چشم اندازهفته نامه

پیچیده‌ترین خودروهای تاریخ، از پژو 206 تا بوگاتی ویرون

خودروها وسایل پیچیده‌ای هستند اما برخی مدل‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، پیچیدگی را بسیار افزایش می‌دهند. این کار گاهی باعث موفقیت می‌شود و گاهی شکست را به دنبال دارد. در اینجا با پیچیده‌ترین خودروهای تاریخ آشنا خواهیم شد.

همچنین بخوانید: ساده‌ترین خودروهای تاریخ، از ماتیز و پراید تا ژیان و لوگان

مرسدس بنز ۶۰۰ سال ۱۹۶۴

مرسدس ۶۰۰ با تعلیق بادی، سیستم گرمایش دوتایی و استفاده از خلأ برای پنجره‌های برقی و قفل مرکزی، خودروی بسیار پیچیده‌ای بود. همچنین این ماشین در زمانی که کاربراتورها متداول بودند، از سیستم انژکتوری ساخت بوش استفاده می‌کرد. این میزان پیچیدگی برای هر خودروسازی می‌توانست دردسرساز باشد اما ۶۰۰ کیفیت ساخت بی‌نظیری داشت و عجیب نیست که به انتخاب بسیاری از رهبران جهان تبدیل شد.

سیتروئن SM سال ۱۹۷۰

SM نتیجهٔ خرید مازراتی توسط سیتروئن در سال ۱۹۶۸ بود. استفاده از پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 مازراتی پرفورمنس مناسبی را برای SM فراهم کرد درحالی‌که این ماشین سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک و ترمزها را هم از DS قرض کرده بود و چراغ‌های جلوی آن با چرخش فرمان تغییر جهت می‌دادند. به همین دلیل، حفظ کارکرد درست پیشرانه و تعلیق این خودرو به سرویس و رسیدگی منظمی نیاز داشت. ازاین‌رو، SM به خودرویی شهرت یافت که حفظ شرایط کارکرد درست آن بسیار دشوار بود.

آستون‌مارتین لاگوندا سال ۱۹۷۶

آستون‌مارتین زمانی که لاگوندا را در سال ۱۹۷۶ با قیمت سرسام‌آور ۲۴,۵۷۰ پوند به بازار عرضه کرد درحالی‌که میانگین قیمت خودروها در بریتانیا ۱۳ هزار پوند بود، از لحاظ تکنولوژی برای آن سنگ تمام گذاشت و کابین خودرو را بجای دکمه‌ها و آمپرهای آنالوگ، با صفحه‌های لمسی و نمایشگرهای دیجیتالی پر کرده بود. این دقیقاً همان چیزی بود که ثروتمندان می‌خواستند اما آن‌ها علاقه‌ای به تجهیزاتی که زود خراب می‌شدند نداشتند. همچنین به دلیل پیچیدگی، تعمیر این تجهیزات هم بسیار گران تمام می‌شد. به همین دلیل، فروش لاگوندا رفته‌رفته کاهش پیدا کرد و تا سال ۱۹۹۰ مجموعاً تنها ۶۴۵ دستگاه از آن فروخته شد.

بیوک ریتا سال ۱۹۸۸

ریتا تلاش جسورانهٔ جنرال موتورز برای تزریق جذابیت به بیوک با یک کوپهٔ اسپرت دونفره بود. بدین منظور، برای داخل خودرو صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر کامپیوتری لمسی در نظر گرفته شد. تولید این خودرو اما بیش‌ازحد پیچیده بود و بجای کارخانهٔ بیوک، در مرکز اختصاصی ریتا ساخته می‌شد. جنرال موتورز حتی کارکنان خود را به بریتانیا فرستاد تا ببینند خودروسازانی مثل رولزرویس خودروهای خود را چطور تولید می‌کنند اما هیچ‌کدام از این کارها نتوانست نظر خریداران را جلب کند. البته ریتا خودروی بدی نبود اما پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 آن که به چرخ‌های جلو نیرو می‌داد، قدرت و نرمی کمی داشت. به همین دلیل، در طول چهار سال تنها ۲۱,۷۵۰ دستگاه از این ماشین ساخته شد.

میتسوبیشی ۳۰۰۰GT سال ۱۹۹۰

وقتی ویژگی‌هایی مثل سامانهٔ چهارچرخ محرک، کنترل الکترونیکی سیستم تعلیق، آیرودینامیک فعال و سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب را در مشخصات میتسوبیشی ۳۰۰۰GT می‌بینیم، فکر می‌کنیم این خودرو امروز ساخته شده است اما این کوپه در سال ۱۹۹۰ به بازار آمد و میتسوبیشی برای رقابت با خودروهایی مثل پورشه ۹۴۴ و تویوتا سوپرا همه‌چیز را به کار گرفت. حتی پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با چهار میل بادامک و ۳۰۰ اسب بخار قدرت هم برای آن زمان بسیار پیشرفته بود. ۳۰۰۰GT پرفورمنس خوبی داشت اما تمام پیچیدگی‌های تعلیق و آیرودینامیک آن نتوانست بر پویایی کسل‌کننده‌اش غلبه کند.

سوبارو SVX سال ۱۹۹۱

سوبارو پس از شکست کوپهٔ XT خود، تسلیم نشد و SVX را به بازار فرستاد زیرا این شرکت مصمم بود تا وارد قلمروی خودروهایی مثل نیسان ۳۰۰ZX و تویوتا سوپرا شود. بدین منظور، سوبارو از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر تخت با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده کرد. بااین‌حال، خریداران نسبت به این پکیج و جزئیات دیگری مثل پنجره‌های داخل شیشه‌های جانبی تردید داشتند. همهٔ این‌ها در کنار قیمت گران، SVX را به خودروی کم‌فروشی تبدیل کرد که با ظهور ایمپرزا توربو به‌سرعت فراموش شد.

جگوار XJ220 سال ۱۹۹۲

دلیل اصلی تفاوت‌ها بین کانسپت و نسخهٔ تولیدی XJ220 پیچیدگی بود. هرچند نسخهٔ کانسپت به پیشرانهٔ V12 کارتل خشک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز بود اما جگوار تجربهٔ ساخت یک سوپرکار موتور وسط چهارچرخ محرک را نداشت. علاوه بر این، موتور V12 برای قرار گرفتن در سینهٔ یک خودروی جاده‌ای بسیار بزرگ بود. به همین دلیل، در XJ220 تولیدی نهایتاً از نسخهٔ بسیار اصلاح‌شدهٔ پیشرانهٔ V6 ام‌جی مترو استفاده شد اما این سوپرکار با وجود ساده‌تر بودن نسبت به کانسپت هنوز هم خودروی پیچیده‌ای برای سرویس و نگهداری بود.

پژو ۲۰۶ CC سال ۲۰۰۰

هرچند مرسدس بنز SLK ایدهٔ سقف فلزی جمع شونده را مطرح کرد اما این پژو ۲۰۶ CC سال ۲۰۰۰ بود که آن را در اختیار عموم مردم قرار داد. با ۱۴,۵۳۰ پوند، می‌شد از راحتی و آرامش یک کوپه لذت برد و با لمس یک دکمه، رانندگی در هوای آزاد را تجربه کرد؛ بنابراین، عجیب نیست که این ماشین در طول دوران تولید خود ۳۶۰ هزار دستگاه فروخت. بااین‌حال، مکانیزم سقف ۲۰۶ CC بسیار پیچیده بود. این سقف که توسط Heuliez برای پژو ساخته شد، خیلی زود مشکل پیدا می‌کرد و به‌طور کامل زیر در صندوق جمع نمی‌شد. همچنین هنگام بسته بودن سقف هم آب باران وارد کابین می‌شد.

فولکس‌واگن فیتون سال ۲۰۰۲

فولکس‌واگن برای سدان لوکس فیتون اهداف بلندپروازانه‌ای داشت. این خودرو باید می‌توانست به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و به همین دلیل به پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 مجهز شد که بعداً زیر کاپوت بنتلی کانتیننتال قرار گرفت. علاوه بر این، فیتون از سیستم تعلیق قابل تنظیم، پدال‌های تعویض دنده برای گیربکس اتوماتیک و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی لمسی برخوردار بود سال‌ها قبل از اینکه دیدن چنین ویژگی‌هایی در خودروها معمول باشد. فیتون با این تکنولوژی‌های پیشرفته، چند سال نوری از رقبا جلوتر بود اما بازهم خریداران تحت تأثیر قرار نگرفتند و بجای خرید یک سدان لوکس با نشان فولکس‌واگن، سراغ برندهای لوکس معمول بازار رفتند.

سیتروئن C3 پلوریل ۲۰۰۳

سیتروئن با C3 پلوریل سعی در بازتعریف ایدهٔ کوپه کابریولت داشت. در این خودرو با طراحی ریل‌های قابل جدا کردن، می‌شد سقف را کامل برداشت تا خودرو به یک کانورتیبل و یا حتی پیکاپ تبدیل شود اما جدا یا نصب کردن ریل‌ها به کمی زور نیاز داشت و در داخل خودرو هم جایی برای قرار دادن آن‌ها نبود؛ بنابراین، اگر هنگام باز بودن سقف باران می‌گرفت، خیس می‌شدید. علاوه بر این، پلوریل از مشکلات کیفیت ساخت متعددی هم رنج می‌برد. این خودرو پاسخی پیچیده به سؤالی بود که پرسیده نشده بود.

بوگاتی ویرون سال ۲۰۰۵

عجیب نیست که بوگاتی ویرون خودروی پیچیده‌ای باشد زیرا هدف آن رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت بود. برای انجام این کار، ویرون به پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربو با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه، سامانهٔ چهارچرخ محرک و اسپویلر عقبی مجهز شد که به‌عنوان ترمز هوایی هم عمل می‌کرد؛ اما گرمایی که این نیروگاه شانزده سیلندر تولید می‌کرد به کوهی از رادیاتورها نیاز داشت. به همین دلیل، سه رادیاتور فقط برای موتور به‌علاوهٔ رادیاتورهای دیگری برای گیربکس، روغن دیفرانسیل و روغن موتور تعبیه شد؛ بنابراین، عجیب نیست که یک سرویس معمولی ویرون ۱۴ هزار پوند هزینه دارد.

لکسوس LFA سال ۲۰۱۰

LFA یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای تاریخ است که لکسوس به دنیا هدیه کرد. در قلب ساختار فیبر کربنی این ماشین، یک موتور ۴.۸ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۵۶۰ اسب بخار قدرت قرار داشت که با کمک یاماها توسعه پیدا کرد. این موتور آن‌قدر سریع دور می‌گرفت که دورسنج آنالوگ نمی‌توانست با آن همگام شود و به همین دلیل، لکسوس از دورسنج دیجیتالی استفاده کرد. علاوه بر این، رادیاتورهایی پشت چرخ‌های عقب نصب شده و رینگ‌ها به شکل توربین طراحی شده بودند تا حرارت ترمزها را کاهش دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴۶ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Porsche

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    هیچوقت فکر نمیکردم یه روزی لیستی رو ببینم که توش هم ۲۰۶ باشه و هم بوگاتی 😂

    موافقم 240
    مخالفم 9
    1. امیررضا

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (271 ديدگاه)

      چرا داداش! جفتشونم فرانسوی هستن XD
      یه لیست از خودروهای فرانسوی محبوب بزنن جفتشونم هستن

      موافقم 109
      مخالفم 5
      1. Absurd Hero

        ۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (176 ديدگاه)

        بوگاتی آلمانیه در واقع یه فولوکسه که با برند بوگاتی بازاریابی می‌کنه

        موافقم 66
        مخالفم 84
        1. Dian

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (613 ديدگاه)

          در واقع اصالتش فرانسویه
          ولی تکنولوژیش آلمانی

          موافقم 71
          مخالفم 2
        2. parhamiof

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (704 ديدگاه)

          فولوکس

          موافقم 22
          مخالفم 11
        3. مارکوپولو

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          بوگاتی ایتالیاییه که تو فرانسه کارخونش هست

          موافقم 41
          مخالفم 39
        4. اسد

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (836 ديدگاه)

          نه بابا بوگاتی آلمانیه!!!!!!!! به معلوماتمون اضافه کردی!!! حتما ما هم ژرمن هستیم !!!! پعه که شما آلمان فن ها از مزخرفگویی خسته نمیشید!

          موافقم 14
          مخالفم 78
        5. Absurd Hero

          ۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (176 ديدگاه)

          بوگاتی رو ۲۵ سال پیش فولکس واگن خرید اسد جان، فرانسه رو چه به این حرفا

          موافقم 41
          مخالفم 7
        6. امیررضا

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (271 ديدگاه)

          به این طور کامنت‌ها بارها پاسخ داده شده ولی بازم مثل اینکه دست بردار نیستن…
          عزیز من بوگاتی اصالتا فرانسویه. اتوره بوگاتی خودش ایتالیایی بود، کارخونه رو تو فرانسه تاسیس کرد و تا قبل و بعد از خریده شدن توسط فولکس واگن بازم فرانسویه.
          چیزی که شما میگی مربوط به خریده شدن هست و نه تغییر اصالت برند از فرانسوی به آلمانی. اگه بوگاتی صرفا با خریده شدن توسط فولکس‌واگن بشه آلمانی پس لندروور و جگوار هم ماشینای هند هستن. تازه لامبورگینی هم آلمانیه. حتی بنتلی هم آلمانیه. کجاشو دیدی؟ رولزرویس هم بی‌ام‌وس و آلمانیه.

          موافقم 36
          مخالفم 3
        7. Absurd Hero

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (176 ديدگاه)

          از همین انگلیس مثال میزنم، لندروور و جگوار رو هند خرید اما طراحی و تحقیق و توسعه رو خود انگلیسی ها انجام میدن و میشه بهش گفت انگلیسی؛ در حالی که MG رو هم سایک خرید و این خود چینی ها هستند که همه ی این موارد رو بر عهده دارند و نقش انگلیس اینه: 0
          حالا شما میری تو ویکی پدیا میبینی نوشته MG انگلیسیه بوگاتی هم فرانسوی میای اینجا حرف از اصالت میزنی

          موافقم 14
          مخالفم 1
        8. سینا

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اینارو بیخیال
          شاهکار پیچیدگی و مهندسی فقط ماشین افغانستان که نه خط تولید داشت و نه پشتیبانی و لوجستیک و یهو نمیدونم از کجا زایید
          حالا اون به کنار ورژن جدیدتر هم داده😂😂😂😂

          موافقم 8
          مخالفم 1
    2. Cyber truck punk

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      و همچنان میرسلیم:
      پژو با لندکروز فرقی ندارد در نتیجه پیکان با بوگاتی هیچ فرقی ندارد.☠️☠️
      آخه چیه این بوگاتی این همه گرونه و کلی دکمه و آنالوگ تو ماشین داره تازه کلی سرعت می‌ره و برای سرنشیناش و بقیه ماشین های توی خیابون خطرناکه در نتیجه حرامه در عوض
      به پیکان نگاه کن . صاف و ساده و حتی جادار تر از بوگاتی!
      نه دکمه اضافی داخل ماشین داره ونه میتونی باهاش سرعت بری و اگه بیشتر از صد تا باهاش بری خدا بلای آسمانی استهلاک و خرابی ماشین رو سرت میاره در نتیجه این ماشین حلال و مقدس هستش و بوگاتی حرام.

      موافقم 37
      مخالفم 5
      1. .

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        وقتی جای مغز دمپایی است چه کنیم که میردیلم یکی از همان هاست.

        موافقم 2
        مخالفم 0
  2. Sadoor20

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بوگاتی لعنتی

    موافقم 44
    مخالفم 6
  3. Mohammed1

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قسمتهای بعدی هم باید داشته باشه
    خودروهای خیلی پیچیده هنوزم بیشتر هست

    موافقم 52
    مخالفم 0
  4. MohammadSadra

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نیروگاه 16 سیلندر😋

    موافقم 48
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      رادیاتور و خنک کننده هاش😄😄

      موافقم 9
      مخالفم 0
  5. محمد

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    همشون معرکه ان
    اینا رو همین پیچیدگی تبدیل به اثار هنر کرده

    موافقم 50
    مخالفم 0
  6. ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3516 ديدگاه)

    سریع پست رو پاک کنید یا ویرایش کنید تا میرسلیم ندید وگرنه هرچی دیدید از چشم خودتون دیدید (گرون شدن خودرو) 😂♥️

    موافقم 88
    مخالفم 5
  7. Arash IV

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    شاهکار بوگاتی ویرون 💪

    موافقم 34
    مخالفم 2
  8. Amin

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2175 ديدگاه)

    فکر میکنم سیستم ترنسمیشن فراری ff هم باید اون رو داخل این لیست قرار می داد

    موافقم 26
    مخالفم 0
  9. Arash IV

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    شاهکار مهندسی بوگاتی ویرون 💪

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. Arash IV

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (111 ديدگاه)

    بیشتر خودرو های فرانسوی عجیب بودن ولی بهترین بوگاتی ویرون

    موافقم 13
    مخالفم 12
  11. بهنام

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (842 ديدگاه)

    مرسدس ۶۰۰ ، میتسوبیشی ۳۰۰۰ ، بوگاتی ویرون ، لکسوس ال اف ای در این لیست میدرخشند . گرچه خودروهای پیچیده ی دیگری هم لایق قرارگیری در این لیست بودن .
    کادیلاک سویل ، پورشه ۹۵۹ بطور مثال عرض کردم.

    موافقم 41
    مخالفم 0
  12. 18:45

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (483 ديدگاه)

    ممنون از آقای دهقان عالی بود این مطلب هم🙏👏👏👏
    البته خودروهای زیاد دیگه ای هم بودن که خیلی پیچیده ساخته شده بودن مثل پورشه 918 اسپایدر، انواع مرسدس اس کلاس یا حتی سری7 اطاق E65 یا انواع کادیلاک و رولزرویس قدیمی…

    موافقم 14
    مخالفم 2
  13. H2

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    این موتور آن‌قدر سریع دور می‌گرفت که دورسنج آنالوگ نمی‌توانست با آن همگام شود و به همین دلیل، لکسوس از دورسنج دیجیتالی استفاده کرد
    😍😍😍

    موافقم 70
    مخالفم 4
    1. محمدهادی

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      طغیااااان یاماها🔥🔥🔥

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. ALI.S

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (218 ديدگاه)

      این تیکه واقعاً لذت بخش بود!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  14. EODE

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    مرسدس بنز ۶۰۰ قیافه ش ابهت عجیبی داره ؛ سدان های کلاسیک جگوار به نظرم شرورترین طراحی رو دارن ، ولی این مرسدس بنز انگار ابهت و وقار رو هم در کنارش داره . محکم بودن و کیفیت داره از سر و روش میباره .

    موافقم 36
    مخالفم 4
  15. مازیار

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    بین تمام خودروهای فرانسوی CITROEN SM برام جذاب ترینه

    موافقم 20
    مخالفم 3
  16. 𝐀𝐥𝐢

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    مقاله بسیار خوبی بود

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. Alan.r

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    مرسدس ۶۰۰ محشر بود
    چیزی که تو مقاله بهش اشاره نشد این بود که ۶۰۰ یه سیستم هیدرولیک مرکزی داشت که صندوق عقب ، سانروف و حتی تنظیم صندلی های‌جلو و عقب و بسته شدن درها با این سیستم کار می‌کرد
    در نمونه های پولمان به موتور M100 با ۶.۳ لیتر حجم و ۲۵۰ اسب قدرت مجهز بود
    نکته جالب دیگه سیستم ترمز برقی این مدل هست
    تازه نسخه ضد گلوله هم قابل سفارش بود
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 36
    مخالفم 6
  18. Alan.r

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    جای AMG ONE تو لیست خالیه

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. R

      ۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1035 ديدگاه)

      احسنت اره اینم باید باشه تا لیست تکمیل شه
      از لحاظ سختی و پیچیدگی با ویرون میتونه مقایسه بشه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  19. مهدی

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من از نزدیگ تو ایران خودمون هم ۲۰۶cc رو دیدم سوار شدم هم میتسوبیشی ۳۰۰۰رو دیدم صاحبان هر کدوم فقط میگفتن قطعات مصرفی اذیت میکنه یارم نمیاد بگه از سقف بارون میاد
    تازه اون بند خدا اون ۳۰۰۰جی تو رو آرمه فراری زده بهش🤣🤣🤣🤣

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2158 ديدگاه)

      این ۳۰۰۰ جی تی که تو این مقاله بعنوان ماشین پیچیده آورده مدل ۱۹۹۰ شه
      اون ۳۰۰۰ جی تی که تو دنیا ترکوند و معروف شد همه جا مدل ۱۹۹۷ بود
      بین این دوتا خیلی فرق هست
      من عاااشق ۱۹۹۷شم
      اصن طراحیش یه چیز دیگه یی شد از طرح‌ خام ۱۹۹۰ش

