری داشته تا از این موسیقی استفاده کند؟؟؟! یعنی باور کنیم که فقط بخاطر ایتالیایی بودن این خودروست یا اینکه … !

Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com

 

Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com

اجازه دهید در پایان این متن اندکی هم اطلاعات کاتالوگی را چاشنی این مقاله کنیم؛ می گویند آرتا تاک موتورز وابسته به گروه صنعتی آرتا بوده که از سال ۱۳۵۹ تاکنون پابرجاست! خودروهای وارداتی این نمایندگی شامل سه مدل گرن توریسمو، گرن کابریو و کواتروپورته هستند.

Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com

گرن توریزمو اگرچه ارزان ترین مدل مازراتی است ولی باز هم ۱۱۷,۶۰۰ دلار قیمت پایه ای دارد! طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۸۸۱، ۱۹۱۵ و ۱۳۵۳ میلیمتر و فاصله محوری آن هم ۲۹۴۲ میلیمتر است. خروجی موتور ۴.۲ لیتری V8 گرن توریسمو معادل ۴۰۵ اسب بخار قدرت در ۷۱۰۰rpm و گشتاور آن ۴۶۰ نیوتن متر در ۴۷۵۰rpm است که توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می شود. این خودروی ۱۸۸۰ کیلوگرمی قاتل بنزین است طوریکه در شهر ۲۳.۸ لیتر، در جاده ۱۰.۷ لیتر و به صورت ترکیبی ۱۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند. حجم باک گرن توریسمو نیز ۸۶ لیتر است.

Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com
Photo by carccx.com

حال به سراغ گرن توریسموS می رویم که تفاوت اصلی آن با گرن توریسمو در دو چیز است: اول آنکه موتور ۴.۷ لیتری آن توانایی تولید ۴۳۳ اسب بخار قدرت در ۷۰۰۰rpm و ۴۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۷۵۰rpm دارد و دیگر آنکه گیربکس شش سرعته اتوماتیک آن مجهز به پدال شیفتر است. این خودروی با قیمت پایه ای ۱۲۳,۰۰۰ دلار در شهر ۲۱.۴ لیتر و در جاده ۱۳ لیتر بنزین می سوزاند. به لحاظ ظاهری هم ساده ترین روش برای تشخیص مدل های S این است که نسخه های گرن توریسموS رکاب های جانبی و اسپویلر انتهای صندوق دارند؛ البته اگر اندکی ریزبین هم باشید می یابید که بدنه مدل های S حدود ۶۹ میلیمتر عریض تر از مدل های پایه ای است!

Photo by carccx.com

نوبتی هم باشد نوبت گرن کابریوست که در واقع نسخه کانورتیبل گرن توریسموS خواهد بود. این خودرو در سال ۲۰۱۰ راهی بازار شد و قیمت ۱۳۷,۰۰۰ دلاری آن باعث شده هرکسی به سمت آن نرود! گرن کابریو با آنکه ۹۸ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به مدلS دارد اما در شتاب صفرتاصد می تواند پابه پای آن حرکت کند ولی ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی می کند که حدودا ۰.۵ ثانیه بیشتر از گرن توریسموS است.

باسپاس از هفته نامه دنیای خودرو، سایت خبری ایران کانترست، دوستانمان در اسپیدبکس و همچنین تشکر ویژه از Carccx جهت تصاویر.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۲۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    منم از اینا میخوام ):

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۲۹ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      گرون ترین خودروی ایران یه بوگاتی ویرون مشکی با پلاک66…666.ایران66 هستش.
      فکر کنم مازراتی نمایندگی زده تو ایران.
      عکس اولیرو نگاه کنید cls کنار مازراتی چی کوچولوهه.
      خوشحالیم که مردم ایران سوار میشن این خودرو هارو.
      امام علی ع :برای دیگران بخواهید تا خدا هم برای شما بخواهد.
      اونایی که میگن بوگاتی تو تهران نبوده من دلیل موسخ دارم که اومده چون حتی روزنامه ایران و همشهری هم عکس این خودرو رو چاپ کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. متفکــــــــــــر

        ۵ آبان ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه قدر ساده هستی که دلیل موسخت این روزنامه ها هستند .
        در زمان ما که پر است از دروغ و ریا تا با چشم خود ندیدی باور نکن برادر من

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. only china

      ۱۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا من خودم اف جی کروز دارم ولی بازم میگم حلالش باشه (دارندگی و برازندگی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. هیچ کس

    ۲۸ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آخه تو این اوضاع بد اقتصادی که بیشتر مردم دارن زیر

    دست همچین آدمایی له میشن چه نیازی هستش که ماشین 2

    میلیاردی بخره؟

    یعنی طرف انقدر طمع داشته که به هیوندای 100 میلیونی

    نه، به بنز و بی ام و 500 میلیونی هم قانع نبوده

    که رفته اینو خریده…

    آخه مرد حسابی چه فکری کردی با این همه فقر و بدبختی

    این ماشینو خریدی؟؟؟

    اگه میشد صاحب ماشینو پیدا میکردم و بهش میکفتم

    خداوکیلی تاحالا سوار پراید شدی ببینی مردم چه زجری

    میکشن؟؟؟ بعد تو رفتی با پولت اینو گرفتی…

    در ضمن من خودم به عنوان یک جوان موتورسوار هیچ

    موقع از همچین کسایی که این طور ظلم کردن تو روز

    قیامت نمیگذرم…

    عمرمون به تباهی کشیده شد و هنوز نتونستیم سوار

    یه ماشین استاندارد بشیم…

    با تشکر از سایت بسیار خوب پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. m.reza

      ۱۱ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      این ماشین در ایران در حال حاضر710 میلیون تومان است نه2 ملیارد کمی تحقیق بدنیست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hossein

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان من کاری به این شخص ندارم . اگر شما یک آپارتمان معمولی در تهران داشتید و می فروختید 300میلیون ظرف مدت همین 4ماه آخر تو کار دلار سکه و خرید فروشودرو می زدی میشد 800میلیون پس می توان پول دارشد . برای نمونه من خودوم خودرو اونته فروختم 40میلیون یک هیوندا ایکس 35 ثبت نام کردم نقد 44تومان و 4چک 8تومان تحویل 3ماه امروز خودرو من را می خرند 115میلیون پس نتیجه می گیریم اگر 200میلیون پول نقد توی این بازار داشته باشی بهترین فصل کاسبی است ایران امروز محل در آمد برای پولداران است یا کسانی دل جرت داشته باشند وام24درصد بگیرند 100درصد درآمد کسب کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمدتکخال

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دوستان
    همسایه ی ما 8 واحد مسکونی داشت
    دیشب 1ثانیه قلبش نزد و فوت شد
    گفتم 8 واحد که هیچ دنیا رو هم داشت،
    باز هم ت م ا م می شد
    قلب او 1 ثانیه نزد بنابراین سیستم قلب انسان تنها دنیایی ارزش دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. permala

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بودم با سمندم می ساختم و برای جوانان مملکت شغل ایجاد می کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۰ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اون جوری کل پولت را به عنوان مالیات ازت میگرفتن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. امیر علی زند

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    الان بهترین سایت قیمت ماشین همین پدال هست که بروزه ولی هنوز کمی اختلاف داره

    مثلا الان 206 تیپ 2 نمایندگی گفت بیست و هفت میلیون و پونصد

    وضع خرابه
    یک مدت نوسانات کم میشه و دوباره طوفان در راه هست از ماه آینده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohsen

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    man ta unjae ke midunam geran tarin khodro iran panamera 4s turbo ast ba gheymati bein 700 ta 800 milion va hamchenin benz sl500 2012 ba gheymate 600 ta 700 milion en mazerati bad az en to gharar dare agar khodro geran gheymate dg e nabashe.
    dar zemn un bugatti dar yeki az kheshvar haye hoze khalije fars bud ke ba photo shop en pelak rosh gharar gerefte bod.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. mohsen

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    va gheymate en mazerati zire 700 milion ast dar halate full na 2 miliyard

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه قیمت ها تو ایران کاذبه همین مزراتی که تو اینجا اینقدر گرونه تو بازار های جهانی خیلی ارزونتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. hooman

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوست که گفته گرانترین خودرو بوگاتی هست اون بوگاتی که عکسش تو سایت ها بود پلاک قلابی بود و هیچ وقت به ایران وارد نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخه آدمی که ix35 فروختی 115 حالا بروسکه بخر بعد سکه را ببر با قیمت دلار بفروش شاید بتونی کاسبی کنی 3ماه پیش ماشین نوشتی الان برو بنویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. روفیگران

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آقا خودرو میلیاردی سیخی چند؟
    این تلفن:03116644623
    این فکس:03116639199

    و اینم آدرس:اصفهان – چهار راه شیخ صدوق – قبل از چهار راه نیکبخت – جنب کیترینگ شهرام

    هر کس مازراتی کواتروپورته GTS،گرن توریسمو،پورشه 911 و… خواست ببینه یا بخره یا سوار بشه به آدرس بالا مراجعه و با شماره ها تماس بگیره.ایمیل جواب داده نمیشه

    مازراتی گرن توریسمو 2012 با پلاک و رنگ بیرون نوک مدادی و رنگ داخل شتری کارکرد 0 کیلومتر قیمت:700،000،000تومان
    وضعیت(موجود)

    مازراتی کواتروپورته GTS 2013 با پلاک و رنگ بیرون نوک مدادی و رنگ داخل نارنجی کارکرد 0 کیلومتر
    قیمت:870،000،000
    وضعیت:(موجود)

    پورشه 911 2011 رنگ بیرون نوک مدادی و رنگ داخل خاکستری کارکرد 11000 کیلومتر
    قیمت:430،000،000
    وضعیت:(موجود)

    دنیای خودرو،روفیگران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد مهدی

    ۳۰ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان بوگاتی ویرونی که میگید پلاش 6666666 هست از فتوشاپ درست شده و اصل ماشین یه ماشین با پلاک عربی بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. نويد

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنز ده تون هم بزارن مازراتی کنارش هیچی نیست. آخه تا کی ماشین رو با اندازش یا با شتابش یا آپشنش باید تحسین کرد؟

    در مورد اونایی که میگن کار کردن عرضه داشتن دلار ارزون گرفتن و وارد کردن کالا و فروختن به دلار آزاد خیلی عرضه می خواد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان من خودمم یه آدمیم که همیشه شرایط اقتصادی خوبی نداشتم ولی واقعا حرف بعضی از دوستان رو قبول ندارم که چرا ما پول نداریم بقیه که دارن باید فکر ما باشن و این خرجارو نکنن.اگه همه در سطح هم بودن که میلی به پیشرفت نبود.طرف پولداره خب دوس داره سوار این ماشینا شه.وظیفش هس یه کمکیم به بقیه کنه نه اینکه از لذت خودش بگذره.خدا بیشترش کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Arash

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    دوستان هیچ هیچ وقت وظیفه اش کمک کردن به دیگران نیست ، حتی تو قرآنش هم نیومده که اگه داری کمک نکنی گناه کردی . کمک کنی ثواب کردی و کمک نکنی گناه نکردی
    همه اونایی که دارن این حرف رو می زنن خودشون به اونجا برسن اصلاً به پایین نگاه نمی کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      منظورم وظیفه ی دینی نیست دوست عزیز . کمک برای آرامش روح خود انسان نه انجام وظیفه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. دانیال

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    من که اگه می خواستم 700 میلیون بدم جای ماشین عمرا اگه مازراتی می گرفتم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مجتبي

    ۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آنکس که تو را شناخت جان را چه کند
    فرزند و ایال و خانمان را چه کند
    دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی
    دیوانه تو هر دو جهان را چه کند

    یا حق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. احمد.ف

    ۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    حالا فکرشو بکن یکی با لودر بیاد از روی این صف مازراتی‌ها رد بشه! چی میشههههههه!… هه هه هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. عرفان

    ۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من با حرف محمد موافقم.
    کسی که اینقدر پول داره باید فکر خودش باشه و خرج کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. ع

    ۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چی میگرفتی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. mostafa

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امام علی (ع)
    دیوار هیچ قصری بالا نمیرود مگر حق مظلومی پایمال شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سالار اراک

    ۸ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا مبارکش باشه ایشالا چرخش براش بچرخه خداکنه بهتر از این هم سوار بشه درسه که ادمو به همه جا میرسونه فقط درس…………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه دوست عزیزم ، فقط درس آدم رو به هیچ جا نمی رسونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. pouya

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اول اینکه بگم اینم که پلاک نداشت که .
    دوما من خودم به شخصه وقتی این ماشینمو میبینم خوشال میشم چون وجود این افراد تو ایران باعث میشه کلاس منطقه ای که زندگی میکنم بالاتر بره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ام خودرو : مازراتی | تیپ : گرنتورسیموS
    گروه خودرو : سواری
    رنگ : سفید
    مدل : 2012
    شماره موتور : M139S183134
    شماره شاسی : ZAMKL45B000063715
    VIN : ITA5121Z231063715
    تعداد چرخ : 4
    تعداد محور : 2
    ظرفیت : جمعا 4 نفر
    تعداد سیلندر : 8
    نام مالک : وحید عرب باقری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. دم در دات كام

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام

    چرا تبلیغات ایراد داره ما که از سایت شما دیدن میکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نعیمه

    ۱۳ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشقشم

    من میخوام ازاینها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسین

    ۱۴ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دارم به اون موتوری تو عکس اول فکر می کنم که تو فکرش با دیدن این ماشین چی میگذره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesan

      ۱۵ آبان ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      واقعا درود بر تو حسین عالی گفتی.
      اک ریختن واسه اینجور موقع هاس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. مهدی

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من خودم عشقم سوناتا YF است و فقط و فقط فکرو ذهنم سوناتاست و از خدا هم میخوام شاید یه روز خوب بیاد بخرم.ولی نمیدونم باید خودمون کار کنیم یا باید یریم باامید به خدا و سختی و … درس بخونیم و بعدش واسه یکی از نوادگان فلان شخص میلیاردر که دیپلم شبانه داره و مهندس صداش میکنن کارکنیم تا بخریم. من دعا میکنن همه بخرن شما هم از من دریغ و حیف نکنید و یه الهی آمین برای اینکه من هرچه زودتر سوناتاYF بخرم،بگید.
    خیلی ممنون وتشکر .سایت عالیست.مهدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهران

    ۱۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم تو اصفهان،مازراتی با پلاک دیدم،الان من توی کفم این همه مازراتی با پلاک،چرا زرتی رفتن و از این آقا زپرتو گزارش گرفتن.یعنی به نظر شما اصلا این آقا زپرتو نیومده بگه یا پول بده ازش گزارش بگیرن؟؟؟
    به نظر من که اصلا اتفاقی جلوش رو نگرفتن واسه تهیه گزارش.
    از همه اینا بگذریم،حرف من غلط
    این چی که:
    اصلا فکرم نکنم ماشین عروسش کنه.مرد باشن وقتی ماشین عروسش کرد ازش گزارش بگیرن،یا برن از شتابش بگیرن،اصلا واسه چی اینا پخش کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا