دوئل نهایی، مرسدس AMG GT 4 یا آئودی A7؟

مرحلهٔ نهایی، گروه چهاردهم، سدان‌های کوپه

 

 

آئودی A7

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: MLBevo گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 6,111 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 8,935 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 4,810 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 3,852 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 85 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 81 درصد

سیستم‌های ایمنی: 76 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی عالی و زیبا، تکنولوژی‌های استاندارد پیشرو و سطح بالا، عملکرد درجه‌یک، کابین جادار

نقاط منفی: تغییرات نه‌چندان کلی نسبت به نسل قبل، قیمت بالای آپشن‌ها، سواری خشک

 

مرسدس AMG GT 4

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2018

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: MRA مرسدس بنز

امتیاز از کاربایر: 3.9 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 2,443 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 3,569 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,609 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 1,525 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: چهار سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ تندوتیز، عملکرد عالی، صندلی‌های عقب کاملاً کاربردی

نقاط منفی: قیمت گران، آلایندگی بالا

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

آئودی A7 55 TFSI

مرسدس AMG GT 43

پیشرانه 3 لیتری V6 3 لیتری I6
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 340 اسب بخار 367 اسب بخار
گشتاور 500 نیوتن متر 500 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 5.2 ثانیه 4.9 ثانیه
مسافت 400 متر 13.3 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 270 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.2 لیتر ترکیبی 9.2 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 158 گرم/کیلومتر 212 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 63 لیتر 66 لیتر
وزن 1815 کیلوگرم 1965 کیلوگرم
طول 4.97 متر 5.05 متر
فاصلهٔ محوری 2.92 متر 2.95 متر
حجم صندوق بار 535 لیتر 455 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 42,505 پوند 82,000 پوند
قیمت موردبررسی 49,592 پوند 82,000 پوند
قیمت پایه آمریکا 68,995 دلار
قیمت موردبررسی 68,995 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1780 دیدگاه) ,

      مرسدس Gt , رقیب نداره در کلاس خودش و بنظر من یکی از بهترین خودروهائیه که بنز در این ۱۰ساله ارائه داده .
      GT 4 AMG نظیر نداره

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1147 دیدگاه) ,

      بنز :
      طراحی جلو بهتر – مشخصات فنی بهتر
      آئودی :
      طراحی عقب بهتر – قیمت بشدت منطقی تر
      طراحی داخلی : بصورت میلیمتری بنز بهتر
      .
      برام سوال بود که چرا اینقدر آئودی بهتر فروخته؟؟؟
      قیمت دو خودرو جوابمو داد
      .
      اینکه با قیمت یه خودرو «پیشتاز» گروه بشه ۲ تا از ۱ خودروی دیگه «پیشتاز» گروه رو خرید، فقط در گروه های فوق لوکس یا هایپرکارها قابل توجیهه
      .
      در نهایت اینجا دوست دارم بنز رو انتخاب کنم، تو واقعیت، آئودی
      ضمن اینکه رینگ خاص بنز زیاد توی چشم میاد

      پاسخ
  1. M
    سوابق: (2006 دیدگاه) ,

    آئودی طراحی بهتری داره(مخصوصا که بنز یکی از زست ترین رینگ های تاریخ خودروسازی رو داره) ولی خب از لحاظ فنی و حتی اجساسی انتخابم بنزه

    پاسخ
    1. مرصاد
      سوابق: (95 دیدگاه) ,

      کاکو من رای م آئودی بود ولی اگه بخوام یکی از دلایلی که این مدل بنز رو دوست دارم بگم ، همین رینگ هاش هستن
      برای من خیلی جذابه

      پاسخ
    2. Soheil
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      در حال حاظر موقع خرید این مدل هشت نوع رینگ در طرح ها و رنگ ها و سایز های مختلف موجوده .
      تقریبا اکثر خودرو ها با رینگ های مختلفی عرضه میشن که مشتری بنا به سلیقه خودش انتخاب می کنه . به جز خودرو های خیلی ارزون قیمت و اقتصادی که تنها یک مدل رینگ در دسترس هست.

      پاسخ
  2. iman
    سوابق: (219 دیدگاه) ,

    اون دوستانی که دیروز از قیمت رولزرویس صحبت میکردن امروز حرفی در مورد قیمت دو برابری ای ام جی نمیزنن، ظاهرا دو برابر پول دادن برای بنز نسبت به آئودی از نظر اینا توجیه منطقی داره

    پاسخ
      1. نویدی
        سوابق: (340 دیدگاه) ,

        من توی این دوئل cls نمیبینم…
        A7 و gt4 باهم مقایسه شدن، که قیمت gt4 حدودا دو برابره.برتری خاصی هم نداره، بجز اینکه چند دهم ثانیه سریعتره.این چند دهم ثانیه 40 هزار پوند می ارزه؟
        اگر قرار باشه فانتوم بخاطر قیمتش به میباخ ببازه، پس اینجا هم gt4 بازنده ست.

        پاسخ
  3. علی
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    این کلاس ماشینا به نظرم خیلی کاربردین خیلی باحاله انتخابمم قطعا ائودیه

    پاسخ
  4. ایلیا
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    الان همون طرفدارای بنز که توی دوئل با رولزرویس قیمت براشون ملاک بود و میگفتن در شرایط یکسان دو برابر پول نمیدن ببینیم تو این شرایط که عملکرد تقریبا یکسانه و ائودی نصف بنز قیمت داره به ائودی رای میدن؟!
    البته توی اون کلاس قیمت واقعا ملاک نبود ولی اینجا قیمت مهمه.

    پاسخ
      1. حسين وي
        سوابق: (366 دیدگاه) ,

        ما الان دارین راجع به این دوئل حرف میزنیم دوست عزیز
        شما گزینه cls میبینی ؟؟؟؟

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2760 دیدگاه) ,

          من فقط خواستم بگم شرایط این دو خودرو یکسان نیستن، GT4 از پایه و اساس محصول رده بالاتریه، طبیعیه قیمتش بیشتر باشه، اگر CLS با A7 اینقدر اختلاف قیمت داشتن، بعد میتونستین انتقاد کنین.

      2. Hamid...Audi
        سوابق: (615 دیدگاه) ,

        داد این کلاس بندی ماشین ها بر چه اساسه؟!
        این دوتا ماشین فقط یه چیزشون اختلاف فاحش داره اونم قیمته.
        اندازه، حجم موتور، توان و گشتاور موتور و … با اختلاف کم برابره.
        طبیعیه مرسدس با اون همه گرونتر بودن ماشین بهتری باشه ولی سوال اینه که اون برتری ها به این قیمت میارزه؟
        خودم بدون توجه به قیمت A7 رو انتخاب کردم.

        پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (543 دیدگاه) ,

      فرشاد عزیز
      اگه توضیح بجایی که دادی رو دیروز هم میدادی اونوقت حرفت قابل قبول تر بود.
      اگه A7 و Gt4 ده درصد تفاوت داشته باشن رولزرویس و Sکلاس میباخ 90 درصد تفاوت دارن.
      فانتوم یه خودرو تولید محدود و کاملا دست سازه که برای پیچ های سینی زیر موتور هم آپشن داره ولی میباخ بر مبنایS کلاس ساخته میشه که سالانه هزاران دستگاه تولید داره و هیچ هزینه ی اضافی برای شرکت نداره. اتفاقا توضیح شما برای دوئل دیروز صادق تره. اونجا باید این استدلال رو میکردی.

      پاسخ
    2. Abbas
      سوابق: (291 دیدگاه) ,

      داداش اتفاقا یکیش خودم بودم که اگه دقت کنی یکم پایین تر نظرمو میبینی😀

      پاسخ
  5. Abbas
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    جریان این اختلاف قیمت چیه دوستان؟مگه تو یه سطح نیستن پ چرا اینقدر فاصله ی قیمتیشون زیاده؟

    پاسخ
    1. овsкиكMас
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      فکر کنم قیمت هارو اشتباه زدن! من الان تو چندتا سایت نگاه کردم قیمت پایه آئودی ٧٨ هزار دلار بود!این قیمت پایه واس A5 هست در بهترین حالت !

      پاسخ
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2760 دیدگاه) ,

      نه عزیز تو یک سطح نیستن؛ GT4 از همه نظر فاصله داره با A7، در واقع A7 باید با CLS مقایسه بشه که تو نسخه CLS450, اختلاف قیمتشون کمی بیشتر از سه هزار دلاره.
      قیمت پایه A7: حدود ۶۹ هزار دلار
      قیمت پایه CLS450: حدود ۷۲ هزار دلار
      قیمت پایه GT4: بیش از ۱۱۰ هزار دلار

      پاسخ
  6. Amir Machine
    سوابق: (526 دیدگاه) ,

    بزنید هرچی آئودی به فینال رسیده رو نفله کنید
    اینجا تمام ماشین‌های دنیا در برابر مرسدس محکوم به شکست خواهند بود
    لوگوی مرسدس روی هر ماشینی باشه دیگه نه قیمت دو برابری مهمه، نه دو لیتر مصرف سوخت بیشتر، نه آلایندگی بیشتر
    حتی انتخاب آئودی A7 بعنوان ماشین لوکس سال 2019 دنیا هم برای هیچکس اهمیتی نداره

    Audi, The Lord of the Rings

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (526 دیدگاه) ,

      لطفاً به این جملات دقت کنین:
      «لیست نامزدهای رقابت خودروی سال دنیا بسیار طولانی است که داوران و کارشناسان بین‌المللی، خودروهای برتر را از میان آن انتخاب می‌کنند.هیئت‌داوران این رقابت از 86 روزنامه‌نگار خودرویی بین‌المللی از 18 کشور جهان تشکیل شده است. این رقابت با معرفی رسمی نامزدها در نمایشگاه پاریس شروع می‌شود. پس‌ازاین، اولین مرحلهٔ آزمایش‌های رانندگی با این خودروها از ماه نوامبر در لس‌آنجلس آغاز خواهد شد. پس از انجام این آزمایش‌ها، رأی‌گیری انجام شده و نامزدها به 5 خودرو کاهش خواهد یافت. سپس در ماه فوریهٔ سال آینده، آزمایش‌کنندگان اقدام به انجام آزمایش‌های بیشتری با شرکت‌کنندگان باقیمانده کرده و دوباره رأی‌گیری خواهند کرد. نهایتاً پس از طی همهٔ این مراحل، برندگان جوایز خودرویی سال 2019 در نمایشگاه نیویورک در ماه آوریل 2019 اعلام خواهند شد؛ بنابراین، این یکی از مطلوب‌ترین و خواستنی‌ترین جوایز صنعت خودروسازی است که روندی طولانی و دشوار را طی می‌کند. هرکدام از این خودروها برای اینکه بتوانند به جایزهٔ خودروی سال دنیا دست پیدا کنند باید مراحل سخت و دشواری را پشت سر بگذارند»

      حالا از پس این رقابت بشدت سخت، 86 داور از 18 کشور جهان آئودی A7 رو بعنوان خودروی لوکس سال 2019 دنیا انتخاب کردن درحالیکه مرسدس CLS و ب‌ام‌و سری 8 هم در بین فینالیست‌ها بودن، چقدر اینا احمقن که نرفتن AMG GT4 رو انتخاب کنن!! یعنی سرشون نمیشده کار اند درایور به مرسدس امتیاز بیشتری داده؟ ای بابا ببین چه کسایی داور میشن!! (ضمناً AMG GT4 خودش تو بخش ماشین پرفورمنس سال نامزد بود، فکر نکنین چون ماشین جدیدیه اصلاً به رقابت سال 2019 نرسیده)

      جالب اینجا است که برای بعضی‌ها جایزه‌ای به این معتبری اهمیت نداره اما نیم امتیاز بالا پایین از چهارتا سایت بسیار بسیار مهم و تعیین‌کننده‌س!!!!!!

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2760 دیدگاه) ,

        به این بخش متن بیشتر توجه کن دوست من: این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند⁦✔️⁩

        پاسخ
        1. Hamid...Audi
          سوابق: (615 دیدگاه) ,

          ولی واضحه که در عمل این اتفاق نمیفته و خیلیا بیشتر به مشخصات فنی رای میدن.

      2. مانی
        سوابق: (1124 دیدگاه) ,

        اون جایزه رو درست درک نکردی
        اگه ملاک جایزه هایی مثله اون باشه پس هیوندای i30nخیلی بهتر از AMG GT4هست

        منظورم اینه i30nشاید بهتر باشه اما ماشین بهتری نیست!!!!

        پاسخ
    2. More
      سوابق: (32 دیدگاه) ,

      جدا از اینکه قیمت GT4 خیلی بالاتره خیلی زشت ترو سنگین تره
      A7 به همون نسبت زیبا تره و قیمت معقولی داره
      اینتریور GT4 هم نسبت به یه S کلاس 2013 فرق زیادی نداره
      پس رای من بدون تردید A7

      پاسخ
  7. овsкиكMас
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    تو تاپ گیر و کار اند درایور و اتواکسپرس و کار کانکشن و یو اس نیوز نمره amg gt 4door بالاتر هست بعد طرف میگه اینجا بنز فقط بخاطر لوگوش برنده هست و چیزای دیگه مهم نیست اینجا واس بقیه!!!
    تو درست میگی اصغر! کار اند درایور و اینا هم از همین بچه ها پدالن کارشناساشون

    پاسخ
  8. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    انتخاب بهترین خودروی های پرفومنس سال ۲۰۱۹ ازمجله motor magazine
    نماینده ها(آلپاین a10.رنومگان اسپرت.فورد موستانگ gt.پورشه۹۱۱ gt2.مرسدس amg gt4. آئودیrs4.ب ام وM5. شورولت کاماروss.ب ام وm2کامپتیشن.هیوندای i30n. آیودیr8 v10)

    جایگاه ۱۱_ شورولت کاماروSS
    جایگاه ۱۰_ رنو مگان اسپرت
    جایگاه ۹_ فورد موستانگ GT4
    جایگاه ۸_ آلپاین A10
    جایگاه ۷_مرسدس AMG HTC
    جایگاه ۶_ آیودی RS4
    جایگاه ۵_ هیوندای i30 N
    جایگاه ۴_ آیودی R8 V10
    جایگاه ۳_BMW M5
    جایگاه ۲_ BMW M2
    جایگاه اول خودروی سال_پورشه ۹۱۱GT2

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      دوستان اگه خواستیدفیلم این رقابت ها روتماشاکنیدو نظرتمام داورهای این رقابت رو درمورد این خودروهابدونید دریوتیوب MOTOR MAGAZINE رو سرچ کنید تاصفحه این مجله بازبشه وفیلم هاش رو میتونید ببینیدخیلی راحت‌

      پاسخ
      1. Seyed.AMG
        سوابق: (38 دیدگاه) ,

        خوب خدا رو شکر ، ترسیدم فکر کردم gt63s ، رتبه ۷ رو کسب کرده 😐😐😐

        پاسخ
    2. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      ببخشید گوشی من گاهی نوشته هام رو تغیر میده‌.
      مرسدس AMG GTC/ فورد موستانگGT

      پاسخ
  9. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    امکان نداره A7 را به چیز دیگه ترجیح بدم . فقط نشستن پشت این دوتاس که معلوم میکنه آئودی چیه . تو ایران صد در صد بنز رای میاره چون از قدیم گفتن بزن ولی به فروششون تو آمریکا دقت کنید بعد میفهمید چی به چیه

    پاسخ
      1. Seyed.AMG
        سوابق: (38 دیدگاه) ,

        دوست عزیز مثل اینکه به نقاط منفی a7 و gt4 نگاه نکردی !!!
        یجور میگی وقتی پشت این دو تا بشینی میفهمی آئودی چیه ، هر کی ندونه آئودی ماشینه، بنز گاریه

        پاسخ
    1. سورنا
      سوابق: (391 دیدگاه) ,

      عین این میمونه بگی یه نفر تو آمریکا میره پراید وارد میکنه چون تو ایران پر فروشه 😐

      پاسخ
  10. Iman67
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    بنظر من این کلاس ترکیبی از لوکس بودن و هجومی بودن اولویت هست
    چون اگر شخصی خودروی کاملا لوکس بخواهد باید به کلاس بالاتر یعنی بنز مدل اس و آئودی مدل آ٨ رجوع کنه،با این تفاسیر من بنز رو انتخاب میکنم چون هجومی تر هست گرچه آئودی هم یک ژرمن هست و فوق العاده بخصوص طراحی داخل
    اما این بنز واقعا میشود گفت شاهکار هست یک ماشین کامل

    پاسخ
  11. ZXEN
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    A7 هم چرم دوزی بهتری داره هم قیافه بهتری داره هم موتور خورجینی داره هم قیمت خیلی کم تری داره هم فضای صندوق بیشتری داره . به خاطر موتور خورجینی رای به A7 دادم .

    پاسخ
  12. Ferrari
    سوابق: (1322 دیدگاه) ,

    محصولات ائودی از نظر طراحی واقعا فوق العادن😍😍

    پاسخ
  13. Behzad zarei
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    با این که به طرز بی رحمانه ای عاشق فراری ام
    هیچ کمپانی خودروسازی تو دنیا مثل بنز نیست
    باور کنید

    پاسخ
  14. علی
    سوابق: (102 دیدگاه) ,

    پدال جان میشه این دوئلارو زودتر تموم کنی که چرت و پرت نشنویم واقعا دیگه داره حال بهم زن میشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.