      موافقم 6
      مخالفم 0
  20. BMW

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1275 ديدگاه)

    اوضاع خیطه🥲😢🤣

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. Amir

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    فردا ۲۰۶ قیمتش میریه سر سقف😂😂یکی میرسلیمو بگیره😂

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. KOATEON

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جای گونیگ زگ CC850 به خاطر گیربکس اش خالیه بنظرم

    موافقم 9
    مخالفم 0
  23. Siyavash

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (689 ديدگاه)

    لکسسLFA شاهکار یاماها و تویوتا و افتخار آسیا بود تویه دوره خودش یادمه تویه گرند تور جرمی کلارکسون داشت LFAرو تست می‌کرد گفت این ماشین بهترین ماشینی هست که تا الان تست کردم و لذت خالص رانندگی هست…بوگاتی هم که وقتی معرفی شد تمام قوانین قدرت رو عوض کرد و در نوع خودش بی نظیر بود…کاشکی تویه این لیست مکلارن F1هم بود ..هنوز که هنوزه هیچ ماشین تنفس طبیعی نتونسته رکورد سرعت مکلارن رو بشکونم اونم نتیجه همکاری مکلارن و بی ام و بود …..💯💯💯💯

    موافقم 16
    مخالفم 0
  24. Zahid AMG. 2005

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    والا من که از ۲۰۶ CC خیلی خوشم اومد🤣

    موافقم 7
    مخالفم 0
  25. blackwing

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (960 ديدگاه)

    آقا سیستم تعلیق زانتیا رو اضافه کنید به لیست 😂🤦🏻‍♂️

    موافقم 12
    مخالفم 0
  26. slr300

    ۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    ادامه این مقاله مرسدس ای ام جی وان هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Habib

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      آ ام گ تلفظ صحیحشه همونجور که هیچ کس نمیگه ای ایی جی( AEG)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. TheXR

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        سال ۹۱ توی دفتر اسناد رسمی وقتی مدارک وکالت انتقال سند ماشین رو تحویل گرفتم، دیدم اسم ماشین رو نوشته “بی‌ ام‌ و”!

        برگشتم و گفتم من اینو قبول ندارم، و گیر دادم که متن رو دوباره تایپ کنند!
        تمام محضر خونه ریخت‌ به‌هم؛ مراحل از اول تکرار شد، دوباره مهر و امضا، لاک غلط‌گیر زدن روی شماره پرونده‌ها، معطل شدن فروشنده و مراجعین و… خلاصه، آخرش راضی از اینکه برای تعویض پلاک “ب‌ ام و” وکالت گرفته بودم، از دفترخونه اومدم بیرون! 😁

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. فقط هند

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (47 ديدگاه)

    جونم LFA

    موافقم 4
    مخالفم 0
  28. .

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    پراید هم اضافه کنید.
    پیچیدگی برای مسئولان عزیز که تکنولوژی عجیب غریبی براشون داره و توان خریدشو ندارند.🗿🗿

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. مجتبی .

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1183 ديدگاه)

    انتخاب بسیاری ازرهبران جهان. اکثرا پیچیدگی باعث افت فروش ودردسر شده بود. اما مرسدس… بوگاتی هم درسته سرویسش برابر باقیمت یک ماشین اقتصادیه اما تاریخ ساز شد. وlfi

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. همایون

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود بر دوستان
    من با فولکس فیتون رانندگی کردم از آلمان تا اسپانیا
    بشدت ماشین نرم و راحتی هست که اصلا احساس خستگی نداشت تمام امکاناتی که حتی الان در بهترین و گرانترین ماشینهای الان ممکنه وجود داشته باشه اون زمان باهم داشت
    ولی خیلی کم تولید شد ظاهراً

    البته مدلی که من رانندگی کردم دیزل بود و تو آلمان در یک اتوبان تا سرعت دویست کیلومتر. لحظاتی رانندگی کردم
    که اصلا سرعت مشخص نبود و فقط رو کیلومتر میزد دویست کیلومتر در ساعت داره می‌ره

    امکانات داخلی هم در حد بسیار بالایی بود

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا