فولکس واگن

فولکس‌واگن اطلس پیک ادیشن با بهبودهای آفرود معرفی شد

خانواده فولکس‌واگن اطلس به تازگی فیس لیفت شد و ژرمن‌ها همگام با آن از نسخه جدیدی به نام پیک ادیشن نیز رونمایی کردند. اطلس پیک ادیشن روی با برخی بهبودهای خود روی عملکردی بهتر در خارج از جاده و آفرود تمرکز دارد.

فیس لیفت فولکس‌واگن اطلس ۲۰۲۴ شامل برخی تغییرات در چراغ‌های جلو، کابین به‌روزتر، پیشرانه جدید و… است. این خودروساز همچنین در نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۳ از اطلس پیک ادیشن رونمایی کرد که در واقع نسخه‌ای خشن‌تر از شاسی‌بلند سه ردیفه یاد شده خواهد بود. اگرچه فولکس‌واگن می‌گوید در طراحی مدل پیک ادیشن از کانسپت بیس کمپ ۲۰۱۹ الهام گرفته اما بهبودهای آفرود رخ داده در آن بسیار حداقلی هستند.

فولکس‌واگن اطلس پیک ادیشن از پوشش‌های پلاستیکی بیشتر در اطراف بدنه به منظور جلوگیری از خط و خش سود می‌برد و روف ریل و لاستیک‌های کاراتر به همراه رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز در آن دیده می‌شوند. ژرمن‌ها می‌گویند بخش اعظم تغییرات رخ داده در این خودرو حداقلی هستند و تأثیر چندانی روی تجربه سواری اطلس نخواهند داشت. سایر تغییرات اعمال شده در مدل پیک ادیشن صرفاً تزئینی و بصری هستند. برای مثال رینگ‌های ۱۸ اینچی یاد شده از ظاهر مشکی براق سود می‌برند و زیر جلوپنجره نیز طرح منحصربه‌فرد X شکل دیده می‌شود تا این مدل را از سایر نسخه‌های اطلس متمایز کند. همچنین نشان‌های روی بدنه نیز به رنگ مشکی براق درآمده‌اند و روی پانل جلو نیز نشان پیک ادیشن دیده می‌شود. نهایتاً باید به رنگ جدید سبز آووکادو اشاره کنیم که فقط همین تریم جدید خواهد بود.

کابین نیز طرح و رنگ هماهنگی با بدنه دارد و در آن از پوشش چرم مشکی، عناصر خاکستری رنگ و دوخت متضاد نارنجی استفاده شده است. به این موارد باید الگوی متالیک مشکی منحصربه‌فردی را روی پانل درب‌ها اضافه کرد که باعث جدا شدن اطلس پیک ادیشن از نسخه‌های استاندارد می‌شود. همچنین لوگوی نورانی پیک ادیشن نیز روی داشبورد کار شده است. همانند دیگر اعضای خانواده اطلس، مدل پیک ادیشن از تکنولوژی‌های به‌روزتری استفاده می‌کند که شامل نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۳ اینچی است. اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد. نهایتاً باید گفت نیروبخش اطلس پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۶۹ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتون متر گشتاور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. HOSSEINK3

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بنظرم یکی از انتخاب های خوب برای مردم دنیا بجز ایران 😐

    موافقم 34
    مخالفم 1
  2. MehdiTurbo

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1991 ديدگاه)

    از پشت امپر دیجیتالی خیلی بدم میاد
    تو عکس خوبه پیدا نیست تو استوریا اینستا که میزارند تازه اس کلاسم بهترین کیفتش هست خیلی حس ناخوشایندی داره حس اسباب بازی میده انگار داری تو پلی استیشن ماشین بازی میکنی نمیدونم چرا برای من حس جالبی نداره
    هم پشت امپر دیجیتالی هم اینکه دکمه فیزیکی نباشه فقط یه مانیتور

    موافقم 26
    مخالفم 5
  3. Rerace777

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ظاهرش خوبه
    این رنگ هم بهش میاد
    فقط به عنوان ماشینی که بهبود افرود داشته کم ارتفاعه.

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (139 ديدگاه)

      نمای جانبیش خیلی زیباست و فولکس واگن خوب کار کرده. خطوط برجسته روی گلگیر و تو رفتگی در. از کابینش هم با اینکه مانیتور و اینا هست ولی اون کابین با اصالت فولکس واگن داخلش مشهوده و من دوسش دارم.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  4. aMiRsHaYaN

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اطلس اونا vs اطلس ما

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. Python

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      داداش چه مقایسه ایه اخه
      قیمتش فرق میکنه این ۳۵هزار دلار قیمتشه
      اگه اطلس سایپا۳۵هزار دلار باشه من سکته مغزی میکنم

      موافقم 9
      مخالفم 5
  5. aMiRsHaYaN

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    اطلس اونا vs اطلس ما…

    موافقم 17
    مخالفم 0
  6. زیزیگولو

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5324 ديدگاه)

    فولکس واگن اطلس در اصل واسه علاقه مندای به ماشینای آفرودی ساخته شده و جالب اینکه شاسی بلند اطلس برخلاف اندازه‌ ی بزرگش تو مدلای پایه با قیمتی در حدود ۳۵ هزار در دسترس مشتریا قرار میگیره

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اینارو وارد کنن عالی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا