فولکس واگن

درگ اعضای مختلف خانواده فولکس‌واگن گلف GTI

فولکس‌واگن گلف در نسخه‌های متنوعی عرضه می‌شود و به همین خاطر است که یک زمانی این خودرو جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار بود اما با ورود شاسی بلندها و به ویژه تیگوان این برتری در فروش کم‌رنگ‌تر شد. هم‌اکنون گلف در هشتمین نسل خود قرار داشته و هنوز هم در نسخه GTI تولید می‌شود که از نظر پرفورمنس مدلی رده میانی در این خانواده محسوب می‌شود. در واقع گلف GTI برای افرادی است که پرفورمنسی بهتر نسبت به مدل‌های استاندارد را می‌خواهند اما تمایلی به خرید گلف R گران‌تر ندارند.

خود گلف GTI نیز نسخه‌های گوناگونی دارد که شامل مدل استاندارد GTI، مدل دیزلی GTD، مدل پلاگین هیبریدی GTE و مدل داغ‌تر GTI کلاب اسپورت می‌باشد.

مجله Carwow بریتانیا برای مقایسه این مدل‌ها اقدام به برگزاری یک مسابقه درگ بین GTI و GTE کرده است. با وجود پیشرانه ۲ لیتری و گیربکس مشترک و انتقال نیرو به چرخ های جلو، این درگ در واقع جنگ راننده‌ها و اعداد یعنی قدرت و اسب بخار است. ذکر این نکته مهم است که GTI کلاب اسپورت از لاستیک‌های متفاوتی استفاده می‌کند و بنابراین این موضوع روی کشش خودرو تأثیر دارد.

البته که GTI کلاب اسپورت قوی‌ترین عضو خانواده GTI بوده و پیشرانه بنزینی آن قدرت ۲۹۶ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. نسخه استاندارد گلف GTI خروجی ۲۴۲ اسبی داشته درحالی‌که قدرت مدل دیزلی GTD به ۱۹۷ اسب بخار محدود است.

و همان‌طور که گفتیم وزن نیز نقش مهمی داشته و GTI استاندارد با وزن ۱۴۴۸ کیلوگرمی خود اندکی سبک‌تر است. مدل دیزلی GTD در عین اینکه کم‌توان‌ترین عضو خانواده بوده اما با وزن ۱۴۶۵ کیلوگرمی سنگین‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

خب با توجه به این موارد ما نتایج را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم. در نهایت باید گفت بخش اعظم این درگ به مهارت راننده بستگی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    صبح همگی بخیر.
    تشکر از جناب احمدزاده.
    بنظرم تو محصولات فولکس،گلف از همه بهتره،لااقل من گلفو از همه بیشتر دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      بخصوص گلف R

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Audi e_tron gt

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بنده بین محصولات فلوکس واگن id4 ره دوست دارم
      اما فلوکس واکن گلف هم خیلی دوستش دارم😊

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3051 ديدگاه)

    بیشک گلف R از همه بهتره، چرا که دو دف هست. اما نسخه کلاب اسپرت هم با 300 اسب بسیار عالی خواهد بود به عنوان دیف جلو. اما به شخصه RS3 را یک سروگردن از همه محصولات گلف و سایر هاچبکای دنیا بهتر میدونم، چرا که موتور 5 سیلندر 400 اسبیش، بی نظیره و این موتور را آئودی به فولکس برای گلف، اجاره نداد!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      RS3 و AMG A45 S دوتا شاهکارن که تنها رقیبشون ، خودشونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چه ماشینیه این مارک ۸!😍😍
    دم فولکس گرم…

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا