چشم اندازهفته نامه

بادوام‌ترین خودروهای بازار در طولانی‌مدت کدامند؟

برای کسانی که خواهان بادوام‌ترین خودروها در طولانی‌مدت و پس از کارکرد بالا هستند، آی‌سی‌کارز (iSeeCars) مطالعهٔ جالبی دارد. این مرجع با بررسی خودروهایی که بیش از همه به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیده‌اند، مطمئن‌ترین مدل‌ها در قابلیت اطمینان طولانی‌مدت را مشخص کرده است. در این مطالعه، نزدیک به ۱۵ میلیون خودرویی که در سال ۲۰۲۱ خریدوفروش شده‌ بررسی شده‌اند تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها بیش از بقیه به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیده‌اند.

در صدر لیست، تویوتا لندکروزر قرار دارد که ۱۸.۲ درصد از نمونه‌های دست‌دوم آن به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتر رسیده‌اند. البته لندکروزر چندین سال است که صدرنشین این لیست آی‌سی‌کارز است اما با توقف عرضهٔ آن در ایالات‌متحده در سال گذشته، دوران سلطنت این جان‌سخت ژاپنی رو به پایان است؛ اما دومین خودرویی که بیش از همه به ۳۲۰ هزار کیلومتر می‌رسد هم شاسی‌بلند دیگری از تویوتا است. این خودرو سکویا است که ۱۴.۲ درصد از نمونه‌های آن چنین مسافتی را طی کرده‌اند. شورلت سابربن با ۶.۶ درصد، جی‌ام‌سی یوکان XL با ۵.۲ درصد و تویوتا فورانر با ۴.۶ درصد هم پنج خودروی برتر این مطالعه را تکمیل کرده‌اند. نکتهٔ جالب اینکه همهٔ این پنج خودرو شاسی‌بلند و نسبتاً گران‌قیمت هستند که این قیمت گران می‌تواند یکی از دلایل کارکرد بالای آن‌ها باشد زیرا خریداران ممکن است مدت بیشتری این خودروها را نگه دارند تا بیشترین بهره را از هزینه‌ای که کرده‌اند ببرند.

از این شاسی‌بلندها که بگذریم، در ادامهٔ جدول تویوتا آوالون را به‌عنوان بادوام‌ترین خودروی سواری می‌بینیم که در جایگاه نهم قرار گرفته است. بعد این سدان فول سایز ژاپنی هم تویوتا پریوس به چشم می‌خورد درحالی‌که در انتهای جدول مینی‌ون‌های هوندا اودیسه و تویوتا سی‌ینا جای گرفته‌اند. در بخش پیکاپ‌های هم تویوتا با تاندرا صدرنشین است. ۴ درصد از نمونه‌های این پیکاپ به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتری می‌رسند. پس از این پیکاپ ژاپنی، هوندا ریج‌لاین با ۳.۷ درصد، تویوتا تاکوما با ۲.۸ درصد، نیسان تایتان با ۲.۶ درصد و فورد F150 با ۲.۴ درصد قرار گرفته‌اند؛ بنابراین تعجبی ندارد که عنوان بادوام‌ترین برند بازار به تویوتا رسیده است. ۲.۳ درصد از کل محصولات این شرکت به کارکرد ۳۲۰ هزار کیلومتری می‌رسند. پس از تویوتا، هوندا با ۱.۹ درصد، جی‌ام‌سی با ۱.۸ درصد، شورلت با ۱.۶ درصد و فورد با ۱.۵ درصد بادوام‌ترین برندها هستند.

تحلیلگر آی‌سی‌کارز دراین‌باره می‌گوید:

با توجه به اینکه قیمت خودروهای نو و دست‌دوم به بالاترین حد رسیده است، بسیاری از مصرف‌کنندگان احتمالاً خودروی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و یا به دنبال خودروی قابل‌اعتمادی هستند تا بیشترین بازده را از سرمایهٔ خود بگیرند. تویوتا بر این لیست سلطه دارد که این شهرت این برند را در ساخت خودروهای بادوام و قابل‌اعتماد تأیید می‌کند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
iseecars

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    در بحث دوام مگه رقیب برای ژاپن داریم

    موافقم 104
    مخالفم 20
    1. slatanat JDM

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      اصن نیست در حد ژاپن

      موافقم 81
      مخالفم 15
      1. ارین صاحب جمعی

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        واقعا من نمیدونم خودروسازی های چین و کره زور چیو میزنن شاید جایزه بردن خوب باشه ولی علاقه و عشق به ژاپنی از هزاران جایزه ای که به پول میشه خرید بهتره درود بر ژاپن 🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🤚🤚🤚❤❤❤🤚🤚❤❤🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵❤🇩🇪🇯🇵

        موافقم 57
        مخالفم 46
        1. کامیاب

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (25 ديدگاه)

          درود بر ژاپن اما اونی ک گذاشتی پرچم المانه

          موافقم 72
          مخالفم 12
        2. Avan

          ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (121 ديدگاه)

          بهتره بگیم تویوتا چون خودش یک تنه کل جدول را قبضه کرده

          موافقم 9
          مخالفم 6
        3. Iman99

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره داریم اروپا و امریکا از همه نظر بهتر هستن و تو همه چیز بهترین از همه نظر اروپا و امریکا هستن که همه چیز از خودشونه و بهترین هستن از همه نظر و بقیه فقط نگاهشون میکنن واقعیت همینه که گفتم بعد از تحقیق و بررسی فراوان که دیگران هنوز بهش نرسیدن

          موافقم 24
          مخالفم 8
        4. Iman99

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          همین ژاپن هم چیزی از خودش نداره هرچی داره از اروپا ( بخصوص آلمان ) و امریکا داره که البته همینم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه همه چیزشون از اروپا و امریکا هست
          ممکنه بکی پس تو این لیست چیکار میکنن
          باید گفت که این لیست تعیین کننده هیچی نیست
          یه آلمار موضعی و کاذبه که همه چیزش مشخص و طبیعیه
          خودرو هایی که پلتفرم قدیمی تر و تکنولوژی کم تری دارن تو این لیست بیشتر هستن
          با این وجود تو همین مورد هم بهترین اروپا و امریکا بهترین هستن مثل همه همه چیزای دیگه همه چیز از خود اروپا و امریکا هست
          مراجعه شود به لیست رکورد دار خودرو های با بیشترین کار کرد در جهان هرکدام با بیش از ۱.۶ میلیون کیلومتر که تو اون لیست همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن ۱۰ تای مقام اول اروپایی و امریکایی هستن

          موافقم 24
          مخالفم 16
        5. Iman99

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یه مثال دیگه هم میزنیم
          اینجا تو این لیست اثری از خودرو های لوکس نیست
          حتی لوکس های خود تویوتا مثل لکسس و حتی نسخه لوکس لندکروز یعنی ال ایکس هیچ خبری ازش نیست با اینکه قیمتی نزدیک به خود لندکروز داره پس بهونه گرون تر بودن هم وجود نداره حالا چرا چون یه دلیلش اینه که اون تجهیزات و آپشن بیشتری داره و لوکس تره
          وجود ساده ترین خودروها که کم ترین تکنولوژی و تجهیزات با پلتفرم های کاملا قدیمی تو این لیست کاملا طبیعیه
          که این با بحث دوام متفاوته
          در بحث دوام هم اگه نیاز به اثبات باشه مثل همه چیزای دیگه بهترین اروپا ( آلمان ) و امریکا هستن که بهترین و با دوام ترین ها رو دارن ازهمه نظر
          حتی درمورد همین موضوع رکورد دار با دوام ترین خودرو های جهان همه از اروپا و امریکا هستن
          لیست رکورد دار با دوام ترین خودرو های جهان ۱۰ تای مقام اول همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن
          لینکش رو بعدا میزارم

          موافقم 18
          مخالفم 6
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    سلطان تویوتا از امپراتوری ژاپن ❤👑

    این هنر به حساب میاد که بشه خودروهایی ساخت تا چشم بسته خریده شوند !

    موافقم 51
    مخالفم 42
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      چشم بسته که یکم اغراقه دیگه

      موافقم 33
      مخالفم 17
    2. Iman99

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      از اغراق گذشته*** این حرف
      چشم بسته رو ثروتمندانی که پول واسشون مهم نیست میخرن مثل لامبورگینی که حتی تبلیغاتی هم واسش انجام نمیدن در این حد حتی برای کمپانی هم مهم نیست اونی که هنر به حساب میاد رو شاید بشه واسه لامبورگینی گفت
      ولی خودروی اقتصادی رو اتفاقا مردم باچشم باز میخرن
      که معمولا هم ساده ترین ها و کم آپشن ترین ها با کمترین تکنولوژی میشن ماشین اقتصادی مقرون به صرفه که هیچ چیز عجیب و غریبی هم درشون وجود نداره

      موافقم 15
      مخالفم 3
  3. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    نمیدونم کجا بود یک ویدئو دیدم میگفت هر چی ماشین اپشنشاش که با برق و تاچ کار میکنه کمتر باشه دوامش بیشتره

    موافقم 56
    مخالفم 9
    1. Amin

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (54 ديدگاه)

      دقیقا درسته ، خودروهای ژاپنی از لحاظ آپشن های الکترونیکی هیچ حرفی برای گفتن ندارن

      موافقم 10
      مخالفم 5
  4. GMA

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ژاپنی ها به کسی مجال ندادن، لیست رو قبضه کردن

    موافقم 36
    مخالفم 9
    1. slatanat JDM

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      خیلیا رو هم قبضه قبضه کردیم :)))))))))))))

      موافقم 20
      مخالفم 4
  5. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    این فقط مال بازار آمریکاست؟
    اگه فقط مال بازار آمریکاست،دیگه اعتبار چندانی ندارد.

    موافقم 6
    مخالفم 58
    1. میثم

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (3544 ديدگاه)

      بازار آمریکا بهترین، متنوع ترین و معتبر ترین بازار خودرویی جهانه
      حتما می خواستی بگی بازار چین و ماچین ملاک بهتریه اما فکر کنم روت نشد بگی

      موافقم 28
      مخالفم 4
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        نه بازار وطن:)

        موافقم 9
        مخالفم 2
    2. AMG GT R

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1083 ديدگاه)

      لابد بازار انقلابی ما اعتبار داره

      موافقم 16
      مخالفم 5
  6. RKH7787

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    به نام خدا
    پراید
    چون چه خراب بشه چ نشه باید نگهش داری
    راه دیگه ای نداری

    موافقم 44
    مخالفم 4
  7. viper2

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    المانی هاااا المانی ها……
    دوام؟ کو دوام؟

    موافقم 35
    مخالفم 33
    1. RKH7787

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (541 ديدگاه)

      خودرو های پورشه نزدیک به 15 سال میمونن

      موافقم 23
      مخالفم 23
      1. کافر مقدس

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        مرد حساب یه چیز بگو بگنجه آخه . کجای مقالات خودرویی و علمی دیدی یه پورشه به عنوان دوام انتخاب شده باشه

        موافقم 23
        مخالفم 13
    2. شاهین

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1167 ديدگاه)

      اونا فقط به مهندسی ژرمنی معروفن، دوام ژرمنی تاحالا نشنیدم

      موافقم 36
      مخالفم 10
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      آلمانی‌ها اینقدر مهندسی دقیقی دارند و چنان به پرفورمنس بالا اهمیت میدهند که حساسیت نگهداریشان بالا میرود و برای همین دوام کمتری دارند !
      دوست عزیز ، کسی که آلمانی سوار شود ، دیگر نمیتواند هیچ خودرویی جز آلمانی سوار شود و اصلاً به چشمش نمی‌آید !

      پرچمدار لذت راندن آلمان‌ها هستند با فاصله‌ی زیاد از تمام کشورها که تا تجربه نکنید قابل درک نیست !

      موافقم 41
      مخالفم 40
      1. کافر مقدس

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        پرفرمنس ارتباط خاصی با دوام نداره . نمونه ش امثال هوندا nsx نسل اول که 30ساله سر پا هستن

        سوپرا با 28سال سن همچنان سرپاست . نیسان جی تی آر با اون بازدهی الان 15سال سن داره . پرفرمنس دلیل باشه که جنگنده های اف22 باید با چندهزار کیلومتر پرواز نابود بشن دیگه . با این که مهندسی در خودروسازی هیچ حساب میاد جلو هواپیما

        موافقم 25
        مخالفم 11
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بله
          من هم همین را میگویم
          صحبت سر دوام است که آلمانی‌ها کمتر از بقیه دارند اما دلیلش را گفتم که آلمان‌ها دنبال نهایت پرفورمنس و کیفیت بالای رانندگی هستند !
          من خودم ژاپنی بازم ، اما مطمئن باش هر کدام از ما اگر در کشوری مثل آمریکا زندگی میکرد که شرایط بر وِفق مراد عشق ماشین‌هاست ، گزینه‌ی اول همه آلمانی‌ها بود از بس که خودروهایشان همه‌چیز تمام است برای لذت بردن از رانندگی !

          آلمان‌ها نهایت قدرت را از موتورهایشان بیرون میکشند و به جزئیات کیفیت رانندگی اهمیت میدهند !

          لطفاً همه چیز را با هم قاطی نکنید و هر کشوری شاخص خاص خودش را دارد !

          از اول ، اول هم ژاپنی‌ها در دوام بی‌رقیب بودند و خریدار هم میداند که چرا باید پول ژاپنی بدهد یا آلمانی و آمریکایی !

          موافقم 18
          مخالفم 22
    4. Clean energy (صیانت!)

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      بیا بشینیم داخل ماشین
      تا ببینیم کی بهتره🤣🤣🤣🤣

      موافقم 9
      مخالفم 9
      1. کافر مقدس

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1635 ديدگاه)

        والا هچیکدوم از کمپانی ها نهایت قدرت رو از ماشین بیرون نمیکشن و نهایت قدرت ربطی به لذت رانندگی نداره

        نهایت قدرت رو میسپارن به کمپانی های تیونینگ . کیفیت رانندگی هم بستگی به هزار فاکتور داره نه قدرت!

        یه جور میگید آلمان ها و فلان ها و آمریکایی ها که گویی دقیقا ماشین تک تک این کشور ها رو تست و بررسی کردید !

        والا کمپانی های استوک فقط فراری رو میشه نهایت قدرت و کیفیت رانندگی دونست چون کلا برای همین ماشین میسازه ولی مرسدس سری a و bو کلاس ایکس و هزار جور کراس اور و ماشین های فولکس و… اینا قرار نیست به شما کیفیت زانندگی خفن بدن ماشین میسازن هرماشینی هم برای امری ساخته شده پول ش هم میگیرن . بی ام و زمانی اتصالات رادیاتور رو پلاستیک خشک میذاشت هرکاری میکردی ذوب میشد یک روزی . از بی ام و 2002 داشتم تا بنز 230 دهه 80 هر جفتشون فرمون هیدرولیک نداشتن و شیشه ها دستی و… اگه پول خرج نمیکردی در حالت برات نمیذاشتن فقط هم همین دو کمپانی بودن اینکارو میکردن . نوا ساده ترین نوع شورولت همه اینارو در هر تیپی داشت . ما که از قدیم با خبریم داستان چه بود و الان چیه

        یه جور هم میگید مهندسی انگار لنکدروز و اکسپلورر هیچ درکی از مهندسی و قدرت و تعلیق و دیفرانسیل ندارن! لابد مهندسی و کیفیت ساخت و کیفیت آلیاژ دارن که دوام دارن

        یه چیزی میگید به نام مهندسی بعد تو تعریف و توضیح ش میبینیم که هیچ منطق و استدلالی نیست و فقط یک سری ارادت و خرافات ـه

        موافقم 16
        مخالفم 9
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          نه
          بحث این نیست
          ایشون تعصبی نظر دادن
          باید مثل خودش باشی
          به شخصه برای من کشور فرقی نداره ولی در بعضی جهاتو باید با خیلیا مثل خودشون باشی

          موافقم 3
          مخالفم 5
    5. کافر مقدس

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      برادر میشه بیخیال این فایت و مبارزه سازی بین کشور ها بشی؟ نمیخواید تموم کنید بازی آمریکا . آلمان .ژاپن رو چیزی به شما میماسه در ایران آیا؟ جز اینکه نهایت در پدال و اینستاگرام برای هم شاخ و شونه بکشید همچو طرفداران تینیجر دو تیم استقلال و پرسپولیس

      ماشین خوب رو میسازن مشتری ها شونم میخرن چه تولید کننده چه مصرف کننده حال میکنن بعد نمیدونم تو ایران که هیچکدوم ممکن نیست دعوا سرـه چیه .

      تو کدوم سایت خارجی دیدی در این حد اسفناک باهم دیگه سر و کله بزنن؟ در حالی که شما دعوا میکردید یه سری ها داشتن جنسیس میساختن که خیلی کمپانی هارو به چالش کشیدن

      موافقم 15
      مخالفم 8
    6. Porsche 911

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اولا آلمان نه ادعای دوام کرد نه چیزی شما که همیشه دنبال بحث و جدل و هرج و مرج هستی حداقل گل به خودی نزن این لیست در اختیار ژاپنی هاست تا جایی که یادم میاد شما فن ژاپن نبودی…

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. Iman99

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بله کاملا حق با شماست porsche 911 نیازی به شکسته نفسی هم نیست عزیز من اتفاقا خود آلمان و امریکا با اینکه ادعای دوام نکردن ولی رکورد دار با دوام ترین خودشون هستن
        لیست رکورد بادوام ترین خودروهای جهان با بیشترین کارکرد
        ۱۰ تای اولش همه اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن
        اروپا ( آلمان ) و امریکا تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور همه چیز هم از خودشونه

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بی رقیب در دوام اروپا ( آلمان ) و امریکا هستن که بی‌ رقیب در دوام و در همه چیز بی رقیب هستن و کلا از همه نظر بهترین در همه چیز اروپا و امریکا هستن که همه چیز هم از خودشون هست اختراعات و دانشمندان و مهندسی و هنر کلا همه چیز از خود اروپا و امریکا هست که در همه چیز خدایی بهترین هستن

          موافقم 10
          مخالفم 1
  8. شاعر

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    یادمه زمانی که بچه بودم از یه بزرگتر شنیدم “تویوتا مثل استخوان فیل هست”
    معنی حرفش رو نفهمیدم بعدا متوجه شدم منظورش این بوده مثل استخوان فیل محکم و با استحکامه و خراب نمیشه.
    این اولین تعریفی بود که از جان سختی تویوتا شنیدم

    موافقم 32
    مخالفم 7
    1. Iman99

      ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      این حرفا رو افراد ساده … میگن که زود باور هم هستن واقعیت و راست قضیه که دنیای مهندسی و علم باشه این حرفا درش جایگاهی نداره
      و هیچ چیز عجیب و غریبی هم وجود نداره
      خودروی اقتصادی برای قشر متوسط جامعه هست و مورد پسند اونها در حد تعریف هم نیست که این تعاریف بخواد برای اون استفاده شه

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        ولی برای یک مهندس باهوش یه خودروی معمولی که با یک روش معمولی به تولید رسیده کاملا عادیه مگر اینکه با شاهکار های هنری و مهندسی روبرو باشیم که اونها هم همه از اروپا و امریکا هستن
        اگر خواسته باشیم تعریفی دلشته باشیم که بگیم این محصول خوبه و مثل استخوان فیله و شاهکار هنری و شاهکار مهندسی و … باشه اینها رو فقط در اروپایی ها ( آلمانی ) و امریکایی ها میشه دید چون اروپا و امریکا بهترین هستن از همه نظر در همه چیز واقعا خدایی بهترین هستن که همه چیز هم از خودشون هست با این برتری که در همه چیز دارن

        موافقم 10
        مخالفم 0
  9. viper2

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    پول بیشتر میدی بعد برات کمتر هم کار میکنن . چه وضعیه ؟؟؟؟
    مگه جنسی که گرون تر هست نباید بیشتر برات کار کنه؟ ها؟

    موافقم 11
    مخالفم 15
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      بیا تا بریم داخل کابین
      یکم کابینو ببینیم یکمم مهندسی….
      عه چیشد؟ آمریکایی ها به نظر میاد خیلی عالی عمل میکنن:)

      موافقم 3
      مخالفم 6
  10. A4

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    چه خبره😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    جناب وایبر از قدیم تا الان حتی در زمان جنگ جهانی دوم تانکهای المانی به مهندسی بی‌نظیرش معروف بودن جوری که هر تانگ تیگر ۳۰ تا شرمن امریکایی را می‌زد و کالیبر و طول برد تانکهای امریکایی یا مثلا ژاپنی حتی به یک دهم یا هزارم هآلمانی ها نزدیک نمیشد و انقدر بدنه محکمی داشتن تانکهای شرمن برای نابود کردن های تایگر مجبور بودن برن پشتش چون از جلو و بغل حریفشون نمیشدن اینو گفتم که بدونی آلمانی ها چون رو هر دیتیل کار میکنن بشدت مهندسی شده و همیشه به مهندسی معروف بودن و تکنولوژی از ۸۰ سال پیش تا الان ژاپنی ها هم به دوام و امریکایی به قلچماق بودن این فلسفه هر کشور تو خودروسازیه به همتون پیشنهاد میکنم مقاله dw فارسی راجب آینده صنعت خودروی برقی اروپا را بخونین تا متوجه برنامه ریزی بشین ❤🤚🤚🤚🤚🇩🇪🇩🇪🥰🥰🥰🇩🇪🇩🇪

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. کافر مقدس

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      تانک و جنگ جهانی دوم و.. چه ربطی به دنیای امروز خودرو داره خودتو سرگرم کردی با این حرفا . خو الان آلمان باید اف 35 بخره از آمریکا و میراژ بخره از فرانسه چه ربطی به خودرو داره این مسائل

      این قدیسی که از تانک اونم تانک تایگر از خودت ساختی در عمل که مغلوب ام 26پرشینگ میشدن به راحتی . همون موقع خودشون اعتراف میکردن که در ساخت تانک با نمونه های آمریکایی فاصله دارن و نقطه ضعف عمده تانکهاشونم سرعت پایینه بعد شما داری مرثیه خوانی میکنی! تهش هم میخای بگی روسیه فقط به خاطر برف و آب هوا آلمان رو شکست داد وعلا ارتشی های آلمانی گویا درکی از برف نداشتن!

      هر کشوری که تو جنگ جهانی دوم ابزار جنگی خوبی داشت حالا شد پرفکت مثلا! روسیه هم کلی تانک پرفکت و هواپیما داره در عمل لادا میسازه خوب که چی !

      مهندسی نه که شامل حال ملیت ها میشه نه نژاد ها . خودتو از دست این قدیس سازی ها و خرافات رها کن حداقل تاریخ رو تحریف نکن

      موافقم 20
      مخالفم 3
    2. کافر مقدس

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      هیچ کشوری به مهندسی معروف نیست حتی اون آمریکا و روسیه که ب فضا رفتن و اف 35میسازن . تکنولوژی هایی که در ژآپن هست هیج جای دنیا نیست و هیچوقت دنبال مهندس خطاب کردن خودشونم نیستن . اگه قرار باشه مهندسی رو بچسبونن به نام کشور ها که اونایی که هوا فضا پیشگام هستن شایسته این لیبل ن . آخه کجای تاریخ دیدی به یک کشوری بگن مهندس و مهندسی و… مگه دنیا فقط ختم به تانک و ماشین میشه! این همه تانک انگلیسی. آمریکایی . آلمانی . روسی بوده تو جنگ جهانی دوم . تانک و تانک سازی و جنگ و کشتار مگه آخه شد سورس مناسب!

      از تانک تایگری مایه گذاشتی که تلفات زیادی داده و بارها مغلوب ام26 پرشینگ شده. هیچ فکت تاریخی هم که تو حرفات نیست و در دنیای قدیس سازی سیر میکنی

      این وضعه پدال ـه به یکی باید بگی از قدیس و تحریف تاریخ دست بردار به دیگری هم باید بگی اینقدر دنبال فایت کشور ها نباش . ماشالا چه اصراری هم بر کش دادن ماجرا دارن

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. Porsche 911

        ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        اولا که تایگر بهترین ماشیتن جنگب در دوره خودش بود جای صحبت نداره حالا یه نکته بگم جالب!!
        زمانی که متفقین در برلین بودن 1347 تا تایگر تونستن 50 هزارتا شرمن آمریکایی رو نابود کنن!

        و مشخصه وقتی همه اون رو برتر میدونن یه عده اینجا منکرش میشن….

        موافقم 9
        مخالفم 7
        1. کوبیده

          ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          تانک رو چ ب ماشین چ خبره اینجا

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. کافر مقدس

          ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1635 ديدگاه)

          Porsche 911 یه جوری خالی ببند بگنجه اون موقع هیچ کشوری 50 هزار تا تانک نداشت چه برسه 50 هزار تا شرمن!!!

          این عدد هارو از کجاتون در میارید به کنار ولی تاریخ رو چرا تحریف میکنید . دقت کردی فقط شما 2 نفر برای خودتون رای میدید و بهترین میسازید برای خودتون . بهترین در فلان بود بعد میری میبنی عـه چقدر خالی بستید

          ارتش امروز روسیه 20هزار تانک داره در مجموع بعد اون موقع 50هزار تا شرمن :) 50هزار تا شرمن رو فقط فقط تایگر زده تازه :) کودکستان میکنید دیگه اینجارو نمیدونم چی از قدیس سازی میماسه به شما ولی کمتر خالی ببندید

          کمپانی مورد علاقه ت تو این لیست نیست ولی خوب دیگه چرا سناریو میسازی
          خرافات دیگه ندیده بودیم تو پدال :دی

          موافقم 4
          مخالفم 5
    3. R@m!n

      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      میشه این بحث تانک بازی رو تموم کنی خواهشا ؟؟؟ اینا چه ربطی به ماشین داره. اون یه تیکه از پشت رفتن هم که کپی سکانس فیلم FURY هست. اطلاعاتت راجب جنگ جهانی هم ناقصه اگر دنباله این داستانایی کتاب های Weapons of World War II که چندین کتاب هست راجب نیروهای دریایی هوایی و…. اینارو بخون. قبلا بین فنای آلمانی باسواد زیاد بود الان شدن یه مشت مجله به دست و کمین کرده تا یکی یه چیزی میگه می پرن بیرون. وقتی یه نفر چرت و پرت میگه به عقلت رجوع کن ببین حرفش در چه حده اصلا ارزش جواب دادن داره یا نه.

      فن هر خراب شده ای هستیم راجب ماشینش صحبت کنیم نه خزعبلاته دورش آمریکا قطب فلانه ژاپن بهمانه آلمان بیسار.

      موافقم 8
      مخالفم 2
  12. Jdm باز

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    تویوتا تو دوام بی رقیب هس
    بقیه برند ها فقط برای جایگاه دوم میتونن تلاش کنن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Iman99

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اتفاقا برعکس اروپا ( آلمان ) و امریکا تو همه چیز و همچنین دوام بی رقیب هستن و بقیه فقط باید نگاه کنن و برای جایگاه دوم میتونن تلاش کنن دوم هم نه
      کافیه به لیست با دوام ترین خودروهای جهان نگاه کنی که هرکدوم بالا ۱.۶ میلیون کیلومتر کار کردن اون لیست از مقام اول تا دهم اروپایی و امریکایی هستن
      ۱۰ تای اول همه ماشینای اروپایی و آلمانی و امریکایی هستن
      البته هرچند که این موضوع هم ملاک تعیین کننده مهندسی یا ویز خاصی نیست
      چون یه موضوع کاملا طبیعی و مشخصه
      ماشینای ساده تر و کم آپشن تر و با تجهیزات الکترونیکی کمتر که با این هدف خریداری میشن با هدف استفاده بیشتر از سمت خریدار

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Iman99

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        پس بنابر این بر عکس چیزی که گفتی
        در بحث دوام ماشینای ساده با پلتفرم قدیمی که طبیعیه کارکرد زیاد داشته باشن نباید ملاک قرار بگیرن
        باید توجه کرد که خودرو های رکورد دار دوام و کارکرد که با هدف استفاده عادی ساخته شدن نه اقتصادی بودن چگونه هستن
        که با در نظر گرفتن این موارد ما می‌بینیم که
        رکورد دار خودرورو ها در دوام ۱۰ تا اول لیست خودرو های اروپایی ( آلمانی ) و امریکایی هستن هرکدوم بالای ۲ میلیون کیلومتر
        پس ما میبینیم که با در نظر گرفتن ملاک های تعیین کننده بهترین از همه نظر در همه چیز اروپا و امریکا هستن که تو این مورد هم مثل همه چیزای دیگه بهترین هستن و همه چیز هم از خودشون هست

        موافقم 8
        مخالفم 1
  13. گلاب

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    هر چقدر ماشین آپشن و پیچیدگی کمتری داشته باشه کم استهلاک تره این فرمول استهلاکه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. samurai

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (546 ديدگاه)

    امار کف بازار اینه اماریه که نمیشه با خرید سردبیر فلان مجله امار درست کرد جایزه خرید
    تویوتا لندکروزم انجینشو از متریال خاصی تویوتا استفاده میکنه واسه همین فقط روغن و بنزین بریز تو ماشین حال کن باهاش بعضی برندای جایزه بگیرم که حتی نمیتونی تو گاراژ خونت پارکش کنی ولی جایزه تا دلت بخواد :)

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. Iman99

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      همین امثال شمایید که با این حرفاتون همه چیزو خراب کردید
      مثلا انجینش آب روغن بریز حال کن نه خیر اتفاقا سخت در اشتباهی
      خودم با چشم خودم لندکروز دیدم که صاخبش مثل تو فکر میکرد یا به حرف یکی مثل تو گوش داده بود و لندکروزش یاتاقان زده بود و موتورش سوخته بود
      تازه میگفت که آب و روغنش هم چک میکرده و سرجاش بوده ولی خراب شده
      جواب بعضی مثل شما ها رو باید داد تا هرچیزی رو تحریف نکنید و دیگران رو از واقعیت دور نکنید

      واقعیت اینه هیچ چیز عجیب غریبی وجود نداره هیچ متریال خاصی وجود نداره متریالش معمولیه مثل بقیه
      همه چیز مشخصه دودوتا چهارتا ماشین اقتصادی اقتصادیه
      تکنولوژی کم آپشن در کمترین حد تجهیزات الکترونیکی خیلی کم
      سیستم اینفوتیمنت در حد اسباب بازی بچه ها پلتفرم قدیمی که سالها از زمان عرضه اون میگذره و … همه اینها یعنی دیگه چیزی باقی نمیمونه واسش که بخواد خراب بشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
  15. Amin

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (54 ديدگاه)

    همین لندکروز که البته خود من هم عاشقش هستم‌ هنوز ترمز دستی اون مثل پیکان ه یعنی سیم ترمز و اهرم آهنی و بصورت کاملا مکانیکی است ، پس این اصلا خراب نمیشه
    برخی مدل های فول آپشن اون ترمز دستی برقی دارن (بعنوان نمونه مثال زدم).
    قطعات مکانیکی نسبت به قطعات الکترونیکی خیلی دیرتر خراب میشن
    و از لحاظ آپشن هم هیچ حرفی برای گفتن در برابر رقبای اروپای غربی ندارن .
    یک تیکه آهن قطعا خیلی خیلی دوامش از یک میکرو سویچ بیشتره .

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Iman99

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دقیقا درست فرمودین بالاخره یه آدم عاقل که عقلش برسه پیدا شد
      البته انسان های باهوش و عاقل تعدادشون زیاد نیست
      پس جای تعجبی هم نیست
      در این مورد هم یک همچین چیزی هست
      و سازنده از همه جا باید بزنه تا مقداری خودروی مورد نظر مقرون به صرفه باشه و در آمار خودشو نشون بده
      وگرنه در واقعیت
      نه تنها هیچ تفاوتی وجود نداره بلکه قابلیت هاش پایین تر هم میاد
      مثل ضعف لندکروز در سیستم های الکترونیکی و کنترلی آفرود که اون رو میتونیم در مقایسه ای که در کانال تی اف ال آفرود انجام شد ببینیم که اونحا کاملا ناتوان بود در برابر گزینه های برتر اروپایی و امریکایی که از همه نظر بهتر از اون بودن

      موافقم 9
      مخالفم 0
  16. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (785 ديدگاه)

    کلا محصولات ژاپنی به مشتری مداریشون
    معروفن و این دیگ نیاز ب تعریف نداره
    کره ای ها هم دارن ب آمریکایی ها و ژاپنی ها نزدیک میشن ک البته راه سختی رو در پیش دارن
    ایام بکام❤

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. جواد

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    هر جا سخن از دوام آید نام تویوتا میدرخشد

    موافقم 5
    مخالفم 3
  18. پراید

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید ۸۵ ما نیم میلیون کار کرد ولی سرسیلندر یبار هم باز نشد
    فقط روغن ایرانول میریختیم و چون روغنهای ۵۰-۲۰ مینرال هستند سر ۵۰۰۰ تا عوض میکردیم
    واسکازین و شمع هم هر صد هزار کیلومتر
    بقیه وسایلم هروقت خراب می‌شد
    لامصب یه قطره روغن کم نمیکرد
    هر مکانیکی میرفتیم مشتری میشد
    متاسفانه فروختیم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  19. حامد

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چیزی اصلا به نام دوام وجود نداره . همه چیز برنامه ریزی شدس توسط کمپانی ها . هر خودرویی با توجه با سیاست های کمپانی سازنده عمر مفید قطعات دارن و برای چرخه اقتصادی اون کمپانی با یه مهندسی خیلی دقیق سر تایم عمر قطعات به پایان میرسه . با تحقیقات خیلی زیادی که داشتم این موضوع رو میگم به دلدادگان خودروی آلماتی که خودروی آلمانی فقط در بحث تکنوِلوژی و پرفورمنس حرفی برای گفتن داره و به قدری دقیق در عمر مفید قطعات کار میکنه که عملا خریدار بعد از دوران گارانتی خودروهای آلمانی که معمولا ۵ ساله به فکر خلاص شدن از شر مشکلات فوق العاده زیادشون میوفتن . و جالب اینجاس که باید بگم که اونها حتی در بحث خراب شدن هم مهندسن ! چون برای درست کردن کوچکترین کارها سخت ترین راهرو باید بری و اینجاس که باعث میشه شما بعد از عمر مفید ۵ ساله ماشین بخوای به فکر ماشین جدید آلمانی باشی ! خب حالا یه ژاپنی برای فروختن باید مقابل غولای آلمانی چکار میکنه ؟ میاد میگه من ماشینی می‌سازم که تویه خریدار سال های بیشتری بتونی از خودروی من استفاده کنی … فقط همین . اونم نه الزما تا آخر عمر ! فقط عمر بیشتر نسبت به آلمانیا که بشه وجه تمایز اونها نسبت به ژرمن ها . تمام اینها بازییی بیش نیست . قطعا تک تک این کمپانی ها توانایی و قدرت این رو دارن که خودرویی مادام العمر بسازن حتی با وجود کلی قطعه الکترونیکی. اما بازی اقتصادی و چرخه اقتصادی و کمال گرایی و نو گرایی ما انسانها باعث میشه هر چیزی عمری داشته باشه…

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Iman99

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      درستش اینی هست که من میگم اول و آخر حرف همینه که میگم بعد از تحقیق درمورد همه چیز
      ساختن خودروی مقرون به صرفه که عمر مناسبی داشته باشه یا به اصطلاح با دوام باشه آسونه چون ساده تره و تکنولوژی کمتری داره و آپشن های به نسبت کمتری داره و تجهیزات الکترونیکی کمتری درشون وجود داره نسبت به خودروهایی با تکنولوژی بالاتر و پیچیده تر و دارای پرفورمنس بالاتر که آپشن های سطح بالاتر دارن
      حالا این وسط تویوتا یا خودروساز ژاپنی نگاه می‌کنه میبینه که نمیتونه به پای اروپا ( آلمان ) و یا امریکا برسه و همینی هم که هست هرچی داره همش به کمک اروپا و امریکا بوده و از اروپا و امریکا بوده همه چیزش که همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا نمیرسه پس چیکار میکنه میاد با اجازه امریکا و اروپا و با کمک اونها اقدام به تولید محصولی میکنه که برای اونها اهمیتی نداره چون خود اونها یعنی اروپا و امریکا مشغول فعالیت و ساخت محصولات در سطح بالا و پیشرفته هستن
      مثلا زمانی که اولویت ساخت خودروی با دوام بود اتفاقا بادوام ترین خودروی جهان بنز آلمانی بود و هست در کنار خودرو های آمریکایی که از همه نظر بهترین هم هستن
      اولویت هم که گفته شد بازم شامل همین میشه که گفتم
      کلا در همه چیز بیشترین تحقیق رو کردم تا کلیت و تصور کلی درست بیاد دستم و درستش رو به شما بگم تا درست قضیه مشخص شه که برتری دست کیه که مشخص شد برتری مطلق از اروپا و امریکا هست و همه چیز همه از خودشون هست
      چون آلمان و اروپا و امریکا از همه نظر بهترین و در سطح بسیار بالاتری هستن و همه چیز هم میشه گفت از خود اروپا و امریکا هست
      پس بنا بر این وقتی این کشور آسیایی میبینه وضعیت اینه و نمیتونه با اروپا ( آلمان ) و امریکا رقابت کنه میگه نگاه میکنیم ببینیم چیزی که نیاز هست و اونها بهش اهمیت نمیدن و پیش و پا افتادست رو با اجازه اروپا و امریکا و با کمک خود اروپا و امریکا واسه اونها انجام بدیم ( حتی در همین موارد هم ژاپن از اروپا و امریکا کمک میگیرن چون همه چیز ژاپن از اروپا و امریکا هست با این وجود همینم به گرد پای خود اروپا و امریکا که نمیرسه ) و اونم چیه ساخت خودروی اقتصادی برای قشر متوسط جامعه
      از طرفی هم اکثریت مردم از قشر متوسط هستن پس اینجا مثل جنسای چینی و سازندگان چینی یکی مثل تویوتا یا شرکت های دیگه ژاپنی جنسی که تولید میکنه رو میسازه و میفروشه چون مشتریش رو هست و وجود داره
      ولی در اصل قضیه که برتری و هنر مهندسی اصلی که اینکه کت تن کیه و اصل کار کیه و همه چیز از کیه و کی بهترینه و برتری با کیه مشخصا بهترین از همه نظر در همه چیز اروپا و امریکا هست که خدایی اروپا و امریکا بهترین هستن از همه نظر در همه چیز و همه چیز هم از خودشونه چون اروپا و امریکا برتری مطلق و همه جانبه در همه چیز دارن
      در نتیجه بطور کلی نیاز به بحث در بعضی موضوعات که مهم نیستن و موضعی هستن نیست
      چون مهم اینه که برتری دست کیه که اونم مشخصه خدایی برتری مطلق در همه چیز اروپا و امریکا هستن خدایی

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا